lot
Dopravci Železnice

Jednotný tarif bude mít svoji slevovou variantu, která bude obdobou IN25. Pilotní provoz začne o pár týdnů později

Vizualizace podoby aplikace systému jednotného tarifu. Foto: Cendis
Vizualizace podoby aplikace systému jednotného tarifu. Foto: Cendis

Ministerstvo dopravy chce zatraktivnit cestování s chystaným jednotným tarifem o nový věrnostní systém, který za roční poplatek 530 korun umožní nákup jízdenky o čtvrtinu levněji. Kvůli zapracování do smluv o několik týdnů posune plánovaný pilotní provoz celého Systému jednotného tarifu, který měl začít v pondělí.

Věrnostní systém zatím s pracovním názvem SJT 25 Ministerstvo dopravy navrhuje ve dvou verzích: za 220 korun na 90 dní a za 530 korun na rok. Měl by fungovat prakticky stejně, jako IN25 u Českých drah, jízdenku automaticky zlevní o čtvrtinu. Součástí tarifu budou i síťová jízdenky v různé délce platnosti od týdne až po rok nebo traťové jízdenky.

Podle náměstka ministra dopravy Ladislava Němce míří SJT 25 hlavně na cestující, kteří nejezdí každý den, ale ani málo. Ministerstvo tak reaguje i na připomínky, že státní tarif, který je v podstatě cenově kopií kilometrického tarifu Českých drah, není cenově tak atraktivní, jako některé nabídky samotných dopravců. „Jsme si vědomi toho, že velká část jízdenek se na železnici prodává levněji a ne podle kilometrického tarifu. Vytváříme však systém ucelených přepravních smluv, kdy doprava na určité trase může být provedena různými dopravci, s rozdílnou kvalitou nabízených služeb. Z logiky věci pak je flexibilní tarif dražší než cenové nabídky dopravců na konkrétní spoje. Do již nastavených cen SJT nezasahujeme, jenom rozšiřujeme nabídku pro pravidelnější cestující,“ řekl náměstek ministra dopravy Ladislav Němec.

Dopravci podle něj k věrnostnímu systému nemají zásadní připomínky, stejně tak kraje. Jedinou výjimkou je Jihomoravský kraj, který má obavy, že cestující budou raději jezdit v rámci kraje na státní tarif a přijdou tak o část příjmů. „Vzhledem k tomu, že z necelé třetiny financujeme provoz krajem objednávaných vlaků, věříme, že k dohodě na akceptaci tarifních nabídek dospějeme“ dodal Němec.

Nový věrnostní systém bude platit až od prosince, kdy začne ostrý provoz jednotného tarifu ve všech vlacích v závazku veřejné služby v zemi. Dopravci budou přístupové smlouvy podepisovat v příštích dnech. I proto dojde k posunu startu testovacího provozu, ten měl začít v pondělí. „Chceme mít smlouvy kompletní i se zapracovaným věrnostním programem, abychom nemuseli během testování dělat další dodatky,“ vysvětlil Jan Paroubek, pověřený ředitel Cendisu, který systém připravuje. Nový termín pro pilotní provoz není zatím stanoven, Cendis a ministerstvo by rád zahájili testování se změnou jízdního řádu 14. června. „Jsme rádi, že se dopravci k tomuto pilotnímu provozu připojí. Je to dobrovolná aktivita, není nijak smluvně zakotvená, ale všichni si uvědomují složitost celého systému a vítají možnost vše vyzkoušet v reálném provozu,“ dodává Paroubek.

Systém jednotného tarifu umožní jízdu v určitém úseku s libovolným dopravcem za stejnou cenu, podobně jako například v krajských integrovaných systémech. Cendis pro testování systému, který má začít v ostrém provozu v prosinci letošního roku, vybral tratě Česká Lípa – Rumburk a Plzeň – Most.

Mapa tratí, kde se začne testovat Systém jednotného tarifu. Foto: Cendis
Mapa tratí, kde se začne testovat Systém jednotného tarifu. Foto: Cendis

Jde o tratě, kde jezdí více dopravců. V případě vlaků mezi Českou Lípou a Rumburkem České dráhy a Arriva, mezi Plzní a Mostem České dráhy, GW Train Regio, RegioJet ÚK a Die Länderbahn CZ.

Cendis chce testování využít pro vychytání případných chyb. Podle Václava Henzla z Cendisu budou mít dopravci systém v první fázi v přenosných pokladnách i ve svých prodejních systémech. Během léta by mělo dojít ke spuštění e-shopu a prodeje přes mobilní aplikaci.

Systém jednotného tarifu bude od poloviny prosince se změnou jízdního řádu povinný pro všechny dopravce na spojích v závazku veřejné služby, u komerčních spojů bude záležet pouze na nich, zda se k němu připojí či ne.

170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Podle mě se míchají dvě věci:
1) Ministerský tarif, abych mohl přestupovat mezi vlaky v závazku. To se mělo inspirovat existujícími IDS tarify a rozhodně nemělo vycházet dráž než komerční nabídky. Byla by snaha protlačit to do všech krajů a MHD.
2) Unitarif. Aby se dal nařídit befelem, tak dražší než komerce. Ale už existuje NRT, není potřeba vyvíjet od 0, když stačí doladit.

Tomáš Záruba

Bude u síťovek taky sleva pro děti (důchodce), resp. bude ji pak možné koupit v takové variantě za 25% její ceny pro 26-65?

ušatá

To těžko, pokud vím, tak to se nechce. Byl jsem právě zastáncem, aby právě síťové jízdenky byly se slevami pro různé druhy cestujících, aby se více podpořilo cestování všech skupin obyvatel vlaky – veřejnou dopravou a také aby už konečně k tomu byla i varianta pro MHD v celé ČR, k tomu aby to platilo i v celé ČR na přípojné linky autobusů. Jenže v této zemi se asi nechce rozvíjet veřejná doprava, natož železnice, takž se ceny dělají tak, aby s tím jezdilo co nejméně lidí a ještě jsou nápady jak to omezit tím, že se budou zavádět místenky… Číst vice »

Bob

Věrnost tarifu, to už je ovšem úplně jiný level než věrnost dopravci. 🙂

medved

Ta sitova tydenni OneTicket bude platit uplne ve vsech vlacich (s pripadnym dokoupenim mistenky)?

Hop

Určitě ve všech vlacích, které objednává stát. Pendolina a vlaky RJ a LE stát neobjednává, tak tam bude záležet na vůli dopravců. Předpokládá se ale, že se zapojí všichni.

medved

Kdyz pisete „ve všech vlacích, které objednává stát“, tak myslite jenom objednavky ministerstva dopravy nebo i kraju? Pokud to chapu dobre, tak MD objednava dalkovou dopravu a kraje objednavaji kratsi trate na svem uzemi. Dekuji za odpoved.

