Jak jste na něco takového mohl se zdravým rozumem přijít? 😀
Vesper
7 hodin
V Jihlavě mají rozum, ježdění na baterie je dobré na cancoury na kraji města, ale ne na ježdění v centru, aby každý vůz musel stahovat čtyřikrát za kolo, jako v Praze.
Rozšiřovat stávající síť a od základu budovat úplně novou je dost zásadní rozdíl. Je celkem jasný, že v případě sítě typu Jihlava dává smysl mít bez TV jenom nějaký koncový úseky. Naopak v případě Prahy jsou parciální trolejbusy dost velký zjednodušení.
V Praze by to udělali stejně kdyby to zatrolejované centrum už měli. Každá nová linka stačí postavit s polovinou trasy pod dráty, proč stavět (hned) tu druhou? Čemu vadí to stahování? Je s tím v provozu nějaký problém?
Za mě osobně je to obecně nedůvěra v takové složité zařízení. Čím víc serepetiček, tím je to náchylnější k závadám. Baterie se podle mého mají využívat při mimořádnostech, při manipulačních jízdách nebo do míst s nižší frekvenci dopravní obslužnosti. Ale ne stahovat sběrače 4x za jízdu.
V Praze úplně v pohodě jezdí i plně elektrické autobusy, takže pokud i jen kratší část jedou pod dráty a navíc se ještě něco nasosá, tak je jedině dobře, ne?
Nebo v Jihlavě to jezdí násobně delší trasy a nejsou tam dopravní sedla?
To fakt metr drátu pro trolejbus vyjde na 100 000 CZK?
Jak jste na něco takového mohl se zdravým rozumem přijít? 😀
V Jihlavě mají rozum, ježdění na baterie je dobré na cancoury na kraji města, ale ne na ježdění v centru, aby každý vůz musel stahovat čtyřikrát za kolo, jako v Praze.
Rozšiřovat stávající síť a od základu budovat úplně novou je dost zásadní rozdíl. Je celkem jasný, že v případě sítě typu Jihlava dává smysl mít bez TV jenom nějaký koncový úseky. Naopak v případě Prahy jsou parciální trolejbusy dost velký zjednodušení.
V Praze moudré hlavy v rámci „pokroku“ trolejbusy zrušily.
V Praze by to udělali stejně kdyby to zatrolejované centrum už měli. Každá nová linka stačí postavit s polovinou trasy pod dráty, proč stavět (hned) tu druhou? Čemu vadí to stahování? Je s tím v provozu nějaký problém?
Za mě osobně je to obecně nedůvěra v takové složité zařízení. Čím víc serepetiček, tím je to náchylnější k závadám. Baterie se podle mého mají využívat při mimořádnostech, při manipulačních jízdách nebo do míst s nižší frekvenci dopravní obslužnosti. Ale ne stahovat sběrače 4x za jízdu.
V Praze úplně v pohodě jezdí i plně elektrické autobusy, takže pokud i jen kratší část jedou pod dráty a navíc se ještě něco nasosá, tak je jedině dobře, ne?
Nebo v Jihlavě to jezdí násobně delší trasy a nejsou tam dopravní sedla?