Jednotka Pesa Elf.Eu pro RegioJet vyjela poprvé v rámci testů na otevřenou trať
Zkoušky budou probíhat zhruba měsíc na různých tratích, například ve středních Čechách, na Vysočině, na Ostravsku nebo Plzeňsku.
Cestující v Ústeckém kraji mohou chovat naději, že se ještě před koncem roku svezou novou elektrickou jednotkou Pesa Elf.Eu určenou pro dopravce RegioJet. Vlak postoupil do finální fáze testování a poprvé vyjel na otevřenou infrastrukturu; konkrétně jde o úsek IV. koridoru Benešov – Olbramovice.
Informaci potvrdil šéf Výzkumného ústavu železničního (VUZ) Martin Bělčík. „Zkoušky jednotky PESA Elf byly zahájeny v neděli večer,“ sdělil na dotaz deníku Zdopravy.cz Bělčík.
Technici VUZ s vlakem provádějí takzvané jízdně-technické zkoušky, což je součást schvalovacího procesu, která následuje po úspěšném absolvování základní sady zkoušek na testovacím okruhu VUZ v Cerhenicích u Velimi. „Zkoušky na infrastruktuře Správy železnic budou probíhat zhruba měsíc na různých tratích, například ve středních Čechách, na Vysočině, na Ostravsku nebo Plzeňsku,“ doplnil Bělčík.
Obvykle poté následuje zkušební provoz bez cestujících a zkušební provoz s cestujícími. Ten by zřejmě bylo možné v případě hladkého průběhu testování stihnout k začátku nového jízdního řádu v prosinci.
RegioJet si u polské Pesy Bydgoszcz objednal celkem sedm dvousystémových elektrických jednotek. Počítá s nimi na linky U5, U7 a U13 a na doplňkové výkony v rámci aglomerace Ústí nad Labem. Jednotka označená jako řada 654 je vybavena pouze sedačkami druhé třídy, pojme celkem 154 sedících cestujících, maximální rychlost je 160 km/h. Nová jednotka je vybavena klimatizací, wifi a zásuvkami. Je také osazena systémem ETCS.
Výroba nabrala zpoždění kvůli pandemii koronaviru. Kraj dal proto dopravci o rok delší čas na nasazení těchto vlaků. RegioJet do nákupu jednotek investuje více než půl miliardy korun.