Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Jihomoravští zastupitelé uvolnili cestu pro D43, přišly tisíce připomínek

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Zastupitelé Jihomoravského kraje dnes na posledním jednání před volbami schválili aktualizaci zásad územního rozvoje, na níž koalice pracovala celé volební období. Zásady jsou tak kompletní. Na aktualizaci závisí příprava silnice 43 vedoucí od dálnice D1 přes Brno a dále na sever. Až po vydání aktualizovaného územního plánu bude zakotvená trasa této komunikace. Silnice má vést i Brnem. Na zastupitelstvu proti tomu protestovalo několik lidí, chtěli by silnici vést obchvatem.

Pro hlasovalo 45 z 54 přítomných zastupitelů. Hlasování se nezúčastnil hejtman Bohumil Šimek (ANO), ani brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS). Proti byla jako jediná zastupitelka Jana Drápalová (Zelení a Piráti), která také navrhovala odložit schvalování. Podle ní je jedním z problémů to, že kraj nevlastní zdrojová data, na jejich základě najatá firma vypracovala studii stavby. „Nemůžeme si nijak ověřit, že trasa přes Bystrc je nejlepší variantou na základě posouzení expertů a nikoli výsledkem toho, co řadu let prosazují politici,“ uvedla.

Veřejnost také poukazovala na možné procesní pochybení, kvůli němuž by mohl aktualizaci zrušit soud. Bývalý náměstek brněnského primátora Matěj Hollan (Žít Brno) jako občan uvedl, že veřejnost nebyla připuštěna k vypořádávání připomínek. Připomněl, že soud už dříve kvůli pochybením zrušil aktualizaci brněnského územního plánu.

Odpůrci se shodli na tom, že aktualizace obnáší mnoho pochybení a nedůvěřují protihlukovým opatřením, že je ochrání od hlučné dopravy. „Proces pořizování aktualizace nenavázal na platné zásady z roku 2016, kde byly vymezeny dva koridory územních rezerv. Územní studie předjímala, že výsledkem musí být bystrcká trasa. Kraj navíc tvrdí, že návrh obsahuje tunely. To ale není pravda. Žádné tunely na výkresech nenajdete,“ vyjmenoval některé z bodů kritiky Petr Firbas.

Náměstek hejtmana Martin Maleček (Starostové pro Jižní Moravu), který aktualizaci předkládal, ujistil, že studie počítá s vedením určitých části v Brně pod zemí. Dodal, že hlukovou studii kladně posoudilo také ministerstvo životního prostředí a krajští hygienici. „Kritici tvrdí, že realizace trasy bystrckou stopou je o 25 miliard dražší než optimalizovaná trasa boskovickou brázdou. Nechal jsem si to zjistit, je dražší o 4,2 miliardy,“ řekl Maleček.

Firbas dodal, že dnešní schválení zastupitelů neznamená konec. „Budu za lidi bojovat. Ke krajskému soudu podám žádost o přezkum,“ řekl ČTK Firbas. Také Hollan ČTK řekl, že rozhodnutí dá k soudu.

Silnice 43 se má odpojit od D1 blízko městské části Bosonohy a směřovat severně přes Bystrc, podél hráze Brněnské přehrady a přes městskou část Kníničky. Dále povede ke Kuřimi a na sever k Černé Hoře a Boskovickou brázdou k Moravské Třebové, kde se má napojit na plánovanou dálnici D35. Kraj zvažoval vedení silnice obchvatem, nebo městem, zvítězila varianta vedená přes Brno.

Alternativy budoucí dálnice D43. Pramen: ŘSD
Alternativy budoucí dálnice D43. Pramen: ŘSD

 