Leinad

Možná ministerské vlaky budou na zkoušku dřív, ale krajské budou určitě přidány.

ušatá

To je právě špatně. Doprava musí mít jednotný systém bez komplikací pro cestující. Nevím, proč by mne mělo zajímat s kým jedu a jak je ten spoj financovaný. Prostě tu musí fungovat jednotný systém veřejné dopravy a ne hra na jakési soukromé dopravce a tzv. konkurenci. To běžného cestujícího naprosto nezajímá. On chce jet tehdy, když přijde na zastávku a pojede prvním spojem a tam mu musí platit celostátní jízdenka. Zejména předplatní, síťová apod. Jinak to nemá smysl.

Leinad

Svozové busy pro zaměstnance v tom být nemusí. Ale bude tam o něco víc než základní dopravní obslužnost.
Jako neznalý cestující se nemusíš dozvědět, že jezdí nějaké spoje navíc. A když budeš čekat na vlak(o kterém sis zjistila že jede ve 14:00) můžeš odignorovat místenkáče jedoucí 13:55 i 14:05.

Tomi

Baví mě, jak se dneska prohlašuje, ze komerční spoje budou v tomto systému jen na dobrovolnosti dopravců, žádné dohody. Přitom o sjednocení tarifu se tady mluví už léta – v podstatě od doby ještě před velkým soutěžením výkonů ve prospěch soukromých dopravců. A mluví se o něm právě na základě komerčních spojů některých dopravců na páteřních tratích.

robert

Aspoň nějaká dobrá zpráva. Ale nechápu, o co JMK jde? Ty mrchy si příjem vynutili tím, že prostě nenabízí jízdné dopravce. Za normálních okolností bych proti tomu nic neměl, ale když jsem třeba z Brna do Hodonína jezdil za půlku, páč mám IN50, tak jezdím po kraji minimálně. Není mi jasné, proč bych měl za stejnou cestu, za stejný čas, za stejný vlak a za stejnou kvalitu služby dávat dvojnásobek než předtím.
Až do minulé změny jsem IDS JMK považoval za skvělý, protože on je to opravdu progresivní systém. Progresivní asi zůstane, ale pro mě méně použitelný.

Leinad

Nemám dojem, že by paušál JMK stal více než IN100 nebo traťovka. 😀

Pečlivý pozorovatel

Naprosto zbytečné, diskuze i tarif. Leoše koupi ČD, RJ vydrží do švestek, DB dostalo zákaz investovat do zahraničí, takže Arriva také brzy skončí a SJT bude zbytecny 😀.

xyz

Arriva bude eventuálně prodána jinému subjektu.

A zapomněl jste na GWTR a Die Länderbahn.

Pečlivý pozorovatel

Arriva již byla na prodej, ale nikdo nebyl ochotný dat za ní dost peněz tak DB prodej zrušil. Je to neprodejná firma. Obzvláště teď v krizi.

LiborV

Předpokládám, že se prodej Arrivy uskuteční. Možná později, možná po částech a zřejmě levněji než si původně německý management představoval. Důležité bude před prodejem zvýšit hodnotu jednotlivých národních poboček, třeba novými kontrakty. Třeba v Nizozemí je teď hodně Arriva pod tlakem dravé konkurence někdy i s čínskými elektrobusy.

Cestující

RJ je na lince R8 již v cenové hladině tarifu TR10, nad kterým tu místní milovníci opravdu levné kávy tolik plakali.
Zajímavé, že na toto téma „žlutý“ autor nenapíše ani čárku. 😆

Miropiro

Ale psalo se. Zdražování jízdenek na R8 se tu psalo.

Cestující

V diskusi nebo v samostatném článku?
Diskusi jsem zaznamenal, článek speciálně na toto téma nikoliv.

Cestující

Děkuji Vám za odkaz.
Bohužel ceny a informace uvedené v tomto článku jsou již výrazně vyšší.

David

Informace asi výrazně vyšší nebudou a ceny rozhodně nepřekročí to, co má dopravce ve smlouvě.

Pečlivý pozorovatel

Cena za kterou RJ vysoutěžil tuto linku a se kterou porazil ČD, jak to tak vypadá, byla kapku podhodnocena. MD ušetří ale zaplatí to cestující. No lidé asi ještě budou vzpomínat na modré vlaky sice bez kávy, ale s větší spolehlivosti a hlavně s možností řady slev.

Pečlivý pozorovatel

Ale tady je řeč o lince R8. Kde má RJ monopol a řádně toho zneužívá.

Pečlivý pozorovatel

R8 je přeci Bohumin- Brno a o tom je tu debata. Ale to jistě víte.

Petr

Ale, pane Sůro, důležitý je ten úsek Přerov-Brno, tam je ten rychlíkový monopol. Můžete to srovnat alespoň s osobáky, které jedou ve stejném úseku? Pokud tam teda ještě něco takového jezdí… 😉

David

Svatá trpělivost, pane Sůro. Ty lidi jsou tak blbý, že už si ani fakta nenajdou a jenom kolem sebe vztekle kopou.

Dalibor

zněužívá? za 200 Brno Ostrava 1 třída, díky „rýmičce“ celý kupé jen pro mne a mladýho… v rámci dodržování „dištance“ nám tam nikoho dalšího neposadili. Já tedy nevím jak vy, ale já toto vnímám pozitivně a to zdražení za tento „komfort“ stálo.

Přemek

„Jen pro ten dnešní den…“

Bob

1. třída byla vždycky typická tím, že tam nikdo normální nejezdil a tudíž to tam zeje prázdnotou. Výjimkou je dnes snad jen relace Praha – Kolín.

ušatá

To myslíte vážně nebo jako vtip?

Jedine vlaky

Jasný, dělat si ze spoje v závazku komerční spoj, je zcela v pořádku. Místo osmi vozů jezdit běžně jen s 4-5, taky v pořádku. Nahánět cestující s IDS do určitého vozu, zcela v pořádku. Mít 2.třídu rozdělenou na standard a low cost s rozdílnými cenami (takže místo 2 tříd jsou na lince 3 třídy).. Co k tomu řeknete? To i ta koženka, kdy jsem si mohl sednout kdekoliv a jezdilo 8-9 vozů, bylo lepší.

Pečlivý pozorovatel

Proti tomut, co píšete již dávno mělo MD zasáhnout. A jestli to nemá ošetřené ve smlouvě, je to jeho veliká chyba. V závazků si nikdo ani pan Jančura nemůže dělat co chce. I kdyby to byl sebevětší kamarád premiéra.

