Kladno má v Ostrovci nový podchod pod stanicí. Začne stavba terminálu místo zbouraného nádraží
Nový podchod ve stanici Kladno-Ostrovec. Foto: SŽ

Ohledně demolice původní historické budovy nádraží se vedl až do loňska spor.
😍 Super, ze nadrazi i vzhledem vypadaji konecne na urovni!
Ale za hlavní mínus považuji, že jsme promarnili šanci spojit/propojit autobusové nádraží (tj. přesunout jej) s vlakovým nádražím.
„Baví“ mě, jak se ta budova musela rychle zbourat, aby si to někdo náhodou ještě nerozmyslel. A zázemí? Budka z OSB desek o velikosti autobusové zastávky? To je vážně výsměch. Ne nadarmo se v zimě říkalo, že způsob, jak se na nádraží ohřát, je ten, že prostě vlezete do nějakého stojícího vlaku (když nějaký je) a hlídáte si, abyste nejeli někam na druhou stranu 😀
Nějaké info k podchodu od softballového hřiště do ul. Klikorkova padlo nebo by zde bylo? Podchod byl snad nějaký trouble s geologii a mělo se nahrazovat lávkou. Podjezd Wolkerova má už UR nebo půjde na povolení záměru jednofázové? Díky, pokud někdo ví.
Re: “ info k podchodu od softballového hřiště do ul. Klikorkova“ – podchod nebude, bude LÁVKA. Podle „Smlouva – PD-cyklostezka podél železniční trati (Jateční-Klikorkova)“ zveřejněné 24. 03. 2025 uzavření mezi městem Kladnem a „AMMBRA PROJEKT s.r.o.“ má vzniknou projektová dokumentace na lávku. Mne hned (před lety) zarazilo, když tam psaly o podchodu – to hřiště a zahrádky tam mají svůj důvod a proto to území na straně hřiště nikdy nebylo zastavěno a sídliště se tam ani soudruzi neodvážili naplánovat. Proto mne taky zarazilo, že před pár dny vyhlásilo město soutěž na studii zástavby tohoto území. Na radnici mají evidentně krátkou… Číst vice »
Ten podjezd ve Wolkerově tam už je. Jeden portál je mezi garážemi a tratí a druhý mezi tratí a stavebninami u ČSAD
To co tam je, ale právně podjezd není. A v tom je ten „problém“ a na to se martin.janeček ptá. V době, kdy to začali kopat ještě ani nebylo ani zahájeno stavební řízení, neb nebyly vykoupeny všechny pozemky. Proto také ve smlouvě mezi SŽ a Eurovií o rekonstrukci úseku Kladno hl.n. – Kladno-město je vysloveně sjednána výjimka, že SŽ není povinno podjezd postavit, pokud nebude včas stavební povolení právě na tento podjezd – je to samostatné stavba v rámci modernizace. Ještě letos na jaře stavební povolení zcela jistě nebylo – takže to, že fyzicky stojí základ portálů a část „díry“… Číst vice »
Díky za vysvětlení. Znáte důvod problému s pozemky? Podle katastru pozemky pod garážemi vlastní ČD, některé okolní pozemky jsou SŽ.
Takový detail už nevím. A v katastru už má být provedena změna a proto by už mělo být vydáno stavební řízení – a katastru si neumím zobrazit přehled změna např. za poslední rok. Něco se říkalo, že to není vysloveně přímo kvůli podjezdu, ale kvůli „nájezdovým úhlům“ (myšleno „doprava, doleva, ne nahoru, dolů) při výjezdu/vjezdu – protože by byl problém obsluhovat bezprostřední okolí – ale je to informace „jedna baba povídala“. Navíc se snad až v průběhu zahájení žádosti o stavební povolení na rekonstrukci úseku Kladno hl.n. – Kladno-město ukázalo, že nejsou vyřešeny pozemky – ale tuto informaci nemám čím… Číst vice »
Děkuji. Na těch nájezdových úhlech by opravdu mohlo něco pravdy být.