Informace o D43 (Pramen: ŘSD)
Dálnice D43 tvoří kapacitní propojení brněnské aglomerace s  východními Čechami a  Jeseníky. Trasa je součástí mezinárodní silnice E461 Brno–Svitavy. Dálnice D43 začíná v křižovatce s dálnicí D1 a končí napojením na dálnici D35. Tvoří tak kapacitní severojižní spojení těchto dálnic. Dnešní silnice I/43 je značně zatížena dopravou. Kapacita stávajícího dvoupruhového uspořádání silnice I/43 je v  současné době vyčerpána. Kritickými místy na dnešní trase I/43 jsou průchody obcí a úrovňové křižovatky, které mnohde ani nemají odbočovací pruhy. Kvůli tomu se obzvlášť ve špičce tvoří kolony. Ve špičkách klesá rychlost dopravy a dochází tam ke konfliktním situacím vzájemným omezením mezi účastníky silničního provozu. Z těchto důvodů bylo rozhodnuto o výstavbě dálnice D43 Brno–Moravská Třebová, která nahradí dnešní silnici I/43. Výstavba dálnice je rozdělena do pěti samostatných staveb, které lze stavět podle potřeby. První plány na dálniční spojení Brna s Vratislaví jsou z roku 1938. Od roku 1939, až do zastavení prací v roce 1942, probíhaly stavební práce na části tzv. „Německé dálnice“ Vratislav–Brno–Vídeň od Městečka Trnávky přes Brno až po Ledce před Pohořelicemi v celkové délce 84 kilometrů. Téměř všechny pozemky v trase byly vykoupeny. Byly rozpracovány a postaveny četné dálniční mosty a propustky, rovněž proběhly a  někde byly i dokončeny zemní práce. Výstavba některých úseků byla zastavena ve vysoké rozpracovanosti před pokládkou vozovek. Trasa dálnice D43 by měla využívat právě rozestavěné těleso tzv. „Německé dálnice.“

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karlos

Kdo problematiku sleduje a zabývá se jí musí souhlasit s touto variantou, protože stav je naprosto neúnosný. Bystr, Kamechy apod. když potřebují jet směrem na jih čí východ kompletně ráno ucpávají radiály směrem na centrum do Pisárek apod. A z povahy tato doprava má mít napojení na dálnici u Troubska. Stejně tak se to týká skutečnosti, že pokud je obchvat hodně daleko od města, tak absolutně neposlouží a bude minimálně využitý. Navíc sem vstupuje fakt, že do doby než se tato stavba případně zrealizuje naroste počet aut a dopravy vzhledem k výstavbě nejen kolem Bystrce ale v dalších obcích západně… Číst vice »

rsp

Hlavní problém všech podobných staveb je, že lidé požadují, aby se svým automobilem dostali pohodlně a rychle, kamkoli se jim zachce, zároveň jsou ovšem ostře proti, aby je intenzivní automobilová doprava obtěžovala v místě jejich bydliště. To jsou však dva protichůdné požadavky, které není možné zároveň uspokojit. Jenže mnoho lidí je jako malé děti a myslí si, že když si postaví hlavu, je někdo (tj. politici) povinen jim zajistit, co si zamanuli.

Pavel P.

Pro jistotu jsem se podíval na sčítání dopravy. Podle sčítáni z roku 2016 je severně od Letovic intenzita kolem 9 000 vozidel za den, před Brnem kolem 25 000. Zároveň jsou vidět značné intenzity dopravy od Boskovic a Blanska. Z toho bych usuzoval, že tak 50 až 75% zátěže na I/43 míří do Brna. Pro dálnici to znamená to, že by měla končit na VMO. Když povede na Bystrc, tak se následně ucpe Bystrcká a Kníničská (spojnice Bystrce s městem). Za rozumnější bych proto považoval, aby I/43 od severu skončila jižním obchvatem Kuřimi a napojila se u České na stávající… Číst vice »

Rodney

Ale ten jižní obchvat Kuřimi toho je také součástí. Nebojte ono je myšleno na to, že většina dopravy na I/43 míří do Brna.

Pavel P.

