Kamiony jen v levém pruhu. Tepnu přes Brenner čekají roky oprav, od čtvrtka otestují první omezení

Luegbrücke na dálnici na Brenner. Foto: AsfinagLuegbrücke na dálnici na Brenner. Foto: Asfinag

Omezení mají trvat až do roku 2030.

Jedno z nejvytíženějších silničních spojení přes Alpy čeká od 1. ledna rok zásadního omezení. Kvůli výměně mostu Luegbrücke na dálnici A13 z Innsbrucku do Brennerského průsmyku dojde od začátku příštího roku k redukci dopravy na mostě do jednoho pruhu vždy jedním směrem.

Rakouský správce dálnic Asfinag začne již od čtvrtka testovat, jaké bude mít zúžení a omezení dopad na provoz a stav mostu. O zahájení zkušebního provozu se snížením počtu pruhů 1+1 informoval Asfinag v tiskové zprávě. Test má správci silnic poskytnout „cenné poznatky o provozu v jednom jízdním pásu v době vyšších dopravních intenzit“. Po dálnici ročně projede přes 16 milionů aut.

Zatím půjde jen o menší omezení: před mostem dojde ke snížení jízdních pruhů ze tří na dva každým směrem s povinností jízdy kamionů a autobusů v levém jízdním pruhu. Na dálnicích nezvyklé opatření (často je naopak jízda v levém pruhu zakázána kvůli pomalému předjíždění) Asfinag vysvětluje, že nechce, aby těžká doprava zatěžovala okraje mostu.

Využitá data z prvního testu mají sloužit k dokončení komplexního návrhu dopravního řešení během opravy. Asfinag již dříve upozornil, že se počítá jen s jedním jízdním pruhem každým směrem. Z dálnice se tak stane v podstatě okreska. Ve vytížených dnech by mohlo dojít ale k rozšíření na 2+2 pruhy.

Asfinag vysvětluje omezení špatným stavem mostu, postupně postaví místo něj dva nové mosty. Omezení má trvat až do roku 2030.

Most Luegbrücke spojuje Rakousko a Itálii od konce 60. let minulého století. Oba státy se tehdy propojily díky výstavbě dálnice A13, která začala o deset let dříve. Na trase vznikl také most Evropa, který měl symbolizovat mírové spojení obou zemí. Projekt je detailněji popsán zde.

Tagy A13 ASFINAG Autostrada del Brennero Brenner Rakousko
34 komentářů