Kafemlejnek se vrátil domů, České dráhy už zase jezdí na jihočeské Šumavě

Parní lokomotiva Kafemlejnek (310.093). Pramen: České dráhyParní lokomotiva Kafemlejnek (310.093). Pramen: České dráhy

České dráhy se po čtyřech letech vrátily s párou na jihočeskou Šumavu. A vrátila se i lokomotiva z roku 1901.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nováček

Tradici ježdění na Šumavě s párou založili východočeši 😉

pamětník

Není to až tak úplná pravda – ale ve větším to skutečně rozjeli Východočeši, protože Jirka Mužík přišel na Královéhradecko z jihu Čech, takže k Šumavě měl blízko.

Marek Kováč

Tady to zní jako kdyby ty náklady na deponii byla jen výmluva, ale ono to tak nebude. Depo v Českých Budějovicích je ČD Carga. Stejně jako v Ostravě, odkud se parní lokomotivy také stáhly.

Pája

To nic nezmění na pocitu těch, kteří se o mašiny starali. To chce srdce a taky dřinu. Obojího pořádný kus.

Jiří Kocurek

Nicméně pořád to patří ČD a ne těm lidem. Pokud si tu mašinu odkoupili do vlastnictví spolku, tak beru zpět.

Ono je dost nanic makat na cizím. Holt se musí počítat s rizikem, že z toho dotyčný nic mít nebude.

Pája

Já o vlastnictví nic nepsal. Jen o pocitech těch, bez nichž by tato vozidla již neexistovala a tudíž by je nevlastnil nikdo. Ne všechno, co člověk dělá, musí nutně generovat zisk. To je častý omyl dnešní doby.

Jiří Kocurek

Nějak nechápu, kam tím míříte. Nemálo lidí si pořídilo historické vozidlo do vlastnictví. Lokomotivy nevyjímaje, obzvlášťy tyhle malé. A pak pracují na vlastním a nikdo jim to nesebere.
O generování zisku jsem nic nepsal.

Jaaaa

Za komunistů jste si mohl pořídit parní lokomotivu do osobního vlastnictví?

Já fakt netuším, o co se furt snažíte.

Martin

Děkuji za váš příspěvek, napsal jste to výstižně. Bohužel to dnešním tržním komsomolcům snad ani vysvětlit nelze, ti se řídí jen řečí peněz.

Miroslav Zikmund

Nicméně ČD mají v ČB stále středisko údržby ….

bakiy

To ano. Ale jak to spolu souvisí? Mají pronajatý určitý počet kolejí. Koleje, na kterých stál štokr a kafemlejnek mělo pronajaté DHV a dnes už pronajaté nejsou…

Radek

Ještě aby se dráhy vrátily taky k tomu běžnému provozu na Šumavě.

-TR-

Za 11 let možná. Smlouva s GWTR končí v roce 2032, byla uzavřena na 15 let.

Facepalm

Ona existuje ještě nějaká další Šumava, např východočeská?

M19

Západočeská a Jihočeská část Šumavy.

Jelen

Šumava je i v Plzeňském kraji (trať 183).

Apten

Oprášit zeměpis by se vám sloužilo. Než napíšete takovou píí********nu je třeba mozku.

Jiří Kocurek

Řečnická otázka: Není kus Šumavy v Bavorsku?

rtep

Nejen v Bavorsku, ale také v Horních Rakousech.