Ke Karlštejnu po nové silnici. Strabag dokončil opravu komunikace k hradu
Opravený úsek silnice v Karlštejně. Foto: Strabag
Oprava navazuje na dokončenou rekonstrukci hradu.
Oprava navazuje na dokončenou rekonstrukci hradu.
V roce 1962 jsem na motorce přijel až k bráně hradu, za 3,-Kčs jsem si koupil vstupenku, prohlédl celý hrad, pak jsem si v restauraci „U Karla IV“ koupil za 50 haléřů červenou limonádu a odjel. Naposled jsem tam byl jako řidič autobusu, ke hradu jsem nesměl a zaplatil jsem za parkování 400,-Kč!
Lidi bez auta už neudělají ani ránu.
Píše o motorce a pak o autobusu.
Ano, ale já píšu o situaci, proč se dnes zahlcují turisticky zajímavá místa. Mojje reakce je k nastalé změně.
To je toho. Já se takhle kdysi na Karlštejně oženil a víte, jak to dopadlo…?
To je špatně, výrazně to sníží obrannou fci hradu.
Tahle vesnice je naprostej bizár, taková kombinace totáče a devadesátek, trpaslíků, skleněných koulí, mizerných hospod, smradlavých splašků v potoce a stavitelské tvořivosti.
Za jiných okolností by živičný povrch na pěší zóně byl naprostá bizarnost, tady je to úplně logické. Karlštejn koncentrovaně ukazuje na největší problém naší země – že peníze i docela jsou, ale díky komunistické diskontinuitě naprosto chybí nějaká kultura a vkus, distribuovaný mezi lidmi…
Ono se to obecne lepsi, jen proste v techto skanzenech typu Karlstejn nebo Hrensko se dokonale prolnulo zatuchle uvazovani normalizace a devadesatkovy kapitalismus.
A pod hradem benzinku a vedle nákupák.
A co na to památkáři? Vždyť ten asfalt není původní. Neměla by rám být správně prašná cesta, resp. Kočičí hlavy? Nechápu….
Budňany nejsou ani památková zóna.
Ona tam není ochranné pásmo kulturní památky?
Samozřejmě, že je a už skoro 45 let. https://iispp.npu.cz/mis_public/documentDetail.htm?id=165864
Taky jsem si to hned říkal, spolu s nějakou regulací toho bizáru pod hradem. Nejdříve v sezóně vytasíte 250 Kč za stání na rozježděné louce a pak jdete nahoru kolem kolotočů a krámků se šmukem a restaurací s imitací české kuchyně.
Kočičí hlavy … k to mu něco dodám citát z Wiki:
Nicméně vzhledem k tomu, že draisiny byly celodřevěné a nikterak odpružené, dávali jejich jezdci přednost jízdě po hladším dláždění chodníků než po hrubé dlažbě cest, což vedlo k častým střetům s chodci.
Na kočičích hlavách za deště se tak na kole vysekat, zvlášť v kopci, kde se prostě brzdit musí.
Na kole tam kupodivu jezdit můžete (dřív to povoleno nebylo), ale nevím, jak byste to mezi těmi davy chtěl provést…
Městys Karlštejn je uměle vytvořený slepenec z původních Budňan, Poučníka a Krupné.
Je sice doloženo, že hrad Karlštejn nějaké podhradí od začátku měl. A můžeme si být jisti, že asfalt tam zcela jistě nebyl. Ale stejně tak tam nebylo ani muzeum voskových figurin, betlémů, hodin, motýlů, raně postsocialistické gastronomie a trdla. 🙂 Tak to neřešte…
Měl jsem dojem, že ještě před nedávnem byl průtah Karlštejnem vyřazený ze silniční sítě a silnice 11619 a 11620 končily ve směru shora na hranici zástavby, a teď koukám na geoportál, že už jsou to znovu zase silnice. Došlo tam k nějakým převodům, nebo se mi to jenom zdá?
Trága tohle to
Pěší zónu si představuji jinak než jako asfaltovou silnici.
Když se podívám na streetview, tak ještě v roce 2018 to bylo značené jako pěší zóna, a pak to přeznačili a místo toho tam dali jenom zákaz vjezdu motorových vozidel. Každopádně není úplně obvyklé, aby na silnici třetí třídy byl vyloučen provoz motorových vozidel. Jinak ovšem ta ulice je takřka prototypem pěší zóny. Co byste si tam představoval místo asfaltu, tvárnice za sliveneckého mramoru?
Stránka 3: https://www.dguv.de/medien/barrierefrei/anforderungen/bau_gestaltung/grundstueck/bodenbelag/kapitel3-3.pdf
Tohle se hodí spíš do nějakého byznys centra nebo vilové čtvrti.
Tak třeba v tomhle městě si neschovával korunní klenoty císař říše římské a přesto to tam vypadá o dost jinak…
https://maps.app.goo.gl/vBE3Bx9oPT2YjdgDA
Kdy se do tohoto stavu dostane vesnice Karlštejn, je dobrá otázka, ale je jasné, že u toho už nebudeme.
Znáte produkt dlažební kostka? Vzhledem k minimálnímu provozu silničních motorových vozidel nehrozí ani zvýšený hluk z provozu.
Proč to tam flikovat kostkama, když se dá udělat kvalitní asfaltový povrch?
Aby se tam dalo pohodleně dojet Vaším GLS, CLS, MLS, KLS nebo jiným LS?
A víte, že cyklisté požadovali na Staromáku asfalt, protože dlažba ….
Cyklisté jsou na Karlštejně škodná. Kolo smějí jen vést.
Už ne. Pěší zóna je zrušená, nahrazená značkou B 11.
vysoká tvrdost
staletími ověřená odolnost vůči poškození a vnějším vlivům
barevná různorodost
nadčasovost
recyklovatelnost – opětovná pokládka dlažby
rozměrová tolerance – nejsou patrné drobné nerovnosti