A zbytek ? Na mapách SŽ jsou i projekty dvou odboček pod Ústím na Lovosice. Ale co využít tím směrem z Prahy možnost řešit snadněji odklonové trasy /při MU – využít na několika místech blízkost levo a pravobřežky ( most + kus kolejí ) pro Krušnohory a EC, tam stačí jako tuhle, že se poto. ZZ v Prackovicích+ výluka jedné TK a už se to štosuje….
To se bude dělat až při korodorizaci. Nějak si neumím představit, kde to bude mezi Lovosicema a Prackovicema. Ideální by bylo někde v Malých Žernosekách, ale před i za zastávkou je oblouk na umělém tělese a mezipřimá, kde je zastávka, je na to moc krátká.
Jirka63
4 měsíců
Když se dělal koridor,zrušili stanici Rajhrad.Teď zjistili chybu a je odbočka.Chce to asi víc projektantů a dražší projekty.
To není o projektantech. Ti jen projektuji co si žádá objednatel, tedy SŽ. Ale pak je tu centrální komise na MD a tam si to SŽ musí obhájit. Stejné tak na SFDI. To jsou ti co to mnohdy seškrtají tak, že z toho vznik e paskvil.
Pokud budou vlaky projíždět přes Brněnské osobní nádraží křížem přes cesty eSka i dálkové dopravy, tak bude odstavných kolejí potřeba tak 10 až 20, aby se to během ranní špičky odstavilo a po 9. odpoledne mohlo zase rozjet.
Teď ten problém není, cesta přes Dolní a nákladním obchvatem do Maloměřic je téměř bezkolizní vůči osobní dopravě, chybí jenom přesmyk z Dolního směr Břeclav nad tratí z Horního nádraží. https://mapy.cz/s/jamojurabo Větší sklon před dálnicí by ani nevadil, typická jízda bude dolů.
Tak vzhledem k tomu, že tam do koridorizace v letech cca 2002/2003 byly kolejová spojky a výhybky na 2 vlečky, tak to těleso spodku by tam na to mělo být.
Tohle je stejný případ jako instalace ETCS. Volných kapacit, které jsou schopny danou zakázku splnit je málo, tak jsou drahé. Už několik let platí, že kdo v oboru přípravy infrastrukturních staveb alespoň trochu něco umí, má práce na spoustu měsíců dopředu.
Tak ještě odbočku Úholičky. Jakákoliv výluka mezi Roztoky a Libčicemi znamená omezení osobních vlaků o 50% a nákladky přes den prakticky o 100%. Náhrada osobky busem vzhledem j terénu a silnicím prakticky nemožná.
Si moc neumím představit, vzhledem k terénu, kde by to bylo.
Tomáš Záruba
4 měsíců
Takové slávy kolem takové drobnosti až samozřejmosti… Přesně věc, která by se v podstatě mohla dělat z nějakých údržbových globálů.
A co Zálezly, Hradec nad Svitavou? Nebo Opočínek, ten by asi opravdu hodně lidí ocenilo naposledy v sobotu (jeho nerealizace, plus Černé za Bory, jako nulté etapy Pardubic byl solidní „zločin proti dráze“). A něco mi říká, že třeba z Roztok na sever je to jednokolejně taky trochu daleko, a jestli by zkoumáním výlukových stavů dobře prošly úseky Velim – KO – Záboří – Řečany, za to bych taky nedal ruku do ohně…
Ja jsem si dovolil omezit se na dvoukolejky, kde je to přece jen o dost levnější. Samozřejmě kdybychom vzali v úvahu i zatizenejsi jednokolejky, budou to další desítky případu, namátkou hned vedle Luzany/Borovy. 🙂
Tím hůře, ze zejména na dieselových tratích byla v 90. letech přímo vyhlášena válka kapacitě (kdo si dnes vzpomene na ORI a tam upíchnuté zoufalce?)… A jaká to pak byla doslova válka s mloky něco málo z toho zase oživit (Zelená Lhota, Bartousov). A ještě bude – zdravime Stranov, Kuks, Kojetice, Jesenný, Metuji, Cvilin a mnoho dalších.
Bleeee.
Studie proveditelnosti.
