Třeba potká úředníka, kterého zná a parkuje tam. A od něj ví, že tam parkuje x dalších úředníků.
náhodný kolemčtenář
11 měsíců
Pokud je to podle projektu, reklamovat projekt?
Pokud projektant navrhl nesmysl na nátlak investora, měl požadovat to výslovně zmínit ve smlouvě, pak by měl být zodpovědný příslušný zástupce investora.
Libor
11 měsíců
Kocourkov má silnou konkurenci v Liberci 😄
ficus
11 měsíců
Která že to strana prosazovala odpovědnost státního úředníka? No tak to jsem zvědav, esi by se s tim vypořádali.
jsch
11 měsíců
Jé, překvapení, v Liberci prší. I na postarší meziměstský autobusák, i na nový parkovací dům. Koho by to napadlo? :/ Už dlouho si myslím, že pravidlo o maximálním zastávání funkce po dvě období za sebou je dobře promyšlené a mělo by se aplikovat na mnohem širší okruh funkcí. Když se SLK v čele s M. Půtou ujali vedení kraje poprvé, byla to změna k lepšímu. Já, jako rodák už desetiletí žijící jinde, jsem to v rozhovorech s rodinou a kamarády tak slyšel. Teď drží třetí funkční období a vypadá to, že si myslí, že jsou neomylní a nenahraditelní. (Ano, vím,… Číst vice »
SYN
11 měsíců
Tak se mi zdá že za účelem zlevnění údržby by bylo vhodné příští podobnou (velmi „otevřenou“) stavbu navrhnout s jistým minimálním sklonem podlah…?
Je to podobné jako ploché střechy – jistě, LZE vyrobit (téměř) dokonalou izolaci, ale proč vycházet problémům vstříc?
Peeetr
11 měsíců
Typická EU stavba. Firmy u nás čím dál častěji začínají stavět v EU ověřené levné stavby, jenom si zapomínají zkontrolovat, jestli to náhodou nebylo původně navrženo primárně třeba pro Španělsko nebo Itálii. Krásným příkladem je nový kampus lékařské fakulty v Brně, a pálky jaké teď musí platit za topení.
none
11 měsíců
Podle zduvodneni tam zrejme planovali cloveka s hadrem, co to bude vytirat. Asi na nej uz nezbylo a nebo patri pod ty dva miliony nakladu rocne.
Martin
11 měsíců
Ty P+R jsou vtipný. Třeba nové na Černém Mostě neumí TSK ukázat aktuální obsazenost. V projektu za půl miliardy. Neuvěřitelné.
Tak mně napadá, jestli už zástupci uvedených stavebních firem oslovili zdejší redakci s žádostí o souhlas s použitím zdejších fotek pro účely referencí na jejich firemním webu.
Nafouká, vyfouká, říká se tomu bezemisní vodní management…
Jan
11 měsíců
My si v tomhle městě na nějaký reklamace moc nepotrpíme, cizinče…
Jan
11 měsíců
Typická výmluva stavebních firem.
Voda se tam nafoukala (a zrovna doprostřed chodby, 10m od všech okrajů budovy).
A byly to kvůli opravdu mimořádné deště.
„Liberecký kraj ale odmítá, že by kaluže byly známkou nekvalitní práce.“
Nonsense. It is poor quality of work. If the puddles were small, it would ve OK. But they are big.
But you can`t just blame the construction workers, it looks like the engineer planned drainage inadequately.
I am a street warden, and we+road builders say it for a reason: A good drainage is „half the battle“.
panda
11 měsíců
Mohli se přijít poučit do Jablonce, jak funguje vyspádovaná Rýnovka a nevyspádovaný Centrál, když tam v zimě přijedou auta obalená sněhem.
PeJ
11 měsíců
Co je to za politickou objednávku? Dodnes jsem měl tento server za slušný a hodnotně informativní.
Šlenrián je pořád šlendrián – ať za něj může kdokoliv z KSČ, ANO, ODS, SLK, Piírátů nebo libovolné jiné strany.
