Dopravci Železnice

Jízda zdarma s alternativními dopravci se může cestujícím prodražit, ukazují první zkušenosti

Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express
Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express

Až do dnešního večera nevydává Leo Express na Orlickoústecku cestujícím žádné jízdenky, protože v rámci prezentace jezdí s lidmi zdarma. V případě Arrivy se může stát, že jede cestující zdarma, protože chybí průvodčí nebo mu nejde přenosný terminál. Zdánlivá úspora se ale může vzápětí prodražit.

Přesvědčili se o tom už někteří cestující, kteří například cestovali z Letohradu do Prahy a přestupovali v Ústí nad Orlicí. Podle smluvních přepravních podmínek Českých drah platí, že cestujícím prodají jízdenku ve vlaku bez přirážky 40 Kč, pokud se prokáží jízdenkou z přípoje jiného dopravce. Kvůli jízdám zdarma ale Leo Express nevydává žádné jízdenky. Na sociálních sítích už kolují stížnosti cestujících, kteří takto chtěli cestovat a museli si připlatit 40 Kč. Neměli jak prokázat, že jeli skutečně s jiným dopravcem a přestupovali do vlaku Českých drah.

České dráhy byly vždy vstřícné, pokud jde o odbavení společných cestujících. Již před lety jsme reagovali na nástup soukromých dopravců tím, že pokud jejich zákazníci přestupují do vlaku ČD, nemusejí do pokladny a my je v našem vlaku odbavíme bez manipulační přirážky. Musí nám ale předložit jízdní doklad z předchozí cesty se soukromým dopravcem,“ říká mluvčí ČD Radek Joklík a dodává: „Pokud soukromníkům nefungují odbavovací systémy a cestující nemají jízdní doklady, kterými by se u nás prokázali, není to naše chyba.

Přístup dopravců k problému se liší. Leo Express tvrdí, že šlo o chybu Českých drah, protože o akci Leo Express věděly. To ale České dráhy odmítají. Arriva i RegioJet jsou pro takové situace připraveny kompenzovat cestující.

„Pokud by se objevil cestující, kterému ČD vystavily při přestupu z našeho vlaku k jízdence i přirážku za odbavení ve vlaku, protože v prvních dvou dnech nefungovaly všechny naše prodejní terminály úplně bez chyb, prosíme, aby se ozval našemu kontaktnímu centru a budeme mu ji kompenzovat. Jde o situaci, kdy s námi cestoval zdarma a bez jízdenky, protože nefungoval  náš prodejní terminál a ČD ho následně braly jako cestujícího, co si jízdenku dopředu nekoupil. Budeme v takovém případě potřebovat doložit jak jízdenku vydanou ve vlaku ČD, tak s ní související doklad o přirážce,“ řekl mluvčí Arrivy Martin Farář.

187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Richmond

naprostý nesmysl od leohov*n

Leinad

Ten zlej cestující si dovoluje jezdit s jiným dopravcem. Za to je 40 Kč málo, musí jezdit jenom s námi.

TomikV

Tedy to jsou keci kvůli 40 Kč. Onehdá (v létě) jsem jel s Leošem z Kolína do Prahy skoro za dvě stovky a taky to nebyla národní tragedie. Poučení z toho ovšem také vyplynulo. Příště si hold dobře promyslím, s kým a za kolik. Leoš to však jistě již nebude. Toť vše na téma přirážky.

Hubert

Novej grafikon se blíží v přítomností mužů žen, obecenstvo zas přihlíží, jak jen bude vydařen. U zpráv všichni zuby cení český národ zlost maje, větší zloby fakt už není, co vymejšlejí kraje. Které individum v krajích tohle všecko zpískalo? v budoucích tarifech tamních, prase by se vyznalo. Nechtějí kraje uznávat Té Er deset, režíjku odbory se musej hádat, když maj s nimi besídku. Nové podmínky nastaly, hejtmani chystaj léčku, arriva Leo zaspaly, jak opilec v byméčku. Tamní kraje naši vlasti postrádaj snad rozumu, halekaj s pivem štamgasti, na lavičce Konzumu. Každej hejtman ve svým kraji dělá si fakt co jen… Číst vice »

Karel

Leo express asi spoléhá na heslo:
Jsem čech a co je zadarmo to prostě beru!

Pandrhola

To skutečně vypadá, že se jim nepovedlo zprovoznit systém, jinak by nebyl problém vydávat jízdenky s nulovou hodnotou. Chyba je tedy na straně Leo, protože zaměstnanci ČD prostě nemají šanci rozlišit, zda cestující přijel s LE, nebo zda se na to jen vymlouvá. Toto měl mít dopravce řádně ošetřeno.

A.R.

Měl. Jenže za všechno můžou zase ČD, jak se tady od některých chytráků dočteš.

Pandrhola

Já vím, ale naštěstí se tu najde i dost nezaslepených lidí, kteří tyto přehmaty vidí.

Leinad

Kdo účtuje těch 40Kč, průvodčí LE?

Leinad

A proč by měl LEO vydávat nulové jízdenky?
ČD si buď prodej jízdenky ve vlaku účtují nebo ne, když ano je to jejich věc. Když si dají do podmínky „odpustime poplatek tomu kdo přinese z hospody u Jelena vyplněný formulář abc123“ vůbec to pingla u Jelena nezavazuje ten formulář vyplnit.

Pandrhola

Ach jo… Tuhle podmínku si dal kraj a platí shodně pro oba dopravce, tedy jak pro ČD, tak pro LE. Viz. https://www.pardubickykraj.cz/vlakem „V případě přestupu mezi vlaky obou dopravců bez karty IREDO bude nutné si pořídit dvě jízdenky. Jestliže se cestující ve vlaku prokáže jízdenkou z předchozího spoje, je poté cestující odbaven v návazném vlaku bez jakékoliv přirážky.“ Takže máslo na hlavě má jednoznačně Leo, protože se na plnění podmínek a tím i na cestující, prostě vykašlali. Přitom řešit to šlo snadno právě tou nulovou jízdenkou a podmínka by byla splněna. Opravdu nechápu tu snahu vymýšlet nesmyslné konstrukce na obhajobu… Číst vice »

Leinad

Co když přestoupím z vlaku ČD do kterého jsem vlezl v neobsazené stanici a průvodčí mě nestihl?

Hynek

Tak je to vaše hloupost, když jste s tím vlakem měl čas jet, měl jste stejný čas si taky tu jízdenku u toho průvodčího koupit. Nohy snad máte zdravé, jestliže jste byl v části vlaku, kam průvodčí nestihl dojít.

Leinad

Jo takže když mi jízdenku nevydají České dráhy, je to moje blbost.
A když mi jízdenku nevydá Leo, je to jeho vina, zlej Leo vnucuje ČD mých 40 Kč.

