Dopravci Železnice Železniční průmysl

Kdo se bude starat o Regionovy? Dráhy vypsaly tendr v hodnotě 1,2 miliardy

Regionova s pendolinem. Foto: České dráhy
Regionova s pendolinem. Foto: České dráhy
Regionovy tvoří páteř flotily na regionálních tratích, České dráhy mají ve stavu 236 těchto motoráků.

České dráhy vypsaly tendr na periodické opravy (nově periodické obnovy) motorových jednotek řady 814 a 814.2 Regionova. V soutěži, která je rozdělena na několik částí podle úrovně oprav, jde o pětiletou rámcovou smlouvu v hodnotě až 1,22 miliardy korun.

„Jedná se o veřejné výběrové řízení, přihlásit se může jakýkoliv dodavatel. V tuto chvíli běží lhůta pro podání nabídek, nemůžeme tedy uvést další podrobnosti,“ uvedl mluvčí drah Robert Pagan. Aktuálně se o Regionovy stará společnost DPOV, která je dcerou Českých drah.

Jednotky vznikly přestavbou starších motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010 v letech 2005 až 2012. Přestavbu provedla společnost Pars nova v Šumperku. Dráhy mají ve stavu 210 dvouvozových jednotek 814 a 26 třívozových jednotek 814.2. Celkem za ně zaplatily přes šest miliard korun.

Jejich přijetí přitom nebylo jednoznačné, dráhy však přestavbu považovaly za rozumný kompromis na cestě k rychlému vylepšení vozového parku na regionálních tratích.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michalrama

Kdo se postará o 810 a 814? Měl by pouze kovošrot. A včera (nebo spíš před 5 lety) bylo pozdě.

pkajetan

České dráhy budoudělat výberové řízení, když mají dceru DPOV a přemýšlí, komu jinému dát prachy za opravu svých vozidel?
Tohle je vážně na palici.

Alibaba

DOPV umí opravovat dieselmotor? Já si myslel, že umí dělat jen netrakční vozidla.

Jerry

Dpov dělá vše

gajda

I pokud neumí, mohl by se to naučit

Vašek

A co neumí a nechce, může zadat někomu jinému. Nemůže dělat každý všechno. Také si nemelu mouku.

Laik

Neopravovat. Průběžně je v Třebové rozebírat a posílat do pecí.
Ale to je jen sen.

Alibaba

A to je řešení „s péčí řádného hospodáře“?

Laik

Když bude náhrada a ta náhrada bude řádně objednaná a zaplacená objednavateli tak asi ano. Takže sen.

Alibaba

Takže jsou Regionovy účetně odepsané?

Jaaa

A proč? ČD by mohla začít podnikat v Rumunsku nebo Bulharsku, tam by regíny ještě nadělaly parádu, tak jako 845 Arrivy u nás. Akorát by to holt chtělo tu „znalost místního trhu“ (rozumějte „vědět, s kým se kamarádit a koho podmáznout“), aby byznys šlapal.

Leinad

To je na odpovědnost ČD managementu, ať si spočítaj jestli zakládat dceřinku a hledat tam někoho se „znalostí trhu“ nebo jenom prodat 814. Ve druhém případě, věřím že kupující by se našel.

Orál Chorál

Tebe rozebrat a poslat do pecí

Sharkovec

Jakožto člověk bydlící ve Zlíně, kam jezdí jenom vtipy od Prasu (RegioNova, příšerně zmodernizované Bmz a nějaké to Bdpee) bych upřímně uvítal, aby se o ně postaral kovošrot. Některé 814 jsou pomalu v horším stavu než 50 let staré tornáda a panťáky…

Jerry

Poděkuje za regionovy.. mneli stř regiosharky. Bmz příšerně zmodernizované jak?

Sharkovec

No, teď tím zrovna jedu a místo topení jede klimatizace, vrže to jak schody na chalupě, přijde mi to celé nějaké odfláknuté. Ale stále stokrát lepší než RegioZnova.

