K opravě mostu v Brně přes Ostravskou ulici je neblíže sdružení OHLA ŽS s Metrostavem TBR

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr KuncMost Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr Kunc

Sdružení nabídlo opravu za dva roky, o rok a půl méně, než byl odhad. Bude probíhat za provozu.

Celkem tři nabídky obdrželo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na opravu mostu Otakara Ševčíka v Brně. Most, který překonává Ostravskou ulici, je ve špatném stavu. Denně přes něj jezdí 36 tisíc aut. Oprava by měla být výrazně kratší.

Nejblíže k zakázce v režimu Design&Build (projekt+stavba) je sdružení OHLA ŽS a Metrostav TBR za 419,99 mil. Kč bez DPH, uvedl na Twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Nabídnutá cena je o 30 milionů korun vyšší, než byl odhad.

Oprava, která má začít příští rok, by ale měla být hotová dříve, než byly původní plány. Sdružení nabídlo i nejkratší čas na opravu: přesně dva roky. Původní odhady z předběžných tržních konzultací byly až 3,5 roku. Cena má hodnocení váhu 76 %. Dalších 5 % připadne na délku záruční doby, 3 % váhy budou mít kvalifikace a zkušenosti a 16 % na dobu výstavby.

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Oprava za provozu

Oprava mostu bude probíhat za provozu. Jde o tak důležitou část hlavních komunikací v Brně, že není možné mosty zavřít. Při každé ze dvou etap dojde k uzavření poloviny mostu a její rampy, pod ním zůstane provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy. První etapa počítá s uzavřením mostu směrem do Černovic, poté do Židenic. Na mostech bude provoz v režimu 1+1. Autobusová zastávka vlevo zůstane zachována, zastávka vpravo bude zrušena a prostor využit pro vedení jízdního pruhu.

Most pojmenovaný po českém houslistovi je složen z celkem dvou hlavních mostů a čtyř mostních ramp na silnici I/42. Most byl dokončen v roce 1987, od té doby se nijak zásadně neopravoval. Ve své době představoval ojedinělou nosnou konstrukci, která řešila spojení nosníků I-73 s monolitickou částí, do které byly zapojeny mostní rampy.

Podle místostarosty městské části Brno-Židenice Petra Kunce chtějí jednat o využití plochy pod mostem. „Most je ve velmi špatném technickém stavu, jsme rádi, že se přistoupí k jeho rekonstrukci. Současně se tím otevírá možnost využít prostory pod jeho konstrukcí, například pro skate park nebo streetball. K využití této plochy máme už i studii, budeme o tom jednat s ŘSD i ÚZSVM,“ řekl loni v listopadu Kunc.

Tagy brno I/42 Metrostav TBR Most Otakara Ševčíka OHLA ŽS Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
Žádné komentáře