Jihočeši vítali nové Pantery, kraj jedná s Českými drahami o dodávce dalších pěti jednotek
Soupravy pro Jihočeský kraj jsou dvouvozové, mají maximální rychlost 160 km/h a 140 míst k sezení.
Vedení Jihočeského kraje, Českých drah a Škody Transportation dnes na 3. nástupišti českobudějovického nádraží oslavili „vstup jihočeské železnice do 21. století“. Rozjezdem do čtyř stran za tónů žesťové kapely byly oficiálně kraji předány nové elektrické jednotky RegioPanter.
Celkem jich České dráhy u Škody objednaly pro jižní Čechy deset, ode dneška jich vozí cestující osm, což pokrývá celou výkonovou potřebu (bez záloh). Do konce června budou dodány i poslední dvě jednotky. Vlaky se po proslovech rozjely ve stejný čas ve směrech na Kaplici, Borovany, Číčenice a Veselí nad Lužnicí.
Spolu se čtyřmi staršími jednotkami, dodanými před deseti lety, bude jihočeské tratě obsluhovat 14 RegioPanterů (ř. 650). Kraj a České dráhy přitom jednají o dodávce dalších pěti jednotek. „Doufám, že se dobereme částky, která pro nás bude snesitelná,“ řekl hejtman Martin Kuba.
Podle člena představenstva Českých drah Jiřího Ješety by dodatečných pět jednotek bylo potřeba k pokrytí všech „elektrických“ výkonů v jihočeské regionální dopravě (kromě Bechyňky). RegioPantery by pak mohly vyjet i směrem na Horní Dvořiště a na Lipenku, kde byly úspěšně otestovány a jsou nasazovány o víkendech.
Nové jednotky mají například klimatizaci, wi-fi, elektrické zásuvky 230 V i USB porty. Soupravy pro Jihočeský kraj jsou dvouvozové, mají maximální rychlost 160 km/h, výkon 1 360 kW, 140 míst k sezení a délku přibližně 53 metrů. Z jihočeské regionální dopravy vytlačí soupravy s lokomotivou, což povede k vyřazení lokomotiv řady 242, kterým se přezdívá Plecháč.
„Nové jednotky se výrazně liší od těch, které byly v minulosti do Jihočeského kraje dodány. Odlišnosti se týkají zejména pohonu a především, nové jednotky jsou osazeny systémem ETCS,“ řekl viceprezident Škody Tomáš Ignačák.
Pantery jsou v jižních Čechách nasazovány na regionální vlaky České Budějovice – České Velenice, České Budějovice – Strakonice, České Budějovice – Písek, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – (Tábor). Do Tábora začnou jezdit až po dokončení koridoru u Soběslavi.