Většina lidí dopravy na I/43 míří do Brna a silnice tomu nestačí. Možnost je zvýšit kapacitu silnice, nebo snížit zátěž, např. převedením zátěže na železnici. Zvýšení kapacity silnice znamená 2 pruhy v každém směru a pouze mimoúrovňové křižovatky. Zároveň je nežádoucí zatížit Kníničskou ul. další dopravou, takže je nutný obchvat Kuřimi a dojíždějící dotáhnout do Brna přes Řečkovice. Trasa přes Bystrc je pro tranzit výhodnější, pokud někdo potřebuje pokračovat po D1 na západ, nebo pokud bude jihozápadní tangenta tak na Vídeň. Jinak bude lepší použít VMO. Proto má smysl ponechat území rezervu, ale se stavbou úseku Kuřim – D1 není… Číst vice »

asdf

Jako, že všichni z Boskovic chcou do Bystrce? Nebo pravda bude, že jedou ruzne po brne, např. slatina apod. takže jed přes bystrc do prace je fantasie nekoho kdo nikdy nedohjizdel, ale demagigicky zneuziva tento „argument“…

Pavle P. Já dojížděl do Brna a i kdyb byla dalnice, tak bych po ni nejel, protože bych si zajel, takže z mého pohledu jsi napsal blbost 😉

Pavel P.

Máte pravdu, že z té strany nedojíždím. Při pohledu na mapu ale vidím, že např. na cestu od Boskovic k výstavišti by byla cesta přes Bystrc podobně dlouhá (kilometricky) jako po stávající silnici, ale mimo obce, takže rychlejší.
Navíc, jak říkáte, pro dojíždění do velké části města (např. té Slatiny) je trasa přes Řečkovice výhodnější, proto moc nechápu, proč by se měla stavět dálnice přes Bystrc, ale neměla být směřovaná přes Řečkovice na VMO, obzvlášť když už jsou od Brna až k České dva pruhy v obou směrech.

Vojta

Škoda že to zas udělali nezákonně a nezveřejněnili to vypořádání připomínek, takto bohužel bude muset soud zase shodit…
https://www.facebook.com/hollan.matej/posts/10219209707018277

Vladimír

Možná by si ta řvoucí menšina, která dnes dělala dusno na jednání krajského zastupitelstva, měla přečíst tuto diskuzi. Diskutující, kteří evidentně o problému „doprava“ něco vědí, většinově kvitují s povděkem, že se konečně rozhodlo umístit D43(S43) do leta chráněné stopy „Hitlerovy“ dálnice. Všem, kteří znají situaci na svitavské I/43 (nebo nedejbože po ní často musejí jezdit), se snad ulevilo. Ještě abychom se té realizace dožili!

R2R2

Vzhledem k tomu jak dlouho pripadna priprava a realizace svitavske dalnice potrva, tak na nejakou ulevu je opravdu brzo. Lide v obcich na trase si jeste peknych par desetileti nejspis uziji svoje.

R2R2

Varianta Boskovicka brazda by byla fajn. Takova prazdna dalnice na testovani maximalni rychlosti vozu se vzdycky hodi, ale nevim, zda to nejsou tak trochu vyhozene penize, kdyz uz nedaleko mame D55.

Jiří 3

No nevím jakou máte prostorovou představivost, ale D55 je plánovaná pro odlišnou dopravní trasu.

R2R2

A to neco meni na tom, ze je to vecne prazdna dalnice? Casem tomu muze byt jinak, ale to je hudba daleke budoucnosti. Boskovicka brazda je planovana jako sponice Rosic s Kurimi. Pri veskere ucte k temto mestum, ty tam zadnou dopravu, ktera by alespon castence obhajila neco jako dalnici, nevygeneruji.

marty-t2

Nejsem si jistý, zda autor článku používá historický termín D43 resp. starší R43 správně. Pokud si správně z jednání ZÚR pamatuji, ze silnice dálničního typu sešlo a silnici značí buď jako I/43 nebo X43. Plánuje se totiž „jen“ jako čtyřpruhová silnice první třídy. Rozdíl nebude jen v tom, že max. rychlost na ní je jen 110km/h ale je to tak oficiálně hlavně z důvodu, že se očekává její převažující využití jako obsluha území jimž prochází a dálniční normy četnosti sjezdů by byly pro projektanty limitující. Jinak hezká vizualizace navrženého průchodu konfliktní Bystrcí je zde: http://zurka.cz/2020/09/17/x43/

Zdendik

X43 byla záměrně navržena jako 4pruhová komunikace I. třídy, vychází kapacitně nejlépe. Podle toho, co se psalo v průběhu prací, tak prověrkou prošlo 33 variant a při nich se prokázalo, že chybějící D43 nebo cokoliv XX43 způsobuje chronický kolaps komunikací v Brně. Nasměrovává těžký tranzit do Brna. Model s imitací existence R43 měl vliv dokonce i na zklidnění Opuštěné, Poříčí a Úvozu. To té hulákající menšině nedochází, prokázal se současně i pokles intenzity dopravy v samotném Bystrci a Kníničkách.