V. P.
11 měsíců
Zajímavé je okolí parkovacího domu – parkové úpravy. Místo vsakování dešťové vody je bahno a velké kaluže, 2 odtoky jsou do nejnižšího místa, kde se asi vytvoří při velkém přívalovém dešti jezírko, z kterého bude vyčnívat nově zasazený stromek. Jak asi dlouho vydrží. Asi to takto navrhli „odborní zahradníci“. Nejlepší je nezaslepený a nezabezpečený chodník, který vedl od přechodu se SSZ za Normou, na krajský úřad. Tudy chodili úředníci z Kraje z terminálu MHD. Jsem zvědav, kdo tam v noci spadne.
Velmi zajímavý je nyní i přístup ve směru z parkovacího domu před Evropský dům či k lávce. Plot nebo už vyšlapaná cestička bahnem.
Granja
11 měsíců
Takže může za to: Jaro, léto, podzim, zima, protože se tam nafouká buď voda nebo sníh, který následně roztaje. Tzn. v létě žádné sandály (ponožky v nich už vůbec ne), protože se zase muselo ušetřit. Zřejmě je ten jednorázově udělaný odtok se spády dražší než celá léta dělaný pravidelný úklid. Kdybych se měl zaklínat mantrou ušetřit za každou cenu na svém domě, neměl bych po několika letech kde bydlet.
Mezeq
11 měsíců
A proč je to tak drahé ? Protože architekti chtěli krásnou ocelovou konstrukci, což je v současné době to zdaleka nejdražší… Ale protože taková konstrukce není pro takovou stavbu úplně vhodná z požárního hlediska, musela se ta krása ještě opláštit „sádrokartonem“ vhodným do venkovního prostředí. A vypadá to jako beton. Takže reálně se stejná kapacita dala pořídit za půlku… i s úpravou projektu na betonovou konstrukci Takhle fungují investiční oddělení státní správy… A zaplatíme to všichni.
A nejspíš výběrové komise… ve které sedící odborníci namažou objednateli med okolo úst, jak nesmírně hodnotná stavba to vznikne…
Přítom na první pohled na první fotce jsem si říkal – takový kvádr z šedého betonu bych snad dokázal namalovat (s pomocí CADu) i já…
Bartol
11 měsíců
Tento typ parkovací dům znám velmi dobře z Německa. Je to v podstatě jednoduchá konstrukce, kterou lze rychle postavit. I u nás máme louže. Stejný problém je i na schodišti. Kaluže jsou obzvláště výrazné v zimě kvůli sněhu, který lidé do schodiště nosí zvenčí. Ale také v patrech parkoviště, když sníh taje z aut. Podlahy jsou pokryty nějakým druhem plastu, a to i na parkovištích. Jsou obzvláště kluzké, když jsou mokré. Vtipné je, že takové vícepodlažní parkoviště u mě ve městě je určeno pro návštěvníky nemocnice. Takže je tu vždycky zásoba nových pacientů, protože uklouzli.🙈 Největší rozdíl mezi DE a… Číst vice »
Líbí se mi Vaše představa, že architekti projektují. Projektují jen architektonické řešení objektu. Takový průměrný parkovací dům ovšem dále obsahuje řadu specializovaných profesí, mj. statiku, zdravotně technické instalace, silnoproud, slaboproud, vzduchotechniku, rozvody tepla a chladu, umělé a nouzové osvětlení, většinou i vyhrazená požárně bezpečnostní řešení, EPS, NZS a měření a regulace. A to je jen barák samotnej. V případě, že se řeší navazující území, tak ještě komplet venkovní objekty, napříkald komunikace a parkování, vodovodní a kanalizační rozvody, rozvody VN a NN a osvětlení… Jednak tyto profese mají v zákoně ustanoveno, kdo a jak je může projektovat, a druhak architekt, i… Číst vice »
Dost pravděpodobně to bude nápad investora nebo správce, který chtěl ušetřit za kanalizaci. Ať to bylo jak chtělo, tak zásadní záležitost jako způsob řešení odvodnění vzniká po dohodě projektant – správce – investor.
Fyzika jich zajímá. Jen občas jsou ty simulace dost drahé. A to je právě ta ekonomika.
Měl jsem debatu s investorem. Investovat do dražšího staťáku nebo raději do dražší realizace. Zákon o veřejných zakázkách vás tlačí jednoznačně do čísla 2.
