Jihozápadní obchvat Pardubic má klíčové razítko. Zvítězila trase blíže letišti

Obě varianty vyšly z pohledu vlivu na životní prostředí podobně.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo důležité razítko pro další přípravu přeložky silnice I/2, která bude sloužit jako jihozápadní obchvat Pardubic. Krajský úřad Pardubického kraje vydal se záměrem souhlasné stanovisko za splnění několika desítek podmínek.
Vyplývá to z oznámení v registru EIA. Ze dvou zvažovaných variant vybral úřad druhou, označovanou jako červenou. Ta je oproti druhé o 400 metrů kratší, má i méně mostů, vede blíže letišti. Právě trasování blízko letiště přípravu komplikovalo, ministerstvo obrany požadovalo odsun silnice dál od areálu, než byl původní plán.
Červená varianta měří 7,6 kilometru, vede blíž k letišti a má větší kapacitu. Osmikilometrová modrá varianta se letišti vyhýbá větším obloukem, je ale delší a méně kapacitní. Z dokumentu vyplývá, že obě varianty jsou z pohledu vlivu na životní prostředí podobné, lépe ale nepatrně vychází červená.
Jihozápadní obchvat Pardubic by měl začínat okružní křižovatkou před Starými Čívicemi a končit mimoúrovňovou křižovatkou Dražkovice. Vybraná varianta povede přes rekultivované těleso staré ekologické zátěže Skládka Dražkovice I. „Realizace této varianty vyžaduje porušení těsnosti zapouzdřeného skládkového tělesa a jeho nové utěsnění,“ stojí v dokumentaci EIA.
Cílem je odvést významnou část dopravy mimo obydlené území, životní prostředí by se mělo zlepšit především obyvatelům ulic Pražská a Přeloučská, po kterých dnes vede silnice I/2.
„Řidičům stavba přinese rychlejší spojení se západní a jižní částí Pardubic a snadnější napojení na další důležitou silnici I/37. To se týká ve velké míře kamionové dopravy mířící z průmyslové zóny ve Starých Čívicích,“ uvádí ŘSD.
Ke stavbě je ještě dlouhá cesta, ŘSD ještě v letáku neuvádí ani konkrétní odhad zahájení stavby či dalších stupňů přípravy. Odhadovaná cena je 770 milionů korun.