Jen 46 % vlaků jede včas. Trať podél Berounky čekají velké změny v jízdním řádu
Jednotka City Elefant na lince S7 projíždí Radotínem v době opravy koridoru. Foto: FB stránky Radotína
Správa železnic omezí na trati z Prahy do Berouna některé výluka, aby omezila časté kolapsy. Průjezdné vlaky přes hlavní nádraží skončí.
ANO, už je líp. Důchodci to maj zadarmo a ti nikam nespěchaj, takže jim doprava v podání náhodně se objevujících vlaků nějakým směrem vyhovuje. Vy co pořád něco plánujete a někam spěcháte se zalkněte tím odporným kapitalistickým konzumem :))
Co přesně změní ta velká modernizace za 4 miliardy? Přibude kapacita nebo se jen vyměňují koleje a staví se kilometrové nástupiště?
Dobrý dotaz. Spousta prostavěných peněz, ale málokde je to na něčem opravdu pozitivně vidět.
Miliardu a půl v klidu utopíš v nadjezdu Radotín + přeorání stanice. Dál je tam Chuchle a spojky + výměna zabzař.
Takže víceméně nic, co by cestující poznal. Když to srovnám s touto stavbou za necelých 5,5M, tak těžká bída 🙁
https://zdopravy.cz/obrazem-prvni-ctyrkolejka-v-cesku-je-ve-dvou-tretinach-zastavka-eden-bude-slouzit-uz-od-prosince-58597/
Zapomněl jsem odkaz…
Do kolika stanic se nevejde trojslon? Pokud s tím není ve většině stanic problém, pak by mohla být hodina Praha-Beroun proložená hodinou Praha-Karlštejn… Expresy přes Rudnou, minimálně Mnichováky s Herkuly, resp. s pronájmem výkonných dieselových lokomotiv a se zrušením přepřahu v Plzni.
Je to úplně špatný a polovičatý návrh, který neřeší vůbec nic.
Co se týče mnichovských Ex, jejich vedení až do Prahy v nezávislé trakci naráží na problém nedostatku lokomotiv německého dopravce DLB – ještě před rokem byl problém, když Ex z Prahy do Mnichova musel v Plzni čekat, než se přepojí lokomotiva od zpožděného vlaku z opačného směru.
Brejlovci nejsou schválení pro provoz v Německu, takže stejně by se musela měnit lokomotiva na cestě.
Vím, že mají nedostatek lokomotiv, proto ta poznámka s pronájmem dalších výkonných lokomotiv. Vzhledem k nespolehlivosti tratí i vozidel bych toto, být kompetentním na MD, resp. na bavorské straně, po ČD/DLB požadoval. Jinak souhlas, že je to polovičatý návrh – je to prostě nouzovka, která ale bude nejspíš potřeba dalších 10 let…
Teď je otázka, zda se podaří najít dost lokomotiv, které jsou schválené pro provoz v obou zemích. To bude nejspíš kámen úrazu celého řešení.
Souhlas, to může být problém…
Hlavně Herkuly DLB nemají zabezepečovač, takže Vmax= 100 km/h. To už to rovnou můžou táhnout Brejle.
No výkon na kopcovitých tratích (vč. Rudné) bude asi odlišný, ne? Jinak ale souhlas, velká část výhody s tím chybějícím zabezpečovačem padá…
Jediné co by pomohlo by bylo kdyby osobní vlaky tam jezdili v půlhodinovém taktu a jezdili by celou trasu z hlavního nádraží až do Berouna a neotáčeli se zbytečně v Radotíně nebo v Řevnicích. A celkově u ostatních vlaků by bylo dobré více využívat objízdné koleje ve stanicích. To nechápu proč sždc se snaží ty koleje ve stanicích co nejvíce rušit. Vždyť ty koleje se dají dobře využít.
Jste úplně mimo. Ve špičkách pracovních dnů se do Berouna po půl hodině jezdí, o víkendu dokonce celý den (doprava turistů na Karlštejn).
A všechny vlaky jsou vedeny elektrickými jednotkami nebo vratnými soupravami, takže nějaké objíždění není vůbec nutné řešit.
Kolikrát Slon čeká v Radotíně na něco, co by ho mohlo pohodlně předjet ve Všenorech.
Ale SŽ řekla, že lepší rozvrátit obraty, než riskovat že by Pendolino nemělo zelenou ulici a navýšilo by se mu zpoždění o půl minuty.
Ve Všenorech se předjíždět nedá. Předjíždět je však možné v Dobřichovicích. A souhlasím – mnohdy je lepší zpozdit dálkový vlak a zachovat tak aspoň částečně stabilitu jízdního řádu, než pouštět dálkový vlak za každou cenu.
Samozřejmě, spletl jsem si jména obcí 🙂
Taková kacířská otázka. Nebylo by správné nejdříve zmodernizovat traťové a staniční zabzař, osadit či udělat si přípravu na (třeba i provizorní) kolejové spojky a pak teprve začít hrabat? Současná kombinace jednokolejného relativně silného provozu a muzeálních hradel je velmi toxická, málo propustná, hrozící lidskými chybami.
1) Odklony přes Rudnou jsou problematické, protože už tak je na Rudence kapacita na hranici. Ale i tak je lze tahat nezavislou trakcí. Jenže většiny traktorů se národní dopravce v Praze zbavil v představě, že když jsou všude dráty, nejsou potřeba. Paradoxně, když v Plzni nejsou Esa, tahají rychlíky do Prahy podle vody Brejlovci. 2) Polovinu zpoždění tvoří ostré obraty souprav, protože tam není dostatečná rezerva. A tam je problém nedostatku souprav a personálu ze strany dopravce, který přesto bude plnit objednávky většího a většího počtu odvezených vlaků. 3) Například na trati z Vraného do Dobříše se kvůli každému prdu… Číst vice »
Není spíš počet souprav vinna objednavatele? Kolik jich zaplatí, tolik dostane.
V tomto případě ne. Objednatel zaplatí určité množství vlaků a je problém dopravce jestli na to bude potřebovat x nebo 1,2 x souprav.
Podle toho ovšem taky dá objednavateli cenu.
