Když povodeň pomůže. V Německu začala elektrizace 164 kilometrů trati, záplavy urychlily schvalování

Práce na Eifelstrecke. Foto: Deutsche BahnPráce na Eifelstrecke. Foto: Deutsche Bahn

Investice za půl miliardy umožní konec dieselových vlaků na trati pohořím Eifel.

Deutsche Bahn (DB) oficiálně zahájily jednu z největších elektrizací tratí v Německu v tomto tisíciletí. Za půl miliardy eur modernizují a elektrizují trať mezi spolkovými zeměmi Porýní-Falc a Severní Porýní-Vestfálsko, která spojuje města Trier (Trevír, stanice) Ehrang a Hürth (stanice Kalscheuren).

Trati vedoucí pohořím Eifel paradoxně pomohly povodně v roce 2021, které ji zásadně poškodily. Do té doby se o elektrifikaci jen mluvilo. Poškození trati bylo ale natolik velké, že na řadě úseků se přestalo mluvit jen o opravě, ale nutnosti postavit trať znovu. Při té příležitosti dojde i k elektrizaci. Jedná se o celkem 164 kilometrů trati.

Trasa trati Trier - Hürth (Eifelstrecke). Foto: DB

Náklady na stavbu přesahují 500 milionů eur. Modernizace a oprava trati začala dříve, nyní začíná docházet k osazování trakčního vedení na prvních úsecích. Podmínkou je ale i úprava některých částí trati pro instalaci trakčního vedení. Hotovo by mělo být v roce 2026.

Podle místních politiků i DB přinesla povodeň i další nečekané pozitivum: oprava a elektrizace běží rychleji díky výjimce pro práce v záplavových území.

Součástí prací je zdvoukolejnění dalších úseků, jednokolejné zůstanou nadále tunely. Díky modernizaci má dojít k zavedení hodinového taktu vlaků mezi Trevírem (Trier) a Kolínem nad Rýnem (Köln). Nově má být trať využita i pro dálkovou dopravu zejména mezi severem Německa a Francií. Rozsáhlou investici popisují DB na svých stránkách.

V Německu je elektrifikováno přes 60 % tratí. Deutsche Bahn plánuje, že do roku 2038 bude veškerý provoz pokrytý elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Tagy Deutsche Bahn Eifelstrecke elektrizace tratí Německo
48 komentářů