Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Ke stavbě další části brněnského okruhu má nejblíže sdružení Firesty, OHL a Metrostavu

Vizualizace úseku VMO Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: Brno.cz
Vizualizace úseku VMO Tomkovo náměstí - Rokytova. Foto: Brno.cz
1,2 kilometru dlouhý úsek na severu města vyjde na více než 2,3 miliardy korun.

Celkem tři nabídky přišly Ředitelství silnic a dálnic na stavbu další části Velkého městského okruhu v Brně. K zakázce „I/42 Brno VMO Tomkovo náměstí a I/42 Brno VMO Rokytova“ s odhadovanou cenou 2,180 miliardy korun má podle zveřejněných nabídek nejblíže sdružení Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby, OHL ŽS a Metrostav DIZ. V soutěži nabídly 2,356 miliardy korun.

Vyplývá to z dokumentu zveřejněného na profilu zadavatele. O patnáct milionů více nabídlo sdružení firem Váhostav a Combin Banská Štiavnica, to ale požadovalo delší dobu na dostavbu. Třetí nabídka přišla od Skansky s cenou 2,382 miliardy korun.

Zakázku soutěží společně Ředitelství silnic a dálnic s Brnem. Kvůli dotazům účastníků soutěž běží už téměř rok, k vyhlášení došlo na konci ledna minulého roku. Město by podle odhadů mělo hradit náklady ve výši 13,48 % z částky na VMO Tomkovo náměstí a 1,96 % z částky na VMO Rokytova. Zbytek bude platit ŘSD.

Estakáda přes seřaďovací nádraží

ŘSD v soutěži spojilo dvě části okruhu: úseky Tomkovo náměstí a Rokytova. Ve směru od Tomkova náměstí naváže stavba na Husovické tunely. ŘSD chce začít se stavbou letos, nemá ale ještě pravomocná stavební povolení pro celý úsek, pouze na hlavní trasu.

Celý úsek měří 1,2 kilometru. Ze stavebního hlediska půjde o náročný úsek s několika mosty a dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Ta hlavní vznikne na Tomkově náměstí, které okruh překoná po mostě. Nový most překlene i řeku Svitavu, starý bude demontován. Mostní estakádu pak zbudují stavbaři i nad seřaďovacím nádražím Maloměřice. Budou ji tvořit dva mosty, levý a pravý. Nová část doplní severní část okruhu do souvislého kapacitního spojení, které má odlehčit přetíženému středu města.

V Brně se aktuálně staví úsek Velkého městského okruhu v Žabovřeské, druhá etapa začala na konci roku.

 

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

Pro Vaší informaci. Cajzlovská Magistrála vede tam kde je, poněvadž vychází z návrhu 30. až 40. let 20. století. Více na https://vysehradskej.cz/nuselsky-most-navrhy/ Do konce i trasy metra jsou skoro totožné z původních návrhů. Ono totiž moc možností v té době moc nebylo stačí se podívat na stránku http://www.dveprahy.cz/ a tam zjistíte, že už v té době bylo možnost stavět bez bourání až v prostoru za Vinohradským hřitovem, což v té době byl vlastně okraj Prahy. A v současnosti zakopat magistrálu je skoro nemožné, poněvadž tam vede trasa metra C bez které se město neobejde. A než se vybudu je souběžná… Číst vice »

Jaaa

Soudruzi si nedovedli spočítat, že roštový dopravní koncept z 20. let 20. století jim přinese mnohem víc problémů než výhod. Nebo spíš nechtěli spočítat.

Jakub P

Jako zatím celoživotní cajzl doufám, že Magistrála nebude zakopaná pod zem, ale silně zmenšena a zúžena, ideálně i s odstraněním aspoň části mimoúrovňových křížení. A to co nejdřív.

