Kilometr s 810 za 244 Kč. KŽC Doprava čelí další pokutě za nezvládnutý start turistických rychlíků

Rakovnický rychlík v Berouně. Foto: Matěj ŠedivýRakovnický rychlík v Berouně. Foto: Matěj Šedivý

Firma vysvětluje porušení smlouvy technickou závadou.

První víkend provozu turistických vlaků v objednávce Prahy a Středočeského kraje v letošním roce přinesl porušení smlouvy společností KŽC Doprava. Firma namísto slibované soupravy klasických vozů a lokomotivy T 478.1 nasadila motorový vůz řady 810. Problém nastal v sobotu i v neděli. Středočeský kraj a Praha chtějí dopravce pokutovat. Podle jednatele firmy Bohumila Augusty byla důvodem porušení smlouvy závada na lokomotivě.

Na nezvládnuté zahájení provozu upozornilo deník Zdopravy.cz několik čtenářů, po sociálních sítích koluje řada videí s nasazením motorového vozu 810. Cestující čekali svezení vozy v čele s „bardotkou“, místo toho jeli motorovým vozem, který je stále na řadě tratí běžný.

Takový provoz je pro firmu výrazně levnější než nasazení plánované soupravy. Za kilometr kraj a Praha dopravci platí 244 Kč. Jde o smlouvu z roku 2017, kterou uzavřeli objednatelé bez soutěže. Skončí za dva roky, kraj ji neplánuje prodloužit.

Z Prahy vyjedou o víkendu letos poprvé sezónní vlaky, kraj chce modernější vozidla

Dopravce o změně vozidla dopředu neinformoval. „Souhlasíme, že taková změna je pro cestující zklamáním, zejména pokud byla předem avizována konkrétní vlaková souprava,“ uvedl mluvčí Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Oldřich Buchetka. Nastalou situaci označil za závažné pochybení dopravce.

„Vyvoláme jednání, kde tuto problematiku s dopravcem projednáme a budeme požadovat okamžitou nápravu včetně případných možných smluvních postihů. Zároveň se zasadíme o to, aby v budoucnu byla podobná pochybení eliminována a cestující měli jistotu, že inzerované soupravy budou skutečně vypravovány,“ dodal Buchetka.

Vůči dopravci budeme postupovat totožně jako IDSK a za toto porušení smlouvy vyvodíme příslušné sankce dle smlouvy,“ dodal mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Vyjádření jednatele KŽC Doprava Bohumila Augusty:

„810 byla nasazena jako nouzové řešení z důvodu pochybení externího dopravce. Závady na velké mašině vznikly u externího dodavatele (dílny). Opravce závady na mašině po jejich projevení ihned začal odstraňovat, a to ještě během víkendu a v noci a řešil závadu, s níž nám byla mašina předána a t.č. se pracuje na jejím vyřešení. Lokomotivy jsou holt jen technika a stává se to každému dopravci (vlastníkovi) lokomotivy, že se objeví nečekaná porucha. Rozhodně se to nestává jenom KŽC, že z dílen přijde mašina, u níž se projeví závada až první den v provozu. Rozhodně je lepší, když se výkony vlaků plní náhradním vozidlem (třeba 810, protože strojvedoucí ráno tzv. po ruce nemá jiné vozidlo), než žádným vozidlem, tj. aby vlak nejel vůbec.“

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje KŽC Doprava PID Pražská integrovaná doprava
71 komentářů