Dilatace, co vypadají jako odtokové žlaby, jsou plné vody. Až bude mrznout, tak v nich bude led pěkně dilatovat. 🤣
Nemohu se ubránit dojmu, že vše bylo tak nějak vedeno úpornou snahou dostat se za každou cenu hodně pod ten milion za stání a přebytek odklonit patřičným směrem. Rovné stropy, co nejtenčí skelet, bez spádování, bez žlabů, bez opláštění … Všude se dá ušetřit. I ten infosystém vypadá spíchnutý na kolínku nějaké garážovky za levný peníz. Logo invalidy chce fantazii a ta čárka vedle znamená jedno místo nebo je to nefunkční a svítí úplně jiné diody?
Kdyby byly dilatace mezi sloupy v nosné části, tak to logicky spadne. Na jednom obrázku jsou dokonce dvě „dilatace“ v jednom poli. Dilatace by to byla, kdyby to byl sloup, dilatace, sloup.
Pokud tam narvete vpusti, musíte někde místit odlučovač ropných látek, který někdo musí provozovat. Máte najednou kupu potrubí, které musíte někudy stáhnout. Kdy jste naposledy viděl parkovací dům s vpustmi uvnitř?
A Vy si myslíte, že absence kanalizace s odlučovači ropných látek vyvolá zázrak že najednou nebude z aut nic odkapávat? A kam to vlastně zmizí bez kanalizace? Podle fotek je celá stavba neskutečný šlendrián od projektu po realizaci.
Ta voda a sajrajt samozřejmě nikam nezmizí, ale někteří low-cost investoři to tak dělají. Voda se postupně odpaří, mastnota se akumuluje. Za pár let se ještě ukáže, jak mrazuvzdorný se jim povedl ten beton. Každopádně to vypadá strašně.
Vpusti jsou zcela běžné v nejvyšších patrech bez střechy. Aby nemusely být i v nižších patrech, instaluje se fasáda tvořena např. lamelami, které brání vnikání vody a současně umožňují proudění vzduchu (aby nemuselo být nucené větrání).
Tady je navíc fasáda otevřená ze všech stran, takže skrz ni snadno profukuje vítr s deštěm.
Jaké jsou požadavky na odlučování ropných látek nevím, ale tak nějak bych očekával, že budou podobné jako u parkoviště pod širým nebem. Kdo ví víc, ať upřesní…
micek
11 měsíců
A jsou si jistí, že to nezamrzne? Je tam ohřev? Nebo už mají připravené sypače? 😉
Sypače s podjízdnou výškou 2,4 m. Možná, že se někde povedlo i 2,1 m. Takže to vidím na kolečko a lopatu. Tenká stěrka nebo spíše tlustý nátěr se pěkně prosolí a vesele do jara odskočí.
EM*
11 měsíců
Navrtají dírky a odteče to o podlaží níž. Tam proces zopakují.
Jenom pro dokreslení celkově tristního obrázku stavu města jedna z mnoha libereckých afér:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-uplatky-za-13-milionu-politik-za-ano-se-ted-chce-dohodnout-se-zalobci-242964
Tak jsem se podíval na vizualizace a porovnal s výsledkem. Pánové architekti to neudrželi ani po estetické stránce
Asi se hodí vzpomenout, že původní architektonická soutěž řešila kultivaci celého prostoru od krajského úřadu až k ulici U Nisy, včetně revitalizaci koryta řeky, nicméně realizován byl pouze parkovací dům. Viz panel soutěžního návrhu: https://www.cka.cz/souteze/databaze/parkovaci-dum-lavka-a-kultivace-okoli-sidla-libereckeho-kraje
Mohu vědět, jak autor článku rozezná na parkovišti u krematoria auto zaměstnance KÚLK od ostatních parkujících.
Třeba potká úředníka, kterého zná a parkuje tam. A od něj ví, že tam parkuje x dalších úředníků.
Pokud je to podle projektu, reklamovat projekt?
Pokud projektant navrhl nesmysl na nátlak investora, měl požadovat to výslovně zmínit ve smlouvě, pak by měl být zodpovědný příslušný zástupce investora.
Kocourkov má silnou konkurenci v Liberci 😄
Která že to strana prosazovala odpovědnost státního úředníka? No tak to jsem zvědav, esi by se s tim vypořádali.