Protože ty dělat formou “casove a věcně ohraničené” veřejné zakázky je úplně na pytel. Půlka problémů rozvoje sítě z poslední doby má aspoň částečně původ v procesní komplikovanosti případného doplňujícího prověření nápadu, který holt nepřišel hned na začátku (nebo jinak “včas”), popr. nějaké kombinace variant v různých úsecích.
Mám poněkud obavu, ze přesně tento osud aktuálně čeká třeba Prahu.
Taky záleží, zda je potřeba geodet, aby to tam zaměřil, těm lidem se platí taky SW a přístrojové vybavení, tak i výjezd – na kole tam měřit nepojede (dřív jezidli na koni).
K tomu napájení fakt netuším co je potřeba. Prostě nevím, nad zadáním projektu hodiny trávit nehodlám.
Propojka mezi kolejemi, obema smery. Tudiz vlak muze prejet z leve do prave koleje ci obracene, hodi se pokud je treba vyluka jedne koleje a neni treba mit vyloucen cely usek mezi stanicemi a vlak tak muze vice vyuzit dvojkolejne trati….
Může být i jen jedním směrem ve dvojkolejce, nebo více směry ve vícekolejce, změna počtu traťových koleji. Podstatou je jediné zhlaví, cili nemožnost klasického křižování a předjíždění. Staničních dopravních kolejí může mít libovolně. Odb. České Zlatníky má jednu šturcovou DK pro končící a výchozí vlaky, kterými se zpravidla obsluhuje připojená vlečka.
Zbytečnost to není, naopak, takových odboček není nikdy dost. Jakmile se vyloučí jedna traťová kolej, vzniká pak strašně dlouhý jednokolejný úsek, který tyto odbočky právě umí zkrátit. Na frekventovaných tratích je to hoodně velký rozdíl.
No evidentně nejste znalý místních poměrů, poněvadž by jste takovou kravinu jinak nepsal. Každá výluka traťové koleje mezi Povrly a Děčínem znamená NAD pro Os z Povrlů do Děčína, protože :
1) Rizikový obrat 6 minut na U1 a kolize s R20 v Děčíně
2) kolize R14 a U1 právě kolem Dobkovic
3) obousměrná kolize Ex5 zhruba kolem Vilsnice
4) Ve špičce se pak motá mezi Ex5 a R14 taky U3.
I při vyloučení Os vlaků dálkovina nabírá 10 – 15 minut a náklady přes den nepřipadají v úvahu.
No, ono je to něco za něco. V dobých, kdy byl v Děčíně obrat osobáku celou hodinu, tak to nikdo neřešil. Prostě se jezdilo se zpožděním. Jenže vytvořením přestupního uzlu v Ústí a zavedením pantografových jednotek s téměř nulovými prostoji na obratech, se původní systém rozpadl a aby tento jakž takž funguval, muselo se přistoupik náhradě osobáků autobusy se speciálně upravenými časy, aby byla návaznost na ostatní vlaky. Ty odbočky by tohle mohly trochu eleiminovat.
Je vidět, že tam nejzdíte, protoře to věčné přestupování, nebo číhání na náhrdní autobusy by vás brzo přestalo bavit.
Twix
4 měsíců
Nebyla tam před koridorizací dokonce stanice s více kolejemi? Chápu ale že někdy koncem 90. let, kdy se koridor projektoval, se ta odbočka zdála zbytečnou. Sice tam jezdily EC podobně jako dnes, ale pražský rychlík ani ne po dvou hodinách a liberecký třikrát za den, osobáky také hodinový takt neměly.
A proč odbočka? Spíše bych řekl výhybna. Neviděl jsem ale projekt tak nemohu soudit konfiguraci kolejiště.
Dříve výhybna, dnes odbočka.
Keď už, realizoval by som aspoň dvojkoľajnú vyhybňu (teda 2 zhlavia).
Na 2 kolejové spojky musí být 2.
Opět se objevuje objevené… Vše se zruší aby se „ušetřilo“ a pak se to za těžké peníze staví znovu…
Tak , tak.