Sharkovec

A za 814 fakt děkovat nebudu, 844 není nejlepší vlak, ale jezdit se tím dalo celkem dobře. Alespoň teda z pohledu cestujícího

Jerry

Celkem dobře ? To je hodnocení.. no . Jasné že v tom bmz jde klimatizace.. si nastavíte jestli topí nebo chladí .. bože

Jiří Kocurek

A někteří řadu 844 nenávidí proto, že se museli naučit něco nového. Podle takových by měly jezdit zpátky krokouše a nic neměnit. Odposlechnuto v Kojetíně na peroně.

jan v

Shark byl oproti Regíně výrazným kvalitativním krokem vpřed. Jen ta první třída v něm byla trochu na palici (zaměstnanci čd stejně rezignovali a jedničku přelepili ušmudlaným papírem…)

Hynek

Náhodou ta jednička je fajn. Deklasovaná není zvůlí zaměstnanců (jak by něco takového vůbec mohlo projít?), nýbrž na žádost některých objednavatelů (krajů) s poukazem na jejich ‚sociální cítění‘.

Facepalm

Super jsou taky „pražské“ bdmteeo, kde byla půlka obkladových panelů z plastu popraskaná po necelém roce provozu.

Pája

Mně to s Regínou čeká v úterý. Naštěstí jen do Otrokovic, odtamtud dále Panterem. Vozy Vámi popisované jezdí do Zl snad na jediném spoji s přepřahem v Otrokovicích, nebo Přerov?

Tomáš Záruba

No já tedy myslím, že byly „přijaty“ zcela jednoznačně, tedy mimo oficiální vyjádření ČD.

Petr

V době rozhodování o výrobě a pořízení regionov mohli dráhy za cenu dvou mít jedno desiro z továrny Siemens dopravní systémy Zličín, ale vláda Sociálních demokratů v čele se Standou odborníkem přes železnici, rozhodla jak rozhodla. Siemens nedávál úplatky z prodeje železničních vozidel, proto skončil.

Facepalm

To není celý příběh. Poměrně zásadní je tam fakt, že Pars Nova je dcera Škodovky, v tu dobu skomírající firmy s tržní hodnotou pár set milionů, do které byly najednou napumpovány státní zakázky za miliardy a miliardy. Veškerej zisk pak z toho šel Martinovi Romanovi, tehdejšímu utajenému majiteli Škody a členovi dozorčí rady ČD v jedné osobě. De fakto klasickej devadesátkovej tunel v maličko proracovanějším pojetí, za kterej by na západ od nás účastníci pravděpodobně skončili před soudem coby organizovaná skupina.

Y.K.

Mě připadá, že v celé té vaší teorii poněkud hapruje fakt, že v té době PARS nebyl dcera Škody. K tomu došlo 2008, když už běžela „výroba“ 814 několik let na plné koule a obecně Pars měl spoustu modernizačních kontraktů. Pravda třeba DPP po vstupu Škody ustoupil od KT8 z Parsu, zřejmě z důvodu navýšení ceny, ČD v Regionohám naopak zůstaly věrné.

Apollo17

Přesně tak.Ale pohádky starého zbrojnoše, jak Standa Gros zachraňoval Škodovku skrze Pars, jak Siemens skončil z důvodů Škodovky, která vyráběla všechny vlaky pro ČD (ve skutečnosti vyrobili pro ČD do roku 2008 asi 40 Ešusů, kdežto Siemens byl zase jediným dodavatelem osobních vozů pro ČD už od 90. let).

Gajda

No a dnes už oba chápou jak na to, udělají to v kooperaci. Jeden je tak dodavatelem něčeho co doteď nevyráběl a kousne si z koláčku a druhej to má rychleji za sebou a zvětší se mu tím kapacita a kousek koláče má taky. Osobně si myslím, že ty vagony na Cheb jsou jen začátek, že toho teď bude ještě spousta v režii Siemens-Škoda

Bpee

Jste si ale vědom toho, že by to dnes v mnoha případech znamenalo koženkové 810 a mnohem zastaralejší vozový park? Neříkám, že je dobře, že Siemens skončil, i já bych byl za Desira rád. Regionovy ale zcela objektivně přinesly skokový nárůst úrovně železniční dopravy, bylo nemyslitelné, že na řadě tratí, kde jezdí 814 dnes, by někdy vůbec jezdilo něco, co je nízkopodlažní, relativně moderní a přesto levné na provoz tak, aby takový vlak na takové trati nebyl naprostým provarem. Bohužel nejsme tak bohatá země, aby do Bílovce nebo z Opavy do Hradce nad Moravicí mohlo jezdit Desiro, přičemž při tom… Číst vice »

gajda

Jsou tratě, kde je Regionova docela ok. Budou tratě, kde v budoucnu nahradí 810 a bude to taky krok vpřed, ale jsou tratě, kde je to šíleně špatně – protože do Kladna by prostě něco takovýho jezdit nemělo ani náhodou.