Laik

Tak už jste ušetřil za černou jízdu s ČD.

Gale

Inu, zjistíte, že příplatek za nákup jízdenky ve vlaku z obsazené stanice je nadstandardní službou jednoho jediného dopravce…

Mrvitel

Je mi zle z těch lidí, kteří si stěžují kvůli 40 Kč. Opravdu zpovykaní cestující. Nacpal bych je pražské MHD bez jízdenky, aby věděli, co je to přirážka.

Laik

To si pletete přirážku s pokutou. Přirážka v MHD je Brně, nevím jak v Praze, když si kupujete jízdenku u řidiče šaliny.

Tronda

A jak to vlastně bylo ve vlaku toho správného dopravce doteď, když cestující nastoupil v Dolních Libchavách, průvodčí nepřišel a přišel až ve vlaku do Pardubic, také dostal 40 Kč? Protože neměl jak dokázat, že tím jel.

Pikachu

No to není tím, že on nemá dokázat čím jel. Ale tím, že ČD mu tu jízdenku nemůžou prodat z Dolních Libchav ani kdyby chtěli. Oni tam prostě nejezdí. Leda, že by měl IREDO kartu.

A přestupní jízdenky bez kartičky tak nějak uznávají pouze ČD mezi vlaky ČD. Pro ostatní případy je potřeba kartička. (Tady se hodí připomenout, že IREDO samozřejmě platí i v autobusech a tam ani ta stejná společnost obvykle neumožňuje přestup mezi jejími autobusy na jednu jízdenku bez kartičky)

Ondřej

S Dolními Libchavami nemohu sloužit, ale při nástupu v Otrokovicích – Trávníkách průvodčí neměl šanci za tu chvilku do Otrokovic všechny odbavit. V navazujících tratích to většinou řešili tak, že vydali jízdenku z oněch Otrokovic-Trávníků (většinou nebylo potřeba cokoli vysvětlovat, někdy se to muselo průvodčímu vysvětlit), v menšině případů se řekli, že přijdou později (nepřišli). Osobní rekord mám čtyři průvodčí a cestu do Brna zadarmo. Tolik moje dávnější zkušenost.

nowas

Ne, tak mu prodají jízdenku z Dolních Libchav. Bez přirážky.

Tronda

No ale to mohl cestující zneužít tak, že nastoupil v UnO, nekoupil si jízdenku, doufal, že průvodčí nepřijde a teprve, když přišel, tak mu tvrdil, že jede z Dolních Libchav, přesně dle modrého zákona,

Pandrhola

To je ale hodně chatrná teorie na obhajobu selhání soukromníka… Ono z Dolních Libchav na přestup v UNO totiž nepojede 30 lidí, ale obvykle tak 1-2 lidé a to zaměstnanec ČD bez problému zvládal odbavit.

nowas

No tak si ale zaplatil z Libchav, ne z UnO. Jasně, není to rozdíl 40 Kč, trochu ušetřil. Žádný systém neeliminuje všechny vychcánky. Pravidla odbavování ve vlacích ČD jsou známá a kraj je s nimi zřejmě srozuměný, protože si ty služby objednává. Teď si objednal dalšího dopravce, pravděpodobně s tím, že i on bude vydávat jízdenky a systém bude vzájemně kompatibilní. Leč někdo něco porušil. A ČD to asi nejsou.

Peno

Vězte, že se najdou nejen cestující co to zneužívají, ale i průvodčí. Nedávno jsem zažil průvodčí, která v R13 cestujícímu, který si na Dolním nádraží v Brně nestihl koupit jízdenku (protože autobus linky 61 měl zpoždění a on byl rád, že vůbec ten vlak chytil), přímo sama nabídla, že mu ji vydá z Lesné, kde není pokladna, ale při případné kontrole musí revizorovi říct, že opravdu jel z Lesné. Takže tak, nejen že průvodčí nic neřeší, ale dokonce jsou schopni toto prozákaznicky cestujícím navrhnout.

Jan Kocourek

Cestující který nastoupí bez jízdenky má povinnost si zakoupit jízdenku a ne čekat až k němu průvodčí dojde. To znamená že si má dojít za průvodčím a koupit si jízdenku.

-TR-

Spletl jste si nás s Polskem, kde toto pravidlo opravdu platí.

Tronda

A to se prosím pěkně píše kde (kromě šotonovely modrého zákona, podle které je zákazník obtížný hmyz)? Já jen, že v SPPO je tato věta:
pokud se cestující o zaplacení sám přihlásí u pověřeného
zaměstnance ČD nejpozději v okamžiku, kdy bude vyzván k předložení
jízdních dokladů,

To znamená, až k němu průvodčí dojde, nikde po vlaku lítat nemusí, ale průvodčí má jít za zákazníkem.

Jan Kocourek

Trondo a LEO ma také zákazníky za obtížný hmyz?
Vznik přepravní smlouvy (1) Přepravní smlouva je uzavřena jestliže a) cestující s platným jízdním dokladem nastoupí do vlaku; b) cestující nastoupí do vlaku bez platného jízdního dokladu. V takovém případě je cestující povinen uhradit jízdné bezodkladně po nástupu do vlaku; za tímto účelem je povinen vyhledat pověřenou osobu;

Laik

Už vidím, jak stádo cestujících běhá po vlaku a hledá průvodčího.

Pavel

Jaké jízdenky? Dnes jízda s Arriva Valašské Meziříčí – Horní Lideč náhradní doprava bus. A já se ptám?! Kde je ta lepší, krásnější no prostě úžasná doprava co se p Boťek chvástal v listech Okno do kraje? V autobuse Karosa c340, bez wifi, zásuvek, vody a sekerou 30 minut asi ne. Ale co, bylo to zadara a dečka ve škole budou rádi.

A.R.

Na co? Hlavně že se zbavili modrých. 😛

Milos

Karosa C340 ?

Laik

Karosa C 740

Hřebíček

A krásný případ s RegioJetem na lince R8. Přijedu z Kopřivnice vlakem ČD do Studénky, na přestup na R8 do Brna hl. n. mám 5 minut. Do kasy RJ nestihnu samozřejmě zajít, předem jízdenku koupenou nemám (z jakéhokoliv důvodu) – ve vlaku RJ se prokážu jízdenkou ČD z předchozího spoje, chci si koupit lístek – ten mi prodají, ale dostanu flastr 40 Kč. To je báječné cestování se soukromníkem vlaky v závazku… Alespoň že při zpáteční cestě (z RJ na ČD) to jde bez přirážky.

646

Zatím RJ opravdu přirážku nedává. Byl položen dotaz na dopravce právě na tento případ. Podle odpovědi bude postupovat v budoucnu takto:
Do konce ledna budeme také jízdenky prodávat i ve vlaku bez přirážky. Od 1.2. však už budete muset zaplatit přirážku 40 Kč.