A zbytek ? Na mapách SŽ jsou i projekty dvou odboček pod Ústím na Lovosice. Ale co využít tím směrem z Prahy možnost řešit snadněji odklonové trasy /při MU – využít na několika místech blízkost levo a pravobřežky ( most + kus kolejí ) pro Krušnohory a EC, tam stačí jako tuhle, že se poto. ZZ v Prackovicích+ výluka jedné TK a už se to štosuje….
To se bude dělat až při korodorizaci. Nějak si neumím představit, kde to bude mezi Lovosicema a Prackovicema. Ideální by bylo někde v Malých Žernosekách, ale před i za zastávkou je oblouk na umělém tělese a mezipřimá, kde je zastávka, je na to moc krátká.
Když se dělal koridor,zrušili stanici Rajhrad.Teď zjistili chybu a je odbočka.Chce to asi víc projektantů a dražší projekty.
To není o projektantech. Ti jen projektuji co si žádá objednatel, tedy SŽ. Ale pak je tu centrální komise na MD a tam si to SŽ musí obhájit. Stejné tak na SFDI. To jsou ti co to mnohdy seškrtají tak, že z toho vznik e paskvil.
Tekdy, v roce 1995, když se to připravovalo, byl úplně jiný provoz, možná sotva čtvrtinový.
Takže za ty roky, kdy odbočka nebyla, se správně ušetřilo na údržbě?
Otázkou je, kdy znovu postaví 4-5 staničních kolejí.
Pokud budou vlaky projíždět přes Brněnské osobní nádraží křížem přes cesty eSka i dálkové dopravy, tak bude odstavných kolejí potřeba tak 10 až 20, aby se to během ranní špičky odstavilo a po 9. odpoledne mohlo zase rozjet.
Teď ten problém není, cesta přes Dolní a nákladním obchvatem do Maloměřic je téměř bezkolizní vůči osobní dopravě, chybí jenom přesmyk z Dolního směr Břeclav nad tratí z Horního nádraží. https://mapy.cz/s/jamojurabo Větší sklon před dálnicí by ani nevadil, typická jízda bude dolů.
Klesnout o cca 8 metrů na 350 metrech a do toho dostat i zakružovací oblouky? Hešpická lochneska?
To nemusí být dvacet kolejí ve stanici. 😀
Když v 198X Malešice nepřímaly, stálo se na autoblok na nulté koleji Poříčany – Běchovice.
Namalovat propojení dvou kolejí čtyřmi výhybkami za 16,2 mil.? To je docela slušný byznys.
K tomu napájení a zabezpečovačku… netuším kam až napojenou… ale nejsem elektrikář, znalejší možná doplní.
Přesně tak. A dále rozšíření osovky na 4,75 m, tedy rozšíření spodku a nová geometrie kolejí.
Tak vzhledem k tomu, že tam do koridorizace v letech cca 2002/2003 byly kolejová spojky a výhybky na 2 vlečky, tak to těleso spodku by tam na to mělo být.
Tohle je stejný případ jako instalace ETCS. Volných kapacit, které jsou schopny danou zakázku splnit je málo, tak jsou drahé. Už několik let platí, že kdo v oboru přípravy infrastrukturních staveb alespoň trochu něco umí, má práce na spoustu měsíců dopředu.
Tak tak.
Odbočku? Kam proboha? Do Těchlovic?
Není náhodou míněná výhybna? Resp. vložit výhybky, aby se dalo jezdit první, druhá a opačně?
Ano, odbočku. Pokud jsou to jen spojky mezi traťovými kolejemi, říká se tomu odbočka.
Ne. Česká odbočka neumožňuje křižování, ani předjíždění vjezdem obou vlaků ze shodné TK a odjezdem obou vlaků na shodnou TK.
Výhybnu předpis už nezná
Ale zná. Článek 11 str 31. Pokud nebyla opakovaná změna změny
Výhybna Skály existuje. Staničních kolejí má víc, ale předjíždět a křižovat se dá jen na jediné 🙂
Radonice mají jen 2 koleje.
A co třeba Radonice, nebo teď tu novou na Švestkové dráze?
Odbočku z koleje na kolej.
Tak ještě odbočku Úholičky. Jakákoliv výluka mezi Roztoky a Libčicemi znamená omezení osobních vlaků o 50% a nákladky přes den prakticky o 100%. Náhrada osobky busem vzhledem j terénu a silnicím prakticky nemožná.
