Karlovarský kraj dokončil modernizaci silnice na Sokolovsku, kilometr vyšel na 49 milionů Kč
Modernizace silnice se protáhla kvůli skalních výchozům.
Karlovarský kraj tento týden otevřel po opravě silnici II/210 od lomu Vítkov směrem k Podstrání. V přepočtu na kilometr jde o jednu z finančně nejnákladnějších oprav silnic II. třídy v zemi: 3,7 kilometru vyšlo na 181,3 milionu korun, tedy necelých 49 milionů korun za kilometr.
Důvodem vysokých nákladů je především statické zajištění pomocí opěrných zdí v délce 1,3 kilometru. Stavba přišla na 181,3 milionu korun včetně DPH s příspěvkem ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Investorem byla Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje
Práce na horské silnici, která vede od sokolovské části Vítkov-lom údolím Lobezského potoka směrem na obec Podstrání, probíhaly od loňského března do letošního října.
Bezpečnější silnice
„Jsme rádi, že se je úspěšně podařilo dokončit, i když to nebylo jednoduché, protože v průběhu modernizace byly při zemních pracích objeveny skalní výchozy, jejichž odstranění si vyžádalo prodloužení termínu o 25 dní. Nyní už řidiči úsek využívají bez omezení a provoz v místě je mnohem bezpečnější a plynulejší. Děkuji stavebníkům za to, že práce prováděli s ohledem na území Chráněné krajinné oblasti Slavkovský les, kde se například vyskytuje zvláště chráněný vstavač májový, a přizpůsobili tomu organizaci stavební akce,“ uvedl Jan Bureš, neuvolněný zastupitel Karlovarského kraje pro oblast dopravy.
Stavební práce provedla společnost Swietelsky stavební ve sdružení s firmou AZ Sanace „Tato modernizace výrazně zvýší bezpečnost provozu. Úsek se sanoval, zesílila a rozšířila se konstrukce vozovky a pomocí nových opěrných zdí se zajistila stabilita silničního tělesa,“ vysvětlil Petr Myslivec, ředitel závodu Dopravní stavby Západ, Swietelsky stavební. Součástí projektu byla také rekonstrukce mostu přes Lobezský potok.
Ačkoli je stavba již zkolaudovaná, jeden úsek se dokončit nestihl. Podle zastupitele se v době příprav nepodařilo vyřešit majetkoprávní vztahy s původním majitelem kvůli exekuci. Kilometrový úsek, který je uprostřed nové silnice, má stále původní povrch a je bez svodidel. Jeho opravou se nyní bude kraj zabývat. Krajská silnice druhé třídy je jednou z tras ze Sokolova do Mariánských Lázní či do Bečova nad Teplou a dále na Plzeň. Ve značné míře ji využívají rovněž obyvatelé Sokolova a okolních obcí při cestách do Slavkovského lesa.
Projekt představuje jednu z nejnákladnějších dopravních investic Karlovarského kraje do silnic II. a III. třídy v posledních letech.