Jízdenka na neomezené cestování Německem za 49 eur na měsíc prošla spolkovým sněmem
Regional Express Nauen - Cottbus ve stanici Berlin-Ostkreuz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
K zavedení chybí už jen souhlas horní komory parlamentu.
No jo, v Německu dotují jízdenky pro širokou veřejnost.
My dotuje velmi hustou železniční síť, která je 2x hustší než v bohatém Německu. Prostě pro ten pocit, aby šotoblázni mohli fotit párkrát denně jízdu často liduprázdné 810ky.
Ta ironie, že tratí s několika málo – šukafonovými – spoji za den je u nás už naprosté minimum…
No vidíte a když by zde též dotovali to jízdné tak ty 810 liduprázdné jezdit nebudou…
Raději mám náš současný rozsah dopravy a relativně levnou dálkovou, než plošnou jízdenku na spoje odpovídající u nás kategorii Os a Sp a občas s primouřením oka i R (ale rozhodně ne v plné míře jako u nás). Z detailů bych zmínil i výrazně dražší jízdné pro cyklisty. Jsem rad, ze to Němci zavedou, u nich to pomůže, ale u nás máme přeci jen trochu odlišný systém a využití má slušné.
Ještě musí dat Bundesrat a EU souhlas. Zatím to pořad není “durch”.
To už je jen formalita. Logistika už jede. Zaměstnavatelé postupně oznamují kolika EUR měsíčně budou ten D-Ticket lidem dotovat. Zaměstanci si budou ve druhé polovině dubna muset vyměnit své čipové lokální Jobtickety za nové nosiče D-Ticketu.
Co patří do definice dálkový vlak ? ICE, IC, EC ???
Ano. To všechno je dálkový vlak.
Ano
Zatimco u nas oneticket zdrazuji a jde pouzit jen na vlaky…
Ono celkove je neco divne, kdyz v nemecku i cena potravin je stejna nebo nizsi, o drogerii nemluve. Vyplaty maji trojnasobne, tak kde ty penize u mas mizi???
Nemakáme, neplatíme daně, okrádáme stát a klidně i souseda nebo kamaráda. Až se změní myšlení Čechů, bude líp (viz. např. koho si jsou schopní Češi zvolit = to by v Německu neprošlo ani v nejčernějších absurdních snech) 🙂
Nemakáme? HDP na obyvatele v Německu je 58 276 EUR. V Česku 45 707 EUR, tedy 78,4%. Makáme tedy cca jak 0,8 Němce.
Ovšem průměrná mzda v Německu je 4324 EUR a u nás 1384 EUR, což je 32%.
Makáme dost, ale za málo. Kdo si ty peníze nechává a nevyplácí je zaměstnancům, je celkem jasné.
Kolik je HDP není úplně podstané (pokud tedy není extrémně nízké, což není). Postatné je, že v ČR se pracuje na ostatní západoevropany. Z velkých firem totiž skoro žádná není finálně česká. Dochází k ohromnému vytěžování zisků zahraničním vlastníkům, takže v důsledku z výše uvedeného HDP jde do životní úrovně lokálního obyvatelstva velmi málo. Ve státech jako je Německo, Nizozemí, Belgie nebo Francie je toto ve výrazně menší míře, protože jejich firmy zpravidla stojí na vrcholu té pyramidy západního ekonomického systému. Nicméně z těchto států zase teče velké množství zisků do USA a Velké Británie, takže i tyto západoevropské země… Číst vice »
Průměrna mzda v česku za 2022Q4 je 1 473 euro a v německu za stejný kvartál 2 609 euro. To znamená že česká mzda je 56% té německé. Vy očividně porovnáváte německou hrubou mzdu s českou čistou mzdou a ještě k tomu za jiný kvartál. Ještě doplním, že v německu je značná nerovnost mezi východem a západem. Východní němci vydělávají o cca 17% méně než západní. Takže zase tak zlé to není 🙂
No Češi si zatím ještě nezvolili pána s knírkem (s beranicí ovšem už ano).
Tohke zase neplatí v dálkovce, takže pro cestu přes celé Německo nepoužitelné (pro normální lidi). A dálkovka je tam léta tak drahá, že jet sám autem vyjde tak na třetinu.