Tomáš Gottschalk

V čem ten budoucí problém na sjezdu (do Karlovy, Valchařské?) vlastně má spočívat? Proč by pro zprovoznění tohoto úseku na něm měl provoz vzrůst, to jakože se tam někdo bude jen z plezíru projíždět?Absolutně nejslinější směr je na Rokytovu (proto ten paskvil s druhým odbočovacím pruhem na Svatoplukově.

marty-t2

S tou křižovatkou na Tomkáči pod VMO asi budete mít pravdu – v novém ÚP město Brno +- odtud plánují novou ulici za účelem obsluhy nové čtvrti, která vznikne na brownfieldu bývalé Zbrojovky. Ale jak to naprojektovat líp – to mi fakt není jasné. Max. za cenu zrušení MÚK Tomkovo nám. a dvoupatrového mostu přes Svitavu (jeden pro VMO, druhý pro místní…). Nic lepšího mne nenapadá, ale stejně už je asi pozdě…

Tomáš H

O trolejbusu 25/26 přímo po VMO Rokytova se neuvažuje? Pro Vinohrady by to bylo dost atraktivní spojení. Jelikož zast. Židenice, kasárna tolik zajímavá není, zkratka přes VMO Rokytova by byla pro trolejbusy de facto ekvivalentní bohužel již historickým spojům nezajíždějícím přes Starou Osadu.

Ondra

Lepší by to bylo přes židenické nádraží.

rsp

Kde je mimochodem v té změti jízdních pruhů skryto „náměstí“? Já na tom obrázku žádné náměstí nevidím, ale asi špatně vidím.

Tomáš Gottschalk

Tomkovo náměstí je skryto v levé horní části snímku. Proč se mu říká náměstí, netuším. Je to akorát velká křižovatka se sokolovnou. Změť pruhů v popředí je křižovatka Karlovy a Provazníkovy s estakádou přes majlontský ranžír.

Pedro

Říká se mu náměstí, protože před dávnými lety to skutečně náměstí bylo, dokonce s kapličkou.
Viz zde:
https://images.app.goo.gl/yL4NAmU8T9RVZPxw8

Ondra

V Brně se podle mého názoru pojem náměstí používá nadměrně. I pro každý větší plac mezi paneláky.

xyz

A to už aspoň (před 30 lety) zaniklo např. „náměstí Rovnosti“ (u Tesca). 🙂

Ondra

To se muselo s náměstím Svornosti pěkně plést 🙂

Radim S

Podobně jako náměstí 28. dubna a 28. října. Půl roku a půl Brna od sebe 🙂

Broge

Ach jo, mne prijde smutne, ze jeste v roce 2021 stavime uprostred mest tyhle dalnicni stavby 🙁 Za par let budeme za blbce, stejne jako s prazskou magistralou…

Tomáš Gottschalk

Cajzlovskou magistrálu s tímto úsekem VMO dost dobře srovnávat nejde. Byly dvě možnosti, jak vést okruh od Porgesovy: buď husovickým tunelem a estakádou přes majlontský ranžír, nebo podél Písečníku a Svitavy. Husovice rozhodně neeží u Svoboďáku a jiné vhodné místo pro spojení východní a severní části města není. Blíž k centru to nende a dál od centra už je Majlont, Občany a Moravský kras.Spíš mi vadí, že se neprodloužily královopolské tunely a nezakryl okruh při průchodu Žabinami.

K.S.

Když jsme u tunelů, tak se mohl rovnou udělat tunel od Červeného mlýna k D2, to by vyřešilo problém s D43. Akorát je otázka jestli pak neudělat na jihu nějakou stavbu, která by prohodila D2 a D52.

M H

To by byla značka ideál.

Nicméně ona ta D43 hodně pomůže i všem lidem z Bystrce, kteří ji nyní bytostně odmítají, protože získají rychlé spojení ven z Brna, o kterém se jim bez D43 může jen zdát.

Luděk

Nebudu vám brát iluze ale ten provoz tam prostě je a není úplně jiné místo kudy ho vést

Jiří Kocurek

Další možnost je přes Koliště (150 metrů od Svoboďáku) anebo Merhautova + Zábrdovická. Další možnost je až zkrz Velkou Klajdovku terénem pro horské kozy po okraji CHKO.
Smiřte se s tím, že po silnici se jezdit bude, ikdyby to byl jenom komunální odpad a kanalizační prefabrikáty z Kuřimi pro Brněnské VaK. Tohle váží až 4500 kg, to se od vlaku na bicyklu neodveze.

