Kladno má v Ostrovci nový podchod pod stanicí. Začne stavba terminálu místo zbouraného nádraží
Nový podchod ve stanici Kladno-Ostrovec. Foto: SŽ

Ohledně demolice původní historické budovy nádraží se vedl až do loňska spor.
Jinak nesouhlasím s vyjádřením páně „Původní objekt takové bezbariérové propojení, které zajišťují výtahy, podle něj neumožňoval.“
Ke kolejím jste se dříve bezbariérově bez problému dostal (i s kočárkem) – neb stanice a kolejiště bylo v téměř jedné rovině – jen se prostě vstupovalo do kolejiště.
Jen vlastní nástup do vlaku nebyl bezbariérový (v případě kočárku či kola to byla „gymnastika“ – vzpírání, šplhání apod.. 🤣
Výše uvedené neplatí pro Kladno-město, pak to bylo bezbariérové (bez výtahu) už minim. 45 let)
Vzhledem k tomu, že na Kladně jsou ty železniční zastávky docela vzdálené od nejhustší zástavby, vnucuje se otázka, jak je to s parkováním kol. Cykloboxy? Zabezpečená kolárna? Kapacita? Nebo Dobrá Správa zas potenciál kombinování kola a vlaku ignoruje a všechny prostředky hrne do nákladnýho P+R se stovkami míst pro auta?
Dobrá otázka – pamatuji, že cca do roku 2000 (možná i kousek později) byla kolárna jak ve stanici Kladno-hl.n., tak Kladno-město (tam myslím jen stojany). ale pak to nějak potichu zmizelo.
Možná, že v rámci inovací a pokroku, znovu objevíme to, co už tu bylo před 100 lety
To rok co mají nad podchodem, to bude asi nějakej renonc… 2026 není ani omylem .. jestli je i zbytek udělan v podobné kvalitě , tak potěš..
Však je tam 2024.
Nevíte jak je to s přípravou na elektrifikaci? Jsou vybetonovány základy pro stožáry a položeny všechny chráničky tak, aby se nemuselo kopat do hotových nástupišť? A jak je tomu na širé trati? Děkuji.
Příprava v rámci této stavby proběhla, základy jsou vybetonovany, chráničky položeny.
Samotné postavení stožárů a nataženi trakce bude probíhat v rámci stavby Ruzyně-Kladno, stejně tak jako zavedení ETCS L2
👍
Mě jenom nejde do hlavy, že podle mapy SŽ, se má současně rekonstruovat jak trať 120, tak i 090 (prostá elektrifikace), takže Kladno bude vlastně na několik let úplně odříznuto od vlakové dopravy. Nevím, jak to bylo s projektováním, ale s tou prostou elektrifikací se mohlo začít současně s úsekem Kladno – Kladno Ostrovec, aby se nějakou dobu mohlo jezdit alespoň přes Kralupy, jako to bylo třeba v r. 2002, když byly povodně.
Napřed jsem se při čtení titulku lekl, že v Ostrovci bude terminál…
😉 – tak on ten terminál na hl. nádraží bude spíš takové větší autobusová budka, než co si představujeme pod pojmem terminál
No já to tam neznám, ale terminál v moderním slova smyslu si představuji symbiozu vlakového nádraží a autobusového nádraží, tak jak to připravují např. v Liberci
To je super, že půjde jet z Kladna až na Masaryčku. Jak dlouho to vydrží, než se rozkope další úsek?
Doufejme, že to nebude dlouho.
Úsek Ruzyně – Kladno povede z velké části v nové stopě, snad díky tomu ta omezení nebudou tak velká.
Obávám se, že to tak růžové nebude. V úseku z Jenečku do Jenče povede novostavba ve stopě dnešní přeložky kolem letiště – stará trať může zůstat v provozu. Z Jenče do Pavlova bude modernizována stávající trať (takže výluka), a z Pavlova na Kladno sice bude nová stopa, ovšem starou trať několikrát křížící, takže ta bude muset být taky mimo provoz po značnou dobu.
20 dní v roce 2027 propojení na provizorní traťovou kolej, 20 dní v roce 2028 propojení na novou stanici Jeneč a 40 dnů v roce 2029 na propojení úseků mezi Pavlovem a Kladnem.
Pokud máte na mysli úsek Dejvice (případně Veleslavín) – Masaryčka – tak moc dlouho to nevydrží. Neb „již brzy“ se má kopat mezi Výstavištěm a Dejvicemi
Jsem si myslel, že ta úvodní fotka je vyžehlená animace, a ona je to realita. Dobrá práce!
Zatím je to bez čmáranic, tak to vypadá dobře. Jen na tu fotku měli dát i to, co tam reálně jezdí – hydra a regionova.
Jiné deníky – např. Kladenský deník pana Kupku a spol. při slavnostní návštěvě vyfotil i realitou vozového parku:
https://kladensky.denik.cz/galerie/zastavka-kladno-mesto-a-na-ostrovci.html?photo=23&back=1181288930-894-20
Tak konečně vidím ty nové slibované vlaky….na tu rychlodráhu po které by se mohli cestující svézt již v roce 2013….