Hřebíček

Citace ze včerejší odpovědi RJ na položený dotaz prostřednictvím mailu: „Dokonce ledna budeme také jízdenky prodávat i ve vlaku bez přirážky. Od 1.2. však už budete muset zaplatit přirážku 40 Kč.“
Rovnou jsem se položil MD, jak je to možné a jak mám postupovat, jsem zvědavý na odpověď…

hanka

mám ten samý problém….přestup z Opavy..a nedej bože mít zpoždění,čekat nebudou ani minutu.ČD do 5 min čekali

Leinad

Čekačky jsou věcí objednavatele.
A kupuj jízdenky IDS, abys mohl přestupovat.

Peno

Pokud ovšem pokračuje mimo daný IDS (v tomto případě ODIS), tak je Hance tato rada jaksi k ničemu.

Karel

V každém druhém příspěvků je slovo aplikace.Uvědomujete si,že polovině obyvatel toto slovo nic neříká.Vemte si dědka z vesnice, který jede do města k lékaři.Je celý život zvyklý kupovat si lístek.A teď koupě jízdenky začíná být pro něho nadlidský výkon.

Nekdo

a neni to cilem cele teto maskarady? digitalni nadvlada a omezeni prav lidi neschopnych se zaclenit do digitalniho raje na zemi?

Bdtax Fan

Digitální nadvláda? Toto není Aeronet.

Chytrý za 2

Pamatujete si, když jste si koupili lístek, nasedli do libovolného vlaku, a jeli kam chtěli? A pak zase zpátky. Zpáteční jízdenku už na jednom lístku nedostanete. Pro cestu zpět musíte mít další jízdenku. A to prosím v Ostravě už papírové jízdenky úplně ruší, mj. pro úsporu papíru. Ovšem zase nebylo Wifi. Progress organisation. Bravo.

Filemon44

Myslím,že ta přirážka 40 Kč je stále míň,než by zaplatil cestující za jízdenku třeba z Lichkova do UO…takže ve finále pořád ještě ušetří.Přístup ČD není sice zrovna vstřícný,ale je fakt,že pokud cestující nastoupí bez jízdenky,tak jak chce dokazovat,že přestoupil z vlaku jiného dopravce??

Hynek

Proč by vlastně přístup ČD vstřícný v tomto konkrétním případě být měl? Když to tak voliči chtěli (kraj jim objednal takového dopravce), ať si to užívají nebo ať si stěžují na správných místech. Mně se jako držiteli IN100 taky omezila síť využití, celostátní jízdenka bude možná příští rok a jinak to nikoho nezajímá, zvlášť když nebydlím v Pardubickém kraji, jen tam někdy jezdím.

Hynek

Mimochodem to, že přirážka odpadá po prokázání se jízdním dokladem jiného dopravce z návazného spoje, je už sám o sobě vstřícný krok. Proč by si však jedna firma měla dělat bordel ve svých pravidlech jen proto, že jiná má v pravidlech taky bordel a není schopná ani jakéhokoli náhradního řešení?

Otmar

Myslím že existuje stále možnost vydávat nulové jízdenky nebo si vyžádat potvrzení že tím vlakem jede od obsluhy daného vlaku. To že tak cestující neučinil není chybou následného dopravce. Takto by mohl šidit kdokoliv a tvrdit že něčím jel🤷‍♂️

Leinad

Když si jedna hospoda stanoví podmínku, že dá slevu tomu, kdo přinese podepsaný formulář druhou hospodou, musí snad pingl v druhé hospodě vyplňovat?

Lapil

Ne že přinese formulář, ale že přinese účet za konzumaci. A hospoda je povinna ten účet vydat, i kdyby tam bylo napsáno Svíčková se šesti – 0,-Kč. Protože jak potom dokáže financům, že tu porci nedal co já vím hygienikovi aby přehlídl… něco.
Kromě toho: nerozhodla se hospoda, ale dostala to jako povinnou součást (krajské) licence.

Leinad

Pokud jde o Arrivu a nefunkční její odbavovák, ať si ona nese následky.
Pokud ale LEO dobrovolné vozí cestující zdarma, tak je to jeho věc. „Jízdenka“ je třeba screen jejich nabídky.

MiKi

Tak to opravdu není.

Leinad

Důkaz že sem jel zadarmo to je.

Stanislav

Cestující uvažující o přestupu, kteří jedou ze zastávky bez výdejny nebo automatu, budou muset aktivně vyhledat průvodčího a vymámit z něj jízdenku. Neb mnozí průvodčí (bez ohledu na dopravce a druh vlaku) nestíhají projít celý vlak a odbavit všechny cestující bez jízdenky než vlak dojede do přestupní stanice.

LKB

A co udelaji CD, kdyz cestujici ukaze rezervaci v systemu jineho dopravce?

stano

Prodají mu jízdenku bez doplatku?

LKB

Ja nevim, ptam se. V clanku se resila chybejici jizdenka. Tak jestli CD nejsou nekdy moc formalisti.

Tronda

Vždycky se to tak dělalo a cestující by to zneužil!

Hynek

A jé, zase Trondovy výkřiky do tmy. Kdyby aspoň dávaly smysl…

Ondra

Jde o to, že nutite zaměstnance jedné společnosti znát rezervační systém jiného dopravce. A ten zamestnanec nemá jak to ověřit! Nebo ano? Jinak obrazovek napsanejch oranžovým písmem s logotypem leo, náhodným číselným kódem a QR odkazujícím třeba na stránky domácích potřeb vám nasekam kolik budete chtít. Může to bejt klidně ve wordu a vždycky tam změním jen datum. (Funkce pro děti jako PrintScreen nebo copy and paste)

Lapil

ČD chtějí vidět jízdenku (dejme tomu, že rezervace je totéž). Jestli mu jí ukážete na papíru nebo na mobilu je asi dost jedno. Ale vlastně dobře, že se ptáte. Ono to má podobně fungovat i naopak, a já jezdím s ČD za paušál (In100) a pochybuju, že si průvodčí třeba Arrivy bude schopen přečíst, co že mám na tom kusu plastu nahrané. Ne že by to nemělo řešení, na chytrém mobilu jsem schopen pořídit jak jízdenku pro ČD za 0Kč, tak jízdenku pro Arrivu i RegioJet, ale mám za pohodlnější sáhnout do peněženky a na displej ať ťuká průvodčí, je… Číst vice »

A.R.