Jakub P

Nakladak na 4,5 tuny potrebuje dalnici? MUK? To je pro me celkem novinka. Ty tezky nakladaky co vidam na okreskach a v ulicich mest nebo treba na stavbach jsou asi prelud.

Priznejte si, ze jde jen a pouze o pocet aut, zejmena osobnich. Popelarum i prefabrikatum by bohate stacila normalni ulice. Za urcitych okolnosti klidne i pesi zona s vyhrazenym casem pro jejich prujezd. Kdyby tam byli jako skoro jediny auta…

bkv

A ty okresky na kterých vídáš náklaďáky jsou stavěný na objem dopravy jaký je v Brně?

Jakub P

Reagoval jsem na příspěvek, kterej píše, že ta prakticky dálnice je potřeba kvůli popelářům a 4,5 tunovejm prefabrikátům pro VAK. Což je kravina. Jen pro popeláře a prefabrikáty z jedný fabriky by stačila i ta okreska. Psal jsem, že je potřeba jen a pouze kvůli množství aut, přičemž převážnou většinu z nich tvoří IAD. Je na tom něco nejasného? Tohle je totiž častej argumentační faul proti snahám o maximální využití šetrnějších a úspornějších způsobů dopravy. Jo, je známo, že jsou náklady, který jinak než autem neodvezete, nebo jen za cenu nepřiměřenýho úsilí nepřiměřenýho počtu lidí a masivních bičů jako při… Číst vice »

Ada

Skvělá zpráva, jen se trochu obávám, že zahájení stavby ještě není úplně za rohem. I kdyby se žádný neúspěšný uchazeč neodvolal a vyberko bylo vyrizeno rychle, pořád tam zbývají nějaká ta nevydana stavebka a pak, jestli se nepletu, tak ještě zdaleka není všechno vykoupeno, například ta nešťastná sokolovna.

xyz

Z této vizualizace https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/01/tomkovo3.jpg bych dokonce soudil, že sokolovna na ní je zobrazena jako nezbouraná.

Což ale nesedí s realitou, kdy skutečně je předpokládána její demolice.

Třeba to dopadne tak, že to bude prezentováno jako „kverulantští Sokolové zdržují pokrok“ (srov. s kverulantskými majiteli Vechtrovny z Troubska apod.). 🙂

Ondra

Sokolovna by se bourat neměla, ne? nějaké baráky z toho sportovního areálu ano, ale sama ta historická budova snad ne (aspoň tak sem to kdysi dávno četl někde, nevím co se do té doby změnilo, ale nic moc sem nezachytil)

Josef Král

Nedávno se objevila zpráva, že okruh nebude. Kvůli financím, které město a kraj nedostanou od státu. Tedy pokrok k lepšimu. Je dobré, že tradice motocyklových závodů zůstane zachována.

mirek

Vnitřní okruh v Brně – na rozdíl od toho v Praze – staví a platí stát.

Pavel

Rád bych se vás zeptal na pár věcí o stavbě, které mi nejsou jasné: V blízké době má začít oprava křižovatky přes Ostravskou. Jak bude VMO průjezdný, když se sejdou obě stavby? Dále, jak bude po dokončení organizovaná osobní doprava? Nezdá se mi zdaleka ideální jen jeden odbočovací pruh ke Staré Osadě a ani trasa přes Vinohrady a kolem SAKA – pro místní to bude velká zátěž, cestou je několik křižovatek, někde nejsou zálivy a provoz tam není plynulý ani teď. A jak to bude s linkami 25/26? Budou předěleny a končit v Husovicích, pokud se nestihne postavit Nová Dukelská?… Číst vice »

Jaaa

Nová Dukelská? Ta se plánuje už 50 let a nemyslím si, že bude ještě za 50 let stát. Trolejbusy budou prostě končit v Husovicích.

Pavel

Asi tak no. Samozřejmě skvělá zpráva pro všechny směřující trolejbusem od Vinohrad.

Jiří Kocurek

Možná by šlo tohle: Parciální trolejbusy odvelet do Husovic a jezdit tu výluku ke Staré osadě na baterie. Anebo náhradní autobus. Je to ale přestup navíc.

