Kladno má v Ostrovci nový podchod pod stanicí. Začne stavba terminálu místo zbouraného nádraží

Nový podchod ve stanici Kladno-Ostrovec. Foto: SŽNový podchod ve stanici Kladno-Ostrovec. Foto: SŽ

Ohledně demolice původní historické budovy nádraží se vedl až do loňska spor.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiný Petr

Jinak nesouhlasím s vyjádřením páně „Původní objekt takové bezbariérové propojení, které zajišťují výtahy, podle něj neumožňoval.“

Ke kolejím jste se dříve bezbariérově bez problému dostal (i s kočárkem) – neb stanice a kolejiště bylo v téměř jedné rovině – jen se prostě vstupovalo do kolejiště.

Jen vlastní nástup do vlaku nebyl bezbariérový (v případě kočárku či kola to byla „gymnastika“ – vzpírání, šplhání apod.. 🤣
Výše uvedené neplatí pro Kladno-město, pak to bylo bezbariérové (bez výtahu) už minim. 45 let)

Jakub P

Vzhledem k tomu, že na Kladně jsou ty železniční zastávky docela vzdálené od nejhustší zástavby, vnucuje se otázka, jak je to s parkováním kol. Cykloboxy? Zabezpečená kolárna? Kapacita? Nebo Dobrá Správa zas potenciál kombinování kola a vlaku ignoruje a všechny prostředky hrne do nákladnýho P+R se stovkami míst pro auta?

Jiný Petr

Dobrá otázka – pamatuji, že cca do roku 2000 (možná i kousek později) byla kolárna jak ve stanici Kladno-hl.n., tak Kladno-město (tam myslím jen stojany). ale pak to nějak potichu zmizelo.
Možná, že v rámci inovací a pokroku, znovu objevíme to, co už tu bylo před 100 lety

Shyopsik

To rok co mají nad podchodem, to bude asi nějakej renonc… 2026 není ani omylem .. jestli je i zbytek udělan v podobné kvalitě , tak potěš..

javr

Však je tam 2024.

Milan2

Nevíte jak je to s přípravou na elektrifikaci? Jsou vybetonovány základy pro stožáry a položeny všechny chráničky tak, aby se nemuselo kopat do hotových nástupišť? A jak je tomu na širé trati? Děkuji.

Projektak

Příprava v rámci této stavby proběhla, základy jsou vybetonovany, chráničky položeny.
Samotné postavení stožárů a nataženi trakce bude probíhat v rámci stavby Ruzyně-Kladno, stejně tak jako zavedení ETCS L2

Milan2

👍

Lukáš Chalupa

Mě jenom nejde do hlavy, že podle mapy SŽ, se má současně rekonstruovat jak trať 120, tak i 090 (prostá elektrifikace), takže Kladno bude vlastně na několik let úplně odříznuto od vlakové dopravy. Nevím, jak to bylo s projektováním, ale s tou prostou elektrifikací se mohlo začít současně s úsekem Kladno – Kladno Ostrovec, aby se nějakou dobu mohlo jezdit alespoň přes Kralupy, jako to bylo třeba v r. 2002, když byly povodně.

Marťas

Napřed jsem se při čtení titulku lekl, že v Ostrovci bude terminál…

Jiný Petr

😉 – tak on ten terminál na hl. nádraží bude spíš takové větší autobusová budka, než co si představujeme pod pojmem terminál

Jiří Schenk

No já to tam neznám, ale terminál v moderním slova smyslu si představuji symbiozu vlakového nádraží a autobusového nádraží, tak jak to připravují např. v Liberci

babilon

To je super, že půjde jet z Kladna až na Masaryčku. Jak dlouho to vydrží, než se rozkope další úsek?

Plecháč

Doufejme, že to nebude dlouho.

Pavel S.

Úsek Ruzyně – Kladno povede z velké části v nové stopě, snad díky tomu ta omezení nebudou tak velká.

Kubrt

Obávám se, že to tak růžové nebude. V úseku z Jenečku do Jenče povede novostavba ve stopě dnešní přeložky kolem letiště – stará trať může zůstat v provozu. Z Jenče do Pavlova bude modernizována stávající trať (takže výluka), a z Pavlova na Kladno sice bude nová stopa, ovšem starou trať několikrát křížící, takže ta bude muset být taky mimo provoz po značnou dobu.

Frantisek Kolář

20 dní v roce 2027 propojení na provizorní traťovou kolej, 20 dní v roce 2028 propojení na novou stanici Jeneč a 40 dnů v roce 2029 na propojení úseků mezi Pavlovem a Kladnem.

Jiný Petr

Pokud máte na mysli úsek Dejvice (případně Veleslavín) – Masaryčka – tak moc dlouho to nevydrží. Neb „již brzy“ se má kopat mezi Výstavištěm a Dejvicemi

Tom

Jsem si myslel, že ta úvodní fotka je vyžehlená animace, a ona je to realita. Dobrá práce!

Jiný Petr

Zatím je to bez čmáranic, tak to vypadá dobře. Jen na tu fotku měli dát i to, co tam reálně jezdí – hydra a regionova.
Jiné deníky – např. Kladenský deník pana Kupku a spol. při slavnostní návštěvě vyfotil i realitou vozového parku:
https://kladensky.denik.cz/galerie/zastavka-kladno-mesto-a-na-ostrovci.html?photo=23&back=1181288930-894-20

Luboš Beneš

Tak konečně vidím ty nové slibované vlaky….na tu rychlodráhu po které by se mohli cestující svézt již v roce 2013….