Doplněk: a proto se stále jezdí po přejezdu ve Wolkerově, nikoli podjezdem.
Poslední informaci, co jsem zachytil, tak podjezd by měl být dokončen v květnu 2026.
Až na to, že SŽ lže o stavu budovy, protože ji chtěli za každou cenu zbourat, aby ji nemuseli rekonstruovat.
Chtěli, kdo by se jim divil. Ten dům byl mokrý, páchnul, vnitřní dispozice nevyhovující. Ani rekonstrukce by vše nevyřešila. A ani naši předci nezachraňovali každou stavbu. Prostě ji zbourali a stavební materiál recyklovali. A tak ze zbořených hradů i chrámů stojí něco jiného, třeba celá vesnice.
No, když vykopali první jámu budoucího podchodu – a evidentně šli hloubkou pod základy nádražní budovy, tak se v jámě žádná voda ani vyšší vlhkost neobjevila. Schválně jsem se byl podívat. Takže jestli bylo mokro v baráku, tak to zcela jistě nebylo přírodního původu.
A proč by mělo být v jámě viditelné mokro? To, že je budova mokrá neznamená, že stojí v rybníku, ale prostě má porušenou nebo žádnou izolaci proti vodě. A projevuje se to nejdříve mokrými fleky na zdi a plísní, posléze opadáváním omítky. Pamatuji si, jak ji zhruba před 10 lety zvenčí opravovali a během pár let vypadala, jako by to vůbec nedělali (rozdíl byl jen v barvě). Ano jde to řešit např podřezáním, ale to je vždy zásah do statiky budovy, která už může být staticky narušená z dřívější doby. Což ale nezjistí, dokud do toho nerýpnou…
Proč by mělo? No protože, kdyby to byla zemní vlhkost, tak by musela být i v bezprostředním okolí té budovy – a ta tam prostě není. Budova na suchém místě nemá odkud „nasávat vlhkost“ Mimochodem – takto stará budova bude pravděpodobně izolována jílem – jak se to dělalo postaru. Proto tu vlhkost tipuji na špatné odvodnění od okapů, úniky z rozvodů či sítí vody, kanalizace apod. A bůhví jak staré jsou tam veřejné rozvody kanalizace a vody. nezapomínejte, že se tam v těsné blízkosti během války budovaly bunkry (minimálně dva). Taky, pokud jste místní – si vzpomeňte jaké „jezero“ pravidelně… Číst vice »
Chápu, ale bohužel, v Kladně nebydlím. Tedy nemám jak ve volbách, na rozdíl od občanů města Kladna, ovlivnit rozvoj města, včetně toho, jak bude se stavbami nakládáno.
Bohužel, nám se u dlouhodobě střídají oba primátoři – jeden z ODS a druhý z ex-ODS. Doslova jeden za 18 a druhý bez 2 za 20.
Buranský přístup ke stavbám mají oba stejný.
Např. petici proti bourání dívčí školy jsme na Kladně měly. Radnice to ignorovala.
Jinak nesouhlasím s vyjádřením páně „Původní objekt takové bezbariérové propojení, které zajišťují výtahy, podle něj neumožňoval.“
Ke kolejím jste se dříve bezbariérově bez problému dostal (i s kočárkem) – neb stanice a kolejiště bylo v téměř jedné rovině – jen se prostě vstupovalo do kolejiště.
