Karlovarský kraj chce přeložku z Ostrova do Klášterce jen jako čtyřpruhovou
Ministerstvo aktuálně řeší několikátou studii, která má ukázat, jakou variantu vybrat.
Zastupitelé Karlovarského kraje odmítli plány ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, aby přeložka silnice I/13 mezi Ostrovem a Kláštercem nad Ohří byla postavena jen jako střídavý třípruh. Požadují, aby byla postavena jako čtyřpruhová.
Kraj se proto obrátí na ministerstvo, aby pracovalo v dalších fázích přípravy pracovalo jen s variantou čtyřpruhového uspořádání. Aktuálně běží zpracování technicko-ekonomické studie, která zvažuje i střídavý třípruh. V současné době se studie nachází v etapě vyhodnocování připomínek obcí a dotčených orgánů. Kraj o tom informoval v tiskové zprávě.
Podle hejtmana Petra Kulhánka by úspornější varianta byla krátkozraké řešení. Upozornil, že na silnici je potřeba pohlížet nejen jako na spojnici s Ústeckým krajem, ale také jaké trasu mezi Německem a Polskem. „Vzhledem k dalšímu plánovanému rozvoji našich krajů je třeba mít k dispozici pro osobní i nákladní dopravu plnohodnotné kapacitní spojení. Jedině tak bude zajištěn plynulý a bezpečný průjezd celé podkrušnohorské trasy od Ústí nad Labem ve směru na Most, Chomutov, Ostrov a Karlovy Vary i dále do Německa,“ vysvětli Kulhánek. Apel na ministerstvo dopravy v této věci schválilo i krajské zastupitelstvo na pondělním jednání.
Maximálně 10 tisíc aut denně
Studii provádí společnost NDCon. Posuzuje dvě varianty v úseku Ostrov (konec stávajícího 4-pruhu) – Smilov – obchvat Klášterec/O. (včetně). Jde o čtyřpruhové (kategorie S 21,5/110) a třípruhové uspořádání (předpoklad kategorie S 15,25/110). Jde již o třetí studii, která tento úsek řeší. Podle posledních výsledků sčítání dopravy projede úsekem kolem 7-10 tisíc aut denně.
Podle Kulhánka bude kraj tlačit i na dobudování dálnice D6 od Chebu na hranici s Bavorskem. O napojení této komunikace na dálniční síť Spolkové republiky Německo jednalo vedení Karlovarského kraje opakovaně, naposledy letos v září, s bavorskými vládními prezidenty. „Budeme usilovat o to, aby Ředitelství silnic a dálnic nechalo dostavět úsek na našem území ke státní hranici. S německými partnery jsme pak řešili chybějící zhruba 12 kilometrový úsek od hranice k dálnici A93. Jde o strategické propojení pro firmy a podnikatele, ale i pro občany. V současnosti se nadále vedou jednání mezi oběma státy o tomto tématu, ale my bychom s představiteli bavorské strany chtěli dosáhnout toho, aby se dostavba úseku dostala mezi dopravní priority SRN,“ dodal hejtman.