Kladno prohrálo u dalšího soudu spor o placení krajských autobusů
Nové autobusy MAN pro ČSAD MHD Kladno. Foto: Arriva

Kladno vytrvale odmítá na krajský systém veřejné dopravy přispívat.
Kladno vytrvale odmítá na krajský systém veřejné dopravy přispívat.
Dovedu si představit situaci, kdy bych byl na straně obce, kdyby se ozvala.
Podle současných tabulek platí obce s přestupním bodem za tranzit, který se těžko odmítá. (Můžou Strančice říct, že nepotřebují busy z/do Mnichovic tak často, budou snad 489/490 jinak řešit přestup na vlak).
Ale proč se ozývá zrovna Kladno?
No, pokud jde o Kladno a jeho odpor k úhradám za provoz PID, napadla mě taková menší zlomyslnost: vést linky relace Praha – Kladno tak, že v Kladně zastaví jen v nějaké první rozumné zastávce na kraji města, pak u „hlavního“ nádraží a pak skončí přímo na autobusovém nádraží = to máte zadarmo, a dost – další ať si zajistí Kladno svojí MHD na vlastní náklady. A jen ty „vesnické“ linky PID bych klidně zastavoval i na jiných ve městě, aby venkov zbytečně neodnášel tvrdohlavost kladenských zpanštělců. Já vím, že je to prasečina a antisystémové opatření, ale kraj by tím… Číst vice »
Řešit to, že se město a kraj nemohou dohodnout, tím, že ztížíte život už tak dost těžký život normálním cestujícím, je pěkná prasárna. Vámi navrhovaná řešení jsou ovšem ještě velmi humánní.
Existuje (v praxi ověřená) varianta, která je ještě účinnější. Což takhle ten „středočeský“ autobus vůbec nedovést do Kladna, ale ukončit 3 km před hranicí obce. Kdo chce do Kladna, může si ty 3 km dojít po svých!
Kladno má i poměrně solidní vlakové spojení především s Prahou (a bude mít ještě mnohem lepší), ale nevšiml jsem si, že by město zajišťovalo nějak intenzivně obsluhu obou svých významnějších nádraží („Vejhybky“ i „města“) svými „mandelinkami“ tak, aby těch vlaků mohlo snadno využívat co nejvíce kladenských obyvatel – a za to snad také může kraj, který aspoň podle svých tvrzení považuje železnici za „páteř IDS“?
Primátor by si měl především řádně zamést před svým prahem – město přece není jen hokejový stadion, který jistě ještě dobře zná.
Já Vám úplně nevím, pár desítek metrů od „Vejhybky“ leží dost frekventovaná zastávka MHD „U Kauflandu“, zastávka Město zase leží na hlavním tahu z centra do Rozdělova a zastávka MHD je kousek. Za současného stavu, kdy vlak jede 2x za hodinu (ve špičce 3x) a většina cestujících míří do Prahy autobusy, je to dostačující. Až těch vlaků bude víc, bude to samozřejmě jiná.
Uznávám, že s přestupy mezi autobusy a vlaky na zastávce vlaků Kladno město se asi mnoho vylepšit nedá, ale pro cesty do a z Prahy je podle mě pro většinu Kladna důležitější právě „Vejhybka“ tam přestup jen s minimálně 200 metrů dlouhým pěším přesunem příliš rozhodně komfortní není. Proto mě tedy zaráží, že přímo k „hlavnímu“ kladenskému nádraží teď už (na rozdíl od minulosti) nezajíždějí vlastně vůbec žádné linky kladenské MHD, a to ani třeba aspoň formou nějakých okruhů nebo polookruhů, který by tam mohl začínat a končit a mít jízdní dobu vyplňující právě dobu mezi příjezdy Sp vlaků z… Číst vice »
…populista opět prohrál. Prezentovat to bude jako výhru a zaútočí na kraj. A jede se dál…divadlo, Lampion, komunikace, most, rekonstrukce Svoboďáku… ach jo.
WOLF VEN
Kladenský primátor je pěkně lidově řečeno vyčůraný. Největší město s největším rozpočtem v kraji a on by rád, aby ten systém finacoval pouze kraj na úkor menších měst s menšími rozpočty. PID je nadstandard v porovnání s dopravou v ostatních krajích a největší nadstandard užívají právě větší města, ve kterých logicky začíná a končí nejvíce spojů. A je logické, že pokud větší města z toho těží nejvíce, že kraj, který je roztříštěný na takové množství malých obcí jako ten Středočeský, bude požadovat po těch, kteří jsou nejbohatší (největší městské rozpočty) a těží z nadstandardu nejvíce, že na to přispějí. V… Číst vice »
Město by mělo přispívat na dopravu, kterou si objedná.
Tak Kladno má samo máslo na hlavě ,třeba v absolutně poddimenzovaněm spojení k učilišti v Dubí, kde absolutně není nastavena kapacita dopravy v časech výuky, hlavně, že se zase předělává za 100 mil mrtvá pěší zona a to co roste u pošty je zlatý hřeb tohoto absurdia, holt Kladno, nevím kdo toho pána volí, já již dlouho rozhodně ne.
Není Wolf náhodou také tím, kdo šel na ruku SŽ a podpořil zbytečné zbourání nádražní budovy? Když se k veřejnému (státnímu) majetku staví takto, tak by si město mělo zaplatit i tu novostavbu nádražního paskvilu.
