Karlsruhe zachrání nejstarší německou lanovku, město čeká na peníze od spolkové země
Lanovka na Turmberg. Foto: VBK
Lanovka ukončila provoz na konci loňského prosince.
Lanovka ukončila provoz na konci loňského prosince.
Ti budou mít tak krásně barevnou lanovku a u nás v Praze budeme mít černý hnus. I ta malá smíchovská lanovka bývala krásně červená a teď je obyčejná šedivá.
Vodorovná kabina s podlahou v jedné úrovni se/nad samostatným šikmým podvozkem mi dává větší praktičnost/smysl pro bezbariérovost než zachování dosavadního stupňovitého řešení kabiny, tak jak žel je schváleno pro nové vozy pražské lanovky na Petřín.
To ja bych dal prednost tradici. A jese to ma technicky aspekt – lanovka s vyklopem je vyssi, prazska lanovka by takto vyklopena neprojela pod mosty a lavkami, co ma na trase. Jo a dole je historicka budova, chce z ni snad vyndavat byt i jen jedinou cihlu? Pamatkari by vylitli stropem! Jinde pindaji i kdyz chcete jen okna s trojsklem jinak stejna jako stavajici…
Doporučuji návštěvu Innsbrucku. Nástupy v rovině a pak se jednotlivé segmenty svěsí do požadovaného sklonu – nahoru na most, dolů do tunelu s výhybnou a opět prudce na horu na kopec nad městem.
Ale tam je to důsledek toho, že Hungerburgbahn má na trase velmi proměnlivý sklon, podobně jako švýcarské Stooserbahn nebo podzemní Fun’ambule v Neuchatelu. Pro petřínskou lanovku mi to přijde zbytečně složité, pokud by tedy mělo jít o „rovnání“ stanic do roviny a „rozsekání“ kabiny na segmenty jen kvůli tomuto.