Každý druhý vlak zpožděný. Přesnost německých vlaků klesla na historické dno

K přesnosti 70 % se má dopravce dostat do roku 2029.
Pokud se rozhodnete v Německu použít dálkový vlak Deutsche Bahn, s téměř padesátiprocentní pravděpodobností dojedete do cíle později.
Vyplývá to z posledních dat o přesnosti vlaků za říjen. Německý státní dopravce v nich dosáhl svého nejhoršího výsledku v historii. Se zpožděním do pěti minut dojelo do cíle jen 51,5 %. O nových údajích v oblasti přesnosti vlaků informoval jako první list Süddeutsche Zeitung.
Pokles přesnosti zaznamenal dopravce i v případě regionální dopravy, která je dlouhodobě v oblasti dodržování jízdního řádu výrazně spolehlivější. Včas nebo s maximálně pětiminutovým zpožděním dorazilo do cíle 84,2 %. Během celého roku zaznamenaly spoje DB Regio přesnost kolem 90 %, jde tedy rovněž o výrazný pokles.
Podle Süddeutsche Zeitung je doprava spolehlivější o víkendech. Kritické dny na německé železnici nastaly 23. a 24. října, kdy dojelo včas jen 37 % vlaků.
Častá zpoždění jsou v Německu dlouhodobě velmi silným tématem, byly i jedním z důvodů konce šéfa DB Richarda Lutze. Pro jeho nástupkyni Evelyn Palla je větší spolehlivost v dodržování jízdních řádů jedním z klíčových úkolů. Za zpožděními jsou rozsáhlé výlukové práce, ale například i nedostatek personálu. Firma už na začátku října oznámila, že cíl přesnosti 65-70 % není pro letošek reálný a firma ho nedosáhne. Ministr dopravy Patrick Schnieder uvedl, že této hranice by firma mohla dosáhnout v roce 2029.