Jihomoravský kraj chystá další obchvat, vznikne na silnici z Brna do Tišnova
Silnice II/385 v Hradčanech. Foto: mapy.cz
Obchvat Hradčan naváže na přeložku silnice kolem Čebína.
Obchvat Hradčan naváže na přeložku silnice kolem Čebína.
Obchvat Hradčan super ,ale kdy bude obchvat Kuřimi. Denodenní kolony , 26000 aut denně v obou směrech , nejlepší řešení jižní obchvat v nedohlednu. Druhá tragédie Svitavská ,opět řešení nikde. Hlavně že dotoho kafrá voda z Tetčic…..
Obchvat Kuřimi nebude…?! Howh… Nevím jak jste místní, ale de facto jste si odpověděl sám. Jedinou, tedy jedinou trochu rozumnou variantou je tzv. „Jižní obchvat“ (odhlédneme-li od fantasmagoriád v podobě severní trasy, čí kompletního poddolování Kuřimi). Jenže „Jižní obchvat“ vyžadoval vstup do tunelu, který by vedl pod Kuřimskou horou, a to v místě současného sídliště na ležato nad Lídlem (ani blíž, ani dál – odklon způsobuje další nebetyčné problémy, ať již překopání sjezdu na Kuřim z I/43 a problémy s následným směrovým vedení silnice II./385, spojené s ještě náročnějšími zemními a stavebními pracemi, či dále do města již přeplněný původní… Číst vice »
No, koukám že na tom poli ta zástavba pilně bují 🙁
Takže tam už je to skoro zabité.
Jenom dobře. 🙂
Místní v Hradčanech si oddechnou, vždyť z toho do budoucna bude přivaděč Tišnov-I/73.
laika napadne, jestli není lepší rekonstruovat/budovat silnice kolem Dukovan až poté, co tam nebude jezdit těžká technika související s výstavbou, která ty silnice zničí… ale jak říkám, školy nemám…
… aby to ty staré mosty vůbec vydržely. Vypadalo by to hloupě, kdyby se po pár měsících musela začít dělat stavba, která měla být hotová v rámci přípravy dostavby Dukovan.
S modernizacemi silnic a železnice (elektrifikace) v okolí Dukovan se rovněž počítá. Zaslechl jsem i návrh na vedení osobních vlaků ze Sřelic po vlečce až do Dukovan, aby navážela dělníky z okolích obcí na stavbu
Jakože Dukovany budou stavět lidi ze Silůvek a Bránic? Protože nic jinýho kolem té trati není… A tu elektrizaci zvládnou připravovat tak dlouho až kraj nakoupí vlaky na baterky?
Problem s dukovanama je, ze to mistnim vubec nevadi. Planuji se opravy v rozsahu 2mld.. Ruzne krizovatky, mostky apod. takze se zjevne pocita s tim, ze vsechen ten bordel se bude tahat pres obce jako krumlov, ivancice, kounice, histeradice. Jedinna trasa ktera je jakstaks je trasa na trebic, ale taky neni obchvat velkeho mezirici a na jihlavu by to bylo pres trebic. Vsechno je to podelany – nekdo si vcera vzpomnel ze chce stavet jaderku a nachystane neni nic.
Na trase Brno-Tišnov hlavně chybí nějaká spojnice Česká-Kuřim pro chodce a cyklisty. Stávající frekventovaná nepřehledná úzká cesta přes horizont je vražedná. A alternativa v tomto místě není žádná.
To chybí prakticky všude. A situace s dalšími silnicemi a tím pádem se zvyšujícím se počtem aut jen zhoršuje.
A řešení v nedohlednu. Oproti železnicím nebo dálnicím, nejsou cyklostezky nebo chodníky mezi obcemi zařazeny mezi strategické liniové stavby a není možné vyvlastňovat pozemky přes které by to mohlo vést. Takže pokud nepatří pruh okolo silnice v celé délce slušnému člověku, nepostavíte nic. A to se typicky neděje, takže buď musí přijít změna legislativy, nebo nebude nic.
Souhlasím s Vámi. Jen doplním, že podél silnic I. třídy je stavba stezky stavbou ve veřejném zájmu, a projednání by mělo být výrazně jednodušší.
Přesto se podél jedniček stezek moc nestaví.
Podle mě by to normálně mělo mít v povinnostech ŘSD, jinak se to nepostaví
ŘSD je nastaveno přesně opačně. Když to není pro auta, tak maximálně potlačit.
https://mapy.cz/s/majosufagu
Železnice i silnice vozí zboží, vč. základních potravin (obilí do sila, vagony CTC Cereáles). Nezbytné pro přežití zimy.
