Jednokolejný koridor na Rakousko čekají dlouhé výluky, SŽ na opravě výrazně ušetří
Trať z Českých Budějovic do Rakouska, stanice Kaplice. Foto: Petr Růžička / Mapy.com

Jde o další velkou zakázku na opravu tratí, kde cena v soutěži výrazně klesla.
Zaujala mě ta zmínka o využití pro odklony z tratě Pasov – Wels. Kudy se tyto vlaky budou dostávat na síť SŽ? Domažlice? Schirnding? Děkuji.
To mě také zaujalo, a tak nějak jsem si představil spíš Bad Schandau…
Tá výluka by vôbec nemusela trvať tak dlho. Očával som, že na takéto trate sa bude používať ten stroj RUS 1000 S, ktorým sa SŽDC chválila. Napr tu. https://www.spravazeleznic.cz/-/unikatni-stroj-rus-1000-s-zvladl-opravu-trati-za-pouhych-pet-pracovnich-smen.
To že bude na noc trať prujezdna není žádná novinka, před 50 lety se tak delala většina oprav a výměn svršku, sice se jezdilo 30 ale jezdilo.
To až nová správa kolejí zavedla dlouhodobe výluky jako standart.
Oceňuji , že dělají celých 50km v rámci jedné akce/výluky. Jiné tratě můžou závidět. Např. Plzeň -CB, Plzeň – Žatec a mnoho dalších 😁
Záleží, co je okolo té železnice a jestli se dá vyloučený úsek objet. Či snad jestli bude trať den, dva v týdnu průjezdná pro nákladní vlaky a nebude se tak jednat o úplnou výluku.
SŽ náramně vyhovuje, že se velké zakázky za takové ceny soutěží, těm o nějakou úsporu nákladů nikdy nešlo…
Skoda ze se nepostavil nějaký rychlý usek v souběhu s novou dálnici od CB někam ke Kaplici
Transevropský koridor? Dráha císařovny Alžběty byla postavena v letech 1868 až 1873 vedle koňské železnice, od té doby, mimo zavedení elektřiny v r.2001, se nezměnila. Také mě to už dříve napadlo, aby při stavbě dálnice byl u ní ještě jeden pruh pro koleje, když musí obě komunikace vést vedle sebe.
Ono by to asi nešlo, dálnice může mit větší sklony než použitelná železniční trať.
Mrkněte na obrázek ICE v záhlaví článku https://www.zelpage.cz/clanky/studii-proveditelnosti-k-rychlym-spojenim-provazeji-spory?oddil=3
To je trať pro smíšenou dopravu?
Z toho je jasně vidět, že dálnice má větší podélný sklon.
Tak to není úplně nejlepší příklad, zaprvé „houpačka“ Frankfurt – Köln má pořád menší sklony než dálnice, zadruhé na ni i tak smějí jen rychlovlaky, a pokud vím jen ty s distribuovaným pohonem, tedy ICE 3 a novější.
Tahle jich zase tolik nemá. A přiblížit se alespoň Kaplici, když už ne Velešínu (ten má aspoň nedaleko zastávku) by nebylo od věci, když je to největší město po trase. Dálnice naopak takové přiblížení nepotřebuje, auto sjede na silnice nižších tříd.
Jenže tohle je oprava. Při opravě domu se tento také neposouvá na jiné pozemky.