Leo Express je parodie na dopravce. Mluvčí ČD má pravdu. Jak můžu někomu odpustit přirážku, když nevím, jakým a jestli vůbec tím LE jel? Tady si hraje na spasitele, ale že prodává jízdenky mezi Prahou a Ostravou za 3700 Kč jako sprostá držgrešle, to už mu nevadí. Fakt nerozumím jeho byznysplánu.

nowas

„Fakt nerozumím jeho byznysplánu.“ Podojit statni kasu přes kompenzace za nařízené slevy. Ale to už nejak zastropovali. Tak aspoň něco v těch závazcích. 🙂

Leinad

Kdyby hypoteticky Leo zažaloval cestujícího o prachy za jízdu načerno, vyhrál by?
Pokud ne(skutečně je Leo zdarma), tak co brání štíplískovi ČD vyhodnotit důkaz stejně jako soud?

Původní Pražák

Zjevně máte problém pochopit, že nejde o cenu, za kterou jel cestující s Leošem, ale o to, jak cestující prokáže, že s ním vůbec jel. K tomu normálně slouží právě ta jízdenka, kterou hloupé ČD očekávají. U soudu jistě můžete navrhnout i další důkazy, například svědectví kamarádů z hospody, kteří vás slyšeli vyprávět, že se chystáte na výlet, Mařeny, která vás na vlak vyprovodila, dalších cestujících z vlaku a nakonec videozáznam, který jste cestou pořídil. Průvodčí ČD ale jaksi nemá na tyhle srandy čas…

Cyklista

Někdy ale průvodčímu ČD stačí úsměv, nebo ukázat režijku. To se kolikrát ani neobtěžuje ji zkontrolovat.

Ani poplatek za chybějící místenku nevybírají vždy stejně. Ale nyní zjevně dostali stranický úkol. Zachraňme ČD před soukromníky.

BoH

Průvodčí se u ČD chovají při porušení přepravních podmínek různě. Jedni hodně promíjí a cestující dostávají napomenutí, jiní dodržují pravidla nastavená zaměstnavatelem (které dávají smysl, aby lidé si z toho nedělali holubník). Když se chovají podle pravidel, tak je to špatně, protože jsou strašně zlí, pokud se chovají empaticky, tak je to zase špatně, protože se nechovají konzistentně. Ať udělají cokoliv, bude to špatně (tedy pokud nebudou nejlépe vozit cestující zadarmo, protože to bude nejvíce uživatelsky přívětivé).

BoH

Mimochodem … zkusil jste někdy nastoupit do nějakého vlaku alternativního dopravce (předpokládejme zatím komerčního, protože závazkové se v podstatě pouze rozjíždějí) bez jízdenky? Co se stalo?

Cyklista

Ano, nejen zkusil. Stalo se několikrát, když ČD z nějakého důvodu nejely. Pokud měli volné místo, zakoupil jsem jízdenku a jel. Oni totiž mají u dveří stevardy a nemusel jsem hledat průvodčího =) Samozřejmě nebylo tak jednoduché, protože nebrali hotovost, ale jednou o LE se mnou došli k chlapíkovi s terminálem a u RJ jsem dvakrát zaplatil přes kreditovou jízdenku. Tento rok jsem to nezkoušel, protože: 1x nejel na trati vůbec nikdo 1x jsem z vlaku ČD vystoupil a raději jel ráno 1x jsme přestoupili do jiného funkčního vlaku ČD 2x jsme byli odstaveni ve stanici, kde žádný dálkový vlak… Číst vice »

BoH

Dobře, tak mi ještě prosím řekněte, kolik jste za takovou jízdenku zaplatil proti „internetovým cenám“? Byl ten rozdíl méně nebo více než 40 Kč, případně to bylo stejně? Já nevím, nikdy jsem to nezkoušel, jen jsem o tom hodně slyšel (ale třeba to byly fake news :))

Cyklista

neplatil jsem žádnou přirážku. Ale také museli mít volné místo. Dvakrát mne odmítli, že jsou vyprodaní.

Karel

Ono je to spíš o tom, že pokud se cestující neprokáže JÍZDENKOU cizího dopravce a průvodčí ČD mu nedá přirážku, bude mu tato částka stržena z platu. Denně je takových lidí několik. Takže co by jste dělal vy na jeho místě? Dodržoval pravidla daná zaměstnavatelem nebo si hrál na hodného a platil?
Pokud by Leo Express upozornil, že bude jezdit zdarma, mohla se věc vyřešit ke spokojenosti všech (predevsim cestujících). Jenže k tomu nedošlo. 😉

Leinad

A pokud cestující přestoupil z modrého vlaku, do kterého nastoupil v neobsazené stanici, platí přirážku?
Pokud ne, jaký je v tom rozdíl?

Leinad

Když nastoupim do vlaku ČD v neobsazené stanici, průvodčí mě nestihne, a pak v obsazené stanici přestupují na jiný modrý vlak – platím příplatek za nákup ve vlaku?
Žádný důkaz nemám.

Hynek

To je ale vaše chyba, SPPO ČD tuto situaci řeší. Jízdenku si máte bez zbytečného odkladu koupit po nástupu u pověřeného zaměstnance a mám za to, že podobné to mají i jiní dopravci. Takové vaše „schovám se na druhém konci vlaku ideálně ještě na toaletě a budu doufat, že průvodčí nestihne přijít“ je tedy pasé a pokud by byly SPPO naprosto striktně, neměl byste v takovém případě dostat manipulační přirážku, ale přirážku k jízdnému, která je víc než 40 korun.

Hynek

Upravoval jsem větu a vypadlo mi slovo, správně má být: a pokud by byly SPPO naprosto striktně vyžadovány

Lapil

Hypoteticky nevím, ale prakticky se černá jízda řeší přirážkou k jízdence na místě, přirážkou placenou později (nutno prokázat totožnost), vyvedením za ucho průvodčím a vyvedením za ucho policajtem. Na policajty se obvykle musí čekat a pokuta za zpoždění vlaku je dost mastná.

Dushan

Stači říct, že jste naspoupili ve stanici bez prodeje jízdenek v pokladně.

nowas

a) nemusí taková být b) vás mohl průvodčí vidět nastupovat

Dushan

Např. fiktivně přijel z Dlouhé Třebové jiný vlakem a přestupuje na rychlík.

Ondra

Pak ale dostanete jízdenku z dlouhé Třebové, což jistě může být levnější než 40kc, ale principielně lžete, abyste minimalizoval slendrian jiného dopravce na svoji osobu….hmm

Dominik

No takovéto fixování by se Vám mohlo nevyplatit, za prvé, pokud bude v Ústí n/O dostatek času, tak Vám průvodčí může sdělit, že jste si mohl jít koupit lístek na pokladnu tam. Za druhé existuje něco jako přerušení jízdy, které je při jízdě do 100 Km zakázáno, pokud se nejedná o přestup, takže když pojedete třeba do Chocně, tak je nanejvýš podivné, proč byste vystupoval z Os a jel R, když Os tam bude dříve.

nowas

Pokud je promoakce, tak snad neni problem vydávat jízdní doklady, byť zdarma. A pokud je neschopnost vydat jakykoliv jízdní doklad, tak ať to cestujicim ti neschopní proplatí.

