Jedno z nejošklivějších míst Prahy zmizí. Místo terminálu Palmovka budou byty a obchody

Projekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: Akvo

Developer odkoupil od DPP pozemky velikosti dvou fotbalových hřišť. Vybudoval i stání pro trolejbusy.

Společnost Akvo zaplatila tento týden pražskému dopravnímu podniku (DPP) 135 milionu korun za pozemky na Palmovce. Developerská firma na ploše současného dopravního terminálu postaví komplex s byty a obchody.

Už dříve firma za 34 milionů postavila pro DPP mimo jiné odstavná stání pro trolejbusy na Palmovce, rozšíření obratiště autobusů v Dolních Počernicích či zázemí pro řidiče v Libni.

Po více než 20 letech příprav a povolovacích procesů tak začne stavba nového centra Libně. Po převzetí pozemků se začne připravovat samotná konstrukce, včetně počáteční demolice objektů terminálu. Celková výše investic přesáhne 3,5 miliardy korun.

Podle developera bylo stávající autobusové nádraží dlouhá léta minimálně využívané a chátrající. Jeho prostor má plochu zhruba dvou fotbalových hřišť.

Na pražské Palmovce se testují nové čočky a infovitríny na zastávkách

Celá oblast autobusového nádraží už dlouhá léta neslouží svému původnímu účelu a chátrá,“ uvedl zástupce developerů Ignacio Villa Casado.

Projekt nabídne bydlení, obchody a služby. Součástí je i nové náměstí Bohumila Hrabala a plánovaná rekonstrukce místní synagogy. Ta kromě vlastní opravy budovy bude zahrnovat i úpravu přilehlého okolí a plynule tak naváže na sousední náměstí.

Je to celé unikátní urbanistická příležitost. Málokteré místo v Praze si zaslouží proměnu tak moc, jako právě dosud silně zanedbaná Palmovka. Její potenciál se dá přirovnat k smíchovskému Andělu. Jde o přirozené centrum Libně i širšího okolí a celoměstsky důležitou oblast i přestupní uzel, kterým projde denně přes 60 tisíc lidí. Tomu by měla odpovídat i úroveň veřejných prostranství a vybavenosti,“ popisuje architekt Filip Tittl z kanceláře UNIT architekti.

Nové centrum bude díky projektu snáze průchodné. Zlepšení se tak dočká spojení severní části území se stanicí metra Palmovka. Pokud vše půjde podle plánu, nová Palmovka by měla začít sloužit obyvatelům zhruba do čtyř let.

Projekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoProjekt Palmovka One vznikne místo autobusového terminálu v Libni. Foto: AkvoNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PIDNa zastávkách na pražské Palmovce se testuje nové podoba zastávkových informací na označnících. Foto: PID
Tagy dpp Libeň Palmovka
34 komentářů