Dalibor

Jak jste přišel na to, že je to komerční spoj? jel jsem minulý týden, 5 vozů, „naplněnost“ tak 45%, v 1. třídě byli, kromě nás, celkem 4 další lidi… Hlavně aby už zprovoznil „bufet“

Filemon44

Pane Sůro,kdo by do Vás řekl,že se snížíte k „Trondovinám“…myslel jsem,že jste nestranný komentátor

Bob

A komu podle vás pan Sůra straní, když píše, že ve žlutém neplatí režijka? Když napíšu, že za poukázku na knihy nelze koupit boty, tak tím straním knihkupcům, nebo ševcům?

Filemon44

Protože tyto komentáře se zásadně objevují,a je jedno od koho,pod články,kde si někdo dovolí velmi opatrně naznačit,že ne vše co se týká ČD a tím tedy režijek musí být automaticky špatné či přinejmenším horší než to,co přinášejí noví dopravci.Mám na mysli příspěvky,kdy si někdo dovolí třeba napsat že ve vlaku ARRIVY nebo RJ byl neochotný personál,že tam byla zima apod,tak automaticky to je režista ne prostě nespokojený pasažér.

Tomi

Nač se ptáte? Stačí to zasadit do kontextu, náležitě si u toho odplivnout a zjistíte, že vaše otázka je bezpředmětná.

Filemon44

Pane Sůro, uznávám, že již přecházím do osobní roviny,ale…..chyba se dá pochopit,děláme je všichni,ale jsem názoru,že nezávislý komentátor,za kterého vás považuji,by měl i na nepříjemné příspěvky reagovat profesionálněji….ale je to jen můj názor.

David

Filemon44: Hezká teorie, ale zapomínáte, že jste tady host. Doma je tady pan Sůra a ten, kdo je doma, určuje pravidla. Nemusí se vám to líbit, ale to je tak všechno.

Tomi

Máte ty lži jak prokázat? A máte jak prokázat, že dotyčný je zaměstnancem ČD? Pokud ne, jsou vaše řeči jen hospodskými tlachy čtvrté cenové.

David

Jak je to o té potrefené huse?

Leinad

Netto smlouva – v pořádku.
Nedodržení smluvní kapacity bez důvodu – není v pořádku, na pokutu.
Vůz bez místenek – na můj vkus lepší, než expresní rezervace ČD, sedadla bez místenek rozprostřená po vlaku aby se těžko hledala.
Tarify – je to netto smlouva. Cokoliv levnější než smluvní strop je v pořádku, i kdyby se cena losovala na kole štěstí.

Cestující

Pane Sůro, dejte si Brno – Hranice na Moravě v ráno nebo odpoledne ve všední den, tedy jindy než brzy ráno nebo pozdě večer . Cena OD 159,- a dle TR10 165, – .
Takže klídek.

Přemek

Honzo, stát má plné práce s kdečím a koronavirus je jen jedna položka. Na to je postupná modernizace vozového parku u ČD doslova zázrakem. Jančura se zadlužil, Novotný se zadlužil a ještě má techniku v leasingu, ČD mohutně modernizují a koženka je již jen občasné retro zpestření. T10 je dočasný a nelze jej brát za bernou minci. Sám má čtvrtinkovou kartu a když k tomu přidám včasné jízdenky, tak kam se oba pánové se svými cenami hrabou. Občerstvení si vozím své, je dle mého a mnohem levnější než to, co se jinde nazývá kávou. Oba pánové hrají pouze na sebe,… Číst vice »

Zaro84

Problém je v tom, že za tu TR10 jezdil málokdo. Ostrava – Brno byla k dispozici vždy Flexi zvýhodněná za 179, s IN 25 za 145. U RJ je to sice 5 Kč pod TR10, ale víc než za kolik se to běžně jezdilo a není ani možnost jak si tu cenu snížit. (U ČD nebyl problém si jednou za rok uplatnit ČD Body a vyměnit je za IN 25).

Zaro84

Jen ještě doplním, že ta Flexi zvýhodněná platila i na špičkové spoje. Kromě ní pak byly k dispozici i levnější Vázané jízdenky. V reálu tak došlo meziročně s nástupem RJ ke zvýšení cen o desítky procent.

Petr

Kdo jede aspoň párkrát za rok Hranice na Moravě-Brno a zpět, nejezdí za TR10, ale má IN25. Je snad 159,- o čtvrtinu méně než 165,-?

Tomi

A že při použití některé z obchodních nabídek ČD se dostanete při rozpočtu na tuto trasu i hluboko pod 99 Kč se zase nehodí vám, viďte? Není zas tak těžké přijít na cestu, kdy vám obyčejnou trojčlenkou vyjde tahle jedna cesta například na 72,30 u ČD.

Tomi

Ano, o celých 6 korun, v kvalitě, kdy i to koženkové Béčko je pohodlnější než to, co nabízí RJ ve srovnatelné třídě nehledě na to, že u ČD ve stejné relaci se dalo cestovat i v jiných vozech než v tom vámi dogmaticky nenáviděném béčku. Deset takových cest a pořád nemáte ušetřeno ani na polovinu jízdenky a ještě jedete méně kvalitněji. U ČD byste i při vyšší ceně už měl nějakých 160 bodů, což je 80% bodů pro získání jedné jízdenky zdarma. Pochopitelně stačí vstoupit do věrnostního programu (neznám však dnes člověka, který by se někdy někde alespoň do jednoho… Číst vice »

Jan Kocourek

Když si ty jeho tarify dám na třídy tak to nejlevnější je ve 3 třídě neb stále okrádá stát relaxem.

Bob

Tak za koženku, otevírací okna a oddělená kupé si vždycky rád připlatím. Nevyžaduji luxus, ale pohodlí ocením.

David

Tak tohle je kandidát na titul Příspěvek roku! 🙂

Luděk S.

A co Zdenda na Švestkové, to je jako vzduch? Vždyť to je jediný soukromník milovaný šotoušky.

Jan Kocourek

Dotaz
Když si koupím jízdenku na léto tak ohledně JMK kde neplatí tarif ČD jestli mohu jezdit po JMK s tím že jedu mimo JMK?

Haha

Jízdenka na léto platí i tam, stejně jako v Plzni.

Cestující

Vy a jízdenka od ČD? 😀
To snad špatně vidím. 😆

Jan Kocourek

Že vy si mě pletete s Jiřím Kocourkem 😉

Cestující

Pletu!
Máte pravdu, hluboká omluva.
K tomuto politováníhodnému nedopatření dochází maximálně 1x za 10let. 😃

Jiří Kocurek

Ano, vidíte špatně. A zkuste si moje příjmění vyslabikovat. Je tak jen jedno U.

Cestující

Děkuji za nabídku.
Bohužel s lokacemi, kde je vše krátké, mám potíže dlouhodobě. 😆

Přemek

Moje žena nejen s lokacemi.

Tomi

Hlavně byste vy mohl vědět, že ve vašem příjmení je je jedno O, když už chcete poučovat na toto téma. 😃

Abc

A bude také platit sleva 50% na jízdné obdobné IN50 či síťové jízdenky typu Skupinová víkendová jízdenka či Celodenní jízdenka?