1) Odklony přes Rudnou jsou řešitelné elektrizací a částečným zdvoukolejněním (Řeporyje – Rudná, Nučice – Loděnice). Odpadne tak nutnost výměny lokomotivy a nebude co řešit, kromě zpoždění, které vznikne při odklonu – u dálkových vlaků to není až takový problém, během plánovaných výluk se to dá řešit např. výlukovým jízdním řádem a dřívějším odjezdem z Prahy ve směru do Plzně. 2) ČD plánují nákup nových dvoupatrových elektrických jednotek. Je to ale především proto, že Elefanti už za nějakých 10 – 15 let doslouží a bude nutné je nahradit. Nicméně nové jednotky můžou být klidně nějakou dobu v provozu souběžně. 3)… Číst vice »
Zadratovani rudne i zdvoukolejneni a optimalizace je chvalihodna, ale na te trati take vzroste regionalni doprava… myslim, ze resenim je spise tunel, jak pro naklady, tak pro dalkovku…
Jen je nutne jednat,…
Pokud bude někdy tunel, tak až za desítky let. Rudnou je možné postavit do 10 let, pokud se bude chtít. Moc bych si přál, aby nový hejtman Středočeského kraje tento záměr podpořil (předpokládám, že Jermanová funkci neobhájí, a může si za to sama).
Tak nerozumné není snad ani ANO, aby do voleb poslalo znovu Jermanku, na celém krajském úřadě snad není méně kompetentní osoby.
Bohužel, Jermanová je první i na letošní kandidátce ANO, přestože ji kritizuje i sám Babiš.
Ne bohužel, ale bohudík. Alespoň zmizí nejen čarodejnice Jermanová, ale i ANO.
Mně je úplně jedno, jakou barvu má stranická legitimace hejtmana, pokud ten hejtman samotný má rozum. To se v případě Jermanové říct nedá.
Ale třeba u nás na severu si na Bubeníčka s Komínkem nemohu stěžovat, přestože jsou oba z KSČM. Je sice pravda, že Bubeníček sám znovu nekandiduje, protože chce jít do důchodu, ale kdyby se Komínek udržel ve funkci náměstka pro dopravu, budu spokojen.
Obávám se totiž, že s příchodem neznámých lidí z jiné strany by se poměry mohly změnit k horšímu.
Doplnil bych svá slova: čím víc schopných lidí bude na kandidátkách všech možných stran, tím lépe. Bude větší konkurence a menší riziko, že se něco pokazí.
Jenže realita je bohužel často odlišná, a leckde kandidují úplné nuly, a to je ve všech stranách.
U Komínka mi vadí nejednotný postup. U jiných tratí mi odvětil, že přeci nemůže dát ČD na přímo, co kdyby někdo podal levnější nabídku, a u Švestkové dráhy to najednou nevadilo? AŽD si duplo a kraj objednal provo u AŽD.
Pro AŽD hrály dva faktory:
1) AŽD je současně provozovatel dráhy, na rozdíl od ostatních tratí, kde je provozovatelem dráhy SŽ.
2) Ještě před spuštěním pravidelného provozu na Švestkové dráze kraj objednával u AŽD víkendové turistické vlaky.
Prostě AŽD si řeklo, proč jezdit na sebe, tak si to vyduply na kraji.
A víte, že mně to nevadí? Díky tomu, že provoz je dotován krajem, vlaky jsou v tarifu DÚK se všemi výhodami, které z toho vyplývají. Pojedu-li např. z Třebívlic do Mostu, můžu stejnou jízdenku použít ještě v tramvaji (do časového limitu, který je vytištěn na jízdence).
A ono něco brání dopravci uznávat krajský tarif ve vlaku, který kraj nedotuje?
Ne. Nicméně v takovém případě dopravce krajský tarif uznávat nebude.
Tak on ho nemůže jen tak „uznávat“, ale především ho musí vyhlásit jako svůj vlastní tarif, tak jako každý jiný dopravce. A uznávat samozřejmě může i použitý toaletní papír, ale aby za poskytnutí služby dostal od organizátora příslušný podíl peněz nebo aby jím vydávané jízdenky uznávali i ostatní dopravci, to se bez nějaké dohody obejde těžko.
Prave proto, ze tunel trva dlouho, melo by se zacit co nejdrive, nelze to porad odkladat…
A souhlasim, ze by rudna mohla byt zadratovana co nejdrive take, dokonce by bylo i vhodne polozit par novych koleji pres Zlicin (metro B) a napojit ji na i na Semering…
Jak dlouho bude trvat stavba tunelu, je otázka financování a tím pádem počtu nasazených strojů. Je možné na něj vynakládat ročně 15-25 mld. Kč a postavit ho za 5 let nebo 3 – 6 mld Kč ročně a stavět ho 20 let. Kdyby se zvolila rychlá výstavba, pak by nebylo možné v té době realizovat jiné větší investice do železniční infrastruktury.
Jde o to, ze nelze to odkladat do nekonecna jen proto, ze to bude stat hodne penez, tim se situace bude dal zhorsovat a bude cim dal drazsi… Zvlaste musime brat v uvahu, ze zeleznicni infrastruktura u nas hodne zaostava, tak neni mozne skrtit neustale vydaje na zeleznici, rocne proste musi jit i 100mld. z rozpoctu, stale je mozne vyuzivat i penize z EU, nez uplne vyschnou… Muze se klidne stavet i delsi dobu nez vami uvadenych 5 let, to je myslim nerealne, ale 10-15let je docela adekvatni… PS: Nedovedu si predstavit, ze by do zeleznice slo rocne jen 25mld.… Číst vice »
S ohledem na kapacitu drahy… mno to je dost problem, reknete lidem, ze se proste nevejdou do vlaku a nedostanou se do prace… To je jako byste rekl ridicum, pardon, ale s obledem na kapacitu silnic ve meste pustime do nej jen pulku aut… To reseni musi byt komplexni, trat Praha-Revnice je ve spickach pretizena, ale zaroven jsou vlaky narvane k prasknuti… Vyluka sa.ozrejme problemy prinese, je to tak vsude, i na trati do C.Brodu byly zpozdeni na kazdem vlaku, kdyz se modernizoval usek u Klanovic… Myslim, ze je treba jiz zacit stavet tunel na Beroun,… Vyluka jde samozrejme take… Číst vice »
Poslední věta je to podstatné.
2) To není příčina zpoždění.
A často ČD trvá obrat soupravy od zpožděného vlaku déle než musí. I Žabotlamy uměly ČD otočit rychleji než Elefanta(tedy protože v soupravě byl potřeba fíra i v zadní jednotce.)
Význam Dobříšský je takovej, že tam nemá cenu si hrát na nějaký hrdinství. Navíc objízný trasy jsou ve zdejšim terénu dost komplikovaný a než jezdit z Měchenic do Čisovic, je lepší jet rovnou ze Zbraslavi na Dobříš (což ovšem dostatečně kreje běžnej bus).
