Jihočeský kraj chce pokračovat v kultivaci tahu do Rakous i po dostavbě obchvatu Svinů

Obchvat obce Žár na silnici II/156 se otevřel 17. 7. 2024. Pramen: Jihočeský krajObchvat obce Žár na silnici II/156 se otevřel 17. 7. 2024. Pramen: Jihočeský kraj

Kraj se snaží vylepšit silnici II/156 už několik let, letos v létě se otevřel obchvat obce Žár.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cikcak

Bude někdy spojka Nové Hrady – Velenice / Gmund?

noerf

Komunikace existuje přes přes Nakolice a Vyšné. Ale v některý místech mají dodávky problém se vyhnout.

Karl vB.

Původně to byla ona silnice II/156, o které je článek.
S výjimkou jednoho spadlého mostu přes Vyšenský potok (u Fišerek), který se už za staré doby předělal na normální šířkové poměry, je zbytek v původním stavu – na šířku jednoho autobusu.
https://mapy.cz/letecka?pid=74152579&newest=1&yaw=1.990&fov=1.257&pitch=0.061&x=14.8731424&y=48.7874598&z=15&ovl=8
Kdysi dávno bylo plánováno od tohoto mostu na Hové Hrady vedení silnice částečně v nové trase (po loukách paralelně s tratí 199), k tomu ale už nedošlo a tak byl tento úsek degradován na silnici III/156.
Hlavní spojení Gmünd – České Budějovice je vedeno přes Třeboň.

fous55

Strážkovice pomohly, Žár ještě více, na zoufalé křižovatce pod Novými Hrady se bude stavět kruhák, ale nejdůležitější bude obchvat Trhových Svinů, protože ten průjezd je šíleny a někde se tam nevyhne ani osobák s náklaďákem.

Ales K

Kruhák na zoufalé křižovatce pod Hrady je hotov 😊

fous55

Díky. za informaci. Dobrých zpráv není nikdy dost!

t t

Jihočeský kraj a kraj Vysočina pracují v tomto nejlépe.

Karl vB.

Možná proto, že v minulosti byly silnice 2. a 3. třídy v těchto krajích nejzanedbanější.
Jihočeský hejtman Kuba je dlouhodobě zaměřen na oblasti dopravy a zdravotnictví, v kraji Vysočina byl špatný stav silnic dán tím, že několik desetiletí spadal tento region z velké části (mimo okr. PE a HB) pod Brno a to na vzdálený region kašlalo a krajské město vzniklo z jednoho okresního.

fous55

Jihočeské silnice 2. a 3. třídy nikdy nebyly nejzanedbanější. Na tzv. vnitřní pohraničí, tedy převážně okraje Středočeského kraje, nikdy neměly.

Karl vB.

Přijde na to, o jaké době a jakém regionu JČ se budeme bavit.
Například silnice z J.Hradce do Dačic měla za staré doby velmi nadstandardní péči, tam to ale bylo dáno personálně.
Souhlasím ale s vámi, že na Vysočině to bylo, z výše uvedených důvodů, mnohem horší.