Bpee

Tento průser se už naštěstí řeší, viz 844.2. 🙂

Vašek

Já bych věděl, kdo by se měl postarat. Kovošrot. Ale co s těmi laminátovými čely?

Jerry

Do muzea asi ne.. to jsou dotazy.. se to zrecykluje

Vašek

No vidíte, jak jsou prospěšné diskuse. Už víme, kam s nimi.

Karl vB.

Jste si tak jistý?

Karl vB.

Recyklace sklolaminátu je komplikovaná a neekonomická. Stejný problém jako s čely vozidel je i se starými vrtulemi větrných elektráren.
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/vetrna-energie-vetrne-elektrarny-usa-ekologie-turbiny-recyklace-likvidace.A190930_104429_eko-zahranicni_div

Jerry

Se to pomele ne

Vašek

Samo a zadara!

Jerry

To sem říkal?

Vašek

Ne. Psal. Se to pomele. Jako ono, samo. A i kdyby, co pak s rozemletou pryskyřicí se skleněnými vlákny? Do kompostu? Já vím. Blbej dotaz.

Vašek

Nápad, rejžo. Čela se rozprodají železničním nadšencům a ti si je dají na zahrádky na skalku.

Tuzemák

Čela bych vyřízl i s kabinou a pultem, přihodil k tomu 50m kolejí a daroval to šotoušům za odvoz na zahradu. Ať si s tím klidně hrkaj po zahradě. Zbytek směr kovošrot a přetavit v něco modernějšího. Jednoduché, úsporné, efektivni, prozákaznické…. 😀

Bpee

Jistě no, ČD jsou hloupí, že je vůbec nechali přestavět, protože:

A – lidem musí stačit koženka, mají být rádi že vůbec jedou!
B – měly se nakoupit nové motoráky, protože přestavba 810 na 814 přece stojí úplně stejně, jako nová 844, stejně tak i náklady na provoz jsou stejné!

😀

Pája

Když jsem se kdysi dávno svezl prototypem a později i sériovými Tuším 842, tak jsem měl pocit, že jedu po jiné trati. Doufal jsem, že to nahradí nejen M262, ale i M152. Podobně je to se Žralokem – stačí se na stejné trati svézt Regínou a pak Žralokem, nebo třeba Rakví. Pojezdy těchto dvou toho „zežerou“ – tedy absorbují – znatelně víc.

Jerry

Vypružení a podvozky na vzduchových mechach.. to stačí. 842 a 842 se mnelo vyrobit víc aspoň 200 ks

Pája

Jasně že měchy. Vzduchové vypružení má dnes kdejaký návěs. V případě motoráku je ještě vhodné používat v konstrukci pojezdu dvounápravové otočné podvozky.

Jiří Kocurek

Ony se hlavně měly dělat 860, ale z toho sešlo ve prospěch 810 + 010

Jerry

Ano 860 ..ale dnes už by byly taky zastaralé. 90 léta neměly ČSD/ ČD prachy tak se toho moc nekoupilo .. a na to tady odjíždíme

Pe.tr

ČD / ČSD jako modrá armáda mělo dostatek chechtáků vždy . Za komárů i za monopolu .Všechny odjeté kilometry měly zaplaceny i (dle smluv) s přiměřeným ziskem . Nikdy nejezdily nic zadarmo . Jen projebávaly a možná si už tenkrát kupovaly fanatická netáhla bez rozhledu zapleňující diskuse moudrama . Dotek s tržní , soutěžní realitou za deset let přijde . U busů to relativně funguje tak není důvod stahovat kalhoty

Hynek

V rádiu hlásili, že z bohnické léčebny utekl pacient. Tak to jste vy ten utečenec…

Ares

Podvozek nemá kompenzovat každou trať v mizerném stavu. Ani u auta, ani u vlaku.

Facepalm

Proto začněme směle vyrábět žebřiňáky.

Jaaa

Ne? A co teda?

