Letiště Schwechat teda zrovna moc ve Vídni není… poblíž, to ano.
lokotomy
7 hodin
Dává to smysl, na Westbahn se dvoupatrové kissy v dálkové úpravě využijí na rozličných zastávkových rychlících i v rychlé regionální dopravě a původní jednopatrové railjety naopak ÖBB potřebují pro Koralmbahn.
Jen jsem myslel, že do Vídně na údržbu DB ty soupravy posílaly jako IC461 a 495.
IC461 je v jízdním řádu ÖBB od půlky června jen v úseku Salzburg – Wien, IC495 i na podzim až z Rostocku. Ale asi to bude jinou soupravou. Trasa IC495 mimochodem na mapě vypadá „úžasně“: jako kdyby se za každou cenu chtěl vyhnout ČR.
Spíš ne. Hlavním účelem tohoto spoje bylo dostat jednotky do Vídně na údržbu. V některých úsecích to sice jezdilo slušně plné, ale v celkově ta trasa v současné podobě úplně smysl nedává.
Miluju lidi, kteří si myslí, že trasa vlaku je ospravedlnitelná, jen když dává smysl jet jím z konečné na konečnou. Spojování provozních ramen Vám nic neříká? Já pořád doufám, že otevřením Koralmbahn vzniknou railjety z Vídně do Vídně přes Graz, Villach a Salzburg.
Stuttgart – Salzburg – Wien smysl dává velmi, jen ta noční cesta denního vlaku moc ne, takže o ten německý úsek nejspíš přijde. Z IC495 dává smysl ten večerní úsek Rostock – Leipzig a ranní Nürnberg – Wien, ten noční mezi tím moc ne.
Já jsem psal spíš o IC495, tam to jak sám uvádíte v celé délce fakt moc smysl nedává. To je fakt uměle vytvořené spojení – dvouhodinové stání v Nürnberg mluví za všechno.
IC461 je o něco rozumnější. Otázka je, čím to nahradit. ÖBB mají nedostatek všeho, proto ty KISSy kupují…
Tak zas pokud to 2h stoji v Nürnberg, tak to prazdnou noci jede jen neco pres 3h. Jak rikam, v jizdnim radu jsem ho narozdil od IC461 nasel i na podzim v cele trase, tak asi zustava. Ono taky v Nemecku tech nocnich dalkovych vlaku moc nejezdi, zvlast na vychode.
Omyl, ÖBB maji vseho mozneho spoustu 😉 ale je to zastarale budto moralne (regional) nebo technicky (dalkove vlaky pro nove trate).
Ty Kissy se daji pouzit i na REx Wien -Amstetten a ty CityJety z nich presunout nekam, kde 160km/h staci.
Teď to jezdí jako „MHD“ na letiště ve Vídni
Letiště Schwechat teda zrovna moc ve Vídni není… poblíž, to ano.
Dává to smysl, na Westbahn se dvoupatrové kissy v dálkové úpravě využijí na rozličných zastávkových rychlících i v rychlé regionální dopravě a původní jednopatrové railjety naopak ÖBB potřebují pro Koralmbahn.
Jen jsem myslel, že do Vídně na údržbu DB ty soupravy posílaly jako IC461 a 495.
Ano, posílaly. Jsem zvědavej jestli tento pár vlaku Intercity zůstane
IC461 je v jízdním řádu ÖBB od půlky června jen v úseku Salzburg – Wien, IC495 i na podzim až z Rostocku. Ale asi to bude jinou soupravou. Trasa IC495 mimochodem na mapě vypadá „úžasně“: jako kdyby se za každou cenu chtěl vyhnout ČR.
Spíš ne. Hlavním účelem tohoto spoje bylo dostat jednotky do Vídně na údržbu. V některých úsecích to sice jezdilo slušně plné, ale v celkově ta trasa v současné podobě úplně smysl nedává.
Miluju lidi, kteří si myslí, že trasa vlaku je ospravedlnitelná, jen když dává smysl jet jím z konečné na konečnou. Spojování provozních ramen Vám nic neříká? Já pořád doufám, že otevřením Koralmbahn vzniknou railjety z Vídně do Vídně přes Graz, Villach a Salzburg.
Stuttgart – Salzburg – Wien smysl dává velmi, jen ta noční cesta denního vlaku moc ne, takže o ten německý úsek nejspíš přijde. Z IC495 dává smysl ten večerní úsek Rostock – Leipzig a ranní Nürnberg – Wien, ten noční mezi tím moc ne.
Já jsem psal spíš o IC495, tam to jak sám uvádíte v celé délce fakt moc smysl nedává. To je fakt uměle vytvořené spojení – dvouhodinové stání v Nürnberg mluví za všechno.
IC461 je o něco rozumnější. Otázka je, čím to nahradit. ÖBB mají nedostatek všeho, proto ty KISSy kupují…
Tak zas pokud to 2h stoji v Nürnberg, tak to prazdnou noci jede jen neco pres 3h. Jak rikam, v jizdnim radu jsem ho narozdil od IC461 nasel i na podzim v cele trase, tak asi zustava. Ono taky v Nemecku tech nocnich dalkovych vlaku moc nejezdi, zvlast na vychode.
Omyl, ÖBB maji vseho mozneho spoustu 😉 ale je to zastarale budto moralne (regional) nebo technicky (dalkove vlaky pro nove trate).
Ty Kissy se daji pouzit i na REx Wien -Amstetten a ty CityJety z nich presunout nekam, kde 160km/h staci.