PatriK

Kolik bude stát SJT Skupinová víkendová jízdenka?

Zbyněk

Ta nebude.

Vít Jůza

Možná, že nakonec bude. Vypadá to, že chtějí nakonec postupně okopírovat všech 34 (nebo kolik??) tarifních nabídek Českých drah.

PatriK

Je jisté, že nějaký motivační program bude muset vzniknout, pokud chtějí, aby SJT měl nějaký smysl. Pro pravidelné cestující může být např. benefitní program „SJT Body“, tak jak již léta existuje v případě ČD.

Hezky česky

Stačilo, že alternativní dopravci ukousli pár tratí a uvrhli státní výběrčí systém na železnici do chaosu, kerej neví co s tím, že se teď jeho jednotlivé složky požírají mezi sebou. Já myslím, že odstátnění a modernizace železnice dále zrychlí. Státe děláš to až nečekaně dobře. 😀

xyz

„alternativní dopravci“
Jsou to DOPRAVCI. Dva z nich jsou dokonce NÁRODNÍ.
Pojem „alternativní dopravce“ není nikde definován.

„státní výběrčí systém na železnici do chaosu, kerej neví co s tím, že se teď jeho jednotlivé složky požírají mezi sebou.“
Perličkou je, že nemalá část výkonů přešla pod jiného dopravce než ČD právě díky objednávce od ministerstva dopravy – tedy stejného ministerstva, které ani nestilo udělat státní tarif k logickému termínu 12/2019.

Bardotka

Odstátnění je to nejhorší co by mohlo železnici potkat.
Už teď, při těch par procentech je díky té slavné liberalizaci a krajům bordel ve kterém se nikdo normální nevyzná.
Ale co čekat, když železnici už nevidí železničáři ale kindernanažeři a musí se okopírovat každý nesmysl ze západu, protože to je ze západu…

Dalibor

Asi nejsem normální, ale zatím se vyznám…..

xyz

A ta „věrnostní“ sleva 25 % bude platit i (na rozdíl od ČD) pro „čtvrtkaře“ (= osoby do 18 let, nad 65 let, jakož i studenti 18 – 26 let)? Tzn. 25% sleva ze 75% slevy? Pokud ano, tak se tím víc nedivím, že některý kraj má s tímto bodem problém. Mimochodem – tyto slevy jsou pro objednatele/dopravce právem, nikoliv povinností. I kterýkoliv kraj má možnost říct, že tyto slevy akceptovat nechce. Pak by byl paradox, kdy v rámci krajského IDS tarifu by státní 75% slevy neplatily, ale stejně by takovému kraji byly vnuceny přinejmenším do vlakové dopravy v rámci… Číst vice »

-TR-

Jízdné se slevou 75 % je už tak směšně nízké, že další slevu z něj nemá smysl zavádět. Myslím si, že tato otázka je bezpředmětná.

A zeptám se – proč by kraj neakceptoval slevy 75 %, když za ně inkasuje kompenzace od státu? To je proti elementární logice.

výletník

V naprosté většině případů přece běžně normálně platí (u všech dopravců), že „jednotlivé slevy se nesčítají“ – takže co to „xyz“ žvaní za nesmysly?
Mně by přitom třeba mnohem víc zajímalo, zda a kdy budou v rámci SJT vůbec zavedeny nějaké jednodenní síťové jízdenky, protože nutnost kombinování jednodenních jízdenek jednotlivých IDS je často jen zbytečnou komplikací (zejména při ztěžujících podmínkách některých krajů)

xyz

„Jízdné se slevou 75 % je už tak směšně nízké, že další slevu z něj nemá smysl zavádět. Myslím si, že tato otázka je bezpředmětná.“
To, že si subjektivně myslíte, že ze směšně nízkého jízdného nezavede stát další slevu, neznamená, že ji skutečně nezavede.

„A zeptám se – proč by kraj neakceptoval slevy 75 %, když za ně inkasuje kompenzace od státu?“
U netto smluv tyto slevy inkasuje dopravce.
(Pozn. v předchozím příspěvku jsem se neptal „Proč by měl/neměl“, pouze jsem konstatoval, že na to má právo. I když i důvody „Proč by neměl“ by se našly.)

Zbyněk

Jízdné se slevou směšné není, je dostatečně přiměřené a akceptovatelné nízkopříjmovými seniory a téměř bezpříjmovými studenty.

xyz

Nemáte úplně tak pravdu, protože právo na toto jízdné není odvislé od výše příjmů; nárok na něj mají např. i senioři 65+, kteří dosud pracují a (např. v rámci svého podnikání) vydělávají desetitisíce korun měsíčně, stejně tak na tyto slevy mají nárok studenti, kteří namísto akceptace své „bezpříjmovosti“ (pomíjím vyživovací povinnost ze strany rodičů směrem k nezaopatřeným potomkům) pracují v rámci brigády, na které si vydělají třebas i 10000+ Kč. Naopak na toto směšně nízké jízdné (kdy např. nezaměstnanou 20letou osobu stojí jízdenka na cestu za pracovním pohovorem 100 Kč, zatímco studující 20letou osobu stojí jízdenka za alkoholovým dýchánkem 25… Číst vice »

LiborV

Za státními slevami v dopravě nehledejme logiku, ani spravedlnost. Není tam. Je tam pouze politika a marketing (být atraktivní volbou pro seniory). Nic jiného.

Jízdní neřád

Nízkopříjmovými seniory, jejichž příjem na osobu (důchod) je často podstatně vyšší než příjmy rodičů s malými dětmi, mají vyřešené bydlení, které v mnoha případech dostali od státu za směšnou sumu (zatímco mladí rodiče splácí hypotéku), a jejich jediným větším nákladem jsou léky, kde je stanovena fixní částka, nad kterou nemusí platit doplatky za léky (zatímco mladí rodiče utrácejí horentní peníze za stále dražší dětskou výživu nebo plenky). A jako bonus stát tomu mladému rodiči, který pracuje, ukradne nemalou část mzdy formou daní a pak těmi penězi dotuje výlety důchodců. Ano, to je dokonalá sociální spravedlnost.

LiborV

To není spravedlnost, to je politický marketing. Zajištění hlasů od seniorů.

Miloš

Neřáde!Trochu logiky.Nízkopříjmový senior je ten,který má nižší důchod než je průměrný.Mladí pracující s dětmi mají jistě vyšší příjem.S tím bydlením jste také vedle,zeptejte se těch seniorů,co vám kradou část mzdy.No a taky měli potomky,ale za plínky ušetřili,prali totiž ty látkové.S těmi léky,styďte se!Možná to nevíte,ale i ti důchodci ve svém produktivním věku platili daně.