A nepomohlo by kdyby vlaky Beroun – Praha nekončily na Smíchově a zajížděly by až na hlavák? Kdyby byla zase na 171 mimořádnost tak by lidé mohli využít alespoň tuto variantu… Kdyby tam ty 814 jezdily spojené dvě tak by to třeba mělo i smysl
Jestli myslíte vlaky z Rudné, které opravdu na Smíchově končí, tak je problém v podobě nedostatečné kapacity v úseku Smíchov – hlavní nádraží. Tam už se další vlaky nevejdou.
Dobra správa haze na objednatele svoji neschopnost situaci řešit buď řádnou udrzbou nebo prohlasenim o informaci nedostatečně kapacitě.
Prostě bordel a šlendrián. Ten stejný, který může za již 10 let opravovanou a před tím 10 let v stavu rozpadu jsouci D1…
Naprosto logické a správné. Redukce už tam měla být jakou dobu předtím. Přehled o možnostech má ten kdo infrastrukturu spravuje, ne ten kdo po ní chce jezdit. Konečně je tu ten zlomový okamžik kdy se SŽ postaví ROPIDu.
Jenže SŽ pracuje jen v moment, kdy je v průseru.
Tak. A na to já tady poukazuji celou dobu.
To nepopírám, tohle měli udělat už dávno a celému slavnému ROPIDu říct že to co si vymyslel na trati tohodle typu vyjezdit prostě nelze.
nebo naopak, už dávno měla být infrastruktura připravená na potřebnou kapacitu, SŽ by se neměla omezovat jen na papírování
Minimalné 10 let SZ usilovala o stavebni povolení, ale pozadavky obci byly buďto techn8cly nerealizovatelné nebo hodně nakladné. Tak se to lepi jak to jde.
No a tak se teda řekne, že to nejde a hotovo? Nemělo by se místo toho řešit nějaké posílení kapacity (už dávno, teda)? Okolo Londýna (ano, je to jinel „level“) jsou skoro všude čtyřkolejky,, přece nemůžeme chtít dostat lidi i náklady na vlak a současně jezdit po tratích z doby tatíčka mocnáře.
No tak sem na většině míst čtyřkolejku nenarvete, nicméně i ta optimalizace kapacitě trochu pomůže. Pro naplnění poptávky je holt třeba postavit tunel, na kterém se snad už pracuje, mezitím to určitě chce i zadrátovat a částečně zdvoukolejnit Hrbatou, ale to je taky věc, která nebude hned, ale spíš až někdy okolo roku 2030.
Hrbatá je potřeba elektrifikovat a zdvoukolejnit už jen kvůli místní dopravě, která díky drátům (a tím pádem lepším vozům) a druhé koleji přinese ještě více užitku. V celém úseku trati se masivně staví. V Berouně nad stanicí Závodí (Cibulka), stanice Nučice je nyní kompletně obestavěna a Jinočany se rozšířily až k nově vybudované zastávce.
Ale nacpete tam dvojkolejky a trojkolejky. Třeba můžete mít tři koleje z Krče po Sliačskou kde to můžete rozdělit na dvě, z krče také mohou pokračovat dvě, problém bude trochu zastávka na Kačerově, ale i ta by se dala asi vyřešit. Další věc je že od Smíchova se nadá na Hlavní více něž jedním tunelem. Taky se mohla udělat trojkolejka přes Vyšehrad delší, pokud by se tratě upravily co do výšky, tak mohla trojkolejka začínat už někde u Závišovy. Na Vyšehradě by mohly být větší poloměry a hlavně by měl projít konečně trojkolejný Vyšehradský most. Při troše snahy se bude… Číst vice »
Ano? A zkusili jste jednat s domečkáři v okolí trati 171, že byste rád další koleje? Tedy těmi, co zvolili vedení vesnice, které celou rekonstrukci léta blokovalo?
Další dvě koleje údolím Berounky jsou nerealistické. Lepší je zadrátovat Rudnou.
Další dvě koleje mohly být mezi Radotínem a Karlštejnem v nové podstatně kratší stopě se dvěma tunely, ale to by tomu nesměli bránit ti domečkáři a jejich starostové, kteří právě teď nadávají.
Proč? Další kapacita je třeba pro odklon dálkové dopravy při výlukách. Pro regionální dopravu stačí stávající dvoukolejná trať, Os by se tam klidně procpaly i při dočasně jednokolejném provozu. R a některé (ne všechny) Ex by stačilo posílat přes Rudnou.
V jedné z minulých diskuzí jsem načrtl hypotetické časové polohy R/Ex při odklonech, za předpokladu neměnných časů v úseku Plzeň – Beroun. Aby nevznikal problém s narušením stávajících tras Os na trati přes Rudnou, je potřeba druhá kolej v úseku Loděnice – Nučice a Rudná – Řeporyje. Pak to křižování s Os vyjde všude bez problému.
Přesně tak, nová stavba Radotín – Karlštejn je ideální řešení. Spíš asi 3 tunely, všechny kolem 2 km. Zečtyrkolejnění je snad možné z Radotína až k odbočce před Černošicemi do 1.tunelu, v Malé Chuchli se nejspíš vejde poloviční přesmyk a už od Smíchova to půjde ztrojkolejnit. K tomu zdvojkolejnění Kačerov-Vršovice – tím se vyřeší chybějící kapacita Smíchov – Hlavní. Místo megalomanských arogantních projektů typu 2.NS a tunel Beroun, které to hází někam za 40 let ála VRT a ve finále se nepostaví nikdy, poněvadž náklady na km budou prostě absurdní – takže to jen desítky let budou blokovat, než si… Číst vice »
Ne, není a je úplná pitomost, co píšete.
Po vystavbe tunelu tam dve koleje staci i na 5min. interval, kdyby prodlouzili nastupiste o 10m, tak by mohli jezdit i doubledeckery 4+4 vozy…
Tahle trať zdaleka nemá provoz který by vyžadoval čtyřkolejku. Stačí moderní TZZ a vlakový zabezpečovač a 15 minutový interval Os bude rázem děsná nuda.
A nemělo to být spíše tak, že se infrastruktura upraví na to aby to zvládala? Zase tak šokantní intervaly tam nejsou, jen je tam prostě předválečná technologie. Takže na hlavním koridoru ve 21. století není moderní traťový zabezpečovací zařízení je neodpustitelný přístup k infrastruktuře.
No ona releovka vz SSSR z roku 1953 na Smichově uz je taky muzejni exponat.
A zkraje provozu bimbadel i 25Hz obvody, které TISy rušily.
Jo, jo, to je pěkné, že už pár měsíců běží výluka a teprve se připravuje výlukový jízdní řád.
