regio-vlak

Karlsruhe zachrání nejstarší německou lanovku, město čeká na peníze od spolkové země

Lanovka na Turmberg. Foto: VBKLanovka na Turmberg. Foto: VBK

Lanovka ukončila provoz na konci loňského prosince.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Ti budou mít tak krásně barevnou lanovku a u nás v Praze budeme mít černý hnus. I ta malá smíchovská lanovka bývala krásně červená a teď je obyčejná šedivá.

Milan

Vodorovná kabina s podlahou v jedné úrovni se/nad samostatným šikmým podvozkem mi dává větší praktičnost/smysl pro bezbariérovost než zachování dosavadního stupňovitého řešení kabiny, tak jak žel je schváleno pro nové vozy pražské lanovky na Petřín.

CJH

To ja bych dal prednost tradici. A jese to ma technicky aspekt – lanovka s vyklopem je vyssi, prazska lanovka by takto vyklopena neprojela pod mosty a lavkami, co ma na trase. Jo a dole je historicka budova, chce z ni snad vyndavat byt i jen jedinou cihlu? Pamatkari by vylitli stropem! Jinde pindaji i kdyz chcete jen okna s trojsklem jinak stejna jako stavajici…

platamond

Doporučuji návštěvu Innsbrucku. Nástupy v rovině a pak se jednotlivé segmenty svěsí do požadovaného sklonu – nahoru na most, dolů do tunelu s výhybnou a opět prudce na horu na kopec nad městem.

Twix

Ale tam je to důsledek toho, že Hungerburgbahn má na trase velmi proměnlivý sklon, podobně jako švýcarské Stooserbahn nebo podzemní Fun’ambule v Neuchatelu. Pro petřínskou lanovku mi to přijde zbytečně složité, pokud by tedy mělo jít o „rovnání“ stanic do roviny a „rozsekání“ kabiny na segmenty jen kvůli tomuto.