Jé, překvapení, v Liberci prší. I na postarší meziměstský autobusák, i na nový parkovací dům. Koho by to napadlo? :/ Už dlouho si myslím, že pravidlo o maximálním zastávání funkce po dvě období za sebou je dobře promyšlené a mělo by se aplikovat na mnohem širší okruh funkcí. Když se SLK v čele s M. Půtou ujali vedení kraje poprvé, byla to změna k lepšímu. Já, jako rodák už desetiletí žijící jinde, jsem to v rozhovorech s rodinou a kamarády tak slyšel. Teď drží třetí funkční období a vypadá to, že si myslí, že jsou neomylní a nenahraditelní. (Ano, vím,… Číst vice »
Tak se mi zdá že za účelem zlevnění údržby by bylo vhodné příští podobnou (velmi „otevřenou“) stavbu navrhnout s jistým minimálním sklonem podlah…?
Je to podobné jako ploché střechy – jistě, LZE vyrobit (téměř) dokonalou izolaci, ale proč vycházet problémům vstříc?
Typická EU stavba. Firmy u nás čím dál častěji začínají stavět v EU ověřené levné stavby, jenom si zapomínají zkontrolovat, jestli to náhodou nebylo původně navrženo primárně třeba pro Španělsko nebo Itálii. Krásným příkladem je nový kampus lékařské fakulty v Brně, a pálky jaké teď musí platit za topení.
Podle zduvodneni tam zrejme planovali cloveka s hadrem, co to bude vytirat. Asi na nej uz nezbylo a nebo patri pod ty dva miliony nakladu rocne.
Ty P+R jsou vtipný. Třeba nové na Černém Mostě neumí TSK ukázat aktuální obsazenost. V projektu za půl miliardy. Neuvěřitelné.
Tam aspoň neprší a je to fakt na kraji města…
Tak mně napadá, jestli už zástupci uvedených stavebních firem oslovili zdejší redakci s žádostí o souhlas s použitím zdejších fotek pro účely referencí na jejich firemním webu.
Nafouká, vyfouká, říká se tomu bezemisní vodní management…
My si v tomhle městě na nějaký reklamace moc nepotrpíme, cizinče…
Typická výmluva stavebních firem.
Voda se tam nafoukala (a zrovna doprostřed chodby, 10m od všech okrajů budovy).
A byly to kvůli opravdu mimořádné deště.
Možná zdánlivě od tématu, ale nejen s placením parkovného platebními kartami je v Liberci zjevně problém = viz:
https://liberecka.drbna.cz/zpravy/34923-jizdenka-za-34-kc-pri-koupi-v-busu-byla-dle-primatora-liberce-chybou-cena-klesne.html
„Liberecký kraj ale odmítá, že by kaluže byly známkou nekvalitní práce.“
Nonsense. It is poor quality of work. If the puddles were small, it would ve OK. But they are big.
But you can`t just blame the construction workers, it looks like the engineer planned drainage inadequately.
I am a street warden, and we+road builders say it for a reason: A good drainage is „half the battle“.
Mohli se přijít poučit do Jablonce, jak funguje vyspádovaná Rýnovka a nevyspádovaný Centrál, když tam v zimě přijedou auta obalená sněhem.
Co je to za politickou objednávku? Dodnes jsem měl tento server za slušný a hodnotně informativní.
A copak je v tom politického?
Možná ta chyba v datu v popisku obrázku parkoviště u krematoria.
Šlenrián je pořád šlendrián – ať za něj může kdokoliv z KSČ, ANO, ODS, SLK, Piírátů nebo libovolné jiné strany.
Zajímavé je okolí parkovacího domu – parkové úpravy. Místo vsakování dešťové vody je bahno a velké kaluže, 2 odtoky jsou do nejnižšího místa, kde se asi vytvoří při velkém přívalovém dešti jezírko, z kterého bude vyčnívat nově zasazený stromek. Jak asi dlouho vydrží. Asi to takto navrhli „odborní zahradníci“. Nejlepší je nezaslepený a nezabezpečený chodník, který vedl od přechodu se SSZ za Normou, na krajský úřad. Tudy chodili úředníci z Kraje z terminálu MHD. Jsem zvědav, kdo tam v noci spadne.
Velmi zajímavý je nyní i přístup ve směru z parkovacího domu před Evropský dům či k lávce. Plot nebo už vyšlapaná cestička bahnem.