Wolfa nemusím a nevolím, ale to zbourání staré nádražní budovy bylo správné. Teď ještě místo něj tam postavit něco svým vzhledem a funkčností odpovídající 21. století.
Vy jste komik. …vzhledem a funkčností… To si doopravdy myslíte, že tam něco takového postaví? A stará budova byla krásná, nepotřebovala velké opravy, nepotřebné prostory by se jistě daly využít. Proč leckde jinde taková klasická nádraží udržují? Kecy o podmáčených sklepech byl nesmysl, který se ukázal zcela vymyšlený, když se budova, včetně sklepů likvidovala a každý si to otevřené podzemí mohl prohlédnout.
Myslíte betonovou zemljanku?
Jestli ten nový objekt bude skutečně „něco svým vzhledem a funkčností odpovídající 21. století“ v podání obvyklém u SŽ, tak potěš Pán Bůh: stačí se podívat na novou zastávku Praha-Bubny a její vzhled i funkčnost, a máte na co se těšit i v Kladně (nebo na Kladně?)
Tak ono je dobré znát i tu druhou stranu téže mince. Kraj má v popisu práce a bere na to peníze ze státního rozpočtu, organizovat krajskou dopravu, případně přes krajskou po dohodě mezi kraji. Naše malé město platí za vlakové spojení a tři linky už hodně přes milión, což je vzhledem k našemu rozpočtu dost pálka. Takze v případě Kladna to jistě budou vyšší desítky mil. ročně. Navíc kraj ty požadavky stále navyšuje. A protože ví, že z malých obcí nic nevyrazí, tak kasíruje hlavně města, které tak platí i za samostatné obce ve svém okolí. My tak například platíme… Číst vice »
Osobně to jednoznačně nevidím tak jak zástupci kraje – ale ani města. Je to precendens pro jiné kraje. Pokud kraj platí základní dopravní obslužnost, jak rozhodnutí říká „méně komfortně“ a soud uznal současný stav jako základní – tudíž bez nutnosti cokoli kraji platit. Chybou města je, že nechtějí platit za nadstandart, soud definoval, co je základ. A to rozhodnutí je podle mne zcela v pořádku.
Moc zajímavý si to přečíst celý. Naprosto rozcupováno, jak se dalo čekat. 🙂
Soudce Dienstbier taky patří ve správním právu k naší špičce.
Škoda, že obyvatelé Kladna dlouhodobě nevnímají, jak moc mrhá vedení města prostředky na zcela marnou právní bitvu. Prostředky, které dávno mohly sloužit ve prospěch lepší veřejné dopravy.
Řada to samozřejmě vnímá, nicméně Volf stále těží z dělnické a menšinové části obyvatelstva, které je úplně jedno co řekne nebo jestli to splní, hlavně že to dobře zní.
Jedinou budoucí šancí pro Kladno je příliv nových obyvatel v nově dostavěných projektech.
My žádný náplavy tady nechceme ty inteligence
Když jsem naposled před půl rokem zavítal do Kladna, tak musím říct, že moc pěkný moderní město to není a naopak potřebuje nový směr a vítr. Možná nejméně hezké město ze všech těch velkých měst ve Středočeském kraji. A tímto Vaším přístupem se to nikdy nezmění…
Odkdy si říkáte „my“?
Pak že se nezasměju! Kde chcete ty moderní, flexibilní, obyvatele s vizí, nezatížené starým myšlením… vzít? Z Měsíce?
Všude do okolí Prahy, Kladno nevyjímaje, se stěhují tisíce lidí, kteří jsou v podstatě nastavením svých očekávání Pražáci, ale nemohou si dovolit tam bydlet tak, jak by chtěli. Takže hledají města v okolí a zrovna na kladně se staví dost.
Ještě jedno další, možná dvě volební období bych Volfovi dal, ale pokud se brzo v Praze masivně stavět za relativně rozumné peníze, tak bude mít velký problém.
Tak zřejmě jsem marnej, ale základní dopravní obslužnost je snad v pohodě uspokojena tamní MHD… A nepřipadá mi, že by byl někdo (kraj) povinen platit Kladnu za mezikrajské spojení do Prahy či mu ho zařizovat… Buď tak může někdo činit na své komerční riziko, pokud mu přijde, že se po něm chce moc bankovek, anebo se má zapojit do stávajícího systému… Třetí varianta je vzít si obyvatele jako rukojmí…
Jen jestli náhodou kladenský primátor nepreferuje vlastní ego před službou občanům…
Ano, a nejen doprava, která slouží občanům… I to, jak jím vedená radnice před rokem úřadovala v MDK (včetně dosazení lidí do vedoucích funkcí bez výběrového řízení), je veřejnosti celkem dobře známo. Haló kolem drobného propagačního spotu k inscenaci pro nejmenší diváky MáMě tu kvetoucí blbost korunovala.
To kraj městu Kladnu neposílá žádné peníze z rozpočtu, ze kterých by se jim to dalo strhnout?
To je jiný hrníček přece 🙂
Kraj nemá důvod to dělat, základní zákonnou úroveň obslouží a zbytek je – jakkoli cynicky to může znít – problém obyvatel a toho, koho si zvolí.
Jak je vlastně definována ta základní zákonná úroveň ?
V jízdním řádu jsou nějaké spoje
Tedy vlastně i níž, než co kraj teď provozuje…
Nijak, ale je docela zajímavé, že se toho domáhá Kladno a ne třeba Buřenice.