JHMD míří potřetí a definitivně do konkursu. Kysela stáhl reorganizační plán
JHMD, lokomotiva T47.0, Jindřichův Hradec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cílem zůstává obnovení provozu. O koupi majetku JHMD má nadále zájem společnost Good thing.
Já nevím,ale už nějakou dobu věřím, že jediná spása je ve Fikáčkově Gepardu. Jinak půjdou obě tyto tratě k pánu.
Být nadšenec do železnice je v dané situaci málo, spíš je to na škodu. Základem je sehnat zdroje na rozježdění infrastruktury. Jděte na stránky SFDI a soukromý subjekt nedostane ani vindru. Zvláště je potřebné se podívat na metodiku financování regionálních drah, které nejsou ve správě SŽ. Možná by šlo přimhouřit oko, kdyby dráhy vlastnil subjekt veřejnoprávní, jak předpokládal reorganizační plán. Ale soukromník, jako vlastník drah je cesta nikam. SŽ v minulosti zájem neměla. Takže Gepard znamená, že šotouši a taktouši si zde vybudují nadnárodní základnu, ale ve finále budou moci tak ve Střížovicích opékat buřty. Mne je jedno, kdo se… Číst vice »
A kolik má na tu spásu pan Fikáček připraveno cash?
Ona byla už byla v těžký ztrátě v roce 1983 kdy jsem s rodinou trávil nucenou dovolenou v.autokempu Osika z důvodů
nevydaní výjezdní doložky Dva páry vlaků za den jízdní doba z Albeře do J.H. přes dvě hodiny.
No, řešit v rámci systému „ČSD 1983“ co bylo a nebylo ztrátové, je dost odvážný přístup 🙂
Co si pamatuju z prázdnin o pár let později, minimálně jeden pár vlaků do Nové Bystřice byl veden jako smíšený (což dál natahovalo jízdní dobu); když jsme tam jeli, tak se ve Střížovicích nakládaly plechovky z tamního Strojobalu do vozu Z. Běžné dopravní obsluze sloužily autobusy a propagovat úzkokolejku jako turistickou atrakci téměř na rakouské hranici asi nebylo úplně žádoucí.
No…, chlapi. Takže jsem tam, kde jsme byli. Geniální nápady, vlhký šotosny, opravdový entuziasmus a já nevím co Bůh ví ještě, končí tam kde jsme v r. 2022 začali. Zapomeňme na diplomy z ekonomie a práv a koukněme na to selským rozumem. Ostatně zůstaňme u myšlení předků. Jistěže prvopočátek je ve stavu, kdy kozla udělali zahradníkem, ale neustále vracející se mantra je „sekyra“ za cca 300 – 350 mega a povšimněme si detailu, že žádné čáry-máry v podobě snah o ohýbání konkurzního řízení, vymýšlení pičo..in jako Kyselovy restrukturalizace s až hypotetickými očekáváními v růžové budoucnosti, nepřekročí stín právě v podobě… Číst vice »
To je přesně ono. Dalo by se s tím něco vymyslet, ale věřitelé chtějí (právem) aspoň nějaké peníze zpět. A 350 míčů brání začít jakýkoliv nový záměr.
Stejně nechápu, jak se Čejenovi podařilo na tak malé firmě zaťat sekeru 350 mega
Úplně jednoduše … nedodržení tohoto !https://m.youtube.com/watch?v=JG11DQxgaQo&pp=ygUMxb5yw6F0IG11emVz A tady se mlaskalo už ve chvíli, kdy se předložil jídelní lístek! Neudělalo se nic proto, aby se hospodarilo z veřejných peněz trochu rozumně. Nejen z prokazatelné ztráty hrazenou objednali. Kde všude se dalo dojit je patrné z registru smluv. Třeba SFDI … tam by bylo zajímavé podívat se kolik dotací a v jaké výši se podařilo získat. Podívejte se na mzdové náklady a přebujelý management (a jak se zdá bez povědomí o fungování veřejné dopravy a železniční zvláště), zato s perfektní znalostí zákonů a dotačních titulech. Toto ostatně komentoval někdo z představitelů obecní… Číst vice »
Vyste do toho příspěvku opravdu dal všechno.
Ano, to muselo dát příšernou práci … a přitom taková blbost co.
Při reorganizaci je to pravda o trochu složitější, při konkursu se prostě majetek prodá, věřitelé se poměrně uspokojí a zbytek pohledávky prostě zaniká, na což věřitelé dostanou tu bumážku s kulatým razítkem se lvem a můžou si jí dát třeba za rámeček.
Jaká je teď nejpravděpodobnější varianta vývoje?
Že to koupí někdo, kdo si bude hrát na vláčky na krátkém úseku, nebo Kysela sní o tom, že přes “ někoho“ vytáhne prachy od KU apd. na větší provoz?
Nejpravděpodobnější je asi kovošrot a rozprodej budov a pozemků.
Vozidla nechce nikdo, alespoň nějaký?
Min. jedna Hašišbedna by měla být zachována pro další generace.
Ať už jako ukázka čím se jezdilo, či jako varování, kam může doprava dojít, popř. další důvody….
Který šílenec by kupoval hašišbednu?