*h8*

Těch 10 ks sólo Solarisů by pro linku 25/26 bylo poněkud málo. A obávám se, že nové parciální klouby ještě hodně dlouho nebudou vzhledem k úspěšnosti brněnských výběrových řízení. Takže realita bude trolejbus na obnovenou Kohoutovu, pak bus na St.Osadu a následně trolejbus St.Osada – Jírova. Takže ne jeden, ale dva přestupy.

Luděk

Trolejbusy budou jezdit do Husovic ale od určitého momentu stavby dojde k obnovení smyčky Kohoutova jinak se tento rok bude dělat propojka ze Slatiny po Bělohorské a Jedovnické aby zůstal obsluhovaný úsek Stará osada – Jirova

Jaaa

Výborně, takže Kohoutovu nejdřív v 90. letech vybudovali, pak ji zrušili, a teď ji zase budou znova budovat? 😀
Kdyby to aspoň natáhli až na Lesnou místo 46, když už ruší hlavní tangeciální přepravní proud MHD ve městě. Ta šalina na Lesnou taky nikdy nepovede.

To Brno je fakt vtip.

Luděk

Už teď je v Brně žalostný nedostatek kloubů a jakékoliv prodloužení je úplně mimo. Kohoutova se „obnovuje protože je prostě nejblíž od Tomkače který bude během stavby neprůjezdný minimálně z Provazníkové

Jaaa

Ta stavba nebude trvat dva roky a za tu dobu se dají nějaké nové velkokapacitní trolejbusy pořídit.

Ale asi ne v Brně…

Luděk

Ten problém s novými trolejbusy je i jinde například v Ostravě.
Bohužel (z pohledu obnovy vozového parku ne kvality) už není Škoda jediný výrobce trolejbusů v ČR a navíc má zájem i Ukrajinský Bogdan

pave69

Jen pro info: začnou taky opravovat most nad ostravskou radiálou (Černovická). Takže to bude dokonale sladěno (pokud se tedy nějaký bl.ec neodvolá jen proti jedné ze staveb 🙂

Roman

Doufejme, že mosty přes železnici bude dělat někdo fundovanější, než ve Studénce.

Jiří Kocurek

Majitele fy Brajgl a Kiksy (Bögl a Kysl) už pouštět jen k dláždění chodníků.

Luděk

Za sebe jenom doufám že na most přes Svitavu sáhnou až bude hotová Žabovřeská a začnou tento úsek stavět od budoucích portálů tunelu Vinohrady aby byla zachována aspoň částečná průjezdnost Brnem

Jiří Kocurek

Řekněme, že bude úspěch, pokud během stavby VMO Tomkáč město nerozkope nic na Kolišti, na Husově ani v okolí Mendlova náměstí.
ŘSD umí obléhat Brno lépe než Švédové, to už předvedli před 5 roky. Takže se souběhu staveb Žabovřeská a Tomkovo nepochybně dočkáme.
https://twitter.com/ot_brno/status/629181192269656064

Luděk

Je mi jasné že se určitého souběhu staveb nevyhneme ale kdyby se začalo tím mostem přes seřazovací nádraží v Maloměřicích by se ten souběh trochu oddálil a na Žabovřeské by mohl být hotový směr z Pisárek

Beekee

Mno, ještě zbývá jižní strana — oprava mostů přes Ostravskou…
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/495/infoletak_s42-most-otakara-sevcika.pdf

Pavel

Doufejme, že to zase tetčický pan Dvořák nebo nějaký slovenský Deštruktprojekt nenapadne. Teď by se už mohl začít provádět i geologický průzkum pod sídlištěm Vinohrady, kde tunely budou pokračovat. Aby se dalo plynule navázat.

Jiří Kocurek

Ideální by bylo, aby se tunel pod Vinohrady začal razit už letos. To se bohužel nestane.

pave69

Geologický průzkum už se prováděl, mezi paneláky „hledali ropu“ už loni.

Ondra

Vypadá to pěkně, ale myslím že na celý okruh si ještě dlouho počkáme

Lukáš

Uvedený termín dokončení je cca 2035, ale uvidíme, jaká bude realita…

Ondra

No právě… děkuji

Jiří Kocurek

Před 10 roky byl termín 2025. A když se posunume 15 roků dozadu, tak mělo být hotovo vše kromě tunelu pod Červeným kopcem.

