Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Jihočeští radní schválili miliardu na Jižní tangentu, spojí novou D3 se starou silnicí

Budoucí D3, obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Budoucí D3, obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Rada Jihočeského odsouhlasila výdaj na takzvanou Jižní tangentu ve výši 985,3 milionu korun. Nová silnice má jižně od Českých Budějovic spojit právě budovanou dálnici D3 s původním tahem I/3 a pokračující silnicí na Český Krumlov. Výdaj musí ještě schválit krajské zastupitelstvo, se zahájením stavby se počítá ještě letos.

Budoucí D3 a Jižní tangenta u Českých Budějovic. Pramen: ŘSD

Budoucí D3 a Jižní tangenta u Českých Budějovic. Pramen: ŘSD

Konkrétně jde o západní větev Jižní tangenty, která má začínat v lokalitě mezi Planou a Včelnou, na dálnici se má napojit v křižovatce Roudné. „Její plánovaná délka je zhruba 2,7 kilometru. Plánuje se, že stavba potrvá 24 měsíců v letech 2020 až 2023, kde je započítána nutnost přerušení prací během zim,“ uvedl první náměstek hejtmanky Josef Knot.

Jižní tangenta bude krajská silnice II. třídy, na silnici II. třídy se změní i dnešní I/3. Tangenta fakticky napojí novou dálnici i na nově zbudované mezinárodní letiště v Plané, v jehož areálu chce kraj mimo jiné zřídit i servisní centrum pro kamionovou dopravu. Jeho součástí má být například parkoviště pro zhruba stovku nákladních aut nebo hotel pro řidiče.

Podle Knota je součástí projektu Jižní tangenty i rozšiřování a přeložky místních komunikací, budování inženýrských sítí a protihlukových opatření či výsadba zeleně.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Jen doplním několik věcí z příspěvků pod.
1. Je samozřejmé, že přednost má stavba dálnic, ale zde se jedná o silnici, kterou financuje kraj, takže s rychlostí stavby dálnic nejak nesouvisí.
2. Nedostatek mostů ve městě bude řešit severní tangenta, a protože je to důležité tranzitní propojení mezi E 551, E 49, E 55, tento úsek bude stavět stát, ale stavba ještě nemá termín. Součástí toho je most přes Vltavu.

Petr

Budějicům by asi spíš pomohla tangenta mezi Novou hospodou na D3 a Hájemi na D4.

Ceky

Neprijde mi tato komunikace zase az tak dulezita. Urcite by se melo dat prednost a penize na stavby hlavnich tahu a brzke dokonceni dalnicni site v CR. Tohle mohlo jeste klidne pockat az bude hotova d3.

RedBaron

Tak tohle napsal někdo z druhýho konce republiky, který nemá ánunk o situaci v Budějovicích, městě protnutém řekou Vltavou, ale bohužel dohromady jen s třemi mosty a v centru. Když jsi několik kilometrů za městem a chceš se dostat na místo vzdálené vzdušnou čarou několik desítek metrů přes řeku, prostě se vrátíš do města narvaného kolonami a už za půl hodiny tam jsi, a samozřejmě přispěješ k už tak veselé dopravní situaci v městě…

Petr

to je sice pěkné, ale tato stavba nebude přecházet ani Vltavu ani Malši, tak nevím jak se tím může pomoct vyřešit problém s málo mosty v Budějicích?
Každopádně příspěvek od „Ceky“ je úplně mimo, protože zmíněná stavba by měla být +/- dokončená zároveň s D3

Michal

Ale pomůže, je to alternativní trasa spolu s D3 do průmyslové zóny v ČB. Na okružní vznikne velký technologický park a bude se tam rozrůstat průmyslová zóna. Dá se tudy jet, aniž by se muselo projíždět po městském okruhu. Směrem od Křemže a z toho okolí.