obrazok-zdopravy

KISSy po Westbahn se vrací do Rakouska. ÖBB je kupují od DB

Stadler KISS po Westbahn a DB nyní pro ÖBB. Foto: ÖBBStadler KISS po Westbahn a DB nyní pro ÖBB. Foto: ÖBB

První jednotky zamíří mezi Vídeň a Salcburk.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Teď to jezdí jako „MHD“ na letiště ve Vídni

SYN

Letiště Schwechat teda zrovna moc ve Vídni není… poblíž, to ano.

lokotomy

Dává to smysl, na Westbahn se dvoupatrové kissy v dálkové úpravě využijí na rozličných zastávkových rychlících i v rychlé regionální dopravě a původní jednopatrové railjety naopak ÖBB potřebují pro Koralmbahn.
Jen jsem myslel, že do Vídně na údržbu DB ty soupravy posílaly jako IC461 a 495.

thomas.horky

Ano, posílaly. Jsem zvědavej jestli tento pár vlaku Intercity zůstane

lokotomy

IC461 je v jízdním řádu ÖBB od půlky června jen v úseku Salzburg – Wien, IC495 i na podzim až z Rostocku. Ale asi to bude jinou soupravou. Trasa IC495 mimochodem na mapě vypadá „úžasně“: jako kdyby se za každou cenu chtěl vyhnout ČR.

Jan

Spíš ne. Hlavním účelem tohoto spoje bylo dostat jednotky do Vídně na údržbu. V některých úsecích to sice jezdilo slušně plné, ale v celkově ta trasa v současné podobě úplně smysl nedává.

lokotomy

Miluju lidi, kteří si myslí, že trasa vlaku je ospravedlnitelná, jen když dává smysl jet jím z konečné na konečnou. Spojování provozních ramen Vám nic neříká? Já pořád doufám, že otevřením Koralmbahn vzniknou railjety z Vídně do Vídně přes Graz, Villach a Salzburg.
Stuttgart – Salzburg – Wien smysl dává velmi, jen ta noční cesta denního vlaku moc ne, takže o ten německý úsek nejspíš přijde. Z IC495 dává smysl ten večerní úsek Rostock – Leipzig a ranní Nürnberg – Wien, ten noční mezi tím moc ne.

Jan

Já jsem psal spíš o IC495, tam to jak sám uvádíte v celé délce fakt moc smysl nedává. To je fakt uměle vytvořené spojení – dvouhodinové stání v Nürnberg mluví za všechno.
IC461 je o něco rozumnější. Otázka je, čím to nahradit. ÖBB mají nedostatek všeho, proto ty KISSy kupují…

lokotomy

Tak zas pokud to 2h stoji v Nürnberg, tak to prazdnou noci jede jen neco pres 3h. Jak rikam, v jizdnim radu jsem ho narozdil od IC461 nasel i na podzim v cele trase, tak asi zustava. Ono taky v Nemecku tech nocnich dalkovych vlaku moc nejezdi, zvlast na vychode.
Omyl, ÖBB maji vseho mozneho spoustu 😉 ale je to zastarale budto moralne (regional) nebo technicky (dalkove vlaky pro nove trate).
Ty Kissy se daji pouzit i na REx Wien -Amstetten a ty CityJety z nich presunout nekam, kde 160km/h staci.