To je jen otazka casu, kdy to pujde pouzit i na dalkove vlaky, protoze na tu 9 oiro tiket byla veskera ostatni doprava pretizena a dalkove vlaky jely uplne prazdne. Vlastni zkusenost pri ceste z Dortmundu do Dillenburgu – tam lokalni vlaky totalne pretizene, zpozdene, ujete oba pripoje, tak nazpatek i pres platny 9 oiro jsme koupili listek do dalkoveho a byli v nem celou cestu krom nas jen 4 arabasi, kteri tam byli omylem, protoze nevedeli, ze tam ten 9 oiro neplati. Tohle je nesmysl a je jen otazka casu, kdy to bude platit uplne vsude, resp kdy cena… Číst vice »
Ta cena je tam hlavně důsledek politiky celoněmeckých vlád, které sice dálkovku nedotovali, ale zároveň drželi několik desetiletí nesmyslný monopol DB (byli zakázány i dálkové autobusy) a podle toho se DB jako správný monopolista chovali. Výsledkem je, že kromě těch nejdůležitějších směrů, srovnatelných s Praha-Brno tam ani nefunguje takt a některá zemská hlavní města nemají spojení vůbec (Schwerin), nebo pár náhodných výstřelů denně (Kiel) a je to bohužel škoda.
Dálkovka v Německu se sice nedotkne, ale na druhé straně dává oproti vetsine zemi zapadni Evropy a to i v porovnání s Rakouskem mnohem více peněz Německo do regionální zeleznice. Samozrejme českému šotoušovi to nestačí a bude se ohánět Švýcarskem kde je mnohem větší hustota osídlení než u nás a ještě lide koncentrováni v údolích, ale objektivní člověk si všimne, že kam všude Němec dojede vlakem, o tom se třeba Francouzům nebo Španělům nezdá. Ani Italům nebo Angličanům nebo Rakušákům. Velmi hustá síť zeleznic je teda i v Belgii, ale to nejde primo srovnat, protože zde je to dane obrovskou… Číst vice »
Souhlas, Francie, Španělsko regionální tratě prakticky zlikvidovali.
Jinak co se týče dálkovky v Německu neříkám, že se má plošně dotovat, pokud si na sebe vydělá vlak typu Berlín – Kolín po 30-60 minut tak určitě ne. Spíš by mělo být stanoveno, co všechno má být na dálkovku napojeno (např. zemská hlavní města, jiná města nad 250 tisíc, atd.) a tam by ji pak měla spolková vláda objednávat, třeba do dvouhodinového taktu.
No ja jsem chtěl říct, že bych docela nerad šel cestou redukce zastavkovych vlaků a vedlejších tratí, aby se získaly peníze na dotace těch dálkových. Ani Německo nema tu kasu bezednou. Pokud ty dálkové dokáží fungovat bez dotací a naopak do systému přispívat, neni to úplně špatný model.
Italové vůbec nemusí Němcům závidět. I
přes hornaté území je tam solidní síť, regionální vlaky výborné a hlavně levné (ceny podobné jako u nás) a lze jimi cestovat i na delší vzdálenosti. Taky pohled z okna nesrovnatelně zajímavější…
Italie? Ceny podobne jako u nás? To jste vzal kde? Ve 2 lidech brutálně chybi jakakoli síťová jizdenka, takže platíte vic jak v Německu, pokud nejedete jen kousek, ona ta síťová chybi i v jednom a ani žádná obdoba IN25 neexistuje. K tomu povinné mistenky v rychlících, takže ani nemůžete na koupený lístek jet čímkoli co chcete. A dálková doprava bez předprodeje casto za ceny jak v Německu. Samotná síť neni úplně špatná, vlaky skutecne mají moderní (ale také si už skoro nikde neotevrete okno), ale v porovnání s Německem to neobstojí ani náhodou. Výhledy jsou pěkné, ale to je… Číst vice »
Expresy jsou drahé jako v Německu, ale regionální vlaky uspokojivě rychlé a levné. Projel jsem regionálními vlaky celou Italii, od Janova po Lecce na jihu, včetně Sicílie (Palermo-Agrigento). Třeba jízdenka Neapol – Řím stávala 10 eur, nyní 13. Jednou jsem jel Berlin – Dessau, což je mizerných 130 km, a stojí to v regionálním expresu 24 eur a je to poloviční vzdálenost! Nikdy se mi nestalo, že bych v Itálii nedojel nebo to bylo nějak moc zpožděné, vlaky v regionální přepravě jsou nové a čisté, ceny podobné jako u nás. Na každém nádraží je automat s platbami kartou, ani nemusíte… Číst vice »
Akorat jste zapomněl dodat, že to není standardní kilometrická cena a podobná vzdálenost z Říma do Livorna je za skoro dvojnásobnou cenu i v té regionálce. Od 22 eur. A za druhého a třetího cloveka to není o příplatku 5eur za osobu, ale cena stoupá na 44 resp 66 eur. V Německu, pokud mermomoci nechcete projet více spolkových zemi, mate strop kolem 25 až 30 eur na jednu spolkovou zem a osobu za den a další osobu za ty 4-5 eur. A v rámci toho si můžete jet jak chcete. Cestování po Itálii je rozhodně komplikovanější a ve vice lidech… Číst vice »
Benevento
V Německu ale je regionálním i to, co na některých rakouských tratích (namátkou Bischofshofen – Leoben) je spojením dálkovým.