Ano, ale taky by ji měl spravovat, ne nechat rozpadat s tím, že vše vyřeší jen nějaké novostavby. Pak lze jít za objednatelem, aby v nejvytíženějším úseku požadoval delší soupravy namísto šibeničních intervalů. Pokud budou do Řevnic jezdit přednostně zdvojené ešusy a na Beroun pak kratší soupravy ze starších patráků, bude to jen logické.
Tak ten Beroun tu je druhořadý, to je asi jako s Kladnem. Nádraží na samém konci města a nebýt Beroun přestupní uzel různých směrů tak je to celkem mrtvý nádraží. Beroun jako takový pokud by se měl nečeho lepšího dočkat tak tří pruhů na D5, prpotže to bývá mrtvice ve špičkách všedních dnů. Tahle trat a tyhle vlaky jsou hlavně pro obsluhu toho údolí a vlak jednou za třicet minut musí stačit, klidně zdvojený jak píšete.
Spíše než tři pruhy D5 (přivádějící do přetížené Prahy další auta, čili na konci by to stálo stejně) bych raději pořádnou dálkovou trať, což by dále uvolnilo kapacitu pro náklad na koleje a přivedlo tam i část lidí. Mně se nějak do té silniční mrtvice nechce, i když chápu, že pro Vás je to ideál (a chiméra, že další asfalt to spraví, což ale praxe moc neukazuje). Berounské nádraží není až tak daleko, ale chybí k němu mostem přes Litavku protažená ulice alespoň pro zajíždění místních autobusů.
To jsou akorát Hanziho kecy, prdy a beďary. Lidé z Berouna do Prahy vlakem jezdí a nedivil bych se, kdyby jich už už bylo více, než autobusy. Soudím dle toho, co vidím. Pomohla by hodně ještě nová lávka přes Litavku a průchod od nádraží přes autobusák na sídliště zhruba takto: https://mapy.cz/s/mutemuvale
Je to o cca 200 metrů kratší, než se v současnosti dá dosáhnout. A každý krok se počítá, zejména ráno:-).
No jeden den si dejte na nádraží, jeden na dálničním mostu třeba někde u Loděnic s uvidíte sam kde ti lidi jezdí. Na to není potřeba ani sčítání.
Už ani blbější trolling být nemůže. U loděnic všichni sjíždí do Berouna nebo co? Že by to mělo něco společného s tamním nádražím.
Mě hlavně fascinuje ta vaše urputná snaha přesvědčit lidi, že mají jezdit autem. Asi vám zácpy připadají malé? Jen více aut a houštěji, dálnice si ráda počká na další tisíce aut denně. jako by ty pravidelné kolony nestačily.
Proto je třeba rozšiřovat dálnice pokud lidi chtějí jezdit autem.
To je skutečně pozoruhodné. Vlaky se mají omezovat když se nevejdou, ale dálnice rozšiřovat, když se auta nevejdou.
A ti co nechtějí jezdit autem?
Zaměstnanec SŽ, že?
Nestaci, jezdi se ve spickach do Revnic v 15min. intervalu a narvane vlaky, do Raditina je int. i 7,5min.
Organizace, jejíž profesionální mluvčí ze sebe je schopná vysoukat leda větu “ Použití institutu tzv. přetížené kapacity je velmi komplikované použít“, má šoupat nohama a vyměnit vedení od ředitele až po všelijaké jasenčáky.
Podle mě je ten institut stejně nesmysl.
Dopravce chce trasu, SŽ má nějaké priority. Podle priorit dopravce který chtěl trasu v 6:00 dostane na výběr druhý den 5:00 nebo nic(nebo naději že někdo před ním to odmítne). Na to není potřeba žádný další úřad.
Mě by strašně zajímala jedna věc. Byl někdy v historii použit institut tzv. přetížené kapacity?
Nebylo něco v tomto smyslu použito na RailtransExpress a jeho nahnání přes Malešice na Smíchov? To, že ten vlak nevyjel je věc jiná, jak to bylo se asi nikdy nedozvíme, ale ten projekt RTEX na mě působil fiktivně za účelem nakopnout ČD k lepším výsledkům.
No, jedna z nabízených variant byla i ukončení vlaků od Ostravy ve Staré Boleslavi 🙁
Ano, tehdy modrogumí vlaky z Brna byly důležitější, protože zastavovaly v České Třebové (kam šlo přijet nějakým vlakem třeba z Ostravy)
Státní moloch zůstane se státním Molochem. Nejdůležitější je kafíčko, keci o ničem úředníků, ale hlavně moc nezvedat zadnici ze zaprdene židle.
Kecy
keci to jsou, bohužel často blízko k pravdě
KecY
Nesmyslný mi přijde i jízdní řád, rychlíků Praha – Klatovy. To někomu jen vyšlo na papíře, není tam žádný prostor k eliminaci zpoždění. Minutový pobyt ve stanicích, v Plzni 2. Za minulého GVD tam bylo 2-3 minuty ve stanicích, v Rokycanech 5, v Plzni 10. Pak pokud z Berouna odjel vlak z 15 min zpoždění, tak z Plzně na Klatovy odjížděl včas, a nepřenášelo se zpoždění křižováním dále na protisměrné vlaky. Druhý problém je že jsou teď v Klatovech na rychlíky navázány osobní vlaky směr Horažďovice předm. a tam návaznost na rychlík směr České Budějovice – Brno. Rychlík chytne zpoždění… Číst vice »
Ten jízdní řád je podle požadavků Plzeňského kraje. Ten požaduje současně uzly Rokycany v X:30 a Klatovy v X:30.
Současný koncept má kromě zpoždění vlaků také negativní důsledky v podobě zhoršení obslužnosti obcí v úseku Přeštice – Klatovy, kde nejezdí téměř žádné Os, protože by se nevešly na trať. Další věc, kterou vnímám jako problém, jsou nefunkční přestupy ve směru od Chebu a Žatce do Klatov. R odjede z Plzně dříve, než přijedou vlaky z těchto směrů, a žádný Os tam pak nejede (max. do Přeštic).
Uzly R16 jsou takhle požadovány i MDČR.
A SŽ měla DESET let na položení 2 km (u Dobřan) druhé koleje na klatovské. Žel to bude asi až za 5 let, měla času dost.
Druhá kolej je potřeba v celém úseku Plzeň – Klatovy. Je to příměstská trať, tak by podle toho měla vypadat.
MD by patrně vlaky nejradši postupně utlumilo a ušetřilo si část práce, SŽ(DC) mu v tom namnoze pomáhá (je k tomu nejspíše i motivována). Uživatel je již delší čas někde vzadu na chvostu důležitosti, hlavní je vykázat navenek, že nějakou železnici financujeme, jedno jak. Potom se jen řekne, že to stejně k ničemu není…
Pobyt ve stanicích se zkrátil, aby se opticky zkrátila dojezdová doba do Plzně – obhajoba pětimiliardové investice do ejpovických tunelů.