Rudolf Tuček

Pamatuji si že jízda v 810 z Děčína do Dolního zlebu po koridoru byla klidná, 810 jela jak v bavlnce.

Pája

To sice nemá, ale praxe je poněkud jiná a ještě dlouho bude. Navíc do oblouků to poskakuje hodně drsně oproti podvozkovým vozidlům. Mám na mysli skutečné otočné podvozky.

Gwann

spíš by měly zkusit tento zázrak prodat jinam…minimálně třetinu kusů…

Jerry

Do Rumunska leda

Miky

V Rumunsku jezdi uz celkem dobre vlaky, od 90.let skocili z 19.stoleti rovnou do 21. (nadsázka). Tam by tenhle cesky zazrak asi diru do sveta neudelal.

Jiří Kocurek

Obávám se, že Rumun by to nevzal. Mají tam 120 ks Siemens Desiro. Tak zaostalí jsou.

Jaaa

Ta země je mnohem větší než ČR, vlaky tam jezdí jak noty na buben (o taktu si nechte zdát) a spoustu perspektivních tratí naprosto nesmyslně zavřeli. Já bych to tam moc na 21.století neviděl.

Jerry

Jo desira sem viděl a stojí v depu a viď proč?

Pavel

Myslím že výhrajr Hřbitov Vlaků Česká Třebová, nebo možná Třinecké železárny

Pavel

*vyhraje

Ondřej

To by bylo nejrozumnější, souhlasím. Pohodlnější než tohle je i skákání po jedné noze

Jerry

Nebo zrovna koně kočár ne? Ty vole

Jerry

Až za ně bude náhrada tak určitě

Vlastimil Kocurek

Jistější jsou TŽ.

Miky

Urcite ten Trinec, z Trebove by je jeste nekdo mohlo vytáhnout do provozu 🙂

Jimbo Jones

Řekněme, že to vyhraje… PRAS? 🙂

medical_examiner

Ono to bude bezpečné a možná i efektivnější, když to bude dělat ZprasZnova Žumperk.
Kdo jiný by se měl v něčem vyznat lépe než jeho tvůrci?

asdfg

Tak teď 814 udržovalo DPOV, ne?

Jerry

Jj Nymburk ..

Jerry

Dpov Nymburk

Teddik

Chtelo by to, aby motorovy vuz mel 2 napravy hnaci a nikoliv jednu, nevim zda by to slo doupravit a zda by to nebylo moc drahe, ale aspon by rozjezdy nebyly problemove v kopci za deste.

medical_examiner

A obě nápravy hnané zvlášť.
Kdyby jeden motor nefungoval, tak by se mělo aspoň na ten druhý…

Apollo17

V současné konfiguraci by to nešlo(motor+ hydromechanická pževodovka).Jiné konfigurace byla slepá ulička(elektrický přenos u slovenských 811).

Sch

Mělo být více regionov trio

vemm

Jistě, pro tratě s obsazeností většiny spojů 0 – 5 cestujících…

Pe.tr

Vlaky co jsou starý do kovošrotu Jarý

medical_examiner

Shodneme se asi v tom, že Regionovy neměly vůbec vzniknout…

Tomáš

Jaký je teď koncept Regionov? Budou po vypsaných soutěží propadávat na nižší výkony? (I po vypsání soutěže na DMU70?

Luboš

Sice je to vrchol zoufalství, ale je to pořád lepší, než modernizovat 810

MHD

Když byl ještě možný volný pohyb, jel jsem z Rakovníka do Jesenice. Jelo nás 6 v modernizované 810. Regionova by na tomhle výkonu byla vrchol plýtvání.

Kubrt

A ta 810 je metr pod vrcholem plýtvání.

zdeva

Vypadá to, že je v provozu 300-400vozů 8xx.Znova se ptám, kdo to tam dá…

Jan Sova

Regiomyš, rarita na kolejích. Jde to podobným trendem jako automobilismus. Hvn.. to jede, ale zato vám můžeme nabídnout LCD displej pro ovládání běžných funkcí (dříve knoflíkem) a pozor, teď to přijde…..Wifi…. Tahle věcička musí být všude, i kdyby na chleba nebylo.

PvvS

Myslím, že Tlumačov je zvládne ..