Paul

Osobně bych udělal jižní obchvat Kuřimy ve čtyřpruhu a napojil na stávající I43. Byla by to nejrychlejší varianta. Jak Bytíšskou stopu, tak především Bystrckou stopu budou lidi a spolky blokovat ještě nekolik let (viz D49). Navíc napojovat D43 na D1 (bez jihozápadní tangenty, která je u ledu) a zvyšovat tak ještě víc provoz na nejvytíženějším úseku D1 je nesmysl. A nepomůže tomu ani rozšíření D1 na 3 pruhy, když u nás jezdí cca 60% řidičů v prostředním pruhu a 30% v levém…

BND 30

Připojení Bystrce k Brnu rozkopat a sami poprosí o stavbu I/43.
Napojení I/43 bude mít logické pokračování v jižní tangentě. To chce čas.

LKB

Ja myslim, ze jedina dlouhodobe udrzitelna varianta je postavit vychodni i zapadni variantu D43 po Boritov spolecne s obema obchvaty Kurimy! Jen jedna z variant sama o sobe principielne nemuze stacit, provoz ve smeru sever – jih u Brna je extremni.

Stráťa

Zase tak extrémní provoz aby vyžadoval dvě rovnoběžné dálnice 5km od sebe to nebude.

LKB

Zatim jeste neni pro plne vytizeni, jen pro castecne. Ale dnes se dalnice stavi pro dostavbu okolo roku 2035 – 2040, kdyz to pujde dobre… A v tech letech uz tam tak zavratna doprava bude. Pobavme se v tech letech…

Stráťa

I kdyby tam byly intenzity na 4 pruhy v každým směru tak pochybuji že by nejlepším řešením byly dvě rovnoběžné dálnice tak blízko k sobě.

Frantisek

Jako to fakt chcete ještě ty intenzity aut podporovat?

mgr.pavel

Pro všechny NIMBYsty: trasa dálnice je v plánech přes 70 let. Pokud někomu trasa vadila, neměl se do blízkosti plánované dálnice stěhovat. Anebo měl dostatek času se odstěhovat.

Já bydlím pár kiláků od trasy Hitlerovy dálnice, a jsem pro (i kdyby měla trochu znamenat zhoršení pro mně osobně – je to zřejmě nejlepší varianta a NIMBY je ryze sobecký pohled).

K.S.

Sobecké mi spíš přijde lidem kteří to nechtějí cpát k baráku dálnici. Za těch 70 let se i přičiněním města, kraje a státu celá oblast proměnila a z periferie kde nic nebylo na „vedlejší centrum“ kde se žije a rekreuje. Spíš si říkám že by bylo lepší udělat něco na způsob Blanky a nenapojit to na Svitavskou radiálu.

Nekdo

nevím, jestli jste někdy v Brně byl, ale rozhodně to není žádné „vedlejší centrum“, ale pouze hnusné panelákové sídliště, u kterého již před začátkem stavby zcela jednoznačně bylo počítáno z touto variantou silničního průtahu.

mgr.pavel

A první odstavec mého příspěvku jste četl? A pochopil? Kdokoliv se stěhoval do blízkosti plánované dálnice, tak musel vědět, že se tam ta dálnice plánuje. Musel vědět do čeho jde. To je jako postavit si dům v záplavové oblasti, od pojišťovny dostat smolíka s pojistkou protože moc rizikové, a po povodních chtít peníze od státu.. Ad „sobecké dát dálnici lidem co ji nechtějí“ – v Česku budou VŽDYCKY blízko liniové stavby bydlet lidé. A skoro vždy i někdo kdo ji nechce. Je prosazování jakékoliv nové liniové stavby sobecké? Když to pomůže společnosti a poškodí pár lidí? Ne, naopak.. Zjistěte si… Číst vice »

K.S.