Takže může za to: Jaro, léto, podzim, zima, protože se tam nafouká buď voda nebo sníh, který následně roztaje. Tzn. v létě žádné sandály (ponožky v nich už vůbec ne), protože se zase muselo ušetřit. Zřejmě je ten jednorázově udělaný odtok se spády dražší než celá léta dělaný pravidelný úklid. Kdybych se měl zaklínat mantrou ušetřit za každou cenu na svém domě, neměl bych po několika letech kde bydlet.
A proč je to tak drahé ? Protože architekti chtěli krásnou ocelovou konstrukci, což je v současné době to zdaleka nejdražší… Ale protože taková konstrukce není pro takovou stavbu úplně vhodná z požárního hlediska, musela se ta krása ještě opláštit „sádrokartonem“ vhodným do venkovního prostředí. A vypadá to jako beton. Takže reálně se stejná kapacita dala pořídit za půlku… i s úpravou projektu na betonovou konstrukci Takhle fungují investiční oddělení státní správy… A zaplatíme to všichni.
Architekti chtěli? To je snad věc a rozhodnutí investora.
Takhle to funguje a odbornost investora ve veřejné správě je malá – ví jen, jaké je zadání a pak už je zcela v moci zpracovatele projektu…
A nejspíš výběrové komise… ve které sedící odborníci namažou objednateli med okolo úst, jak nesmírně hodnotná stavba to vznikne…
Přítom na první pohled na první fotce jsem si říkal – takový kvádr z šedého betonu bych snad dokázal namalovat (s pomocí CADu) i já…
Tento typ parkovací dům znám velmi dobře z Německa. Je to v podstatě jednoduchá konstrukce, kterou lze rychle postavit. I u nás máme louže. Stejný problém je i na schodišti. Kaluže jsou obzvláště výrazné v zimě kvůli sněhu, který lidé do schodiště nosí zvenčí. Ale také v patrech parkoviště, když sníh taje z aut. Podlahy jsou pokryty nějakým druhem plastu, a to i na parkovištích. Jsou obzvláště kluzké, když jsou mokré. Vtipné je, že takové vícepodlažní parkoviště u mě ve městě je určeno pro návštěvníky nemocnice. Takže je tu vždycky zásoba nových pacientů, protože uklouzli.🙈 Největší rozdíl mezi DE a… Číst vice »
Poloha: P8J2+HQ
polootevřená budova a v ní odpařovací žlaby místo odtokových, podlaha bez spádu… proboha kterého projektanta tohle vůbec mohlo napadnout?
re:architekti
Zajímalo by mě, jaké měli reference. Ono „hezké“ nemusí být zrovna praktické.
To není projekční firma.
Dělají i projektovou dokumentaci https://smlouvy.gov.cz/smlouva/5148004
Projekt by měli dělat projektanti. Ale bohužel. Svět je naruby.
architektonická studia mají dnes běžně i svoji projekční část s projektanty.
Líbí se mi Vaše představa, že architekti projektují. Projektují jen architektonické řešení objektu. Takový průměrný parkovací dům ovšem dále obsahuje řadu specializovaných profesí, mj. statiku, zdravotně technické instalace, silnoproud, slaboproud, vzduchotechniku, rozvody tepla a chladu, umělé a nouzové osvětlení, většinou i vyhrazená požárně bezpečnostní řešení, EPS, NZS a měření a regulace. A to je jen barák samotnej. V případě, že se řeší navazující území, tak ještě komplet venkovní objekty, napříkald komunikace a parkování, vodovodní a kanalizační rozvody, rozvody VN a NN a osvětlení… Jednak tyto profese mají v zákoně ustanoveno, kdo a jak je může projektovat, a druhak architekt, i… Číst vice »
Dost pravděpodobně to bude nápad investora nebo správce, který chtěl ušetřit za kanalizaci. Ať to bylo jak chtělo, tak zásadní záležitost jako způsob řešení odvodnění vzniká po dohodě projektant – správce – investor.
Ušetřit za kanalizaci? A co by jako udělali s vodou ze střechy??
Architekty fyzika a ekonomika nezajímá. Oni si vždy navrhují pomník.
Fyzika jich zajímá. Jen občas jsou ty simulace dost drahé. A to je právě ta ekonomika.