Leinad

Proc, zbytečně potištěný papír nulovými jízdenkami.
Informace že Leo vozí zdarma je například na jeho webu i v https verzi, tomu by mohly ČD věřit.

Tomáš

A jak se tedy rozliší cestující, který v U/O přistupoval z LE a cestující, který tam nastupuje do prvního vlaku. Ani jeden si nekoupí jízdenku v pokladně… Jak průvodčí pozná, kdo má mít přirážku a kdo ne? Když ani jeden nemá doklad o tom, že už s někým jel. O tom to je…

Leinad

A jak průvodčí ČD v Říčanech pozná, kdo nastupuje ve Vršovicích versus kdo do Vršovic přijel z Jarova?

Ondra

Leo dnes: ani jeden ze dvou použitých vlaků netopil, přes aplikaci jsem si samozřejmě koupil jízdenku, přestože je “ plánovaná“ promoakce. A koukám, že sem měl kliku, že sem si koupil jízdenku do ČD v aplikaci. I tak ale nevím, jak to budou průvodčí ČD ověřovat, protože předem koupenou jízdenku v aplikaci v žádném případě nebudu kvůli tomu tisknout. Vrchol? Dobrý den, můžu se zeptat, kde ve vaší aplikaci zjistím polohu vlaku nebo zpoždění? Odpověď vlakového doprovodu: Já nevím, já to nemám. Používám normálně idos!

Ondra

Doplňuji: neexistující informační systém, ani audio, ani vizuální, neznat tu trať dobře, netuším, kde se vlak nachází, podle JŘ se řídit nemůžete, když je vlak zpožděn, tlačítka na znamení zřejmě taky nefungují, protože před každou stanici se vlakový doprovod chodil ptát celého vlaku jestli náhodou někdo nevystupuje tam a tam, na jakýkoliv dotaz se chodili ptát kolegy do kabiny strojvedoucího…

Lenka

Na klientské lince mi radili sledovat polohu vlaku na stránce SŽDC. https://provoz.szdc.cz/GRAPPNV/ Každopádně sledovat jízdu s přestupem v aplikaci Můj vlak bylo mnohem přívětivější. Jakž takž totiž na té mapě odhadnu, v jakém vlaku sedím, ale o dost hůře se odhaduje, do jakého vlaku chci přestoupit, abych si sledovala, jestli mám šanci přestoupit.

babilon

U konkrétního spojení je to možná jednodušší přes IDOS.

Cyklista

Neobhajuji teď LEO, ale jak dlouho ČD trvalo vyvinout a zprovoznit aplikaci Můj vlak do dnešní podoby? Vlakový personál jezdí na trase max týden, očekáváte, že bude vše perfektně znát? Jak dlouho trvá zaučování nového kolegy u Vás v práci?

Lenka

To by bylo v pohodě, kdyby se změna dopravce celou dobu neprezentovala, že přinese okamžité zlepšení, nové moderní vlaky, prostě bude líp. Dostali smlouvu na 10 let bez výběrového řízení a teď jim to ani nejezdí, 45 minut zpoždění žádná výjimka, „Nové“ vozy jsou od prvního dne rozbité a špinavé, zevnitř ani nejsou přelepeny nálepky v češtině, takže výstrahy na dveřích pouze německy. Do Králik náhradní autobusy, protože to po těch kolejích v horách moc klouže. Nejsou schopni prodávat jízdenky, tak ze dne na den prodlužují akci „Vyzkoušejte si nás zdarma“. V neděli nám ve vlaku říkali, že do úterka.… Číst vice »

Ondra

Zrovna u nás v práci trvá zaučení 3 roky, protože žádná škola to neučí, ale nechápu, kam ten dotaz míří? Klient od nás očekává, že dostane, co mu náleží, a lhostejno, jestli se daný kolega zaučuje. Prostě musí být někdo, kdo za to ručí. A chirurg se „zaučuje“ jak dlouho? A do té doby co? Já teď neobhajuji CD, já pranyruji čistý amatérismus: Netopí mi vlaky? Nevím, že mám vlak, kde musím začít topit 2 hodiny před tím, než vyjedu? Neumím prodávat jízdenky? Nevím, jaké stanice obsluhujeme? (Zaměstnanec Lea: „A tam jako jezdíme, jo?“) (A když to nevím, tak si… Číst vice »

Dominik

Leda vyfiltrovat, pomocí čísla vlaku.

Jerry

Leo je perfektne připraven ..to je jiste

Novotny

CD nemuze vedet, ze nekde Leoexpress nebo Arriva svoji vinou nevydava jizdenky. Ti cestujici jdou defacto opravnene nastvani a meli by jim to kompenzovat soukromi dopravci jeste s radnym bonusem. Byla chyba delit dopravce podle kraju a rarifu. Odnese to cestujici. Nehlede ny to, ze musi pri kazde jizde platit extra zakladni nejnizsi sazbu nez aby mel jednu jizdenku na delsi vzdalenost, kreta vyjde o neco levneji a bez manipulacnich poplatku.

noerf

Novotny: Pokud jezdíte v rámci jednoho kraje, tak je nejednodušší krajská jízdenka, pokud jí daný kraj má. Pokud jí nemá, tak nastává to co v regionálních autobusech, každé přestup nová jízdenka.
Pokud někdo vytvoří šikovnou aplikaci, tak si zadáte trasu a aplikace Vám dokáže za jednu cenu zajistit lístky pro danou trasu. To bude mít budoucnost.

František

Ale běda, jestliže jedete přes hranice. Aplikace být má, ale se zpožděním, a tak jako tak si připlatíte. Otázkou je, zda z ní vyjde sdružený doklad, který přečtou všichni dopravci, nebo sada dokladů, v nichž budete hledat ten ke konkrétní případné kontrole (bohužel ani tomu bych se nedivil, ale doufám, že to nenastane).

Dominik

Noerf, kraj ji má, ale pro přestup vyžaduje, ještě extra kartičku, což asi moc nebude pro svátečního cestujícího (když vydat ji trvá 2 týdny a běžně stojí 130,-).

Leinad

ČD sice nemůžou vědět že Arriva v brutto smlouvě nedodržuje podmínky, ale jinak je jím úplně jedno za kolik Leo v netto smlouvě koho veze.