V době výstavby koridoru (kolem 2002) existovala odbočka Žalov. Škoda, že nebyla postavena jako trvalá.
Souhlas, tam jsem jezdil a zažil jsem si to opakovaně …
Si moc neumím představit, vzhledem k terénu, kde by to bylo.
Takové slávy kolem takové drobnosti až samozřejmosti… Přesně věc, která by se v podstatě mohla dělat z nějakých údržbových globálů.
A co Zálezly, Hradec nad Svitavou? Nebo Opočínek, ten by asi opravdu hodně lidí ocenilo naposledy v sobotu (jeho nerealizace, plus Černé za Bory, jako nulté etapy Pardubic byl solidní „zločin proti dráze“). A něco mi říká, že třeba z Roztok na sever je to jednokolejně taky trochu daleko, a jestli by zkoumáním výlukových stavů dobře prošly úseky Velim – KO – Záboří – Řečany, za to bych taky nedal ruku do ohně…
Já bych poprosil o Točník, tam už druhá kolej je i výhybky, stačilo by zapojit a začít používat.
Ja jsem si dovolil omezit se na dvoukolejky, kde je to přece jen o dost levnější. Samozřejmě kdybychom vzali v úvahu i zatizenejsi jednokolejky, budou to další desítky případu, namátkou hned vedle Luzany/Borovy. 🙂
Tím hůře, ze zejména na dieselových tratích byla v 90. letech přímo vyhlášena válka kapacitě (kdo si dnes vzpomene na ORI a tam upíchnuté zoufalce?)… A jaká to pak byla doslova válka s mloky něco málo z toho zase oživit (Zelená Lhota, Bartousov). A ještě bude – zdravime Stranov, Kuks, Kojetice, Jesenný, Metuji, Cvilin a mnoho dalších.
Bleeee.
a já bych to zase nesral všude, může se to pokazit, započítejte vícenáklady za údržbu a provoz, delší opravy atd
absolutní minimalizaci nákladů a poruch docílíte vytrháním kolejí
To je relevantni. Ale i tak myslím, ze hlavní je při výlukách nepřekročit stupeň obsazení 1, když už tedy ne Skrit… 😉
Zálezly, stačilo by obnovit Chvalov.
To vážně nemá Dobrá správa ani pár projektantů, kteří by dokázali tyhle minimální projekty zpracovat sami?
Za tabulkový peníz?
Ve Správě železnic jako státní organizaci nemusí lidé pracovat jen za tabulkové platy a ti opravdu dobří tam za ně opravdu nedělají…
Jestli se ti opravdu dobří spokojí s tím, že budou dělat odbočky a jiné drobnosti …
… a jestli nebudou mít pocit, že jich na to škoda.
A co by ti projektanti dělali po zbytek času?
Plnili šuplík minimálními projetky. Bez výhledu dělat něco většího. Jako tomu bylo za normalizace.
Studie proveditelnosti.
Protože ty dělat formou “casove a věcně ohraničené” veřejné zakázky je úplně na pytel. Půlka problémů rozvoje sítě z poslední doby má aspoň částečně původ v procesní komplikovanosti případného doplňujícího prověření nápadu, který holt nepřišel hned na začátku (nebo jinak “včas”), popr. nějaké kombinace variant v různých úsecích.
Mám poněkud obavu, ze přesně tento osud aktuálně čeká třeba Prahu.
Proč? Ten projekt fakt bude za 16 milionů? Kolik člověkohodin to asi tak zabere?
Taky záleží, zda je potřeba geodet, aby to tam zaměřil, těm lidem se platí taky SW a přístrojové vybavení, tak i výjezd – na kole tam měřit nepojede (dřív jezidli na koni).
K tomu napájení fakt netuším co je potřeba. Prostě nevím, nad zadáním projektu hodiny trávit nehodlám.
Geodet bude potřeba každopádně.
Může někdo krátce popsat, co to vlastně je?
Propojka mezi kolejemi, obema smery. Tudiz vlak muze prejet z leve do prave koleje ci obracene, hodi se pokud je treba vyluka jedne koleje a neni treba mit vyloucen cely usek mezi stanicemi a vlak tak muze vice vyuzit dvojkolejne trati….