Četl, pochopil a takový přístup je blbost. Jednak s ním nemůžete postavit pomalu nikde nic protože pokaždé v nějakém konfliktu a blízkosti budete, jednak protože to sídliště si tam nevymysleli lidi sami, ale nějací plánovači a byty se pak přidělily a jednak protože je zcela šílené argumentovat něčím s čím (dobře tvařme se že místní souhlasili tehdy) souhlasili lidé před osmi desítkami let, za tu dobu se přístup lidí ke světu dost proměnil. Ta stavba se má kompletně projednat znova, že se tak neděje je problém. To co se tam dělá teď je jako kdyby váš děda dal třeba ČSD… Číst vice »

Zdendik

Sídliště Bystrc bylo od začátku projektováno s dopravním koridorem pro trasu D43, kdo se tam nastěhoval, musel s tím počítat. Hulákající menšina má ovšem názor, že „já tu žádná auta nechci, ledaže bych tam chtěl jet já a to je něco jiného“. Baba Drápalová před pár lety odkryla karty-na Den bez aut ji novináři lapli, jak jede autem, argument zněl „já auto potřebuji“.

Zlámalík

V devadesátých letech se dělala hluková studie a sídliště komplet vyhovělo, kromě baráku stavěného developerem právě v těch devadesátkách. Takže klid.

Frantisek

Kdyby ti lidé v těch barácích nechtěli tolik jezdit auty a kupovat zboží z kamionů, sobecké by to bylo. Takhle je spíš sobecké chtít tím zatížit někoho jiného.

Jiří Kocurek

Na schválené ZÚRce nevisí jenom D43. Na tom závisí veškeré liniové stavby, včetně nové trati Brno – Přerov. Kvůli zrušení ZÚRky se příprava zastavila.
Takže vedle ucpané D1 a narvané staré Císařské je stále jednokolejka. Jediné zlepšení od 2. světové války je zrušení přejezdu ve Vyškově a natažení drátu a to je asi všecko. A zrovna 22tisícový Vškov vygeneruje docela dost poptávky pro S linku do Brna. Jenže není kapacita trati.

K.S.

A visí a tom i ten asi dvoukilometrový kus z Vyškova a nádraží ve Vyškově? Myslím že ne, škoda že se nedělá alespoň na tom. Stejně jako na kousku z Holubic pod dálnicí. Nebo se mohlo dělat na tom co už není v Jihomoravském kraji, ale to se také neděje, jestli on nebude ještě nějaký jiný podstatnější problém.

Jiří 3

Nezávisí na tom i D52?

Bertik

A co na to ekoteroristi z Děti země? Že mlčí? ….

BND 30

Jsou po JIPkách s infarkty, prasklými cévkami a jsou zklamáni, že praktiky kultu woodoo tentokrát nevyšly. Holt ty jehly už nejsou co bývaly.

Jaaa

Navrhuju postavit obě varianty a bude vymalováno.

mgr.pavel

Když tu druhou zaplatíte ze svého, proč ne.

Tom

Těsně před volbami něco narychlo schválili, kdy se dá očekávat, že to soudy zruší? Chyb tam bude nespočetně.

Jaaa

Tak když na tom pracovali 4 roky, tak nevím, jestli se tomu dá říct narychlo.

Tomáš Gottschalk

Vyloučeno to není, ale za moc pravděpodobné to nepovažuju.

Greta

Hlavně to může zrušit nové zastupitelstvo.

Radim

Bystrcká varianta je rozumnější, brňáci by na Bitýšskou variantu asi stejně nejeli a není důvod tahat dálnici v tomto přípacě zbytečně do přírody mezi obce. Navíc valná většina pozemků ve staré stopě stále není soukromá až na nějaká ta pole a zahrádky. Samozřejmě nelze použít starou stopu úplně kvůli vývoji urbanizace dotčených měst a obcí. Takže za mě Bystrcká.