Pravnik

Pokud není vydána jízdenka není uzavřena smlouva o přepravě a cestující není pojištěný takže v případě škody utre hubu, proto i MHD kde se jezdí zdarma jízdenky s nulovou cenou vydávají třeba důchodcům nebo všem jak donedávna ve valmezu a když dojde k maleru či nehodě tak platí smlouva o dopravě i kdyz poškozený jízdenku ztratil proto postup CD má logiku – proč by tusovali bordel soukromnika. Pokud by došlo k mimořádně tak v případě nevydává i jízdenek by poškození totálně utreli hubu. Prostě neuzavreli smlouvu o dopravě.

Pravnik

To co si to automatické opravování textu dělá je stejně binec jak liberalizace železnice – psáno na mobilu.

Sitgestravel

Co to placate za nesmysly? Smlouva o preprave je uzavrena okamzikem vlezu do vozidla.

Jan Kocourek

§ 2550

Základní ustanovení
Smlouvou o přepravě osoby se dopravce zavazuje přepravit cestujícího do místa určení a cestující se zavazuje zaplatit jízdné.

bohyn

Smlouva se uzavira nastupem do dopravniho prostredku, rika se tomu konkludentni jednani. To kdy, jak a kolik se plati si urcuje prepravce obchodnimi podminkami a uzavreni smlouvy na to vazane neni.

Jan Kocourek

Přepravní smlouva o přepravě osob je uzavřena, jestliže cestující s platnou jízdenkou nastoupí do vozidla nebo vstoupí do označeného prostoru přístupného pouze s platnou jízdenkou. Popřípadě také umožní-li dopravce cestujícímu nástup do vozidla bez jízdenky a jízdné cestující zaplatí ve vozidle bez zbytečného odkladu

Stanislav

Dotaz: Tedy je to tak že přepravní smlouva je uzavřena až po zaplacení jízdenky při nástupu bez jízdenky?

PetrB

Přepravní smlouva se řídí přepravním řádem, který je vydán každým dopravcem. České dráhy ve svém přepravním řadu uvádí: ČÁST DRUHÁ PŘEPRAVA CESTUJÍCÍCH Kapitola I Vznik a plnění přepravní smlouvy o přepravě osob 5. Přepravní smlouva o přepravě osob je uzavřena a dochází k jejímu plnění, pokud cestující využije své právo k přepravě z platného jízdního dokladu tím, že nastoupí do vlaku, lanovky, autobusu nebo prostředku náhradní dopravy, ve kterém platí jízdní doklady ČD. 5. 1. Přepravní smlouva je též uzavřena, pokud cestující nastoupí do vlaku, lanovky, autobusu nebo prostředku náhradní dopravy bez platného jízdního dokladu a jízdné zaplatí u pověřeného… Číst vice »

PetrB

Lro expres tenders pak ohodledně uzavření přepravní smlouvy uvádí: Vznik přepravní smlouvy (1) Přepravní smlouva je uzavřena jestliže a) cestující s platným jízdním dokladem nastoupí do vlaku; b) cestující nastoupí do vlaku bez platného jízdního dokladu. V takovém případě je cestující povinen uhradit jízdné bezodkladně po nástupu do vlaku; za tímto účelem je povinen vyhledat pověřenou osobu; 1.4. Zánik přepravní smlouvy (1) Přepravní smlouva je ze strany LET splněna: a) řádným provedením přepravy ve smluveném rozsahu podle uzavřené přepravní smlouvy; b) provedením přepravy v jiném než ve smluveném rozsahu, došlo-li k oprávněnému vyloučení cestujícího z přepravy pověřenou osobou. (2) Přepravní… Číst vice »

Cestující LBC MHD

Chápu, tady není jízdné. No nic to nemění na tom, že přepravci vznikl závazek provést přepravu, pouze cestující nemá povinnost platit jízdné. Na odpovědnost a náhradu škody to vliv nemá.

AAA

Inu, právník…. z Plzně?

michal

České dráhy moc vstřícné při odbavení společných cestujících nejsou, mnohokrát jsem se o tom přesvědčil.

BoH

A co konkrétně udělali špatně?

Sitgestravel

No Cesle drahy – Narodni tragedie nejsou vstricni k zadnym cestujicim.

AAA

co by ČD neudělali pro lidi, že jo. nošením zbytečných drobáků by si ještě roztrhali kapsu….

Hynek

Nastoupil jsem narychlo do vlaku RJ (jel jsem R8 z Ostravy do Hranic), na pokladně jsem si koupit lístek nestihl. Na internetu vzhledem k tomu, že jsem už seděl ve vlaku taky ne. Při nákupu jízdenky ve vlaku jsem i u RegioJetu přirážku dostal. Podle vaší logiky není RegioJet vstřícný k cestujícím.

J.L.

Přirážka 40,- Kč je anachronismus.

Ovšem, podle sebe soudím tebe – „cestující by to zneužili“.

Radek Janata

Bez té přirážky by si na krátkých cestách příměstkými vlaky jízdenku hodně lidí přestalo kupovat. Nic by neriskovali. To je česká realita.

František

Na druhou stranu, pro české šetřílky by snad stačila i nižší přirážka, třeba v ceně nejnižší obyčejné kilometrické sazby.

a8n

A proto ji má nově v tarifu (byť o 10 Kč nižší) i RJ?

a8n

Pardon, RJ taktéž 40 Kč.

noerf

a8n: Jenže u Regiojetu na nedotovaných spojích a R8 si většina lidí jezdí na kreditovou jízdenku, takže toto ustanovení tam sice mají, ale jeho využití je velmi nízké.

mirekk

A IDS JMK o 10 dražší

Marvin

Souhlasím, uděláme to jako v Německu, Rakousku nebo dokonce Švýcarsku. Nastoupíte do vlaku bez jízdenky? 80 EUR, resp. 100 SFr. a bez debat.

František

Pokud je dostatečně umožněno si ji předem řádně obstarat i lidem bez vlastních elektronických zařízení…

Mirvald

Co na to ČOI?

MMM

V Belgii je přirážka 7€. Všem to tam přijde normální.

Petr

Takže v přepočtu podle kupní síly asi 60 Kč.

Bigben

LET má přirážku 50,-Kč

jakub

A o kolik se to těm cestujícím prodražilo, oproti stavu kdyby si u LE koupili jízdenku a ve vlaku ČD kupovali bez přirážky? Max o pár korun.

generální mandatář

To je průšvih. Je to na odstoupení krajského náměstka prp dopravu.

pozorovatel

Ne, je to na odstoupení hejtmana, který si zapojení nestátního dopravce „na sílu“ prosadil proti názoru těch, kdo jej včas varovali.

Honza

Já už těch přirážek rozdal 🤣 a s úsměvem 😘

Michal 843

Koupil jsem si jízdenku CD přes můj vlak a bez problému 😀

Soukromý kůň

Takže České dráhy nezklamaly… zachovaly se přesně, jak se od nich dalo čekat. Skutečně kvalitní firma, parazitovat na nevinných.