Pája

V pohodě všechny 👍

Miloš

Bez Regionov se asi neobejdeme, osobně investice do nich schvaluji, ale myslím, že do budoucna (5 roků) jich bude dostačovat tak polovina. Přecijen chtějí dráhy nakoupit Pesy a 841 a nadále zatím dělají i RegioMousy.

814 špatné nejsou, ale jsou adekvátní tak na třetině výkonů, než jezdí (ostatní je zapotřebí buď obstarat něčím novějším a výkonnějším nebo tam naopak dostačuje modernizovaná 810)

M H

Myslím, že ve výsledku bude záležet na přístupu krajů. Vzhledem k tomu, že často je cena jediným kritériem, čekal bych, že Regionov se půjde zbavit jen za cenu ojetin… Nové Pesy dost možná skoro žádný objednatel nezaplatí, což bude škoda.

M H

Stejně tak není vyloučené, že úkol zbavit se Regionov bude leckde politicky motivovaný úkol…

milan

Soutěž s přesně daným výsledkem.

medical_examiner

…tj. ZprasZnova Žumperk…

Jerry

Zpras to znova Šumperk

Jakub

Regionovy jsou pro mě dosud záhadné v tom, že někdy je s nimi svezení vcelku v pohodě a někdy je hrozné, samozřejmě na stejných tratích. Sedím obvykle na stejných místech a opravdu, někdy je podvozek relativně měkký a jindy zase tvrdý. Toto se mi u jiných vlaků v takové míře nestává. Například City Elefanty mají pohodlné podvozky všechny stejně. Samozřejmě některé hůře udržované kousky „bouchají“ za jízdy nebo vržou, to ale nemá přímý vliv na tvrdost podvozku. Máte někdo podobnou zkušenost? Možná se jedná o jiné série? Jinak samozřejmě RS1 a další motoráky jsou znatelně pohodlnější… ale na dobrém svršku… Číst vice »

ČD man

Tvrdé nárazy a vrzání může být způsobené tím že Regionovy (a také motorové vozy 810) mají pouze jednu nápravu.

Koro

Coze?

Jerry

On myslel asi jednonápravové podvozky

medical_examiner

Že mají pouze jednu hnanou nápravu ze čtyř (ř. 814), nebo 2 ze 6 (ř. 814.2)…

Jerry

Je to vše podvozky a taky ve vagónce nikdo nepočítal že s toho bude někdo dělat jednotku. Záleží na trati to dělá hodně, teď přišly do valmezu nějaké regionky po dílnách .. i dost tišší chod .. rs1 je o dvě generace novější a výkonnější ( dva motory).

Anonymní alkoholik

Jo, nejste jediný, kdo tohle sleduje. Pravidelně jezdím regionovami z Nymburka a je třeba velký rozdíl mezi novějšími regínami (např. 186) a staršími (taková 078 třeba). Ty novější jsou tišší a i na oranicích jako je třeba trať 235 tolik nevržou a člověk nemá subjektivní pocit, že se ten vlak rozpadne. Ale třeba zrovna taková 078 je za trest. Taky by mě zajímalo čím to je, krom teda toho, že jsou z jiné série. 😀

Jerry

Záleží kolik mají najeto .. a jak se na to vyřadí dílny

vemm

Princip jednonápravového podvozku použitého na M 152 – a jejích obnoveninách si nechal na sklonku Rakousko-Uherské monarchie patentovat ing. Rybák…

Spravna_doprava

Nejhorší motorové jednotky v historii české železnice 🙁

Plzeňský kraj

Důvod?

Pája

Jednonápravové pseudopodvozky víc poskakují než jedou, před rozjezdem sebou trhne jako před záchvatem, poháněné jediné dvojkolí, malý výkon a nic moc převodovka. Malé zrychlení neumožňuje kratší jízdní dobu. Špalkové brzdy opravdu tiché jízdě nepřispívají. Ten obří hajzlík a nízký nástup do řidičáku je jediné plus. Ještě něco?

Jerry

Podvozky jsou otřesné. Špalkové brzdy mají regionky už měněny za nekovové ..

Pája

….špalky. Včera jsem se ní jel. Přesednutí z Pantera bylo kruté.