M H

Na celý si počkáme dlouho…na druhou stranu, pokud se podaří v dohledné době udělat alespoň tunel pod Vinohrady a navazující úsek po napojení na Ostravskou radiálu, vznikne z toho již určitý funkční celek. Aneb severní trasa by byla hotová (a bez zpomalovacích prvků typu přechody a úrovňové křižovatky) a jižní by byla suplována rozšířenou D1 a současnou trasou.

Bohužel to ale vypadá, že i na tento potřebný kousek si počkáme. Podla aktuálních plánu se má po tomto úseku začit dělat MÚK Ostravská radiála a to až v roce 2025…

Gejza

Také mi dává smysl severní část okruhu, už jen kvůli chybějícímu vnějšímu okruhu. Ale dvakrát bych si rozmyslel realizaci jižní části. Jistě, každá kapacitní komunikace ve velkém městě se z hlediska dopravní zátěže obhájí, ale tady mi ty přínosy spojení Pražské a Ostravské radiály v poměru s náklady a negativy přijdou jako sporné. A to je ještě ve vzdáleném výhledu dálniční obchvat pro tranzitní dopravu mezi D1 a D2.

M H

U jižní části je to jednoduché – má smysl, pokud chcete ulevit současné trase po Poříčí a Zvonařce. Není vůbec pro tranzit – ten by měl být vyhoštěn na D1, případně využít příslušnou větev severní části – ale místní dopravě určitě pomůže. Kapacitní spojnice Ústedního hřbitova a Komárova bude využívána hodně – po Bohunické i Opuštěné jezdí hodně aut ze západu na východ a naopak.

Takže z mého pohledu je potřeba dobudovat brzy celý VMO s výjimkou tunelu pod Červeným kopcem. Ten je ze všech částí asi nejméně potřebný…tedy jeho výstaba není tak urgentní jako stavba jiných částí.

Jakub P

No můžete vzít jed na to, že jakmile se na D1 něco stane (a nemusí to být velký, stačí menší zácpa), ten tranzit se na jižní větev okruhu přelije, jakmile to navigace vyhodnotěj jako o pikosekundu kratší možnost.

Přání, aby tranzit zůstal na vnějším okruhu a nepouštěl se na vnitřní, pokud tento má kapacitu a stejnej nebo podobnej rychlostní charakter jsou jen to. Přání.

Gejza

To právě považuji jako jedno z možných negativ. Na druhou stranu by se to mohlo v budoucnosti řešit třeba nějakým zpoplatněním.

M H

To ano. Nicméně tohle snad nebude bývat stálý stav.

Jakub P

Připravte se spíš na to, že pokud to nezařídíte tvrdýma opatřeníma typu významného zpoplatnění, tak nejspíš bude.

Adam H

To bude opravdový dopravní mazec v průběhu stavby. Už dnes není problém se tam zaseknout na hodinu.

Nekdo

a abyste tam Vy ludry i po novém nejezdili moc rychle, tak Vám to tam uděláme pouze 2+2!

Jiří Kocurek

Co se MHD týká, tak bude lepší jet šalinou (5 a 9) na Jugoslávskou a tam přestoupt na šalinu směr Stará osada. Prostě se tomu vyhýbat jak to jen půjde.

Jaaa

Jj, tangenciální spojení 25/26 půjde do kopru natrvalo. A pak že moderní je propagovat MHD na úkor IAD. V Brně rozhodně ne.

M H

Nejhorší kombinace je MHD zaseklé v IAD. A každý kousek VMO nám pomůže tuto kombinaci potlačit… V Brně je totiž momentálně potřeba především uvolnit cestu pro MHD, aby byla alespoň nějaká šance dodržet jízdní řády…

Jakub P

To je naivní představa. VMO nějakou IAD stáhne na sebe, ale další vygeneruje a to zdaleka nejen na okruhu, ale i v okolí. Dá se říct, že je klika, když jí v tom okolí okruhu (respektive nájezdů na něj) není víc než předtím. Ve velkých městech to bývá spíš naopak. Z části i proto, že málokterej politik má odvahu s otevřením okruhu provést dostatečně razantní zklidnění těch míst, kudy doprava sváděná na okruh jezdila předtím…

Jaaa

Přesně tak, dřív jsme z Černých Polí do Bystrce jezdili šalinou, protože nemělo smysl vytahovat auto, po dostavbě Královopolských tunelů se jezdí autem.