David

Nejen na nevinných, ale i na bezbranných a těch nejvíc zranitelných. Zejména děti, stařenky, matky s kočárky a veteráni bez nohy trpěli nejvíc. Je to hyenismus do nebe volající.

Soukromý kůň

115 mínusů za 2 hodiny? Tady je ale režijek. No nepotěším vás, podíl ČD na trhu bude v dalších letech dále klesat, rozhodně už nebude jako dřív.

Dipdin

Ty máš dost. Typický zamindrakovanec.

A.R.

Nemám režijku a plácáš voloviny. Počet trotlů jako ty ovšem bude bohužel stabilní. Soukromí dopravci se odkopali rychleji, než bych čekal. Prakticky první den provozu ukázali, že to jsou totální diletanti a neumětelové.

Chorobný prokrastinátor

Nesouhlasím. Prachy z provinčních kas tečou a nemám pocit, že jde o něco jiného. ČD uplácet nemohly, nyní byly tedy nastaveny nové kanály, kudy to jde. Kraj, ve kterém to spustili v r. 2017 už platí Jihotransu více, nežli platil čd. Prezentované zlepšení byla pouhá mucholapka na důvěřivý, ale leckdy obtížný hmyz, kterému říkají cestující.

Chorobný prokrastinátor

Navýšení plateb zmíněné skupině za 4 Q 2019 + dodatky ke smlouvám pro další rok, versus rozsah plnění skupinou. Salámy a metody jejich výroby ovládají. Vše na dokonale přehledném webu kraje.

radši_ne

Kdo tu provozuje informační web Zdopravy.cz? Já takové informace čekám od Vás. Promiňte mi, ale „železniční revoluce 2019“ se opravdu nepovedla, ale nepovažuji ji za definitivní stav. V čem má ale kolega Chorobný prokrastinátor 100% pravdu, je fakt, že ta naše „česká cesta“ nás (daňové poplatníky) bude stát mnohem víc, než předchozí stav a proklamované zlepšení je jen zbožné přání. Jinými slovy ty bez diskuze potřebné státní peníze se do toho systém daly nasypat jiným, mnohem efektivnějším způsobem = neutekly by do nepovolaných kapes. Z profesních důvodů se dále nebudu vyjadřovat, ale byl bych rád, pane Sůra, kdybyste navázal na… Číst vice »

Chorobný prokrastinátor

Přesně tak. Navíc by se mohl poptat, kolik z téhle dopravní firmy ročně teče anonymním akcionářům. Nemám teď na mysli zprostředkovatele, čísla kolik dají provozu a kolik tajným jsou mezi zaměstnanci docela přetřásaná. To byl měl průměrný novinář zjistit během jednoho dne. Pokud je to tedy novinář a né pr verbung promontér😊

Chorobný prokrastinátor

Od toho jste zde Vy, abyste zjistil, jak je to různými dodatečnými úlevami a penězi pro gw. Dokonce platili i smluvní pokuty, což se nijak nekomentovalo. Požadavky se dají dohledat, několikrát byly na zastupitelstvu řešeny. Musíte se více snažit, pane správče, informace do ntb neskáčou samy😉 Píár není totéž co solidní novinařina.

radši_ne

Prudit? Znovu: Buďte prosím novinář a ne soudce – zvláště v tomto případě, kdy jste se ani nenamáhal informace zjistit. Přesně jak píše kolega, toto je obyčejné píár a ne novinařina. A pochopte, že lidi, kteří jsou opravdu u toho, Vám ty informace poskytnout nesmí. Ohrožovali by sebe, své zaměstnavatele či zákazníky.
Svůj příspěvek jsem vkládal jen proto, že se železniční doprava dostala na hranu bezpečnosti. Neprofesionální přístup staronových dopravců vede k celkové destrukci principu zabezpečení jízdy vlaků. Vlak prostě není autobus.
Howgh. Přesto přeji příjemné svátky a snad se nebudeme v příštím roce bát jezdit vlakem.

Pavel R

Větší debil tu ještě nepsal

Lenka

Tak oni sami nevěděli, že budou jezdit zdarma, s tím začali, až když se to začalo hroutit a jezdili se 45 minutami zpoždění. V neděli jsme si koupili jízdenku v e-shopu na neděli a až ve vlaku nám řekli, že se máme požádat o vrácení peněz, že je ta akce. V neděli říkali do úterý. Dnes je na webu Leo Expressu, že do dneška. Tak se to třeba ještě protáhne.

Michal 843

Zdarma až do pátku 20.12. 🙂

Lenka

Tak uvidíme, jak to bude příští týden. 🙂 Jestli zas budu jízdenku vracet.

Thijs

pokud vím dobře, tak Leo má mít stejné „pokladny“, jako Arriva, resp. Arriva mu je má „půjčovat“, i se softwarem. Tedy nejde odbavovat u Arrivy, nepůjde to ani u LEO.
Pokud dobře vím, tak v PK je riziko tržeb na straně dopravce, tak tam ať si klidně poskytuje „jízdy zdarma“ po celou dobu zakázky, ale např. Arriva v LK tímto okrádá objednatele, tedy LK, protože tam jsou tržby (výnosy) majetkem kraje.

Lukáš

Tak tady to víte hodně špatně.
Leo svoje pokladny má jak na Orlicku, tak třeba už několik let v Praze na hlavním, Olomouci nebo Svinově. Lístek si lze koupit třeba i v „trafice“ Relay např. v Pardubicích, Otrokovicích a dalších místech.

Arriva doteď měla kulové a například v Praze bude využívat pokladnu LE. Doteď prodávali jízdenky Arrivě v Praze RJ, do půl hodiny před odjezdem vlaku.

Software (prodejní aplikaci) má každý dopravce logicky svoji. Pokud ji bude prodávat i jeho smluvní partner, tak se aplikace nainstaluje do jeho zařízení.

Tom

No doufám že budou padat pokutky. Tohle udělat ČD…. dopravci si to vysoutěžili tak co. Mě jako cestující naprosto nezajímá že nestihli přitáhnout soupravy a že nejsou schopni prodat jízdenku. Leoš to samozřejmě musí hodit svoji neschopnost na ČD.

Pavel

Pokutovat jiné dopravce za přirážku českých drah? To jako vážně?

Tom

Ne pokutovat dopravce za nedodržení podmínek. Jezdí starými jednotkami z NDR/ČSSD, ruší spoje, mají extrémně vysoká zpoždění a neprodávají jízdenky

Tom

ČSSR ne ČSSD 😅

Tvarda

O tom, ze budou jezdit 845 po dobu 2 let se ví dávno, ve smlouve s krajem je to opatřené.

Marvin

A to, že LEO Exu nefungují prodejní terminály je ve smlouvě taky ošetřené?