Měl jsem debatu s investorem. Investovat do dražšího staťáku nebo raději do dražší realizace. Zákon o veřejných zakázkách vás tlačí jednoznačně do čísla 2.
V garáži labutí jezero ale „je to v toleranci“ 😀
Já to úplně vidím, Liberec má novou letní scénu! https://youtu.be/Xd2nTXsivHs
Dilatace, co vypadají jako odtokové žlaby, jsou plné vody. Až bude mrznout, tak v nich bude led pěkně dilatovat. 🤣
Nemohu se ubránit dojmu, že vše bylo tak nějak vedeno úpornou snahou dostat se za každou cenu hodně pod ten milion za stání a přebytek odklonit patřičným směrem. Rovné stropy, co nejtenčí skelet, bez spádování, bez žlabů, bez opláštění … Všude se dá ušetřit. I ten infosystém vypadá spíchnutý na kolínku nějaké garážovky za levný peníz. Logo invalidy chce fantazii a ta čárka vedle znamená jedno místo nebo je to nefunkční a svítí úplně jiné diody?
Z čeho usuzujete, že jde o dilatace?
Nejsou to odtokové žlaby, ale dilatace + část odpařovací žlábky. Mohl jsem ještě vyfotit schodiště, to je přímo strašidelné.
Kdyby byly dilatace mezi sloupy v nosné části, tak to logicky spadne. Na jednom obrázku jsou dokonce dvě „dilatace“ v jednom poli. Dilatace by to byla, kdyby to byl sloup, dilatace, sloup.
Ty částečná loga jsou podle mě jen artefakty vzniklé expozicí foťáku. Lidské oko je uvidí normálně, má setrvačnost.
nn, takhle zmatlané je to i lidským okem. stejně tak ta pěkná číslovka 1 u počtu volných míst:-)
název obrázku Obluda1 je vtipný 🙂
Otevřená fasáda + absence kanalizačních vpustí, to nemá chybu!
Pokud tam narvete vpusti, musíte někde místit odlučovač ropných látek, který někdo musí provozovat. Máte najednou kupu potrubí, které musíte někudy stáhnout. Kdy jste naposledy viděl parkovací dům s vpustmi uvnitř?
A Vy si myslíte, že absence kanalizace s odlučovači ropných látek vyvolá zázrak že najednou nebude z aut nic odkapávat? A kam to vlastně zmizí bez kanalizace? Podle fotek je celá stavba neskutečný šlendrián od projektu po realizaci.
Ta voda a sajrajt samozřejmě nikam nezmizí, ale někteří low-cost investoři to tak dělají. Voda se postupně odpaří, mastnota se akumuluje. Za pár let se ještě ukáže, jak mrazuvzdorný se jim povedl ten beton. Každopádně to vypadá strašně.
Strašně je slabé slovo. Za 35 let praxe jsem snad nic horšího neviděl.
Ono to nemizí, jen je potřeba to po dešti uklidit. Úklidu se nevyhnete ani pokud tam budou vpusti. Stavbu to zbytečně prodražuje.
Vpusti jsou zcela běžné v nejvyšších patrech bez střechy. Aby nemusely být i v nižších patrech, instaluje se fasáda tvořena např. lamelami, které brání vnikání vody a současně umožňují proudění vzduchu (aby nemuselo být nucené větrání).
Tady je navíc fasáda otevřená ze všech stran, takže skrz ni snadno profukuje vítr s deštěm.
Jaké jsou požadavky na odlučování ropných látek nevím, ale tak nějak bych očekával, že budou podobné jako u parkoviště pod širým nebem. Kdo ví víc, ať upřesní…
A jsou si jistí, že to nezamrzne? Je tam ohřev? Nebo už mají připravené sypače? 😉
Sypače s podjízdnou výškou 2,4 m. Možná, že se někde povedlo i 2,1 m. Takže to vidím na kolečko a lopatu. Tenká stěrka nebo spíše tlustý nátěr se pěkně prosolí a vesele do jara odskočí.
Navrtají dírky a odteče to o podlaží níž. Tam proces zopakují.
To bude hodně děravý, když je to postaveno beze spádu. Co taky chtít při ceně jen milion na jedno místo.
Prostě Liberec, česky Kocourkov.