M H

Na druhou stranu třeba už dokončení první etapy Žabovřeské odseklo E56 a trochu zmenšilo zpoždění u 44/84…

A ono nejdo o to, že bude jezdit více či méně aut, ale že ve výsledku může být méně ucpané Brno, protože IAD si bude moci vybrat i alternativní trasy…

Jakub P

Myslel jsem, že jsme vám to v Praze slušně předvedli s průšvihem jménem Blanka. Ale pokud si chcete nabít nosy sami, budete to asi muset udělat…

Lukáš

Ví někdo znalý, jak to bude po dokončení stavby s trolejbusovou tratí? Jestli bude na ten kousek nainstalována na most přes Svitavu, nebo přetrasována jinam? (Napadá mě Valchařská – Maloměřický most – Karlova)

M H

Myslím, že se uvažovalo o protažení trolejbusu skrz areál bývalé zbrojovky…

Vitekcz

Město schválilo změnu územního plánu pro území Zbrojovky a novou ulici Nová Dukelská a s tím i mírnou změnu nájezdu na VMO Tomkovo náměstí.
Mapa zde (napojení nahoře na mapě)
https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/zmena-uzemniho-planu-umozni-premenu-zanedbaneho-arealu-byvale-zbrojovky/

liposh

Je neuvěřitelné, že jsme s Chvátalem studovali stejný obor a on ani za ty roky nepřestal být nerealistickým snílkem 😀

Jaaa

To už tu bylo v roce 1965, ostatně proto je tak široký most pod tratí Židenice – Maloměřice v ulici Markéty Kuncové.

Jaaa

Fuj, takovej hnus tam vznikne… Ne že by to teď byla nějaká sláva, ale přece jenom je to město, chtělo by to něco hodnotnějšího, když to tam pak bude 100 let stát…

mgr.pavel

V čem jde o „hnus“, prosím?

Mně to přijde jako rozumná stavba. Možná jen by to chtělo aspoň dočasně 2+2 pruhy napojení na současné pokračování okruhu směrem na Starou Osadu, protože ty připojovací pruhy v křižovatce a v zatáčce asi budou tvořit špunt..

Jakub P

Znáte nějakou takovouto „dálniční“ estakádu, pod kterou je příjemný prostor, ve kterém je radost pobývat nebo jím jen procházet? Mě na první dobrou žádná nenapadá, jen místa, kterým se spíš snažím vyhnout. Je možné, že pár takových existuje, ale moc jich imho nebude a pravděpodobnost, že se tato mezi ně zařadí, nepovažuji za nijak vysokou.

M H

Na druhou stranu se pod takovými estakádami dají postavit například parkoviště, přičemž jejich asfaltovou plochou nebudete ubírat prostor, který by mohl býti jinak zatravněný.

Svým způsobem i zastávka MHD pod takovým mostem může být výhodná…zejména v podzimních plískanicích. Je tam sice méně světla, ale neprší tam.

DJ TRAIN

Ako poznam Brnenske radnice na verejnom priestore si daju zalezat

Jakub P

Podle tý vizualizace ten prostor pod bude na Tomkově náměstí v podstatě celej část obří mimoúrovňové křižovatky. To mi jako lákavý místo nepřijde bez ohledu na to, jestli a kolik obtížně dostupný zeleně se nasází doprostřed.

Lukáš

No, Tomkovo náměstí ani teď moc lákavé není… myslím si, že tohle bude nakonec vzhlednější, současný Tomkáč je velký šedý plac a kde nic, tu nic….

Jakub P

Jasně, aktuální stav taky není žádná sláva, ale tohle může být klidně ještě horší, nebo minimálně stejně hrozný se zakonzervováním té hrůznosti na další desítky let.