Ne, ten se zkrátil, aby se ušetřily ty 3 minuty, co měla Dobrá správa získat optimalizací Plzeň-Klatovy… Ono to vychází, ale to tam nesmí být 3*PJ30-50 a k tomu výluka v Chlumčanech bez VJŘ. 😡
Revitalizace trati Plzeň (mimo) – Dobřany (včetně) Trať: 183 – Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín Stav Příprava Zahájení realizace 2024 Konec realizace 2026 Stavební správa Západ Kraj Plzeňský Cílem projektu jsou úpravy, které umožní změnu dopravního konceptu na trati tak, aby vlaky od Prahy mohly z Plzně ihned pokračovat ve směru Klatovy nebo aby bylo možné na tyto vlaky navázat přípoje ve směru Klatovy/Železná Ruda s krátkou přestupní dobou v případě ukončení vlaků od Prahy v Plzni. Stavba současně přinese další zvýšení bezpečnosti a pohodlí cestujících ve vybraných železničních stanicích. V rámci zpracování záměru projektu se prověří možnost přesunu zastávky Plzeň-Doudlevce… Číst vice »
co je to za nesmysl, přesun doudlevec k trolejbusu? dyť ta zastávka je téměř u trolejbusu, jedině by ji museli dát na most, perón tam je až k mostu, byť travní a z něj výlez přímo pod most, stačí, jen zabrzdit vlak jinde, jediné problémy jsou papírové, dle mě ta zastávka původně sloužila pro delší vlaky a tím pádem poslední vagóny stály až u mostu
přitom ČD do 5 minut nejsou většinou schopné odjet. Zajímavé, že Regiojetto dává za 60-90 vteřin skoro všude.
Naprostý souhlas. Na tento rychlík není letos spoleh prakticky nikde. Dlouhá zpoždění a jakýkoliv přestup je o náhodě. V červenci jsme např. žádali aby na R z Klatov počkala lokálka z Rokycan směr Příkosice (šlo o cca 15 min). Odpověď: nepočká, vždyť tam vám to jezdí jako tramvaj, za hodinu jede další…
nepřenese, horažďovickej nepočká
Na trati jezdí rychlîky o 5 vozech (cca 150 m) a jedno-dvoj sloni, SŽ zkracuje perony, tak si přestaňme lhát jak je to tam na limitech a všechno na 100% plné – to není.
Jak dlouhý by ty vlaky měly být? Praha-Brno(-Videň) jezdí 7 vozů, kolik myslíte že se naplní jinde?
Nemusí všude jezdit co půl hodiny rychlík a co čtvrt hodiny zastávkový. Dvojnásobek se dá ještě dost dobře skousnout, vlak může jet delší a trať se nezaseká, čili to bude úspornější, spolehlivější a přitažlivější. Navíc tak v základním stavu protáhnete i nějaký (ideálně ovšem nezpožděný) náklad.
5 vozů na na ZEx v úseku Plzeň-Praha a zpět často velmi málo, nezřídka se stojí. min 7, možná 8 by se šiklo, berte to tak, že ZEx i R zde slouží pro každodenní dojíždění do práce,
Ve špičkách na Ex6_Cheb těch 8 vozů jede a někdy to stačí tak tak…
a nevíte prosím, jaká je obsazenost Plzeň-Cheb? dík
Správa železnic omezí na trati z Prahy do Berouna některé výluka,
?
Typický přístup SŽ – objednejte méně vlaků a bude po problému. Úplně v duchu nedávného Jasenčákova dopisu, který nadzvedl ze židle radního Komínka z Ústeckého kraje a mnoho dalších představitelů i z jiných krajů.
Řešením není méně vlaků, ale vyšší kapacita. A tu je možné zajistit jedině tak, že bude pod dráty trať přes Rudnou, aby bylo kudy odklonit dálkové vlaky. S tím musí být spojeno i částečné zdvoukolejnění, pokud možno v úsecích Řeporyje – Rudná a Nučice – Loděnice.
Jenže to je řešení, které nelze uplatnit hned, prostě Správa železnic by se konečně měla přestat bát přihlásit kapacitu dráhy za naplněnou. Ano, je samozřejmě lepší navýšit kapacitu, ale to nelze hned, proto je jsem pro obojí, v současné chvíli zavést omezení, ale zároveň s tím se zavázat, že do určitého roku dojde k navýšení kapacity. A pardon, když Správa železnic navrhne upravený JŘ, ROPID to odmítne a teď si stěžují, že se nejezdí načas, to čekali co, že výluka provoz neomezí?
Pokud by ROPID přistoupil na redukci vlaků, SŽ pak bude kecat nesmysly o tom, že alternativní trasa přes Rudnou není potřeba, protože by to nebylo rozpočtově odpovědné. Právě naopak – jediná možnost, jak zatlačit na SŽ, aby zadrátovala Rudnou, je objednávání vlaků na S7 bez jakékoli redukce, a to i za cenu trvalých problémů v podobě zpoždění vlaků.
Protože jinak tu Rudnou nikdo nezadrátuje a alternativní trasa pro dálkové vlaky nebude.
To jsou jen kecy, a čemu jsme si pomohli neredukcí? Ničemu, všichni akorát brečí, že SŽ může za zpoždění vlaků a říkají, že redukce není řešení. Nebo co čekáte, že se ze dne na den zadrátuje Rudná? Prostě říct ano, my Vám ustoupíme, ale Vy se nám zavažte, třeba i nějakým memorandem (písemně), že do x let zadrátujete Rudnou. Upřímně v mých očích jsou lidé z ROPIDU pěkní blbci, když odmítli řešení na dobu rekonstrukce. Jiná situace by byla, kdyby se Správa železnice odmítla zavázat.
Nějaké memorandum má v praxi hodnotu použitého toaletního papíru.
Tak jakýkoliv jiný závazek, ale i tak, se pak bude moct poukázat, kapacita byla plná, my vám vyšli vstříc a jaktože se nic neděje? Navíc předpokládám omezení jen na dobu výluk. Protože odmítnout dočasné řešení a pak brečet je zvláštní.
K opravám bude čas od času docházet pořád. Vy si představujete, že až se dokončí oprava tratě přes Karlštejn, nebudou už žádné práce nutné. Není to pravda.
To neříkám, ale nebude to tak obří rekonstrukce. A nebude potřeba tak velkých redukcí. A pokud se Správa železnice zaváže, třeba, do 5 let elektrifikovat Rudnou, tak kde je problém.
