Jen červená to může být. Úřady zaměstnává bizarní spor o barvu Sergeje
Lokomotiva 781.592 Sergej společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS

Drážní úřad požaduje pro zápis do registru historických vozidel původní nátěr.
Tak já bych ještě počkal na vyjádření Sovětských soudruhů..
Drážní úřad polemizuje o odstínu barvy historického vozidla… Výborně, jde vidět že veškeré skutečné problémy české železnice jsou zřejmě již vyřešeny.
Snad tedy nechybělo ve zprávě od úřadu soudružské oslovení, když už jsme u té autenticity.
Mě tedy dost vyděsilo zjištění, že se z daní platí úředník, který tráví čas nad posuzováním historické autenticity nátěrů. Speciálně v rámci zabrzděného a bezzubého DÚ ČR je to dost absurdní.
Jediným kritériem pro zařazení vozidla by měl být věk daného schváleného typu, resp. technický stav v rámci nějakých mezí.
Znamená to že drážní úřad požaduje i tu nelegální rudou hvězdu?
Ano a neděláme si srandu.
Drážní úřad v ČR pozná má kategóriu „Historické drážne vozidlo“? Som veruže nevedel. Pokiaľ viem, na SK takú kategóriu nemáme.
Čo sa farby týka, tak by som to až tak neprežíval a nechal to jazdiť ako historičák aj v novom laku, ktorý si zvolil majiteľ. Ale ouřada to vidí ináč.
Co na to Archeologický ústav AV ČR?
Nátěry KDS se mi sice moc nelíbí (a když už se chtěli odlišit, mohli použít UNI88, které žádný Sergej nemá), ale moc nechápu logiku, kdy dají mašině historické číslo, čímž omezí její použití, ale nedají jí historický status. Buď by nemělo mít ani číslo a neomezené použití, nebo číslo i status.
Úřad tímhle přístupem evidentně dává najevo, že mu závisí víc na vnějším vzhledu, než na historické autenticitě. Když mu různé úpravy pohonu či vytápění souprav nevadí, zatímco o nátěr jde v první řadě.
Nechci do tohoto tématu zabředávat, protože to úplně nemá smysl. Nicméně k té úpravě vytápění 750: to bylo ve své době technické zhodnocení vozidla a takové zásahy se prováděly na dráze od počátku – vozidla se upravovala podle požadavků provozu a možností doby. Neplatí, že historický nutně musí znamenat „jako z výroby“. I tyhle provozní úpravy se staly součástí historie toho vozidla, řady.
Šauer tímhle přístupem evidentně dává najevo, že mu závisí víc na vnějším vzhledu, než na historické autenticitě.
Ten odstín který vidím v záchodě po 10 pivech, utopenci a kebabu na hlaváku je strašný..
Logiku to má. V opačném případě by mohla být polovina lokomotiv soukromých dopravců vedena jako historická.
nátěr by byl pěkný celý pruh zlutý tak jezdily na Sokolovsku
Historická drážní vozidla mají dle platné legislativy dosti podstatnou úlevu z hlediska požadavků na údržbu. Pokud majitel chce využívat této výhody, nesmí z vozidel dělat cirkusový vůz a vozidlo musí vzhledem i technicky odpovídat některému období jeho provozu v minulosti. Drážní úřad má pravdu.
Tuhle si někdo z Drážního úřadu stěžoval, že má málo lidí. Pokud tam musí řešit (i za moje daně) jaký má co nátěr, tak je tohle oddělení ideální adept na zrušení.
Pokud to má být historické vozidlo, tak by mělo splňovat aspoň vizuální vzhled. Mohl se odlišit třeba červenobílým provedením chebského sergeje. A pokud chce jezdit s 810 na výlety, tak by ji neměl mít jako historické vozidlo.
A vyděli ty ouřadové jak vypadaly ty mašiny za provozu? Když se leštili naftou tak kolikrát ten nátěr byl skoro až černý. A nebo když ta údržba byla zanedbávána tak to byly rezavé zaprášené plechovky a taky jezdily. Myslím si že na barvu to nejezdí spíš bych koukal na to jak je to starý a jak je to opravený ve vnitř kolik zůstalo původního vybavení strojovny a třeba i kabyny než na barvu.
Češtino, braň se!!! 🤮
My jsme loni jeli jejich šukafonem z Kladna na Mořinu a zpět… Nádherný výlet po cestujícím běžně nepřístupné trati, ve voze i bufáček, paráda… Ovšem ta barva motorového vozu byla – kulantně řečeno -poněkud neortodoxní… Převážně fialová… Tak nějak to vypadalo, že hlavní slovo ve firmě, co se nátěrů týče, má slavný Stevie Wonder…
Pardon, samozřejmě zelená… Teď jsem ještě pro jistotu koukal na fotky a pamatuju si něco jiného… Ovšem i tak…
No nedalo mi to a musel jsem si to dohledat… A je to tak vymazleno, že třetina je zelená a dvě třetiny fialové… Ukrutná kombinace 😆
Ještě by se do toho mohli vložit památkáři…
a dopadne to jako s mostem na Výtoni, že ‚:)
Kříženec památkáře a šotouše, pánbůh s námi a zlý pryč….
Tak když už, mohl by být červený se žlutým bleskem, nebo širokým žlutým pruhem od čela k čelu…
Kladenská dopravní a strojní je, co se nátěrů jejich vozidel obecně týká, velmi kreativní.
Tady holt se svojí tvorbou narazili.
Aby jste se z původního nátěru nepokakali.
Proc?
To je tak, když jsou na úřadě nekompetentní idioti!
Hlavně aby všechno bylo papežtější než papež! Vycházet konečně celý DÚ a nahradit ho ERA, MDČR a DI!
O DU si myslím svoje ale chtít ho nahradit ERA, největší drážní byrokrati na zeměkouli, shodilo Váš příspěvek do sklepa.
Navíc mají pravdu, chcete-li historické vozidlo, tak bude mít historický nátěr.