Kamiony jen v levém pruhu. Tepnu přes Brenner čekají roky oprav, od čtvrtka otestují první omezení
Omezení mají trvat až do roku 2030.
Jedno z nejvytíženějších silničních spojení přes Alpy čeká od 1. ledna rok zásadního omezení. Kvůli výměně mostu Luegbrücke na dálnici A13 z Innsbrucku do Brennerského průsmyku dojde od začátku příštího roku k redukci dopravy na mostě do jednoho pruhu vždy jedním směrem.
Rakouský správce dálnic Asfinag začne již od čtvrtka testovat, jaké bude mít zúžení a omezení dopad na provoz a stav mostu. O zahájení zkušebního provozu se snížením počtu pruhů 1+1 informoval Asfinag v tiskové zprávě. Test má správci silnic poskytnout „cenné poznatky o provozu v jednom jízdním pásu v době vyšších dopravních intenzit“. Po dálnici ročně projede přes 16 milionů aut.
Zatím půjde jen o menší omezení: před mostem dojde ke snížení jízdních pruhů ze tří na dva každým směrem s povinností jízdy kamionů a autobusů v levém jízdním pruhu. Na dálnicích nezvyklé opatření (často je naopak jízda v levém pruhu zakázána kvůli pomalému předjíždění) Asfinag vysvětluje, že nechce, aby těžká doprava zatěžovala okraje mostu.
Využitá data z prvního testu mají sloužit k dokončení komplexního návrhu dopravního řešení během opravy. Asfinag již dříve upozornil, že se počítá jen s jedním jízdním pruhem každým směrem. Z dálnice se tak stane v podstatě okreska. Ve vytížených dnech by mohlo dojít ale k rozšíření na 2+2 pruhy.
Asfinag vysvětluje omezení špatným stavem mostu, postupně postaví místo něj dva nové mosty. Omezení má trvat až do roku 2030.
Most Luegbrücke spojuje Rakousko a Itálii od konce 60. let minulého století. Oba státy se tehdy propojily díky výstavbě dálnice A13, která začala o deset let dříve. Na trase vznikl také most Evropa, který měl symbolizovat mírové spojení obou zemí. Projekt je detailněji popsán zde.