Vít Jůza

Stát snad tyto slevy proplácí, ježto je prostě nařídil.

Bardotka

Pokud se dopravci nelíbí podmínka akceptování SJT u z veřejných peněz placených spojů, nemusí se o takové linky ucházet .
SJT navrací do toho liberalizačně krajského bordelu zase alespoň trochu jednoty a řádu

Bob

Jistě, liberalizačně krajský bordel je třeba kompenzovat státně monopolním bordelem. Jenže toho je na železnici už, myslím, celkem hodně.

Cestující

Těším se na článek s nadpisem:
„RegioJet na lince R8 zavádí TR10“. 😆
Nebo tu už byl? Jestli ano, tak se omlouvám.

Leinad

První dny provozu stewardi RJ nechávali jezdit lidi na jízdenku ČD.(Když ČD podváděly a místo „to nemáme/tam nejezdí mě“ jízdenku prodaly)..

Petr

A osobáky mezi Přerovem a Brnem už nejezdí? Nebo ty už taky nemá ČD?

Bilbo

Párkrát za den se to s přestupem projet dá, ale není to zrovna ideální spoj.

Jirka

Co má JMK za problém? Vždyť peníze se rozdělí podle toho kolik procent trasy s nimi ujel. Jestli jel 20 km mimo kraj a 20 km po kraji tak dostanou z jízdenky 50%. Určitě zapomněli, že státní tarif bude určitě dražší a možná tak dokonce dostanou více peněz než kdyby si lidé kupovali jejich levný krajský.

xyz

Reagujete na něco jiného než je v článku uvedeno: „Jedinou výjimkou je Jihomoravský kraj, který má obavy, že cestující budou raději jezdit v rámci kraje na státní tarif a přijdou tak o část příjmů.“

V RÁMCI KRAJE = vnitrokrajské cesty.

(Pro jiné než vnitrokrajské cesty platí tarif dopravce i v současné době.)

kakov

přesto reaguje správně, další jízdenku 1mhDSJT si vybrané peníze nenechá, ale přepošle je dál, jestli se nepletu, tak si u vnitrokrajských měst nechá jen nějakou marži, takže kraj i tak peníze dostane, a protože SJT je drahý, tak možná i se slevou dostanou víc než z krajského tarifu, navíc pak někteří koupí jízdenku do Brna za SJT+MHD = ještě větší příjem pro krajský tarif

kakov

omlouvám se zablbla klávesnice, správně je to takto:

přesto reaguje správně, správce SJT si vybrané peníze nenechá, ale přepošle je dál, jestli se nepletu, tak si u vnitrokrajských cest nechá jen nějakou marži, takže kraj i tak peníze dostane, a protože SJT je drahý, tak možná i se slevou dostanou víc než z krajského tarifu, navíc pak někteří koupí jízdenku do Brna za SJT+MHD = ještě větší příjem pro krajský tarif

Dominik

Kraji nevadí SJT jako takový, ale ta sleva 25%.

malej-jarda

Odhaduju, že cena jízdenky za státní tarif se slevou 25% bude zhruba na stejné výši jako cena krajského integrovaného tarifu. Aspoň v JM kraji. Takže by jim to vadit nemělo.
Myslím si, že u JM kraje je jiný problém. Tarif je už snad 6 roků (?) stejný a kraj nejspíš chystá výrazné zdražení. Zvlášť po tom, co si u dopravce vymohl, že v krajských vlacích se smí jezdit jen za jeho tarif. Jenže když hodně zdraží, tak budou cestující jezdit za státní a on z toho víc nevytříská. Ale tohle je ale jen můj názor.

xyz

Tarif IDS JMK je stejný (co do nominální výše; samozřejmě určité změny nastaly mj. v rámci zavedení vysokých, 75% slev pro široké skupiny osob) od 1. 5. 2012.

Maršál

Co by jim na tom mělo vadit? Se slevou 25 procent si to koupí cestující, ale oni dostanou zaplacenou plnou částku. A jestli jim vadí, že kvůli tomu bude menší část lidí využívat jejich krajský tarif, tak je to signál, že ten jejich přece můžou udělat výhodnější.

Zbyněk

Zrovna v JMK to není levný krajský.

Dominik

A zase JMK dělá potíže. Ale mělo by to řešení, po zavedení i do busů a MHD zrušit krajské IDS. Nebo, co čeká JMK, že si dupne a u nich verze IN25 nepůjde koupit?

PetrB

A já se jim nedivím, oni objednávají – oni platí a mají přijít tak o část tržeb? Ono nestačí, že stát hodil na obce a kraje dotace pro živnostníky kvůli COVID-19? A Jihomoravský kraj dle mě potíže nedělá, to jen zas MD nevychytalo to co mělo a Jihomoravský kraj si to holt líbit nenechá. Mimochodem já si raději koupím jízdenku IDS JMK a klidně i univerzální jízdenku i za cenu, že ji neprojedu

-TR-

Jihomoravský kraj může nadávat, jak chce, ale ze zákona je účast v SJT povinná a pravidla určuje MD.

Nehledě na to, že v systému by mělo fungovat rozdělování tržeb mezi dopravce podle skutečně využitých vlaků. Není problém, aby Jihomoravský kraj dostal na základě stejného přerozdělovacího mechanismu stejný díl tržeb, jaký by za normálních okolností dostaly ČD.

Dalibor

No právě. Povinná a určuje MD.

Dominik

Jak je psáno v článku, cca třetinu platí ministerstvo, takže bych řekl, že do toho mají co mluvit. A na druhou stranu, když to půjde befelem, tak co proti tomu kraj může dělat? Prostě bude nařízeno, že od změny grafikonu bude SJT povinně platit ve všech spojích ZDO a myslím, že s tím kraj moc nezmůže. To je každého věc, jakou jízdenku si koupí. Možná by nebylo od věci, aby si kraj udělal průzkum, když se tak bojí. Co MD nevychytalo, po kritice logicky přidalo i slevu a najednou to je špatně? To se mají každého doprošovat, zda jim náhodou… Číst vice »

xyz

„Jak je psáno v článku, cca třetinu platí ministerstvo, takže bych řekl, že do toho mají co mluvit.“
Tento příspěvek není vázán na „mluvení do toho“, v jakých časových polohách vlaky pojedou ani na další aspekty.

„A na druhou stranu, když to půjde befelem, tak co proti tomu kraj může dělat?“
Může objednat o to méně vlaků a namísto nich autobusy, protože u nich platí výhradní tarif IDS již odedávna a žádné „befelovací“ problémy tam nejsou.

Dominik

Jistě, ale to cestující jistě budou nadšeni, když se budou placát autobusem hodinu (a při ucpaném Brnu i déle), místo 30 minut vlakem. A za pár let se to má stejně rozšířit i do autobusů.

xyz

– Sám si vsugerováváte teorie o „ucpaném Brnu“, přičemž vlaky z kategorie „nahraditelné autobusy“ jsou mimo okolí Brna (a právě takové vlaky jsem měl na mysli).