Může být i jen jedním směrem ve dvojkolejce, nebo více směry ve vícekolejce, změna počtu traťových koleji. Podstatou je jediné zhlaví, cili nemožnost klasického křižování a předjíždění. Staničních dopravních kolejí může mít libovolně. Odb. České Zlatníky má jednu šturcovou DK pro končící a výchozí vlaky, kterými se zpravidla obsluhuje připojená vlečka.
Vždyť tam píšou, že pujde se křižovat i předjíždět.
Super díky.
Naprostá zbytečnost když je možné odklonit vlaky z traťové koleje hned v Povrlech.
Hned… 6,5 km?
Zbytečnost to není, naopak, takových odboček není nikdy dost. Jakmile se vyloučí jedna traťová kolej, vzniká pak strašně dlouhý jednokolejný úsek, který tyto odbočky právě umí zkrátit. Na frekventovaných tratích je to hoodně velký rozdíl.
No evidentně nejste znalý místních poměrů, poněvadž by jste takovou kravinu jinak nepsal. Každá výluka traťové koleje mezi Povrly a Děčínem znamená NAD pro Os z Povrlů do Děčína, protože :
1) Rizikový obrat 6 minut na U1 a kolize s R20 v Děčíně
2) kolize R14 a U1 právě kolem Dobkovic
3) obousměrná kolize Ex5 zhruba kolem Vilsnice
4) Ve špičce se pak motá mezi Ex5 a R14 taky U3.
I při vyloučení Os vlaků dálkovina nabírá 10 – 15 minut a náklady přes den nepřipadají v úvahu.
No, ono je to něco za něco. V dobých, kdy byl v Děčíně obrat osobáku celou hodinu, tak to nikdo neřešil. Prostě se jezdilo se zpožděním. Jenže vytvořením přestupního uzlu v Ústí a zavedením pantografových jednotek s téměř nulovými prostoji na obratech, se původní systém rozpadl a aby tento jakž takž funguval, muselo se přistoupik náhradě osobáků autobusy se speciálně upravenými časy, aby byla návaznost na ostatní vlaky. Ty odbočky by tohle mohly trochu eleiminovat.
Když vám někdy příště ta vtipná kaše zase nebude chutnat, raději ji fakt nedojídejte. Evidentně byla opravdu zkažená a teď ty následky…
Je vidět, že tam nejzdíte, protoře to věčné přestupování, nebo číhání na náhrdní autobusy by vás brzo přestalo bavit.
Nebyla tam před koridorizací dokonce stanice s více kolejemi? Chápu ale že někdy koncem 90. let, kdy se koridor projektoval, se ta odbočka zdála zbytečnou. Sice tam jezdily EC podobně jako dnes, ale pražský rychlík ani ne po dvou hodinách a liberecký třikrát za den, osobáky také hodinový takt neměly.
To spíš bylo nákladiště se zastávkou, ale můžu se plést.
Jsou v plánu i další takové podobně odbočky?
Mýtická Berounka.
Na stejné trati se už pomalu staví odbočka Lom u Srbska a pokud se nepletu vznikne i odbočka Kosoř u stejnojmenného hradla.
V plánu jich jsou možná desítky. Otázka je, kdy na to dojde. 🙂
Je v plánu např. odbočka Berounka v Mokropsech, ale ta je zatím ve hvězdách. Stejně tak odbočka Rajhrad.
Rajhrad již 2 roky cca funguje
Aha, tak to pardon, nějak jsem její zprovoznění nezaregistroval a mám to dost z ruky abych si jí všiml. Rajhrad tedy beru zpět 🙂.
Staví se odbočka Lom (mezi Karlštejnem a Berounem), nějaká nová odbočka je u Bezpráví. Na 231 už je odbočka Káraný…
Ale zmršená po česku.
Co to konkrétně znamená?
A Cerhenice a Tatce.
Divím se, že se zatím neuvažuje o odbočkách v úseku Beroun-Plzeň. Třeba úsek Hořovice-Kařízek by odbočku snesl.
Uvažuje se i nad obnovením Hladkých Životic.
Ani.
Jsou.
Chvalov a někde mezi Lovosicema a Prackovicema.