Kamery v MHD pomohly. Ubylo konfliktů s revizory, všichni si zvykli, pochvalují si v Pardubicích
Záznamy si žádá pravidelně policie i kvůli událostem mimo trolejbus či autobus.
„Překvapivě si na to zvykli všichni. Snížil se nám počet dramatičtějších konfliktů s revizorem, protože ve vozidle jsou všude samolepky, že vozidlo je monitorované a záznam ukládaný. Samozřejmě pak lidé situace zbytečně nehrotí,“ řekl Pelikán.
Pravidelně si žádá o kamerové záznamy policie, nemusí jít ani o incidenty přímo ve vozidle, ale kamery mají záběry i z okolí vozidel, což je pro policii přínosné. „Není týdne, aby si policie nevyžádala kamerový záznam. Jsou to jednoznačné důkazy,“ řekl Pelikán.
Pro cestující to často není ani dobrá zpráva, když tvrdí, že si chtěli právě označit jízdenku a revizor je s kontrolou předstihl, uvedl Pelikán. „Na záznamu je pak vidět, že celou zastávku dotyčný seděl a k terminálu se nepřiblížil. Záznamy jsou pod striktním dohledem úřadu pro ochranu osobních údajů, máme striktní pravidla, jak se záznamem nakládat, jak dlouho může být uložen,“ uvedl ředitel dopravního podniku.
Kamery jsou výhodné i pro sledování dopravního provozu, dispečer se on-line může podívat, kde se vozidlo nachází a co se před ním děje. „Dispečer si vybere vozidlo, zapne si přímý přenos nebo záznam a vidí tam, v kombinaci s městskými kamerami je toto super na řízení dopravy,“ dodal Pelikán.
Ve vozovém parku dopravního podniku je přes 130 vozidel. Dopravní podnik provozuje trolejbusy a autobusy. Část trolejbusů má parciální baterie a mohou jezdit mimo trolejovou síť. Za den převeze dopravní podnik v průměru 75 000 cestujících.