Muzeum rekordů a kuriozit. Vážně, kdo to nezažil na vlastní kůži, tak neví co to bylo za šílenost a jako odstrašující příklad to je nutné zachovat fyzicky, nejen na fotkách.
Můžete si ji koupit, jistě bude k mání a cena bude stanovena podle hmotnosti.
Asi to nedopadne, zase tolik peněz nazbyt nebude…..
By měla….tak to kupte.
Je to smutné, ale asi je to tak.
Jindřichohradecká úzkokolejka je národní technická památka. To ji nemůže převzít, provozovat a tedy i platit stát? Kdo platí třeba Národní muzeum v Praze nebo Národní technické muzeum?
Může. V rámci konkurzu. Stejně jako kdokoliv jiný.
Opravdu je to národní technická památka? Nebo je to jen vaše představa?
1. nic jako národní technická památka neexistuje (max. národní kulturní památka)
2. muzea tu nejsou od toho, aby provozovaly dráhu
Národní technické památky samozřejmě existují. Něco jiného je reálný stav, jestli něco je památkou a o jaký typ památky jde, a něco jiného je formální status památkové ochrany. Muzea klidně mohou provozovat dráhy, pokud se k tomu rozhodnou jejich zřizovatelé. Nejedno muzeum nějakou dráhu provozuje.
Nic jako národní technická památka neexistuje.
web NPU píše: Technické a průmyslové památky jsou památky zvláštního druhu, které mají svá specifická hodnotová kritéria. Tvoří je řada dochovaných pozůstatků jak výrobních objektů, tak technologických zařízení, která vyžadují speciální systém hodnocení (podle typologické významnosti či kontinuity technologie) a také zvláštní přístupy při případné obnově.
a dále používá termín „Technické a průmyslové národní kulturní památky“ a jako první je uveden Karlův most se sochařskou výzdobou. Najdeme tam třeba Ještěd nebo Slovenskou strelu. Nicméně koleje v Jižních Čechách tam rozhodně nejsou.
Jistě že existují (národní) kulturní památky technického charakteru. Ovšem jako status nic takového není, všechno to jsou „kulturní památky“ nebo „národní kulturní památky“.
Tady to je fakt házení perel, co?
Musíš to vzít jako poslání, jako misionářskou činnost 🙂
Napadá mě akorát Muzeum MHD v Praze, které provozuje linky s historickými vozidly. Akorát je to v rámci dopravního podniku, tedy infrastruktura je zajištěná z běžného provozu a je to v centru města bohatém na turisty, takže si to dokáže jakž takž na sebe vydělat (to jsou ovšem objednané, soukromé jízdy).
To je těžký. Pro vás, šotouše, je technická památka, kterou by měl dotovat stát, úplně všechno.
Žádná památková ochrana tam není.
Co není, může být
Ochrana ne, ale památka to i tak být může. 😉
Památka to samozřejmě je, ale bez oficiální památkové ochrany 🙂
Stát to za korunu prodal a po té už to byla taková typická česká cesta. Přitom infrastruktura mohla být stále SŽ, stačilo by nedělat zbytečné studie a vizualizace ( k nám do Liberce jich máme asi 18) a peněz na údržbu reálné tratě by bylo dost. Ale my radši financujeme vzdušné zámky. Ještě, že jsme Škodovku prodali Němcům a neskončila na Čajánkův způsob.
Ten prodej za korunu se uskutečnil tuším 1997 a vztahovat na něj nějaké „kdyby nebyly vizualizace, bylo by na údržbu“ je úplně liché. Kdyby se ty tratě (a vše kolem) tehdy „neprodalo“ za korunu, tak už dneska neexistujou. OK, teď to směřuje podobným směrem, ale nesrovnával bych tehdejší příčiny a okolnosti s dnešními příčinami a okolnostmi.
Jenže SŽ (tehdy fakticky pod ČD) by to zrušila. Pravda, pak už by nebylo proč utrácet za vizualizace. Jistě, že peněz by i trochu bylo, neutrácet za pouhý marketing všeho možného, ale… Takový už máme systém, a většinu dopravy na silnicích. Ostatně, fenoménu Škody (a Čechozemí coby autozemě) tak trochu „vděčíme“ i za preferenci těch silnic, aut a parkovišť. 🙂
Není
Bych mozna byl radsi aby se z toho omezenyho rozpoctu platily zdravotni strediska a skoly … kdyz uz na pamatky, tak i tech na seznamech UNESCO mame dost a dost …
Ale muzete si udelat nejakou sotosbirku, ale vynechte z toho uz verejny penize.
Kovošrot…
Zdá se, že nastává (proto někoho možná konečně) nejzásadnější část celého dějství úpadku ne zcela běžné společnosti.
Ačkoliv reorganizační plán dostal šanci věřitelů, neměl šanci toho nejpodstatnějšího…zivotaschopnosti, tak jak byl koncipován.
Nicméně snaze o reorganizacni plán nelze upřít ještě jedno malé pozitivum. Totiž ať do dopadne v budoucnu jakkoliv, vyloučila se pochybnost o tom, jestli celou sitauci by nevyresil reorganizacni plán.
Věřím, že společnost přežije a bude fungovat, byť alespoň nějakou dobu, než před říjnem 2022.