Za nějakých 20 – 30 let bude muset trať přes Karlštejn opět projít velkou rekonstrukcí. A zas budou stejné problémy jako nyní, pokud nebude Rudná hotová.
Proto ta podmínka třeba 5 -8 let na vyřešení Rudné.
Jenže na nějakou podmínku s**e pes.
SŽ je tak neschopná organizace, že bude blokovat zadrátování Rudné všemi dostupnými prostředky. To je realita. A proto má memorandum hodnotu takovou, jakou jsem zmínil výše.
Máte pro to nějaké důkazy?
Takže je podle Vás v pořádku neeliminovat zpoždění z důvodu výluky tím, že se omezí spoje, a následně křičet, SŽ je zlá vlaky nejezdí načas?
Důkazem je celkově fungování SŽ. Neustále se vymlouvají na to, že to či ono nejde, redukují přebytečné koleje ve stanicích nebo přímo likvidují celé dopravny pro nadbytečnost, a pak se všichni divíme, že najednou jsou ty koleje nebo výhybny navíc potřeba.
Příklad: výhybna Kuks. Ta je zoufale potřeba, aby v případě zpoždění rychlíku z Pardubic do Liberce mohl rychlík opačným směrem odjet z Dvora Králové včas a mohlo se přesunout křižování.
On je mezitím nějaký rozdíl?…XD
No to, že hlavním viníkem současné situace je SŽ (SŽDC), je zcela nezpochybnitelné, teď už je jen otázka, jak velkou procentuální část viny nese.
Obávám se, že pouhým tlačením se silná státní nevole prosazovat do dopravy vyšší podíl železnice nezlomí. Nejvýše – jako to probíhá už léta – se přidá i na silnici (dráže pro stát, levněji pro uživatele) a výsledkem bude jen více dopravy, což už vidíme v praxi. Kdyby byla vůle skutečně podpořit vlaky, už máte přinejmenším ve stavbě dálkové tratě do Berouna a Benešova, opravenou „pravobřežku“, tunel Ústí – Pirna, v rámci možností udržovaný zbytek sítě a obnovená i místní přeshraniční spojení (protože především na sousedské spolupráci a nikoli na posilování vlivu vzdálených center může stát – nejen – evropská sounáležitost).… Číst vice »
Jenže vůle podpořit vlaky nenastane bez problémů, které budou trápit desetitisíce lidí v okolí Prahy.
Podle vašich komentářů to vypadá, že drátovat Rudnou chcete kvůli vlastnímu uspokojení, a objednávku osobní dopravy kvůli vyřizování účtů mezi ROPIDem a SŽ. V normálním světě by se oboje dělalo kvůli umožnění přepravy cestujících a nákladu. A to v případě trati kolem Berounky znamená (i v ideálním případě postupu staveb po dobu desítek let) raději v letech rekonstrukcí pravidlelné vlaky po 30 minutách jedoucí v předem známý čas, než 4-6 vlaků v hodině jedoucí v náhodný čas a ve shluku. A samotná drátizace Rudné bez předělání výhyben a nejlépe vložení dvoujkolejných úseků stejně moc nepomůže (neb tam ROPID S-bahn taky… Číst vice »
Nemáte pravdu. Za prvé, nejsem zaměstnanec ROPIDu, takže nemám žádný zájem na nějakém vyřizování účtů. Za druhé se domnívám, že tolik osobních vlaků, které tam jezdí teď, je skutečně potřeba, a to hlavně během školního roku, mimo prázdniny.
Co se týče drátizace Rudné, už jsem se tu několikrát zmiňoval i o dvoukolejných úsecích. Pokud uvažujeme stav, že časové polohy Os jsou neměnné, tak jsou třeba dvoukolejné úseky Řeporyje – Rudná a Nučice – Loděnice. Ty by úplně stačily pro to, aby tam zvládly projet R a některé Ex.
Tak to jsem rád. Tak pokud to děláme kvůli lidem, tak je snad nebudeme mučit několikaletým rozvratem jízdního řádu kvůli tomu, abychom SŽ donutili k drátizaci Rudenky. Potřeba je tam kapacity těch vlaků, ne jejich počet. A pokud jich je vysoký počet a jedou úplně mimo jízdní řád, tak zejména u vlaků jedoucích na kufru předchozímu ta kapacita není optimálně využita. Rudná – takto souhlas, to by bylo užitečné. Jen nesouhlasím s tím, kvůli dosažení tohoto cíle zvyšovat rozvrat vlakové dopravy v celé západní polovině Čech (např. v sobotu v Mariánských lázních mimořádně otočený západní expres měl +119 minut; a… Číst vice »
Pokud by mělo dojít k plánované výluce na spodní trati přes Karlštejn a odklonu přes Rudnou, není problém vydat výlukový jízdní řád, podle kterého pojedou dálkové vlaky z Prahy dříve a do Prahy přijedou později. To je standardní postup, běžně to dělají DB při odklonech dálkových vlaků v Německu.
V případě mimořádnosti, která by způsobila odklon přes Rudnou, by se holt jezdilo se zpožděním, ale nějak by se to projelo.
ano nelze uplatnit hned, ale SŽ je uplatňuje nikdy, to je ten průser
A to se stalo teď před minutou, že? Tam měla být další použitelná trasa už dávno, ne, že se bude zase někdo vylhávat. že o ničem netušil a blablabla…
To ne, ale když už ROPID odmítné opatření, tak ať alespoň neřve, že to nejezdí načas – což je logické. Mě by zajímalo, co by ROPID dělal, kdyby se s nima Správa železnice nebavila a prostě řekla, že se omezí počet spojů z důvodu výluky.
V tom dávnu se rudenka vyskytovala na seznamu tratí s možností ukončení objednávky kvůli nevytíženosti.
Nevím, po kolika minutách tam teď osobní vlaky jezdí…ale třeba zředění intervalu z 15 na 20 minut při použití o něco delších souprav by mohlo problém vyřešit. S-Bahn v ČR nikde nemá samostatné koleje jako mnohde v zahraničí, proto představa spolehlivého JŘ při intervalu třeba 10 minut je značně iluzorní. Zejméná pokud tam musíte protlačit ještě rychlíky, expersy a nákladní vlaky…
A navíc toto uděláte hned. Elektrifikovanou zdvoukolejněnou Rudnou tak za 8-10 let, tunel ještě později.
Ve špičce pracovních dnů jezdí vlaky v úseku Praha hl.n. – Řevnice v intervalu 15 minut, jinak je základní interval 30 minut.
Jenže provést takovou redukci, jakou popisujete, by znamenalo ústupek pro SŽ a tím pádem zadrátování Rudné, které bude tak jako tak potřeba, půjde hůř protlačit.
