Dopravci Železnice

Jednodenní železniční „brexit“. Britší dopravci nakonec otočili, budou dál uznávat InterRail

Nová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNER
Nová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNER

Jen den trvalo velké pozdvižení mezi železničními fanoušky v celé Evropě kvůli rozhodnutí britských dopravců vystoupit ze systému jízdenek InterRail a Eurail.

Společnost Rail Delivery Group (RDG), která sdružuje dopravce na britské železnici, oznámila nakonec v pátek, že své plány přehodnotila a bude ještě o konci mezinárodních jízdenek pro neomezené cestování jednat.

RDG nejprve ve středu přišla se zprávou, že uznávání jízdenek InterRail a Eurail ve Velké Británii skončí od 1. ledna příštího roku. Firma ve svém prohlášení uvedla, že rozhodnutí nijak nesouvisí s brexitem. Podle jejího prohlášení si návštěvníci mohou místo InterRailu pořídit BritRail pass, který bude pro návštěvníky výhodnější, protože nabízí i slevy na další atrakce. Smůlu ale budou mít ti, kteří zajížděli do Velké Británie na celoevropské jízdenky, nejen pro jednu zemi.

Velká Británie je v systému InterRail od roku 1973. I proto rozhodnutí dopravců vzbudilo velké emoce. Například někdejší ministr dopravy Andrew Adonis označil konec za šok.

Velká Británie je kvůli cenám jednotlivých jízdenek zemí, kde se podobné jízdenky vyplatí: jen pro představu: dnes koupená jízdenka z Londýna do Edinburghu vyjde na 162 liber, InterRail s možností jezdit 8 dní neomezeně během měsíce vychází na 297 eur. Zaplatí se tak v podstatě zpáteční jízdenkou z Londýna do Skotska. Podobně se ale často jízdenky typu InterRail vyplatí pro cesty v jiných zemích, například v Německu či Švýcarsku.

Zrušení uznávání platnosti síťových jízdenek by znamenalo další zhoršení možnosti levného cestování z Evropy do Velké Británie. Nedávno Deutsche Bahn oznámily, že na podzim skončí jejich nabídka London Spezial, která umožňovala levnou jízdenku z Německa až do Londýna.

10
Diskuze

avatar
3 Komentáře
7 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
7 Autoři komentářů
XaverJen takOndra65ATjan Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Asi malý a ne optimální výběr soukromého dopravce a státu 🙂

Anonym
Host
Anonym

Tak to by měli řvát hlavně u RegioJetu a Leo Expressu, který je neuznává vůbec.

65AT
Host
65AT

Regiojet už global passy uznává docela dlouho.

Ondra
Host
Ondra

i Leoexpress je uznava

Xaver
Host
Xaver

Fraška jménem Brexit se projevuje ve všech sférách koukám.

-TR-
Host
-TR-

To s tím nemá souvislost. Interrail je běžně uznáván i v zemích mimo EU.

Xaver
Host
Xaver

To, že říkají, že to s brexitem nemá souvislost, ještě neznamená, že to s ním skutečně nemá souvislost 😉

Jen tak
Host
Jen tak

eurail ale nemá nic společného s EU .. to, že se to jmenuje EUR … je o tom, že se to vztahuje k evropě.

vy jste typický produkt „anti-EU“ kampaně. EU může za všechno.

Xaver
Host
Xaver

A já snad říkám, že samotný Eurail má něco společného s EU?

Btw. Vy jste zase typický příklad jedince, který si na základě pár evidentně špatně pochopených vět hned udělá o druhém naprosto nesmyslný závěr.
Právě, že jsem přesně pravý opak toho, co tvrdíte. EU podporuji a opravdu si nemyslím, že EU může já všechno.

Xaver
Host
Xaver

oprava: za všechno

Partneři



CSCARGO
RSD