Jihomoravský kraj řeší příliš hlučné jednotky Moravia, Škoda slibuje nápravu
Škoda podle svého vyjádření pracuje na optimalizaci hlukových parametrů.
Nasazování nových elektrických jednotek Moravia přineslo na Jižní Moravě výrazné zvýšení komfortu pro cestující, objevují se ale i první stížnosti. Škoda Transportation slibuje nápravu.
„Dost mě vyděsila hlučnost transformátoru. Už při stání je hluk i zvenku dost hrozný, ale není to nic proti rozjezdu a samotné jízdě, tam to doslova trhá uši. Internetem se šíří různé informace o tom, že výrobce musel již transformátory upravovat. Pokud je to pravda, tak si nedovedu představit ten hluk, který to muselo vydávat předtím,“ popsal svoji zkušenost čtenář deníku Zdopravy.cz.
Ředitel organizátora veřejné dopravy Kordis JMK Jiří Horský uvedl, že problematiku hlučnosti s dodavatelem samozřejmě řeší. „Zkušební provoz s cestujícími byl zahájen na základě splnění technických a zákonných podmínek vztahujících se k provozu vozidel. Primárním účelem zkušebního provozu je verifikace a doložení stability všech jízdních a systémových vlastností a příprava vlaku pro ostrý provoz. Na optimalizaci hlukových parametrů společně s dodavateli samozřejmě intenzivně pracujeme,“ uvedla Škoda v oficiálním prohlášení.
První dvouvozové jednotky Moravia jezdí v kraji od loňského roku, letos na začátku roku vyjela i první ze čtyřvozových jednotek.
Moderní nízkopodlažní jednotky kompletně promění příměstskou dopravu v Jihomoravském kraji především komfortem a pohodlím. Vlaky jsou postavené na platformě RegioPanter a jsou určeny pro provoz na příměstských a regionálních linkách. Název Moravia symbolicky odkazuje na historicky první lokomotivu, která kdy přivezla vlak do Brna. Vlaky mají červenobílý design a každá souprava je pojmenována po některé z odrůd vína, které se na jihu Moravy pěstují. Kraj za celkem 37 nových jednotek zaplatí 6,6 miliardy korun. Kupuje šest dvouvozových a 31 čtyřvozových.
Až 85 % z této částky má zaplatit dotace. Jihomoravský kraj je prvním v zemi, který šel cestou pořízení vlastních železničních vozidel. Kromě dodávky vlaků je součástí veřejné zakázky i full-service těchto jednotek na dobu 30 let. Jednotky zatím provozují České dráhy.