Jiří Kocurek

Taky jsem pro. 80 roků se o té silnici uvažuje, 80 roků je rozestavěná. Přijít do Veverské BItýšky a do Chudčic, že jim tam z ničeho nic povede dálnice… budou protestovat oprávněně. Stará dálnice je starší než většina obyvatel Bystrce. V nejhorším hloubený tunel jako v Husovicích. Třímetrový zářez už tam je, takže velká část by se dala dělat za půlprovozu.

M H

Smysl dává pouze D43 přes Bystrc plus jižní varianta obchvatu Kuřimi. Tedy to, co prochází osídleným územím, které zároveň obslouží, a to, co není výrazně delší než současná trasa po Žabovřeské/přes Židenice.

Pokud by se udělala varianta přes Bítyšku, jezdily by po ní pouze kamiony a jen pokud by kvůli zákazům nemohly jinudy, jinak by to byla silnice duchů, neb rychlejší by to bylo skrz město po VMO (reálně by bylo na výběr mezi delší cestou a zácpou na D1, respektive kratší cestou a zácpami v Brně – s tím, že hrdlo v podobě Žabovřeské tou dobou již bude rozšířené).

Medvěd

když se na celou situaci podívám okem laika, tak až po Moravskou Třebovou jsou hotové zářezy, náspy a jiné. Vím, že to neodpovídá dnešním parametrům, ale ať mi nikdo neříká, že toto bude nejlevnější varianta … vykácí náletové dřeviny, prohrnou nebo rozšíří náspy a zářezy a můžou pokládat beton … 🙂 vím, není to tak jednoduché, jak si myslím … 🙂

BND 30

Ideální stopa, byť i z takové se dá udělat megaproblém viz stavba zkapacitnění D7 okolo Loun, kde budou skoro hotové dílo leštit tři roky….

Jaaa

Bohužel některé části původního tělesa Hitlerovy dálnice nechali lidi natolik ladem, že se z nich stala přírodní chráněná území. 🙂

standa

třeba to nechají prohlásit za kulturní památku 😀 :D.. to by bylo haloooo…

asdf

jako u Cerne Hory, kde odpurce zasadil chranen kytky a uradu mu schvalili, ze to je chranene uzemi, musi se chranit vysazene kdytky z kvetinace…
A pak se divi, ze maji lidi urednika za blbce, opravnene 😉

Lech Malý

Dálnice byla rozestavěna v profilu 28,5 m, o tom se mnoha mladším úsekům může jenom zdát.

Luděk

Ale hlavně Němci to stavěli na 150km/h.
Jediný problém by mohl být sklon stoupání ale zatim se mi nedaří zjistit v jakem maximálním sklonu stoupání to Němci stavěli.

Medvěd

někde jsem četl, že sklony a poloměry zatáček jsou stále aktuální …. tak uvidíme co naznají páni projektanti ….

Pavel

Konečně dobrá zpráva. Jen doufám, že nové krajské zastupitelstvo to nenapadne znovu projednávat. Jinak mne zaujalo, že se opět mluví o D43 jako D = dálnici. Ještě včera to byla R43 kvůli mírnějším nárokům na stavbu a zábor území. Nebo mi něco uniklo?

Paja

Možná vám uniklo, že silnice „R“ se zrušily.

Kalanis

Nezrušily. Existuje třeba R44 kolem Zábřehu, R37 mezi HK a Picema nebo R27 u Plzně.

ukulele

A nejsou to náhodou silnice první třídy? Podle mě z Mohelnice do Šumperka vede l/44.

Kalanis

R44 https://mapy.cz/zakladni?x=16.9043894&y=49.8208353&z=18&pano=1&pid=61876092&fov=1.257 , R27 jsem během posledního měsíce 100% jel. Autíčko třeba není na obchvatu Sulce (I/7)

ukulele

Ta značka umožňuje použít rychlost 110km/h na silnicích l. třídy. Rychlostní silnice byly zrušeny. Část byla povýšena na dálnice a část degradována na silnice l. třídy.

Milan

á, zase někdo nevnímá, že se předpisy o tzv. silničním provozu neustále mění (Zákon 361/2000Sb má skoro 50 novelizací = v průměru cca 2 ročně), a měnil se i význam a užití doprvaních značek – https://www.ibesip.cz/Besip/media/Besip/data/web/soubory/legislativa/novela-294-2015.pdf, který u Vámi odkázané IZ2a je anktuálně „Silnice pro motorová vozidla“ (str.30/100) a nikoliv „rychlostní silnice“, jak si chybně stále zjevně myslíte Vy!