Jen vlastní nástup do vlaku nebyl bezbariérový (v případě kočárku či kola to byla „gymnastika“ – vzpírání, šplhání apod.. 🤣
Výše uvedené neplatí pro Kladno-město, pak to bylo bezbariérové (bez výtahu) už minim. 45 let)
To jo, to pamatuju, fakt příjemná gymnastika: kočárek 12 kg, dítě 15 kg, taška 3 kg. Výška muže 170 cm, výška ženy 160 cm. Vysoký vlak, cca půl metru k prvnímu schodu, ty byly asi 3-4 k tomu velká zrada – zábradlí. Kočárek měl širší zadní nápravu. Tj zvednout ještě nad to zábradlí…
Souhlas – pamatuji to stejně a dělal jsem stejná cvičení (jen žena měla jen 153 cm) – takže tu jsem musel zvedat, aby se následným přitažením vůbec vyšvihla na první schod 🙂
Jen nevím, na jaké zábradlí poukazujete – „modré a pod. zábradlí“ na Kladně nebylo a žádné zábradlí na vagonu mne zrovna nenapadá.
P.S. Kolo jste musel zvednout nad hlavu, abyste ho do vagonu dostal – zvláště do 810 / regíny to bylo „super“ neb má navíc užší vstupní dveřní otvor..
Pardon madlo vevnitř ve vagónu pěkně od podlahy zahnutý do stěny, kolečko se za to zaseklo, byl to nějaký kopřivový vagón z roku x.
A kola? Jo taky mám na 810/regíny živé vzpomínky – 2x horské kolo, 2x dětské kolo, k tomu naložit i ty děti. Zopakovat si to ten den několikrát na přestupech na obdobně „vybavených“ nádražích. Ne fakt mě ani minutu nemrzí, že v Kladně toto skončilo. Jen poněkud později, než by člověk čekal a potřeboval.
Vzhledem k tomu, že na Kladně jsou ty železniční zastávky docela vzdálené od nejhustší zástavby, vnucuje se otázka, jak je to s parkováním kol. Cykloboxy? Zabezpečená kolárna? Kapacita? Nebo Dobrá Správa zas potenciál kombinování kola a vlaku ignoruje a všechny prostředky hrne do nákladnýho P+R se stovkami míst pro auta?
Dobrá otázka – pamatuji, že cca do roku 2000 (možná i kousek později) byla kolárna jak ve stanici Kladno-hl.n., tak Kladno-město (tam myslím jen stojany). ale pak to nějak potichu zmizelo.
Možná, že v rámci inovací a pokroku, znovu objevíme to, co už tu bylo před 100 lety
V Kladně se provozuje sdílení kol. Pomocí apky si to kolo člověk půjčí a pak na jiném stanovišti zase zaparkuje. Konkrétně na Kladno město je už několik let stanoviště nahoře na silnici u autobusové zastávky. Kladno nádraží je momentálně poněkud rozkopané…
Já měl na mysli lidi, co kolo vlastní, ne si půjčují. Dnes a i kdysi, když žádné půjčovny kol nebyly. a u Kladně-města byly stojany přímo na zastávce – tj. dle vašeho popisu dole. Pokud někdo přijede svým kolem, je mu asi k ničemu informace, že nahoře se stanoviště půjčovny kol.
A na hl. nádraží byla kolárna hned u první koleje (na úrovni kolejiště) vedle místnosti, kde seděl výpravčí.
Doporučuji se na toto zeptat představitelů města Kladna.
Pokud já osobně jedu s kolem na nádraží, tak ho vždy beru sebou do vlaku.
ode mne mínus nemáte, ale představitelům města je kombinace kola a vlaku úplně u zadele
Mínusy tady řešit netřeba, k mínusům tu stačí, když to někdo otevře na mobilu, tam totiž tento web vlivem reklam skáče jak potrefená koza a mínusy přibývají, aniž by je člověk vůbec rozdávat chtěl…
A jak je to s pokrytím, tam, kde lidi na Kladně bydlí? Dá se spolehnout na to, že vyjdu ráno z domu a budu mít po ruce kolo, abych se svezl na nádraží? Když si ho vezmu na nádraží a pojedu od vlaku domů, budu mít rozumně umístěné stanoviště, kde ho nechat?
Pokud bydlíte „pod kopcem“ (např. pod býv. pivovarem), tak máte šanci ráno chytit kolo docela velkou. Pokud bydlíte (výškově) nad nádražím či ve stejné rovině, tak je to loterie.
