Kdo se bude starat o Regionovy? Dráhy vypsaly tendr v hodnotě 1,2 miliardy

Regionova s pendolinem. Foto: České dráhyRegionova s pendolinem. Foto: České dráhy

Regionovy tvoří páteř flotily na regionálních tratích, České dráhy mají ve stavu 236 těchto motoráků.

České dráhy vypsaly tendr na periodické opravy (nově periodické obnovy) motorových jednotek řady 814 a 814.2 Regionova. V soutěži, která je rozdělena na několik částí podle úrovně oprav, jde o pětiletou rámcovou smlouvu v hodnotě až 1,22 miliardy korun.

„Jedná se o veřejné výběrové řízení, přihlásit se může jakýkoliv dodavatel. V tuto chvíli běží lhůta pro podání nabídek, nemůžeme tedy uvést další podrobnosti,“ uvedl mluvčí drah Robert Pagan. Aktuálně se o Regionovy stará společnost DPOV, která je dcerou Českých drah.

Regionova v Litomyšli. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaRegionova ve Šternberku. Foto: České dráhyRegionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhyRegionova ve stanici Protivín. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVykolejená Regionova u stanice Lázně Kynžvart. Pramen: Drážní inspekceJednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan SůraRegionova ve stanici Sušice. Foto: České dráhyJednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhyRegionova v barvách Pardubického kraje.
Pramen: Pardubický krajRegionova mezi Hejnicemi a Raspenavou. Foto: Michal ChrástRegionova s pendolinem. Foto: České dráhy

Jednotky vznikly přestavbou starších motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010 v letech 2005 až 2012. Přestavbu provedla společnost Pars nova v Šumperku. Dráhy mají ve stavu 210 dvouvozových jednotek 814 a 26 třívozových jednotek 814.2. Celkem za ně zaplatily přes šest miliard korun.

Jejich přijetí přitom nebylo jednoznačné, dráhy však přestavbu považovaly za rozumný kompromis na cestě k rychlému vylepšení vozového parku na regionálních tratích.

Tagy České dráhy Regionova Top
158 komentářů