I tak je v Německu fůra regionálních tratí z dřívějška zrušených, a to i takových, které by u nás vůbec zrušeny nebyly (a část z takových německých tratí je předmětem realizované či plánované reaktivace).
A já to někde porovnavam s ČR? Ja pouze říkám, že na zapadni poměry je Německo v rozsahu vedlejších tratí po Švýcarsku nejvíce ochotné jich docela dost držet. A to i v porovnání s Rakouskem. Napr. Si nemyslím, že by Nemec zavřel usek do Oberwartu. Myslím, že by to držel. Dost možná by tam dodnes jezdily vlaky z Waihofenu do Zwettlu a myslím, že ani Bad Ischl-Salzburg by nevytrhal. Na druhé straně by na hlavnich trati nedržel dodnes tolik zastávek v menších obcích a městech. V tom zase je nam podrobnější Rakousko. Nemci se s redukci zastávek moc netrápí.
Schwerin napojený na dálkovku je: http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB100_H_Taeglich_G24112022.pdf?filename=KB100_H_Taeglich_G24112022.pdf&orig=sS
I když jinak obecně souhlas – pochopitelně, když je něco nedotované, tak hranice k (ne)existenci je výše než když by šlo o spoje „v závazku“.
Můžete si u nás zkusit otevřít supermarket, mít v něm ceny jako v Německu, platit v něm pracovníky jako v Německu a zjistíte to sám. 😉
Krása! I když sami v Německu hovoří o nutnosti masivních investic do infrastruktury. Což může pro nás znít jako nepovedený vtip.
Hovoří už 2 let. Ale nich moc se potom nedělá…
V některých případech do té samé infrastruktury, kterou předtím oni sami „osekali až na kost“.
Tak my už máme o dovolené jasno. 😊❤️
Za co mám jako mínusy?? 😄
Asi se to někomu zdálo divne. Ale odeme nejsou. Jinak bych vám doporučil v kombinaci s Německem i Lucembursko, kde je verejna doprava uppne zdarma. Tak si to můžete trochu rozšířit.
Na výlety na vikendy fajn, ale že bych teda chtěl dovolenou strávit zrovna v Německu? To mi tedy v té Evropě pořád přijdou lepší destinace. Ale je to samozřejmě o vkusu, jen mne tedy prijde, ze destinace jako Německo, Belgie, Nizozemsko, Polsko, nejsou úplně dovolenkařský sen, když to porovnám s přírodou i památkami v treba te jiznejsi Evropě.
Kolín -Praha a zpět = 280kč .
A pak se divíme zasekané Praze…
Na tarif PID 100 Kč jednosměrně, včetně MHD v celé Praze, platnost jízdenky 4,5 h.
Kdo je z Prahy nebo v Praze dělá, tak má za 120 obě cesty, poněvadž na pražskou legitimaci.
Ale je na tom hezky vidět, jak to neustálé a pravidelné ČD zdražování začíná být pěkné absurdní.
Už jsem na ni nadržený. Už se těším až zpenetruji města jako Neugablonz (Nový Jablonec) a Eisenhüttenstadt a podobné zeměpisné rarity.
Nu, přejeme příjemné penetrace!
Co chcete v Neugablonz? Tam nic není k vidění.
Kdyby tam nic nebylo, nikdo by tam nežil a ani by tam nejel.
Ale pan Umbridge mluvil o tom, co je tam k vidění. Nevylučuje tím, že tam lidé mají bydliště, školy, práci.
Ale ono tam kromě staré sochy s fontánou z Jablonce opravdu nic není. Možná tak ještě muzeum odsunutých rodáků ze Sudet plné starých fotek. Ale to je trochu málo jako odměna za celodenní jízdu vlakem. Možná to vylepši „sousední“ Augsburg. 😀