Kilometrový tunel Prostřední vrch na D3. Průzkumná štola vyjde na čtvrt miliardy
Tunel Prostřední vrch na středočeské D3, vizualizace. Pramen: ŘSD

Nejpozději začátkem příštího roku má začít také ražba průzkumné štoly k tunelu Luka.
D52 se nekoplo a už tu honí zajíce…
D3 pomůže podstatně odlehčit přetížené D1 z Prahy do Mirošovic. Měla by se vyprojektovat podivně velkorysá tunelová varianta pro jihozápadní tangentu, která by odlehčila D1 okolo Brna. Toto by pomohlo mnohem víc, než 10 let rozšiřování na tři pruhy podle dekád starého projektu, které bude stát stejně, způsobí to kolaps dopravy, ale nepřinese žádné podstatné zlepšení.
Ano, ale JZT by významně pomohla jedině v případě, že by její trasování a následné napojení na jihu umožnilo převedení veškeré dopravy od Prahy na D2 díky své atraktivitě…
Jižní tangenta, tedy propojení D52 a D2 se plánuje v každém případě. Je nezbytné odvézt tranzit v relaci Praha – Vídeň mimo brněnskou D1. Není normální, aby se do Vídně z Prahy jezdilo nedálniční ulicí Vídeňská nebo dálničně po D1, pak D2 a přes jižní tangentu na D52, což je zajížďka přibližně 10 km.
Pro relaci Praha-Vídeň bude přes Jižní tangentu zajížďka 4,5km oproti nedálniční Vídeňské (rozhodně ne 10km). Šlo mi o napojení potenciální JZT na tu JT, aby relace na D2 byla atraktivní, aby to nebylo směr Bratislava postupné kroucení se přes 3 MÚK a ještě se zajížďkou oproti D1-D2.
Ona totiž relace Praha-Vídeň je naprosto minimální, alespoň co se týče nákladního tranzitu, ale ani toho osobního tam moc není vyjma prázdninového nájezdu… Kolem Brna totiž naprosto dominují tranzitní relace Německo-Praha-Bratislava-Balkán a Rakousko-Ostrava-Polsko (toto i u osobní dopravy)
Praha – Vídeň je naprosto minimální i proto, že přes to Brno to je celkem zajížďka. Oproti cestě přes Moravské Budějovice je to o 40 km delší a jen o 9 minut rychlejší (dle mapy.com, bez zácp).
Ono je to taky způsobeno tím, že D52 ani A5 není hotová, což je nějakých 40 km bez dálnice, plus chybí samozřejmě ta jihozápadní tangenta, která bude zároveň dost chybět, pokud se postaví I/73. Pokud by měl být hlavní tam Praha – Vídeň přes Znojmo, tak by měla být silnice Jihlava – Znojmo alespoň v parametrech rakouské S3, tedy 2+1 mimo obce, a těch je na 100 km trasy opravdu hodně.
Aby to neskoncilo podobne jako pruzkumna stola v Radlicich.
Jenže tento tunel na rozdíl od Radlické radiály není v Praze, pro vedení Prahy nejsou stavby pro individuální automobilovou dopravu populární. Za posledních 10 let se nic nezačalo pro auta stavět a výsledek přípravy staveb jsou spíše přešlapování na místě než nějaký posun. Například pokračování Blanky, kterému pravděpodobně propadne EIA, apod…
Obávám se, že v Praze stavět cokoliv je problém pro kohokoliv. Pražský okruh je „maximální priorita“ pro všechna vedení Prahy, narýsovaný desítky let a až teď se to nějak hnulo.
Rychlodráha a metro D priorita je, ale nekonečné odvolávání, soudy a NIMBY to zablokovaly. Pak si můžeme popovídat na téma „rekonstrukce Pražských mostů“.
A kdo půjde teď do stavby dálnice uvnitř Prahy?
Kéž by.
Třeba z ní bude luxusní cyklostezka…
ŘSD není pražská radnice. Samá politika a od Blanky přešlapování na místě.
Hlavně ať už se začne stavět a pokud možno se to zrychlí. Je to jedna z nejdůležitějších dálnic vůbec
Přesně tak
Tak určitě, nejslabší směr obecně, a navíc s dokončovanou paralelou přes Písek. 🙂
Už toho trollení s paralelou apod. nechte.
Vždyť má pravdu.
To je stejný jak argumentovat proč se staví D6, však to je v podstatě paralela k D5
však ona by stačila D7 a dále na KV pořádná čtyřpruhová I/13…
Přesně tak. Dálnice do KV je zbytečnost.
Když přestaneme jezdit auty, tak jsou dálnice zbytečnost. Pro chůzi stačí pěšiny. Takže pan Béďa jde ode dneška příkladem, jo?
Nikdy jsem neměl sebemenší problém dojet do Varů po staré silnici.
Že místo D6 stačí R6 S15,25/110 jako na D35 začíná být veřejným tajemstvím. Neuvěřitelná je ale Vildumetzová s nápadem D6 kolem v.n. Skalka.
Vysvětlete mi prosím, když nevíme, zda ufinancujeme D3, D35, D52 i přeshraniční D11 či D49. Taky D35 stáhli do 2+1, protože intenzita „jen“ 10tis., tj. to samý co Praha-KV, proč ještě vyhodit prachy za ten úsek za KV, kde projede dle ŘSD 4tis. aut za celý den?! Mají v KV jiný ceníky nebo jak?
I/6 tam již vede mimo obce a má i MÚK, tak prosím na základě čeho to ekon. obhajují?
Souhlasím že je to rozhodně plýtvání, na druhou stranu od Chebu po most přes v.n.Skalka (ten již v plném profilu je), to bude poměrně levná záležitost s cenou kolem 1mld.Kč za dodělání druhého profilu na 6,5km dálnice: https://mapy.com/s/fasaduzosa
A jinak dobrý?
Možná až chvalitebný :-D. Zajímalo by mě jaká Evropská země se vám líbí a chcete, aby si ji česko vzalo za vzor. Belgie?
No a ta pořádná čtyřpruhová I/13 nevyšla právě kvůli tomu, že se staví D6. Takže z Prahy do Varů bude D6, ale z Chomutova do Varů zatáčky nad Ohří.
Buďte rád. Konečně taky nějaké zpestření v té nudě rovných dálnic.
Naštěstí po I/13 pravidelně nejezdím, ale chytnout nějaký kamion ve stoupání k Ostrovu rozhodně zpestření je 🙂
Proč reagujete tímto „paralelním“ příspěvkem? Vždyť je obsahově v zásadě totožný s příspěvkem od „František X“. Jen zbytečně nafukujete diskuzi nadbytečností a zvyšujete tak produkci CO2.
D4 je uplne jina oblast, nake auta pojedou do Budejovic ale minimum. D3 je uplne jini region a nevic je to dalnice pro evropski tranzit sver / jih. Coz D4 neni.
Nejslabší leda tak příspěvek. Obecně.
Dejte vědět, až se vám podaří dojet třeba z Tábora do Prahy po D4.
Jde to, ale trochu ztuha. 🤣
Dneska je to někdy z Tábora do Prahy lepší vzít přes D4, záleží samozřejmě kam do Prahy. Ale nevím která z těch variant je dnes méně příjemná.
a není náhodou mezi oběma Vltava se všemi přhradami??