Jen jeden pruh na D1. Začala komplikovaná oprava mostu u Velkého Meziříčí
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo včera velkou opravu mostu na D1 nad Velkým Meziříčím. Jde aktuálně o jediný úsek, kde
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo včera velkou opravu mostu na D1 nad Velkým Meziříčím. Jde aktuálně o jediný úsek, kde bude provoz pravidelně sveden jedním směrem do jediného pruhu. Řidiče čekají komplikace až do začátku září.
„Po většinu modernizace je most průjezdný v režimu 2 + 2 jízdní pruhy, tedy standardnímu vedení dopravy při modernizaci D1,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Podle něj je ale nutné při provádění svářečských prací z jednoho mostu vyloučit dopravu, protože projíždějící auta do ocelové konstrukce vnáší vibrace a to by ohrozilo kvalitu sváření. Práce na mostě začaly i přes vysoké teploty.
Provoz na mostě bude v závislosti na dopravních špičkách 2 x v týdnu přestavován z režimu 2 pruhy na Prahu a jeden na Brno (neděle 06:00 – středa 18:00), do režimu 2 na Brno a jeden na Prahu (středa 18:00 – neděle 06:00 ) „Po toto období bude pro veřejnou dopravu sloužit pouze jeden most, který je možné provozovat pouze v režimu 2 + 1,“ dodal Studecký.
Modernizace mostu Vysočina má přinést jeho rozšíření. Dosud je volná šířka mostu (šířka mezi svodidly) je 2 x 11,75 metrů a po modernizaci bude rozšířena na standardní 2 x 12,5 metrů. ŘSD tak dosáhne prostorového uspořádání které umožní vedení dopravy dvěma jízdními pruhy pro každý směr na jednom jízdním pásu. Stávající prostor mezi mosty (cca 1 750 mm) bude zmenšen až na 100 mm. Při modernizaci mostu budou především rozšířeny (navařeny) konzoly stávající spojité ocelové trámové konstrukce mostu směrem do středového zrcadla.
I kvůli omezení ŘSD pří výběru firmy zohlednilo délku chystané uzavírky. Metrostav jako vítězná firma nabídl 70 dní. ŘSD za modernizaci mostu a přilehlého šestikilometrového úseku zaplatí 1,583 miliardy korun. Most Vysočina je se 76 metry nejvyšším v české dálniční síti