Dráty přes Rudnou jsou šidítko, které fakticky nic moc neřeší. To že čáry železnice na mapách jsou pořád stejné neznamená, že jsou stejné i ve skutečnosti.
Jaké šidítko? Dráty přes Rudnou jsou potřeba, aby v případě výluk bylo kudy odklánět dálkové vlaky během stavebních prací, bez vlivu na regionální dopravu. Současné řešení, kdy některé rychlíky z Klatov do Prahy jsou z Berouna nahrazeny během výluk autobusem, je zcela nepřijatelné. Ten autobus většinou ani nedojede včas a nabere zpoždění v dopravní zácpě na dálnici D5.
Na trati přes Rudnou není a nebude taková kapacita, aby dálkovou dopravu z trati 171 zvládla, o jízdní době nemluvě. Navíc logika, že narušení regionální dopravy přes Řevnice zabráníme narušením regionální dopravy přes Rudnou je fakt divná.
Však já neříkám, že by se tudy měly odklánět všechny dálkové vlaky. Stačí jen některé během výluk. Může se to klidně dělat podle aktuální situace – podle toho, kde bude zrovna volno, se pošle vlak. Tak, jako je to před Brnem ve směru od Vyškova.
A právě proto, aby nedošlo k narušení regionální dopravy, navrhuji částečné zdvoukolejnění v úsecích Řeporyje – Rudná a Nučice – Loděnice.
Nedávná reko trati přes Rudnou byla hrazena z EU, čili v následujících letech tu nelze dělat další úpravy bez toho, aby se vracely peníze do EU.
Ale lze. Stačí do té EU napsat, že se projektové předpoklady podařilo překonat a tedy je potřeba zlepšení – jenže ono se NECHCE, to je horší, než když to tady „NEJDE“….
Ale už se můžou dělat projektové přípravy a začít stavět hned poté, jakmile vyprší limit daný dotací.
Za tenhle stav může (krom všech sdružení, co odmítají léta jakékoliv kopnutí do země) hlavně ROPID. Objednat tam tolik vlaků je hovadina. Měl se udělat Beroun po půl hodině v trojslonu a zbytek Os odříci. Lepší méně a spolehlivé, než tenhle bordel.
No ono jezdit trojtě při tak měkkém napětí co je mezi Radotínem a Dobřichovicemi není nic dobrého.
a ani na to nestaci nektera nastupiste.
Tak 3 spojené 471 zde již mnohokrát jezdily, holt se někde zadní 3 dveře neotevíraly, žádná katastrofa. Problém bude spíš s tím napětím.
Důvodem, proč se první úsek na 171 dělá až teď nejsou zádné spolky ale SŽ (SŽDC), jelikož nebyla opravu této trati schopna řádně připravit a dlouho dobu ji odkládala. Jinak vlaky už teď většinou jezdí jen 30 min. taktu.
mila modra soudruzko, ropid/idsk objednava tolik vlaku, aby jimi lidi odvezl, ne ze tam neco z pleziru vozi vzduch…
Jasně, může za to ROPID, který chce odvézt cestující… lidi přece můžou jet auty po D5 a od Rudné si vystát kolonu, další u Barrandova nebo na Smíchově nebo na Stakonické… proč by měly jezdit vlaky, o které je zájem a proč by takový šlendrián měla Správa železnic podporovat, že? 🙁
taky může jezdit jednou za hodinu šestislon….
Nene, to taky nemůže. Krátký, málo výkonný a málo často, šetřit koleje je základ. Koho zajímají cestující a nákladní doprava, že.
Otevřel si hospodu a chodili mu tam lidi.
Má trať ale blbouni z ROPIDu tam objednávají vlaky. Hezky jednou za hodinu, nepřetěžovat nepřepínat, ještě by se to infrastrukturní muzeum porouchalo.
Konečně se řeklo nahlas, že průjezdný model je rozvaděč zpoždění.
To proto, že se to dělá blbě a na centrálním nádraží nestojí záloha, která zaskočí za zpožděný vlak.
možná by stačilo,kdyby na obrat bylo třeba 30 minut a ne 7,pak by se to dalo srovnat. jinak ten,co pojede os.na východ tak s přestupam na Masaryčku dostane tak pul hodiny navíc.
Záloha stojí v Libni. Na hlavní by se těžko vešla další souprava co by tam stálá celý den. Myslím že by to SŽ ani nepovolilo
+ je teď vlastně mimořádně ještě záloha v Berouně
Tak to je obecně známá věc. U průjezdného modelu je vždy otázka, jestli výhody převažují právě potenciální přenášení zpoždění. A je jasné při výlukové činnosti na jedné trati se to opravdu nevyplatí.
jasny, po modru je nejlepsi vlak ukoncit v libni, vysocanech nebo na smichove…
ze to spouste lidi dokaze usetrit desitky minut denne provozni fachidioty nezajima…
Momentálně je situace taková, že průjezdný model S1-S7 přináší užitek mnohem menšímu počtu cestujících, než kolika ho rozvážením zpoždění a fungováním na dvě nádraží (S1) přináší.
Průjezdný model je super, když se ani na jedné straně nestaví nebo se nerozpadá. Když je infrastruktura cajk, může průjezdný model fungovat.
No to jsem tedy zvědavý, co vymyslí. Osobně si moc nemyslím, že by se po redukci situace nějak výrazně změnila k lepšímu. Jinak až bude za letošní rok známý celkový počet mimořádností, tak bych byl docela zvědavý jaka část jich byla na 171.
„Správa železnic považuje za vhodné, aby Praha, Středočeský kraj a ministerstvo dopravy omezily objednávku.„Z hlediska přídělu kapacity nemáme oprávnění přidělení odmítnout. Použití institutu tzv. přetížené kapacity je velmi komplikované použít,“ Tomu nerozumím. Tak buď kapacita z důvodu výluky není a neexistuje, pak ji Správa železnic nemůže přidělit. Anebo i při výluce je a existuje a pak zase dopravce a objednatel nemají důvod odříkat již objednané vlaky??? Jak to tedy v Radotíně je? Prodává tam snad SŽ neexistující kapacitu? A vydala nějaké oznámení, že kapacita není, které by objednatele oprávnilo, aby odřekli již objednané vlaky? Anebo se tady jen někdo není… Číst vice »
Tzv. Propustna vykonnost trati i stanic se dá poměrně exaktně spočítat, přičemz optimalní stav pro provoz je cca 75% maximálni proputnosti. Takže argumentovat SŽ má čim. Že se na to kasle je jiná věc.