Tahle jakože promo akce je až následek toho, že LEO nebyl dosud schopen vydat jedinou jízdenku a ČD o tom nikdo neinformoval. Klidně mohl vydávat nulové jízdenky.

Bigben

LET nevydal cestujícím jízdenku, neoznámil promo akci a tak se cestující nemohl prokázat v návazném spoji, v Ústí není čas si koupit jízdenku v pokladně. A tak i když nechtěně ušetřil např 20,- Kč z Letohradu do UO, zaplatil 40,-Kč přirážku. Jednoznačně vina LET. Jde o princip, kraj dohodl pravidla, LET nedodržuje. Wifi, info, topení, autobus, zpoždění – přenáší se i na trať do HK, je toho na pokutování dost….

Leinad

Jízdné na Pardubicku je riziko dopravce. Když LEO nechce prachy, tak ať jízdenky nedává.

Dotaz

Jak se to vlastně dělá s vykazováním prokazatelné ztráty, když neprodává jízdenky? Kompenzuje se něco vůbec?

Původní Pražák

„Leo Express tvrdí, že šlo o chybu Českých drah, protože o akci Leo Express věděly.“

Já tvrdím, že Leo Express věděl, že podmínkou ČD je celkem logicky jízdenka z předchozího vlaku, má tedy vydávat jízdenky s nulovou cenou.

MJS

To by musel Leo přiznat, že jezdí zadarmo, protože neumí vydat žádné jízdenky. :DD

Stanislav

A co kdyby LEO vydával tzv. trhačky? Ale to by je musel mít ve svém vzorníku jízdenek.

Stanislav
Leinad

Já tvrdím, že pokud by Leo žaloval cestujícího o prachy za jízdu načerno, tak by nevyhrál => cestující jel s LE oprávněně => není důvod aby ČD chtěly přirážku.

Bigben

Pane Sůra, napsal jste lež. LET nedokázal zatím prodat jízdenku v pokladně ani ve vlaku. Pokud by to bylo plánované (nálepky na vlacích jsem viděl až v úterý), mohl přestupujícím vydat jízdenku za 0 Kč a vše bylo v pořádku.

Bigben

Psal jste o promo akci a tu nikdo neavizoval, v neděli a v pondělí se personál v pokladně omlouval a říkal, že nikdo nebude ve vlaku jízdenku požadovat, v úterý to již byla „promo“

Samo

Ja som nalepku na vlaku ktorym som isiel videl uz v nedelu. Takze to planovane zrejme bolo.

Mates

Tak mě zkuste odpovědět, proč na internetu jízdenky prodávali.
Ono udělat pěknou promo akci, tak na to děláte reklamu a zde opravou žádná nebyla.

Hektor

Ahoj jo bylo to ja tam byl s kamosem puvodne jsem s ním chtel hrat hry ale kdyz sem nasel na fb dopoledne ze tam leo jezdi zdarma a dava tam i cukrovi taky zdarma tak sem mu rekl zmena planu jdem se vozit s leo zadara a to po trati kterou jsem jako maly jezdival za brachou a jeho rodinou do Techonina. Mam i par fotek a video.

Hektor

A platilo to i na ty LET Orlice leo vlaky sem se zdarma svezl domu z prace

Mandy

Již dříve jsem napsal, že Leo bude zpočátku jezdit zdarma, jelikož nemá odpovídající aplikace na jízdenky. Nyní se to potvrdilo.
Jsou tam opravdu odborníci. Jen tvrdí že je to plánované ale není. Jenom mlží.

Hodně štěstí

Já nevím proč by vůbec nevím proč by to ČD měly řešit. To pak může poslat dopis trafika Českým drahám, že kdo si od ních koupil noviny, tak to má ve vlaku ČD bez přirážky. A vy zlé ČD to tak udělejte, my máme promo akci. Jednou mají ČD dané podmínky v SPPO a možná ve smlouvách s kraji a MD, kdy se má udělovat manipulační přirážka. A vůbec já bych pohádce o promo akci nevěřil u Leoše. Prostě jim nejdou prodejní terminály. A ať si pak cestující stěžuje u svého dopravce, že mu nebyl schopen vystavit přepravní doklad na… Číst vice »

pozorovatel

„A nebo ať tedy vydává Leo promo jízdenky v ceně 0,- cestujícím, když má prodejní systém v pořádku a cestující bude mít jízdní doklad.“
Naprosto jednoznačná pravda – a ty problémy cestujících by měl řešit a cestujícím vzniklou škodu hradit hejtman Pardubického kraje, protože vstup „paštikáře“ na východočeské koleje byla jeho vůle prosazená v zastupitelstvu kraje stylem „zkuste si dovolit mít jiný názor“.

Petr Nick

Pravidlo je dané na klasickou situaci.. Jak uvedl mluvčí ČD, je to vstřícný krok k řešení situací po 15.12.
Jednoduše po předložení jízdenky ( představte si tučný tisk ) je to bez příplatku. Opačná situace, tedy z ulice nebo
z promo jízdy – není co řešit

Mates

Kdyby byla pravda, že to byla plánované promo jízdy, tak by neprodávali jízdenky na dané spoje přes net. Také by nebyl problém prodávat jízdenky IREDO na jiné tratě či řešit reklamace.
Prostě jim to nejde a dnes je již čtvrtek!!!!
Je to ostuda, ale zase, utíkají jim jejich tržby…..
Jenže oni z Leo Expressu mlží poslední dobou pořád (myslím na této regionální trati).
A kraj 🙄😶 mlčí 😁😁

Zdeněk

V případě ČD by však kraj řval jak cirkusovej tygr.

Kopr51

Sešli se 3 tygři. Jeden cirkusový, druhý ze ZOO a třetí z džungle. Dozvěděli se, že ČD má nějaké podivné praktiky. A teď otázka na vás, milé děti. Kterému pak z tygrů se to nejvíc nelíbilo a tak nejvíc řval? Nevíte? Tak si pusťte internet, stránky zdopravy.cz, otevřte si článek Jízda zdarma s alternativními dopravci a tam se v diskuzi od Zděnka dovíte, který tygr řval nejvíce!

Kopr51

Správná odpověď: není to ani jeden z tygrů! Protože 1) tygři se železnicí nezabývají, ale vyhýbají se jí 2) mají stejný hlas ať jsou v zajetí nebo žijí volně a 3) velké řvaní u tygra je mýtus, tato kočkovitá šelma se v přírodě pohybuje tiše (výjimečně tygr zvýší hlas při páření nebo při boji a je to spíše vrčení). „Řvaní“ tygra (rozuměj zesílené vrčení) v manéži je vyprovokováno na efekt. Takže kraj, milé děti, může nanejvýš vrčet!

David

Zdeněk: no tak určitě! 😂😂😂