Jižní expresy budou i po výluce jezdit celé prázdniny podle výlukového řádu
Osobní vlaky mezi Táborem a Benešovem budou ještě v červenci nahrazeny autobusy.
Na IV. koridoru už je na dohled konec tříměsíční výluky, během které musejí cestující dálkových vlaků využívat v úseku Chotoviny – Olbramovice náhradní autobusy. První vlaky osobní dopravy znovu projedou celou trať bez omezení 1. července ráno; České dráhy nicméně upozorňují, že odjezdy Jižních expresů z Prahy se budou i nadále řídit výlukovým jízdním řádem. Osobních vlaků se navíc konec výluky netýká, i v červenci budou v úseku Tábor – Benešov nahrazeny autobusy.
Plánované obnovení provozu dálkových spojů Jižní expres, Vltava a Lužnice na trase Praha – Tábor – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice – Linec/České Velenice je v pátek 1. července od ranního výjezdu vlaků. Jižní expresy budou stále odjíždět z Prahy o 15 minut dřív, tedy ve 49. minutě. Prvním dálkovým spojem z Prahy do Českých Budějovic, který 1. července projede po nové trati, bude vlak EC 331 Jižní expres s odjezdem z pražského hlavního nádraží v 5:49 hod. Cesta expresem Praha – České Budějovice potrvá 2 hodiny a 13 minut. Před výlukou byl odjezd z Prahy v 6:04, příjezd do Budějovic zůstane stejný (8:02).
Prvním ranním vlakem v opačném směru bude rychlík 734 Vltava s odjezdem ve 4:12 z Českých Budějovic. Pokračující výluku u osobních vlaků dráhy zdůvodňují stavebními pracemi.
České dráhy v úterý rovněž vydaly nezvyklé doporučení, kterým chtějí pro příští dny odradit cestující od cesty vlakem mezi Táborem a Prahou. Doporučují odložit cestu až na dobu po výluce. „Cestujícím, kteří se vydají na jih Čech na prázdniny, doporučujeme, aby si naplánovali svou cestu nejdřív na pátek 1. července nebo na navazující víkend, kdy už bude obnoven přímý provoz vlaků. Cestující se tak vyhnou přestupům mezi vlaky a náhradními autobusy, a také limitované kapacitě autobusů,“ uvedl dopravce. Navzdory výluce (a náhradní autobusové dopravě) totiž v posledních týdnech jezdí řada vlaků v relaci České Budějovice – Praha plná.
Dlouhá výluka na IV. koridoru nastala 2. dubna, důvodem je finále čtyřleté výstavby nového úseku trati Sudoměřice – Votice. K přerušení provozu došlo kvůli dostavbě nové trati v místech křížení s původní tratí a napojení celého traťového úseku do nové stopy. Po otevření nového úseku se zpočátku bude jezdit v omezeném režimu sníženou rychlostí. Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku bude zahájen v září.