To rok co mají nad podchodem, to bude asi nějakej renonc… 2026 není ani omylem .. jestli je i zbytek udělan v podobné kvalitě , tak potěš..
Však je tam 2024.
Nevíte jak je to s přípravou na elektrifikaci? Jsou vybetonovány základy pro stožáry a položeny všechny chráničky tak, aby se nemuselo kopat do hotových nástupišť? A jak je tomu na širé trati? Děkuji.
Příprava v rámci této stavby proběhla, základy jsou vybetonovany, chráničky položeny.
Samotné postavení stožárů a nataženi trakce bude probíhat v rámci stavby Ruzyně-Kladno, stejně tak jako zavedení ETCS L2
👍
Mě jenom nejde do hlavy, že podle mapy SŽ, se má současně rekonstruovat jak trať 120, tak i 090 (prostá elektrifikace), takže Kladno bude vlastně na několik let úplně odříznuto od vlakové dopravy. Nevím, jak to bylo s projektováním, ale s tou prostou elektrifikací se mohlo začít současně s úsekem Kladno – Kladno Ostrovec, aby se nějakou dobu mohlo jezdit alespoň přes Kralupy, jako to bylo třeba v r. 2002, když byly povodně.
Sakra, ono to bylo obráceně, jezdilo se do Kralup přes Kladno…
No řekl bych, že s elektrizací tratě 090 problém nebude… 😀
Napřed jsem se při čtení titulku lekl, že v Ostrovci bude terminál…
😉 – tak on ten terminál na hl. nádraží bude spíš takové větší autobusová budka, než co si představujeme pod pojmem terminál
No já to tam neznám, ale terminál v moderním slova smyslu si představuji symbiozu vlakového nádraží a autobusového nádraží, tak jak to připravují např. v Liberci
A to na Kladně právě nebude – autobusové nádraží bude tam co je teď (tedy úplně jinde než vlaková stanice). A vlakové stanice tam kde je dnes.
Důvodem je mimojiné to, na co naráží autor článku v odstavci začínající textem: „Nový terminál vznikne…..“
To je super, že půjde jet z Kladna až na Masaryčku. Jak dlouho to vydrží, než se rozkope další úsek?
Doufejme, že to nebude dlouho.
Úsek Ruzyně – Kladno povede z velké části v nové stopě, snad díky tomu ta omezení nebudou tak velká.
Obávám se, že to tak růžové nebude. V úseku z Jenečku do Jenče povede novostavba ve stopě dnešní přeložky kolem letiště – stará trať může zůstat v provozu. Z Jenče do Pavlova bude modernizována stávající trať (takže výluka), a z Pavlova na Kladno sice bude nová stopa, ovšem starou trať několikrát křížící, takže ta bude muset být taky mimo provoz po značnou dobu.
20 dní v roce 2027 propojení na provizorní traťovou kolej, 20 dní v roce 2028 propojení na novou stanici Jeneč a 40 dnů v roce 2029 na propojení úseků mezi Pavlovem a Kladnem.
Pokud máte na mysli úsek Dejvice (případně Veleslavín) – Masaryčka – tak moc dlouho to nevydrží. Neb „již brzy“ se má kopat mezi Výstavištěm a Dejvicemi
Jsem si myslel, že ta úvodní fotka je vyžehlená animace, a ona je to realita. Dobrá práce!
Zatím je to bez čmáranic, tak to vypadá dobře. Jen na tu fotku měli dát i to, co tam reálně jezdí – hydra a regionova.
Jiné deníky – např. Kladenský deník pana Kupku a spol. při slavnostní návštěvě vyfotil i realitou vozového parku:
https://kladensky.denik.cz/galerie/zastavka-kladno-mesto-a-na-ostrovci.html?photo=23&back=1181288930-894-20
Tak konečně vidím ty nové slibované vlaky….na tu rychlodráhu po které by se mohli cestující svézt již v roce 2013….