„Chodník nemusí být projektován na zátěž několika tun,“ je asi stejně irelevantní argument.
Nedávno se řešila kauza, kdy cyklista stejně jel po silnici místo po souběžné cyklostezce a strašně se vztekal a odvolával, když za to dostal flastra.
Nemyslíte, že pokud jede cyklista raději po silnici než po stezce, tak s tou stezkou není něco v pořádku?
A to zboží vč. základních potravin nezbytné pro přežití zimy ve vašem ideálním světě produkují automaty bez dotyku lidské ruky? Nebo proč si myslíte, že komunikace pro převážení zboží ze skladu do skladu by měly mít vyšší prioritu, než komunikace, po kterých se lidé dostanou do práce?
Tak to jestli vám někdo neprodá pro vaši zábavu svůj pozemek neříká nic o tom, že nejde o slušného člověka. Pro stavbu nové hospody to také není povinnost. Naopak orná půda nebo les má pro přírodu větší přínos, než další pás asfaltu v krajině, podél všech silnic extra pro cyklisty.
Doprava není zábava.
Pokud vám vadí asfaltizace krajiny, ale i zeleně ve městech, tak ta jde na vrub přebujelému automobilizmu.
Jen pro porovnání, letos se v ČR postavilo asi tolik novostaveb cyklostezek na zelené louce jako dálnic. Jak je široká dálnice a cyklostezka ví každý.
Díky dálnici se rychleji dopraví zboží a lidé na obchodní schůzky. Poroste HDP, příjmy a životní úroveň. Cyklostezka nic z toho nepřinese, jenom náklady.
Jen se nebudou cyklisti muset motat pod koly těm, kteří vozí zboží do obchodu a lidi na obchodní schůzky.
Proto většina staveb taky dbá na udržení přírodních ploch a lesů. Ale pokud chcete kvalitní služby, vyšší platy, menší daně. Tak je taky potřeba investovat do infrastruktury. Do které, se nikdy moc neinvestovalo. Příklad, úspěšné infrastruktury máte hned vedle v Polsku, kde jak vidíte zanedlouho se stane tahounem Evropy.
Že nejsou VPS ze zákona ještě neznamená, že nemohou být VPS vůbec. Ale k tomu musí příslušné obce vyvinout patřičnou snahu.
Stejně je často lepší využít nějakou polňačku vedoucí jinudy než pak jezdit na kole blízko frekventované silnice.
Záleži jak kde. Nejprimejsi spojnici je prave ta stavajici silnice, podel, kterych byly obce vystaveny.
Cyklotrasa 5197 přes Malhostovice?
Z České do Kuříma přes Malhostovice?
To zase mourek perlí. Toho si nevšímejte
Toto se nepočítá? https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu-platne/detail-profilu/kurim/zahajene-zakazky/p:puvz:query=medl%C3%A1nky;pzvz:query=medl%C3%A1nk/detail-zakazky/N006-22-V00026444
Přes pole a pod lesem…za sucha dobrý…
Česká – Kuřim jezdím takto:
https://mapy.cz/s/mejakapeba
Ideální to není. Zejména po deštích nebo když nasněží.
To je pak lepší jet tudy:
https://mapy.cz/s/keketumema
Na silnici mne nikdo nedostane ani párem volů. Nejsu sebevrah.
Mam to podobne. Nekdy je to trochu otravne, clovek jezdi na kole misto vlakem nebo autem, tak chce byt na miste relativne rychle a tou nejkratsi moznou trasou. Takze cyklostezka vedle silnicie by mi davala smysl. Verim, ze by se dost lidi naslo co by ji uzivali.
Jak to vlastně vypadá s obchvatem Tuřan?
To je ten, který chytře naplánovali přímo skrz zahrádkářskou osadu?
A kudy to dle vás mají vést? Vybourat kus ranveje, jen aby pár zahradkářů s jejich černými stavbami nepřišly o svoji idylku?
Takže je to on. Díky.
Přesně D3 už mohla dávno stát!
Zahrádkářská osada je svým charakterem dočasná věc.
Černé stavy ovšem v Č
… měl včelín. Přišli za ním s žádostí od odstranění černá stavby. Ukázal komisi technický průkaz vozidla … a maringotku drze přeparkoval do protějšího rohu zahrady!
Černé stavby ovšem v ČR často nikoliv. Třeba ty co blokují tramvajovou trať že Stránské skály do Líšně….
Vysvětlete to prosím chatařům kolem D3.