Jihomoravské validátory expandují na Vysočinu. Umožní levnější cestování
Jednotka Moravia v Křižanově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Validátor umožní kombinaci dvou jízdenek do jedné.

Validátor umožní kombinaci dvou jízdenek do jedné.
Dovolím si „Četku“ poopravit: „Zařízení, která jsou ve všech stanicích a zastávkách na jižní Moravě, budou i na šesti místech Vysočiny na tratích z Třebíče do Brna a ze Žďáru nad Sázavou do Brna.“ Validátory nejsou ve všech zastávkách v JMK. Na vybraných malých zastávkách nejsou. No a „jižní Moravou“ je v původním rozdělení (severní vs. jižní Morava, dodnes bráno pro rozdělení z hlediska krajských soudů nebo distributorů elektřiny) i Žďársko a Třebíčsko. Resp. i při užším vymezení (kdy by se brala i západní Morava atd.) do ní lze zařadit i Uherskohradišťsko. Aneb jižní Morava nerovná se pouze a výhradně… Číst vice »
Ještě by to chtělo vyřešit rozdílnou platnost tarifu IDS u osobáků (kde platí až po Křižanov) a rychlíků (jen do Tišnova). Takže při cestě do Žďáru to člověk musí dělit v Tišnově nebo v Křižanově podle toho, kterým vlakem jede.
Osobně bych nejraději viděl IDS až po Žďár nebo HB a ten paskvil VDV ať si strčí někam.
Je to taková anexe Třebíče a dalších měst do JMK. Na první pohled to vypadá možná hezky, dokud nám nedojde, že se tady vydává de facto neintegrovaná jízdenka VDV na zcela neobvyklém nosiči, který jinde ve VDV není. Geniální hlavně při cestě v opačném směru – hádám, že ta jízdenka IDS JMK + VDV pak v MHD Třebíč neplatí. Vůbec se nedivím, že Vysočina je jediný kraj, který na takovou hloupost Kordisu kývnul…
A na základě čeho hádáte, přání otcem myšlenky?
IDS JMK má přesahy do sousedních krajů (i států) už od vzniku integrace. Sousední systémy zrovna tak. Takový Jevíčko je ve 3 IDS. Nevidím v tom problém.
Jinak anexe byla spíš to, že se tyto oblasti dostaly proti své vůli do Jihlavského místo Brněnského kraje, resp. že Jihlavský kraj, později Vysočina vůbec vznikl, když větší část kraje spáduje do okolních krajů. Paradoxně naopak Dačicko (odjakživa moravské), pro které by to pod Jihlavou aspoň trochu dávalo smysl, zůstalo „anektováno“ Jižními Čechami.
Zrovna u Havlíčkobrodska byla naprosto nesmyslná spádovost předtím – do Hradce Králové, do kterého spadaly i např. Štoky (vlivem toho, že okres HB sahá v jedné své části až do blízkosti Jihlavy).
S Dačickem souhlas. A největším extrémem co do spádovosti je obec Budeč https://mapy.com/s/lotovuvalu – asi 2,5x blíž do Jihlavy než do ČB, přesto Jihočeský kraj).
Kraj Vysočina zatím mobilní aplikaci pro nákup jízdenek nemá, ale pro nákup těch vlakových se dá využít aplikace ČD: Můj vlak…
To sice ano, ale musíte to koupit do Tišnova a z Tišnova zvlášť, tudíž dvě přepravní smlouvy. Dohromady se to koupit nedá
vadí to něčemu?
Taky se přidám s dotazem: Pokud se jedná o stále ten samý vlak, kde je problém?
Přes Nové Město to stejný vlak nemusí být, rychlíkem R9 je to vskutku jedno
Lepší je brát do co nevzálenější zastávky v IDS JMK, s Poseidonem to vychází líp…
Ano, ale třeba v případě rychlíku do Žďáru to jinak nejde, protože do Křižanova platí IDS JMK jenom v osobácích.
Ještě do toho samého stroje dostat kombinaci VDV+PID+IDSJMK a pak ho zvirtualizovat v podobě aplikace. Postupně přidat další IDS a můžeme OneTicket v tichosti pohřbít.
To by bylo super! Tedy ještě lépe kdyby všichni dopravci a integrátoři měli povinnost všechny nabízené jízdenky integrovat do nějakého jednotného portálu (nebo spíše API) a pak by je každý mohl kupovat tam a navíc by každý (programátor) mohl napsat aplikaci, co pro danou cestu vyhledá nejlepší kombinaci jízdních dokladů a na jeden klik je zvládne všechny koupit.
Ano, krásný sen o tom, jak nemusím studovat několik přepravních řádů, když chci někam vyrazit s dítětem a kolem na výlet.
Takže oni opravdu umí vydat jízdenku na VDV+JMK, která je na jednu přepravní smlouvu? Nebo je to jenom jizdenka JMK s přesahemdo Vysočiny?
Kombinaci jízdenek něco -> VDV ve skutečnosti stačí řešit až ve vlaku. Dle SPP VDV bodu 6.6. je to v případě navazování u průvodčího bez přirážky. Užitečné zejména pro jízdu PID -> VDV.
> Prokáže-li se cestující ve vlaku předcházejícím platným jízdním dokladem (dopravce
> ČD nebo jiné IDS v povoleném přesahu) a k ní navazuje jízdní doklad VDV, bude
> požadovaný jízdní doklad VDV vydán bez manipulační přirážky.
> Cestující je povinen o vystavení jízdního dokladu ve vlaku sám požádat u >dopravcem
> pověřené osoby nejpozději v okamžiku, kdy bude vyzván k předložení jízdních
dokladů.
https://www.kr-vysocina.cz/assets/File.ashx?id_org=450008&id_dokumenty=4134784
,,Pokud dnes lidé nekombinují krajské jízdenky, ale využívají jízdenku Českých drah, tak také výrazně ušetří, řekl novinářům ředitel společnosti Kordis JMK Jiří Horský.”
Nemá to být obráceně?
Myšleno, jakože z textu vyplývá, že pokud si dnes lidé kupují jízdenku ČD, tak je levnější.
Ne to, že v budoucnu ušetří.
Tak jste si odpověděl sám, pokud dnes jezdí na jízdenku ČD, tak nově ušetří
Toto je určitě skvělé vylepšení. Každé zjednodušení pro cestující je skvělé. Kombinaci krajských jízdenek jde ve vlaku v podstatě koupit již nyní. Jen ve směru z Brna na Pardubický kraj je problém v tom, že průvodčí prodá jízdenku IREDO platnou od času prodeje, neumí třeba při kontrole hned za Brnem doprodat jízdenku z Letovic v čase odjezdu z Letovic, což lze při cestě opačným směrem. Směrem na Vysočinu nevím, to jsem ještě nezkoušel, z Brna se dá jet na Vysočinu autobusovou linkou 100, kde tarif VDV platí již z Brna. Směr na Třebíč využívám obvykle při cestách přes Vysočinu do… Číst vice »
Skvělá zpráva. To pomůže hodně cestujícím, co jezdí do Brna nebo do Jihomoravského kraje,