Jaaa

Ano, není, protože se čeká právě na tuto stavbu.

Jaaa

Parkoviště tam určitě vznikne. Nebo autoservis, autobazar, nebo něco podobného. Co taky v naší zemi jiného, že?

Ale to prostě neřeší základní urbanistické problémy.

M H

Třeba taková estakáda A23 přes park Prater ve Vídni není při průchodu parkem nijak vyloženě odpudivá.

Jakub P

To, neznám, takže vám budu věřit. Ale je to nad rozsáhlým parkem, kde to je minimální část jeho plochy. A je to jen průtah, nejsou tam rozsáhlý větve MÚK s furt silným provozem posíleným tou dálnicí na estakádě a podobně. Najdete i příklad z města, kde tam vedou ulice, je v tom MÚK, atd.

Nekdo

no, v Bostonu je to tak moc bavilo, že to nakonec celý kompletně zakopali pod zemi. ovšem náklady byli přímo astronomické 😀

Jaaa

To tady asi nepůjde. Leda i s Husovickým tunelem. 🙂

Tomáš Gottschalk

Nejspíš je to projev snahy odklonit dopravu z Gajdošovy na Žarošickou a Jedovnickou. Ještě bude hodně veselo kvůli nezkooordinované SSZ u Penny, Unicornu a Shellu. Město dělá, že se ho to netýká. Chtěl by to s předstihem postavit podjezdy hlavního směru, jako je to ve Vídni na S1 u Süßenbrunnu.

DJ TRAIN

Pan Mgr. Pavel, da sa suhlasit… poznam cely usek …Stara Os. Tomkovo…Husovicke tunely..kym som zil v Brne jazdil som tu denne… pre obyvatelov aj motoristov stavba bude peklo … ale finalny efekt bude stat za to a bude lepsi ako stavajuci stav

liposh

Kdyby ministerstvo obrany prodalo čtvrtinu židenických kasáren, tak by tohle celé šlo rychleji a levněji.

Jaaa

Jak „prodalo“?

Jaaa

Hnus je celkové řešení jak estakády (koncepce, prosvětlení, strukturování), tak spodní části MÚK, která tvoří neprostupnou bariéru přirozené urbánní ose (Dukelská – Valchařská).

Zatímco u hlavního nádraží si chce Sedláček vyrobit pomník jeho odsunem, tenhle postnormalizační špunt KAM evidentně vůbec nezajímá.

Nikdo nepopírá naprostou nutnost estakádu a MÚK postavit, ale řekněte mi jediný důvod, proč by se to nemohlo udělat na úrovni 20. let 21. století. Peníze to nejsou.

Jiří Kocurek

Hnus je zůstat tam viset v odpoledním hicu v narvané 15Tr, v koloně. Protože někdo se zase nevešel pod železniční most. Protože zase padla červená na křižovatce u Staré Osady. Protože zase padla červená na Tomkově náměstí. Protože zase něco.

Co se Tomkova náměstí týká, tak to tam vypadá jako hrozně. Místo chodníku vyšlapaná cestička, protože nejkratší cesta na zastávku je přímá. Chodník vede jinudy. Chybí už jen zastávka z vlnitého plechu. https://mapy.cz/s/pujakebabu

Jaaa

Ehm, bydlím asi 200 m odtamtud, opravdu mi nemusíte říkat, že křižovatka je nezbytná a jak to tam vypadá.

Takto navržená MÚK vytvoří pouze další špinavou šedivou překážku a totálně oddělí Husovice od Cacovic, místo aby umožnila větší prostupnost území tím, že hlavní dopravní proud povede jinudy. A když už se to tam staví, mohlo by se to taky udělat kulturně, ne?

Ale vy jste prostě typický hospodský Čecháček, kterému jsou všechny vedlejší efekty úplně jedno.

M H

Nebýt Svitavy, bylo by idelní nacpat VMO pod zem…ale tunel pod Svitavou si moc představit neumím…zvlášť když na obou stranách vede VMO do kopce.

Jaaa

Tak ono by šlo Husovický tunel vést zčásti severněji jako ražený. Ale bylo by to mnohem dražší a vyžadovalo víc demolic.