Plzeňský kraj

Dobře, já jezdím po trati, která má bezstykovou kolej, Regionova je tichá, vše slouží, lidé si nestěžují, já tudíž nemám nic proti Regionovám, většinou za to může trať, která není modernizovaná, vy si ale budete jen stěžovat, kdyby to bylo na 810, tak bych ještě chápal, ty jsou horší, no a ty rozjezdy, myslím že mrkev 845 německý šunt, se nerozjede pomalu vůbec.

Spravna_doprava

Skáče, drncání, obrovský hluk v obloucích a při zastavení, v zimě extrémně přetopeno, zkrátka parodie na moderní motorák.

Leinad

Přetopeno podle vlakvedoucího, jestli si s tím chce hrát.
(Faktem je, že se nedá nastavit cílová teplota, musí se přidávat a ubírat intenzita)

Petr

V regionove lze nastavit teplota a vlakvedoucí s tím nemá co dělat.. maximálně že řekne strojvedoucímu. Problém je, že některé nedostatečně topí, některé mají výpadky topení a u některých nehraje skutečná s nastavenou teplotou, takže zřejmě čidla…

Jerry

Teplotu reguluje fira. Problém je že čidla se občas dohadaji .. a pak někde to topí fest.. hlavně u dveří v 914ce

Miloš

nejsou špatné, jen nejsou vhodné na tolik výkonů, na kterých jezdí, stačí jich třetina až polovina, zbytek je na 844 nebo naopak na 810/811

švestka

Jako že místo popelnice 814 může být někde lepší ještě větší popelnice 810?

Miloš

budete se divit, ale určitě ano, ale to Vám nemá cenu vysvětlovat

Leinad

Kde, a jakou výhodu má 810?

medical_examiner

Rychlejší, někdy překvapivě pohodlnější (než 814) a hlavně mnohem lacinější.

Pokud je průměrná obsazenost vyšší než 13 lidí, tak je dokonce i finančně udržitelná…(810)

Luboš

k takovým účelům stačí mikrobus, takže udržovat tyhle šroty je zbytečné udržovat

medical_examiner

Vy jste nějaký se záchodem a 3 háky na kola našel nebo vyrobil?

Jerry

Paradoxně 810 je opravdu na stejné trati lepší, s tímto už sem shodl s více lidmi. Lepší chodove vlastnosti na stejné trati

Luboš

ale cestující to pohoršuje a odrazuje od cestování

rtep

Donedávna to tak určitě bylo. Nyní ale prvenství Regionově hravě přebral Regiosprinter a s velkým náskokem se drží na špici. Doufejme, že i při cestě na šrotiště si svůj náskok udrží.

Ares

Regiosprinter tu jezdí déle, než Regionova

Štěpán

Moc nechápu tolik mínusů u tohoto příspěvku. Regiosprinter je samozřejmě milionkrát horší, než cokoli jiného na světě. Oproti němu je regionova luxus, má aspoň normální interiér a rozhodně lepší jízdní vlastnosti.

Josef Král

Foto z Františkových Lázní.
Logický by měl být Šumperk. V roce 1950 byly tyto dílny k údržbě motorových vozů vybudovány. Navíc Regionovy tam vyrobili.

Plzeňský kraj

U nás v Plzeňském kraji mají nastoupit brzy desira, regiospidery atd, osobně by jsem se přikláněl k zmodernizováním již sloužícím Regionovám, doplnit zásuvky, klimatizaci a WiFi připojení. Jezdí se s nima dobře, pokud je trať modernizovaná, tak je jízda tichá dosti.

Pe.tr

Pán bude zřejmě masochista . Jedinou trvalou linku by měli mít dnes okolo Lužné , protože pohodlnou , živou nebo příjemnou jízdou tyto stroje nikdy neoplývaly .

MHD

Tichá? Asi Regionovu neznáte, protože je hlučnější, než 810. Při brzdění obzvlášť.

Plzeňský kraj

Znám, jezdím s ní denně, ničím jiným nejezdím, když jedu na výlet po kraji, jedu zase Regionovou, nikdy si nemohu stěžovat, brzdění má hlučné 810 a rozjezd s jízdou také.

jan v

Zásuvky se teď dávají téměř všude, no přijde mi, že do takovéto lokálky jsou zbytečné – předci jen se s tím necestuje na dlouhé vzdálenosti (Nebo by alespoň nemělo). Stejně tak doplnění klimatizace do takto starého a navíc (předpokládám) ne zrovna nejlépe izolovaného stroje s velkými otevíravými okny není asi nejrozumější nápad. Dobastlit wifi by ale nebylo špatné a šlo by to asi udělat i relativně levně, pokud by byla vůle na straně dopravce /objednatele.