Kalanis
Petr Kusavec

Hollan ten id… tam nema co kecat. Jeho anabaze jako namestka pro dopravu v Brne byla úplně mimo mísu! Jako obcan CR se stydím, ze on je obcan CR. Jinak je dobře, ze se priprava 43 posunula zas o hlemizdi krok vpred! Jen pro lehkou utechu. Kolega ze Švýcarska, mi rekl, ze i u nich se jedna dalnice stavela diky protestum 36 let :-). Tak doufam, ze mam sanci se toho dozit! 🙂

Tom

„hlemizdi“ krok vpred… D43 se staví dle mých informacích už 82 let, nedožijete…

Petr Kusavec

Tak to se necham zmrazit 🙂

Kodl

Je vice mene jedno, zda zastupitele cestu k D43 uvolnili, ci nikoliv. V dalsich 20 letech se z ni tak jako tak nepostavi ani jeden metr.

Honza D.

Včera bylo pozdě. Ještě by bylo fajn prosadit tzv. Jihozápadní tangentu, dost by to ulevilo D1 mezi Kývalkou a sjezdem na Vídeň.

Hanzi

Ta varianta okolo Bystrce je logická už jen z důvodu v plynulý přechod na D52. Je asi nesmysl táhnout severojižní tranzit od Rosic před Brno po D1. Podobná blbina jako napojení D3 u Mirošovic na D1

Milan

ale nadruhou stranu je i blbina vést napojení D3 na D0 přes kopcovité a navíc historicky poddolované území kolem Jílového u Prahy = spojení jihu Čech zatahovat nesmyslně moc západně, a pak nutit řidiče se vracet po D0 východně k D1 (přičemž dnes již ŘSD počítá z tohoto důvodu, že tento úsek D, jako první v ČR, rozšíří na 4 + 4 pruhy, a kdyže to byl ten ůsek dostavěn v menším profilu? – vždť to není ani deset let!) a potřebnému úseku D0 mezi ní a D11 a D10! Zejména, když: 1.) se změnila poloha jižní části D0, která… Číst vice »

Dalibor

Je víceméne jedno kudy povede, hlavně aby co nejrychleji byla. Tento propoj strašně chybí.

Luděk

S tím že je jedno kudy trasa povede se rozhodně neztotožňuji i trasa přes Bystrc je poměrně zajížďka (cca 6km od D52) ale trasa Boskovickou brázdou je hrozně daleko (cca 16km od D52) takže tranzit bude dál jezdit přes VMO

Tomáš Gottschalk

A navíc by nastal nežádoucí souběh na D1 od Ostrovačic po Troubsko (když uvažuju výhledově JZT)

Tomáš Gottschalk

Jedno to teda rozhodně není. Tato trasa pomůže nejvíc právě Bastru, aby se dostali na/z D1. Tím pádem může výrazně odlehčit i Žabovřeské a zčásti Kníničské, i když tam zase přibudou auta, která sjedou z D43 a budou mířit do Komína a Žabin, případně Kéniku

Beekee

Vzhledem k tomu, že se v tomto případě hodně řešilo zda to bude silnice (S) nebo dálnice (D), tak by bylo vhodné to textu nevnímat jako synonymum. Ale dobře že to vypořádali! a schválili.

Liboros

No to snad ne! Jak bude řešen sjezd a nájezd směr Rozdrojovice?!

Liboros

jo sorry, vidím že to povede po mostu v místě tehdejší plánované Hitlerovy dálnice.

Marcel Pánek

Odmalička v těchto místech žiji, a odjakživa vnímám pilíře u přehrady a myslím že je to logický krok. Věřím, že projekt bude šetrný. Bylo by chybou nevyužít těleso. Každy kdo v těch místech žil, tak musel počitat, že se jednou asi dostavi.

Liboros

ano, doufám v to a jistě je vhodné využít stávající teoretickou „infrastrukturu“