Všechny tratě kolem Prahy jedou na 100% kapacity a vlaky jsou plné. Tak co uděláte? Necháte čtvrtinu lidí na peroně?
Vlaky jsou „plné“ takto: https://imgur.com/H1TtY9X
Foceno v době koronakrize?
13.8.2020
To jsou prázdniny. V září a říjnu budou vlaky plné, studenti se vrátí do škol a ostatní se vrátí z dovolených do práce.
Že jsou prázdniny nijak neospravedlňuje plýtvání veřejnými penězi, energií, ani nesmyslné plýtvání kapacitou tratě, objednáním služby která je průkazně minimálně využívaná.
Níže jsem vám odepsal, že není žádný problém vložit poznámku, že některé vlaky nepojedou od 1.7. do 31.8. Ale opakuji – to není řešení. Nevyřešíte tím zbývajících 10 měsíců, kdy vlaky jezdí plné.
Když to není „žádný problém“, proč se tak nestalo?
I kdyby se tak stalo, jak vyřešíte problémy, které na trati budou trvat zbývajících 10 měsíců v roce, kdy vlaky jsou plné a je potřeba, aby jezdily v krátkém intervalu?
Ve dvou měsících provedu nejnáročnější výlukové práce třeba, alespoň. Když nic jiného.
Jenže do 31.8. se všechny práce nestihnou, které se dělají teď.
Foceno po výstupu cestujících na konečné vlaku.
Foceno ráno směrem na Beroun 🙂
Zde foceno ve směru z Prahy odpoledne: https://imgur.com/GODlij5
Zvláštní, že je to foceno zrovna před Smíchovem a ne za.
Protože fotka „za“ Smíchovem už zde byla: https://imgur.com/H1TtY9X ale to zas můžete mít jinou demagogickou poznámku, třeba že to není před Černošicemi 🙂
Mám třeba demagogickou otázku: Proč ty fotky nemají např. Exif info?
Aby se nedalo ověřit z dat, že kecá…
Vy jste hotový forenzní analytik z NÚKIB 🙂
Vy nevíte, co to jsou data EXIF?
Fotka je, jak už jsem psal v komentáři v předchozím článku, zcela irelevantní
Naopak, fotka je zcela průkazným obrazem reálné obsazenosti.
Už jsem tady psal, že klidně je možné omezit jízdu některých vlaků, že nepojedou od 1.7. do 31.8. Prázdninová poptávka je logicky nižší. Nevyřešíte tím ale zbývajících 10 měsíců, kdy jsou vlaky plné.
Ne není. Zaprvé se jedná pouze o 1 fotku, tudíž se nemusí jednat o trvalý stav, ale pouze o výkyv. A zadruhé není jasné v jakém vlaku byl tento stav focen a logicky není možné, aby všechny vlaky jezdily v celé trase 100% vytížené.
Jinak proti zrušení posilových spojů a snížení kapacity (pouze 1 souprava 471 místo 2) základních spojů v okrajových časech (mezi špičkou a sedlem) o prázdninách nic nemám, tyto spoje opravdu tak vytížené nejsou, ale jinak posilové spoje potřebné skutečně jsou.
Počty přepravených osob v okolí Prahy stoupají více než 12 let. Za tu dobu už mělo MD (potažmo SŽ) dost času situaci řešit. Zatím jen studie na studie a trať se vesele rozpadá dál.
Nejen MD. Někde jsou i příčiny. Nelze je odstranit, ale lze je zmírňovat a ne naopak podporovat.
Bude se jezdit na stojáka. 20 minut se to vydržet dá.
Nanejvýš po dvou ve čtyřce.
Na fotce je úplně normální jev – ráno jezdí vlaky do Prahy plné, ale z Prahy prázdné, odpoledne je to naopak. A protože jiný způsob, jak dostat soupravu do Berouna bez jet prázdný do Berouna není, tak to vypadá takto. Jde prostě o to, aby se nehromadili v dole horníci
Odjezd S7 z Prahy odpoledne: https://imgur.com/GODlij5
Už tady někdo psal, že nelze ověřit pravost fotky, protože k tomu chybí data EXIF. To klidně mohlo být nafoceno během koronakrize.
Anebo, a to už jsem říkal, je to během prázdnin, a případná redukce vlaků během prázdnin by nevadila. Ovšem během školního roku je redukce nepřijatelná.
Informace z exif má přibližně stejnou průkaznou hodnotu jako datum v názvu souboru 🙂
Pár fotek z jednoho místa v jednom vlaku v různé dny a denní doby má prakticky nulovou hodnotu. Taky nevíme z kolika fotek je vybráno, aby se hodilo, že je to prázdné, kolikrát jste nevyfotil plnější obsazení? Užitečná data vzniknou až budete sčítat cestující z celého vlaku na každé zastávce, opakovaně třeba během měsíce. Reporty jednoho člověka budou vždy značně zkreslené.
jeli jsme tim vlakem rano a ve 14h z prahy a byl z 75%+ plny
Prodloužím vlaky, kde to jde. Ovšem, je to i problém přílišné centralizace všeho a vyvolávání (někdy až umělé) dopravní potřeby jako takové.
Pak jsou ovšem zpoždění při jakékoliv i drobné mimořádnosti nevyhnutelným důsledkem. záležitostí. A to ministr ani ředitel SŽ v nějakém krátkém čase určitě nevyřeší.
Ano. Pokud je to všeobecně známé tak by mělo byt take obecně známé jake to ma dusledky, tedy zpoždění či odřikáni vlaků i pri bezném provozu natož při výluce. Pak je udivujíci jak se tomu starostove a ROPID nyni staví.
Spočítat se sice dá, ale ze zákona se tím argumentovat nijak nedá – i když v okolí Prahy je číselně úroveň kvality dopravy nedostatečná a tratě jsou přetížené, tak zákon říká pouze to, zda se na trať dá fyzicky přidat nějaký další vlak nebo nedá, a to se dá de facto vždycky – i na traťi na Beroun může jezdit 1000 vlaků denně rychlostí 5 km/h na dohled – a to právníci ví, a proto by SŽ okamžitě rozcupovali. Jinak řečeno, dle zákona, který ignoruje čísla se na jakoukoliv trať dá přidat vlak vždycky s výjimkou, že tam indiáni vytrhali… Číst vice »
Ano SŽ tam zcela určitě prodává neexistující kapacitu, neboť úsekem několikrát denně projíždějí (zpravidla nákladní) vlaky v tzv. „zbytkové kapacitě dráhy“ jejichž jízda narušuje osobní dopravu. Přitom by tímto úsekem SŽ žádnou zbytkovou kapacitu neměla přidělit.
A to se odřeklé spoje projevují jako „včas”…