Jerry

Klímu do reginy co? Dobelavaji se zásuvky a Wi-Fi

Honnzok

Když se s tím pak jede 2h v kuse, tak věřte, že i zásuvka přijde vhod. Regionka není zázrak ale zachránilo to situaci, ušetřilo spoustu šibování a odstranilo alespoň nějaké průšvihy. Mám za ta, že za 15 – 20 let už jich bude jezdit jen pár a na opravdových lokálkách typu Chrudim – Moravany, Mladějov – Mladá Boleslav – Mšeno apod… Ale uvidíme.

jan v

Já jsem toho názoru, že na cestu delší než jedna hodina by asi regionovy neměly být nasazovány. Navíc okrádat ten trápený motor (soudě dle zvuků které při jízdě slyším z „podpalubí“) o další výkon alternátorem s invertorem na 220 V mi přijde snad i kruté vůči tomu nemilovanému stroji. Možná bych viděl smysl v tom umístit USB porty pro dobíjení, jen si nejsem jistý, kolik by jich zákaznictvo zalepilo žvýkačkami.

zdeva

236 Regionov, plus další 810 nebo je to dohromady???

Kubrt

Co je na tvrzení „236 regionov“ nesrozumitelné? S 810 to nema co dělat.

Lektor

Kovošrot Group ?

Lektor

ALe je fakt, že na řadě jsou jiné řady….

Kar

Tomu fakt nerozumím, pokud na to mají dceřinou firmu, proč vůbec uvažují o nějaké jiné? Někdo mi to prosím vysvětlete…

Plecháč

A proč to vůbec je dceřinná firma, proč to nemohlo zůstat v ČD?

ČD4ever

Taky by mě to zajímalo. Možná jsou v DPOV přetížení jinými zakázkami.

Hynek

Tuto problematiku svazují hospodářské zákony.

John Inkognito

Nechápu, proč ČD nekoupí Coradia iLINT místo 814 a pořád je opravují vylepšují atd. A ten nákup až 160 dieselových jednotek u Pesy je kamarádský kšeft. Proč kupovat diesely???

Chronosphere

No,vy toho asi nechápete více.

Jarek

A co mají koupit? Něco na benzín, nebo na páru?

Pája

Na benzín jezdí přece sekačky moc pěkně. Ideálně dvoutaktní 😀

Martin Lihařík

To je nápad! M 124 Komarek a kdo by chtěl jet, musel by přinýst kýbl uhlí…

Jiří 24

Protože baterky jsou na nic a na vodík není infrastruktura a navíc není úplně nejlevnější.

Kalina

Závazný je nákup 33 jednotek, u lokálek je to nejisté přežívání z roku na rok. Uvidí se kolik lokálek zbyde v provozu, po volbách;)

zdeva

A kdo to tam dá???(peníze na nové jednotky)A ty diesely…nevedou tam dráty od pantáty…

Jiří Kocurek

Protože vodíkový vlak vyjde na 200 mil. Kč. Nahradit 200 Regionov, to je 40 miliard Kč. Plus technologie na ten vodík. Jsme na 50 miliardách, odhadem. Za to by byl 160x Railjet, nebo 80 ks i s lokomotivou.
Ale ano, raději hypermoderní lokálkou s přestupem do Béčka v Najbrtu. A krajům se naúčtuje 500 Kč na km.

Bmo

Řekl bych, že o Regionovy by se měli postarat pánové s autogenem!

Jan Sova

Bohužel cena šrotu je předraze nízká. Nevyplatí se to někam tahat. Bude se to muset uložit jako rodinné zlato. Možná okrasné mechové záhonky na střeše by to zatraktivnili.

Jerry

To je nadpis článku.. no kdo nejlépe kovošrot asi. Ne teď vážně no asi dpov nebo pars.

Jiří 24

Můj osobní typ, Pars 😁

klébr

jasně že do šrotu kam jinam?

libor

moment, ono se uvažuje i jinak než kovošrot? já myslel nechat dožít a zrušit, vč. zastavení provozu na některých toplokálkách…