– U linkových autobusů odpadá argumentační berlička o tom, že „na jejich provoz z 1/3 přispívá stát, takže kraj nemá co mluvit do toho, v jaké podobě v nich bude či nebude platit státní tarif“.

Dominik

Dobře, ale to bude otázka jen pár let, než se ZDO přesune i do autobusů, to se pak přestanou objednávat i autobusy?
A když to půjde befelem, tak asi těžko může kraj říct, u nás nebude platit sleva 25% na SJT.
A jak jsem již jednou napsal, u IDS JMK se přeci argumentuje možností cestovat na jednu jízdenku busem, vlakem i MHD, takže si myslím, že je předčasné se obávat velkého propadu tržeb, když zatím bude platit jen ve vlacích.

xyz

„Dobře, ale to bude otázka jen pár let, než se ZDO přesune i do autobusů, to se pak přestanou objednávat i autobusy?“ Přinejmenším je to řešením pro těch „pár let“, než se to do autobusů „befelem“ rozšíří. (Pozn. nevěřím, že to bude jen „pár let“ v situaci, kdy autobusová doprava v rámci celé ČR je velmi různorodá, což ostatně odpovídá mj. tomu, že podléhá 13 objednatelům + Praze). “ A když to půjde befelem, tak asi těžko může kraj říct, u nás nebude platit sleva 25% na SJT.“ Budu se zájmem sledovat, jaký právní prostředek bude krajům vnucovat státní tarif… Číst vice »

Dominik

Bude to stejný befel, jako když se zavedli 75% slevy, či jakékoliv jiné opatření, které stát zavede.
Ano, proč by ne, bude to součástí jednotného státního tarifu.

xyz

„Bude to stejný befel, jako když se zavedli 75% slevy, či jakékoliv jiné opatření, které stát zavede.“
V tom případě nebude povinností kteréhokoliv z krajů na takový tarif přistupovat.
Protože i 75% slevy jsou právo, nikoliv povinnost.

Dominik

Ne, jasně je napsáno, že SJT bude povinný ve všech spojích, které jsou v ZDO (ne jen těch na které přispívá stát), to si myslím mluví za vše.
No nevím, jestli se dopravce může rozhodnout neposkytovat tuto slevu, když to je sleva daná státem ne dopravcem.

xyz

„No nevím, jestli se dopravce může rozhodnout neposkytovat tuto slevu“ Může. Viz články z doby zavedení této výrazné slevy. „jasně je napsáno, že SJT bude povinný ve všech spojích, které jsou v ZDO“ O. K., nicméně tím pádem jde o jiný „befel“ než ten se 75% slevami; a i tak tedy (jak už jsem napsal) budu zvědav na to, jakým právním aktem bude „jasně napsáno“, že veškerá města se svými MHD, jakož i veškeré kraje se svými systémy, budou (za jakýchkoliv podmínek co do tarifu a např. rozdělování tržeb?) mít přikázáno onen státní tarif akceptovat (když dokonce ani zapojení do… Číst vice »

Dominik

Jestli to je pravda, tak se omlouvám a mohl byste to tedy podložit nějakým odkazem?

Tak IDS si kraje tvoří sami a kraj nemá takovou moc, něco takového nařizovat. Rozdělování tržeb snad bude stejné, jakoby šli přímo dopravcům. Tedy jsou-li tržby riziko kraje, tak pak danou část nedostane dopravce, ale kraj.

Jak jsem již jednou napsal, jestliže chceme mít funkční systém, musí to být befelem jednotne a né, jak je v Čechách zvykem, s deseti vyjimkami.

Nekdo

I kdybych Vas neznal, tak z tohoto prispevku je jasne, ze jste sotous. Pry to pujde befelem, co proti tomu muzou delat? A proste byde narizeno!

Ta nadrazacka nadutost a nadrizenost, presne v duchu nadrazackym zakonu, „Vzdy se to tak delalo“, „Jinak to nejde“, a „Je na to predpis“ !

Dominik

Tak šotouš rozhodně nejsem.
Ale prostě poslední dobou mi to připadá, že JMK si chce vytvořit stát ve státě, protože je zajímavé, že jiné kraje s tím problém nemají.

xyz

Nemáte úplně tak pravdu, např. v jiném aspektu jako výhradní platnost integrovaného tarifu pro vnitrokrajské cesty platí totéž pro Zlínský kraj; původně totéž předpokládal např. kraj Ústecký.

Co se týče „státního“ tarifu, tak vůbec bych považoval za logické, aby neplatil pro jízdy uvnitř jednoho kraje, ale pouze pro mezikrajské cesty. Takový stav je mimochodem běžný např. v Rakousku.

Dominik

A tím pádem univerzálnost systému by byla v zadnici, vždyť do toho chtějí zapojit i MHD. A proč by mě, jako občanovi, mělo být zamezeno jet třeba o 10 korun laciněji, jen proto, aby kraj vydělal?
Jistě se najdou situace, kdy bude levnější SJT jindy, zase bude výhodnější IDS.

xyz

„vždyť do toho chtějí zapojit i MHD“ I tam budu se (ještě větším) zájmem sledovat, jakým „státním befelem“ bude toto učiněno a jakým způsobem bude jednotlivým městům kompenzována tzv. protarifovací ztráta. Ani v dnešní době kvůli těmto úskalím nejsou MHD některých měst zapojena do IDS v krajích, do kterých patří (např. HK a Pardubice v Iredu!, taktéž veškerá města v nové Veřejné dopravě Vysočiny atd.). Ale prý „za pár let“ najednou bude totéž možné v rámci celostátního systému… „A proč by mě, jako občanovi, mělo být zamezeno jet třeba o 10 korun laciněji, jen proto, aby kraj vydělal?“ Pokládáte sugestivní… Číst vice »

pozorovatel

„jakým způsobem bude jednotlivým městům kompenzována tzv. protarifovací ztráta“
Už aby někdo konečně začal důsledně kontrolovat, jaké jsou skutečné ztráty při provozování VHD a jaké v praxi jednotliví dopravci (ale i objednatelské organizace měst a krajů) vykazují a proč (na základě nesmyslných ukazatelů přežívajících stále ještě z dob „bolševika“)

Kamui

No Zlínský kraj, to je případ. V JMK mají tarif alespoň dobře udělaný, na Zlínsku zná tamní tarif akorát jízdenky Z – DO. Žádné síťové, žádná možnost nákupu on-line. Proti původnímu stavu s TR-10 opravdu pokrok.

