Karlovy Vary chystají nový Chebský most přes Ohři, letos začne oprava jeho části
Hlavní práce jsou naplánovány na rok 2025.
Karlovy Vary letos začnou s opravou části Chebského mostu, v roce 2025 má pak proběhnout výměna celého mostu. Nová podoba mostu by měla mimo jiné v srdci města vytvořit důstojný veřejný prostor s jedinečným výtvarným řešením.
O plánech s opravou informuje město v posledním vydání svých radničních listů. Nová podoba mostu bude spojením práce dvou firem, které uspěly v odborné soutěži. Jako architektonicky a výtvarně nejlépe pojaté komise vyhodnotila řešení od sdružení Aoc & Bridge structures, které spojuje kvalitu historické kulturní památky kamenných kleneb mostu s moderně řešenou výtvarně pojatou mostovkou využívající kvality ultra vysokopevnostního betonu (UHPC). Naproti tomu jako návrh s nejlepším technicko-konstrukčním řešením vyhodnotila ten od studia Sagasta.
„Rekonstrukci mostu plánujeme zahájit v průběhu roku 2025. Primárním důvodem je samozřejmě náprava skutečně špatného technického stavu. Přidanou hodnotou ale bude vizuální proměna lokality. Nová podoba mostu by měla mimo jiné vytvořit důstojný veřejný prostor v srdci města s jedinečným výtvarným řešením,“ řekl Petr Bursík, uvolněný radní města Karlovy Vary.
Proměna celého prostoru
Nový most má lépe propojit centrum města se čtvrtí Rybáře. Má dojít ke kultivaci veřejného prostoru, zejména návaznost na parkové nábřeží řeky Ohře. Chebský most je navržen v místě stávajícího podchodu pro pěší a mostu přes železniční trať. Nový most překlene novou ulici Pravobřežní (včetně chodníků a pruhů pro cyklisty) a také jednokolejnou železniční trať. Silnice je navržena asfaltová s vyhrazeným pruhem pro cyklisty.
Už letos začne oprava části mostu označovaného jako Chebský most 3, musí předcházet pracím na historické části mostu. „Je to z důvodu toho, že pokud se má v roce 2025, 2026 a 2027 rekonstruovat hlavní část Chebského mostu, jednička a dvojka, tedy část nad tratí a nad řekou, tak bude enormní zátěž na této části mostu. Proto dojde ke kompletní opravě povrchu, včetně dilatačních spár, říms nad průtahem, zábradlí a chodníků a všech viditelných částí mostu tak, aby vydržel minimálně deset let, než by přišlo na přetřes jeho přebudování a přímé napojení na Sokolovskou ulici,“ řekl ČTK náměstek primátorky Karlových Varů Tomáš Trtek (ANO). Náklady na opravu části mostu by podle Trtka měly být zhruba 11 milionů korun a práce by se měly provádět v období od března do června.
Stávající most je z roku 1869, je ve špatném stavu.