Jízdní řád s půlročním předstihem. Švýcaři ukázali, jak se změní cesty vlakem od prosince

Největší změny čekají cestující na severozápadě země díky dokončení zdvoukolejnění další tratě.
Švýcarské spolkové dráhy SBB představily s více než půlročním předstihem hlavní změny v jízdním řádu, který začne platit letos v prosinci. Největší zlepšení čeká díky dokončené modernizaci především spojení na severozápadě země.
„Jde o největší rozšíření služeb za posledních dvacet let,“ uvedly SBB k plánovaným změnám na severozápadě. Změny umožnily především rozsáhlé investice do zdvoukolejnění.
Švýcarsko zdvoukolejní další trať, mezi Bielem a Basilejí tak pojedou vlaky po půlhodině
Nově tak budou vlaky z Basileje jezdit každých 15 minut do Liestalu jako S-Bahn, dálkové vlaky z Basileje do Bielu každou půlhodinu. Vrátí se opět přímé spojení Basileje s Lausanne linkou IC51.
V dálkové dopravě bude novinkou prodloužení linky IC2 z Curychu na jih až do pohraniční stanice Chiasso namísto stávající konečné v Luganu. Celý den tak bude na trase nejméně hodinový takt. K dalšímu navýšení počtu spojů pro takt 30 minut dojde na trase IC3 mezi Curychem a Churem.
V mezinárodní dopravě dojde k dalšímu rozšíření dálkových spojů do Itálie. Nově budou v jízdním řádu další dva páry spojů z Curychu do Milána, stávající přímý spoj do Boloni bude jezdit až do Florencie. Spojení z Curychu do Janova prodlouží přes léto až do La Spezie, vlaky SBB se tak objeví v pobřežních městečkách Cinque Terre.
I když v posledních letech došlo kvůli častým zpožděním na německém území k omezení přímých spojů rychlovlaky ICE od severního souseda, v novém jízdním řádu zavítají německé vysokorychlostní jednotky poprvé i do Lötchsbergského tunelu do zatím nejjižnější destinace. Konečnou budou mít v Brigu. Zůstane také nově zavedené spojení mezi Lausanne a Marseille přes letní sezónu.
Švýcarské ministerstvo dopravy zveřejnilo návrh jízdního řádu na svých stránkách, lidé ho mohou připomínkovat.