Petr

Nemáte tak úplně pravdu, MSK to je taky stát ve státě… 🙁

kakov

jak přijdou o část tržeb?? můžete mi to prosím vysvětlit?

xyz

„Ale mělo by to řešení, po zavedení i do busů a MHD zrušit krajské IDS.“
Aneb tarif ve spojích objednávaných krajskými úřady (ba i městy) budeme určovat, my, strana – centrálně z jednoho místa pro celou republiku, bez ohledu na to, jak si v jednotlivých krajích/městech přejí…

Dominik

No bylo by to ideální, alespoň by si někteří přestali tvořit stát ve státě a navíc, k čemu krajský IDS, když bude státní jednotný tarif. Vždyť u IDS se argumentuje zapojením všech druhů dopravy (vlak, bus, MHD) a když bude SJT platné všude, tak pak je IDS zbytečné. No ono by bylo dobré objednávat i ZDO centrálně, alespoň by pak nevznikalo tolik blbostí, jako, že vlak dojede jen do poslední zastávky na hranicích kraje.

xyz

„alespoň by si někteří přestali tvořit stát ve státě“ Ale on každý kraj je samostatným útvarem, o kterém si jeho představitelé rozhodují samy. Totéž každé město, každá obec. Proto i v byť obdobně velkých městech bývají různé tarify za MHD – jak si to které město rozhodlo. „navíc, k čemu krajský IDS, když bude státní jednotný tarif.“ To je jednoduché, proč – kraj objednává, kraj platí, kraj zúčtovává tržby. Najednou by platilo – kraj objednává, kraj (u autobusů výhradně, u vlaků z převážné části) platí, ale stát zúčtovává tržby. Nemluvě o MHD ve městech. „No ono by bylo dobré objednávat… Číst vice »

Dominik

No to jo, ale systém SJT povede k zjednodušení cestování po republice, tak by mu kraj neměl házet klacky pod nohy. Místních specifik? To mám pocit, že kolikrát kloudně neznají ani na těch krajích a pak při víkendovém provozu jede vlak i bus z města A do B v podobný čas, místo aby vlak jel třeba v sudou hodinu a bus v lichou. A malování JŘ u autobusů, leda tak na papíře. Co vím, od známého, co jezdí jako autobusák (v Pardubickém kraji), tak dřív si člověk, co malovak JŘ, vlezl k němu do autobusu a projel s ním trasy… Číst vice »

xyz

„No to jo, ale systém SJT povede k zjednodušení cestování po republice, tak by mu kraj neměl házet klacky pod nohy.“ Právě – po republice – tzn. z principu mezikrajské cesty. Zatímco vnitrokrajské jsou řešeny IDS tarifem. Pojem „klacky pod nohy“ je subjektivně zabarvený a mohl by být použit i v opačném gardu, tzn. že kraj si sám určil svůj tarif v rámci vnitrokrajských cest a najednou mu do toho „hází klacky pod nohy“ ministerstvo svým konkurenčním tarifem. „To mám pocit, že kolikrát kloudně neznají ani na těch krajích“ Tím méně lze očekávat, že to budou znát ještě z daleko… Číst vice »

Dominik

Proč jen mezi krajské? Ano, PID či IDS JMK mají jízdenky platné ve všech spojích (tedy vlak, bus, i MHD), ale jiné kraje ne a proč v tom dělat bordel, že v jednom kraji to bude tak a v druhém tak (i když se bude jednat o jiný kraj). Navíc MD vyšlo vstříc kraji a IDS JMK je platný i v rychlících, takže bych spíš čekal spolupráci, nebo ať si každý hraje na svém písečku, ale v tom případě ukončit platnost IDS JMK v rychlících (ten je přeci konkurenční SJT a proč by to měl tedy stát trpět v rychlících).… Číst vice »

xyz

„Ano, PID či IDS JMK mají jízdenky platné ve všech spojích (tedy vlak, bus, i MHD), ale jiné kraje ne“ Tak ať si ji zajistí. To je jednoduché. Případně může jít o situaci, kterou jsem už popsal níže – krajský úřad má směrem ke konkrétnímu městu nepřiměřené požadavky za integraci MHD toho města do krajského IDS. Město tedy integraci odmítne, protože by na tom finančně tratilo (pozn. úhrada kompenzace za akceptaci tarifu IDS; od 1. 9. 2018 je dalším problémem skutečnost, že u takových IDS-jízdenek se 75% slevou je sleva státem kompenzována jen za vlaky a linkové autobusy, nikoliv za… Číst vice »

Dominik

Jistě, proč mít jeden celostátní systém, když můžeme mít 13 krajských a k tomu jeden státní, to má opravdu smysl.
Třeba s integrací MHD dojde ke kompenzaci skevy i zde.
Ono to bohužel jinak nepůjde, jestliže chceme vytvořit opravdu funkční systém odkudkoliv – kamkoliv na jednu jízdenku jakýmkoliv spojem, resp. jakýmkoliv v ZDO.

Tak u EC (resp. Ex) to chápu, to nejsou spoje primárně určeny pro dojíždění Brno – Břeclav, navíc už tak bývají dosti obsazené a integrace by akorát situaci ještě zhoršila.

xyz

„Ono to bohužel jinak nepůjde, jestliže chceme vytvořit opravdu funkční systém odkudkoliv – kamkoliv na jednu jízdenku jakýmkoliv spojem“ Druhou možností samozřejmě je zrušení 75% slev v linkové autobusové + železniční dopravě. To je také „sjednocení“. „Tak u EC (resp. Ex) to chápu, to nejsou spoje primárně určeny pro dojíždění Brno – Břeclav, navíc už tak bývají dosti obsazené“ Právě v úseku Brno – Břeclav jsou (pochopitelně) obsazeny méně, takže to právě logické vůbec není, že MD takto hází JMkraji klacky pod nohy. Ostatně, pokud někdy bude součástí státního tarifu i veškerá linková doprava i MHD, tak paradoxně najednou budou… Číst vice »

Dominik

Zrušit tu slevu asi úplně ne, spíš snížit na cca 45% + u studentů omezení na cestu do školy. A zavést i v MHD, to bych řekl že je lepší, než rušit. Neříkám, že tam jezdím 4x do týdne, ale vždycky, když jsem jel, tak už od Břeclavi přijel Ex či Railjet slušně obsazen. Paradoxní to není, jelikož v úseku Břeclav – Brno by ten nárůst byl rozhodně masivnější, jak na vytíženém úseku Praha – Pce – Třebová, jelikož, kdo by si koupil jízdenku SJT, tak si pravděpodobně koupuje i jízdenku ČD a tudíž už dnes těmi Ex jezdí. A… Číst vice »

xyz

A hlavně:

„Navíc MD vyšlo vstříc kraji a IDS JMK je platný i v rychlících“
Je tam platný mj. díky tomu, že JMK finančně přispívá – kompenzuje tzv. protarifovací ztrátu vzešlou z tohoto uznávání. Tzn. oboustranná dohoda „něco za něco“.

Tzn. přesný opak nyní diskutovaného „stát nařídí uznávání svého tarifu“ a bez ohledu na podmínky, jako by měly všechny kraje (potažmo v další fáze všechna města) toto akceptovat bez ohledu na přesné podmínky rozdělování tržeb či (zde diskutované) přesné výše tarifu (včetně „věrnostní slevy“).

Dominik

To je váš subjektivní názor, že by to bylo od stolu, klidně mohou mít krajská pracoviště a zaměstnance v terénu.
Jo JMK to umí nádherně, až tak, že ve špičce nemá člověk skoro šanci se dostat s nákladem na trať, vlaky na Blansko po nějakých 15 minutách, fakt luxus.

xyz

„To je váš subjektivní názor, že by to bylo od stolu, klidně mohou mít krajská pracoviště a zaměstnance v terénu.“ Stejně jako totéž „mohou mít“ přímo jednotlivé kraje. Při existenci „krajských pracovišť“ se jako bumerang vrací vámi uvedené úskalí typu „jedno krajské pracoviště dá vzniknout konceptu, který v některých místech hranice se sousedním kraje nebude mít návaznosti s konceptem vypracovaným sousedním krajským pracovištěm“. “ Jo JMK to umí nádherně, až tak, že ve špičce nemá člověk skoro šanci se dostat s nákladem na trať, vlaky na Blansko po nějakých 15 minutách, fakt luxus.“ Dvojnásobný úhybný manévr z vaší strany: –… Číst vice »

Dominik

Nedá, jelikož krajské pracoviště by shromáždilo data (z terénu), to by šlo na centrálu a až tam by se po zkompletování všech dat udělala celkový návrh. Tudíž by nevznikali takové rozbroje.

Uznávám, ty náklady s objednávkou ZDO nemají co dělat, zde by měl spíš zasáhnout nějaký regulátor, či správce a říct takto ne, takt po 15 minutách není, vzhledem k tomu že se tam musí vejít i nákladní doprava, možný. A ano, četnost je špatná, jestliže sebere moc kapacity na úkor nákladní dopravy (a je jedno jestli to je u Prahy či v JMK).

Jedine vlaky

Tak to jste hloupý? 15 minutový takt je důležitý pro udržování svižné příměstské dopravy v krátkých intervalech. Když to objednávalo to vaše slavné MD, příměstské dojíždění bylo velmi malé, nebo v některých směrech neexistovala vůbec. Vlaky v nepravidelných intervalech, žádná garance návaznosti autobusů. V každém dopravním prostředku jiný tarif..

Dominik

Jistě, kvůli příměstu klidně zastavíme nákladní dopravu. Bohužel kapacita není, tak holt se musí něco omezit, aby se na koleje vešlo všechno, holt nebude takt 15 minut, ale třeba 30 (i to je dostačující).
No, někde se situace bohužel nezměnila, ani když to objednávají kraje.

Modré zábradlí

A nemělo by se centrálně určovat i jak často si myjete nohy?

Jiří Kocurek

Ne, ale lístky na Matějskou by v tom SJT být měly! 😀

Kajman

Já myslím, že jen na kolejovou, takže horské dráhy a lochneska ano, ale labutě nikoli, to už se nám tam plete letecká a tam je volný trh a open sky :-))

Bob

Městská letecká doprava měla být zaintegrovaná už dávno. V Ústí už lanovku na Větruši taky mají v systému.

Nekdo

V připade tohoto šotouše by to možná ani nebylo od věci…

Jiří Kocurek

A nechtěl byste SJT zavést i na přívozu na Lipně a na lanovce na Pustevny? Aby si ani tihle dopravci nedělali stát ve státě?

LiborV

Při centrálním objednání regionální dopravy stát i kdyby sebevíc chtěl není schopen dohlédnout na všechny potřeby v regionech. I ve Švýcarsku existují mimo státního systému regionální integrované systémy. A regiony mají možnost zohledňovat potřeby svých občanů. Spíše by dle mého stálo za vylepšení jak kraje získávají informace o potřebách občanů a jak je prosazují. Je nějaký stát EU kde funguje pouze státní „integrovaný systém“ bez úlohy regionů?

Jiří Kocurek

Ano, já myslím, že o autobusu z Pohořelic do Znojma by se mělo rzohodovat v Praze, tam to vědí lépe, co je potřeba. Totéž o linkách kolem Bruntálu. Není přece možné, aby kraj věděl něco líp než Praha.

Tomi

Já si musím, že tady není tak podstatná debata o tom jestli v Brně ví nebo by věděli více o regionální dopravě v JMK víc než v Praze jako tak spíš debata o tom, aby o těchto místních potřebách a stejně tak o mezikrajských potřebách vůbec někdo věděl a měl vůli
a sílu je zohlednit, ať už to bude rozhodovat úřad v Kuřimi, Brně, Praze nebo Bruselu. Zatím ne vše má zájem řešit i ta příslušná instituce v tom Brně.

Tomi

*Já si myslím, že tady…

tondovo

Líbí se mi, že spustí pilotní provoz půl roku před ostrým startem. Nejlepší tester je reálný uživatel. Aspoň to nedopadne jako registru vozidel.

55p

SJT 25 je dobrý nápad, ale zase, všichni to budou srovnávat s cenou roční IN25… Když si kupuji tříletou, rok mě stojí 330,-

Jan Neruda

Jenže IN xx je karta jen jednoho dopravce. Tato bude platit u všech.

Pavloš

Jenže dříve jezdili všude ČD, proto to všichni logicky prostě srovnávat budou.

Dalibor

Dříve jsme slavili konec války taky 9.5.

M H

Než se začal otvírat trh, IN25 od ČD platila na celé železniční síti. Pouze v posledních pár letech to již neplatí… Tedy srovnání SJT25 s ní je zcela relevantní. Až do SJT zabudují autobusy, bude to něco jiného…

Jiří Kocurek

Tak v celé síti to nebylo. JHMD a ŽD si provozovaly vlaky za vlastní tarif.

jouda

Aha, tak 99,6 % sítě.

Tomariero

Kdo jezdí více a kupuje jízdenky na eshopu tak má in25 za body.

kix

Přesně, in25 se dala vyjezdit za body a také ještě rodinné víkendové jízdenky, za utracenych 1500 krajská varianta a za utracenych 3000 celorepubliková, to bylo fajn

Dušan

SJT 50 nebo nějaká nepřenosná SJT GOLD by byla ještě lepší zvlášť, když na cenu se u SJT přece nehraje, aneb všichni jsme boháči, neboť SJT není určen zákazníkům v roli hledačů levných jízdenek jak neustále omílá Kováč z CENDISU. A po takové GOLD SJT za 50 – 75 000,- Kč ročně by se tak jen „zaprášilo“….