Jedna silnice neprůjezdná, druhá s kyvadlovým provozem. Spojení Liberec – Frýdlant čeká nové omezení
Silnice I/13 v úseku Albrechtice - Dětřichov. Foto: Google Street View
Ve všední den a částečně o sobotách bude provoz řízen regulovčíky, jinak semafory.
„Liberecký kraj již v minulosti ukázal, jak dopravu organizovat. Uzavřel most přes Jizeru v Poniklé s tím, že potřebuje postavit nový. Později zjistil, že most není v tak špatném stavu a dopravu na něj vrátil.“ – kdyby jen to, pane Sůro! Letos v létě se úředníci KÚ Libereckého kraje ruku v ruce s úředníky MěÚ Semily a MěÚ Jilemnice rozhodli pro geniální akci: v dubnu uzavřeli II/292 kvůli totální rekonstrukci a dopravu převedli o deset kilometrů jižněji na II/286. Tu pro jistotu po částech uzavřeli od července do prosince kvůli totální rekonstrukci také, takže doprava vymístěna buď na horskou II/289… Číst vice »
Kdybychom byli bohatý stát a měli nějaké peníze (a ne jen dluhy), tak bych se rozčiloval, proč tam už dávno není tunel. Podobné místo (jen více vytížené) je kopec mezi Turnovem a Malou Skálou.
Ještě štěstí, že nebyly sociální sítě před třiceti lety, když se budoval Hřebečský tunel na I/35 – to by bylo řečí o zbytečné stavbě. A to tam jezdí dvojnásobné množství aut než po I/13 na Frýdlant (podle sčítání dopravy z roku 2020 to byl denní průměr 14 056 vozidel Hřebeč vs. 7659 vozidel Albrechtičák).
Nesouvisí přímo s článkem, ale týká se Liberce
https://www.cdv.cz/novinky/gcp-index-za-prvni-pololeti-2024-liberec-na-spici-bezpecnosti-silnic-zadne-smrtelne-ani-tezke-nehody-odhalujeme-vysledky-dalsich-205-mest-v-cesku/
Skvělé opatření proti vojenskému vpádu cizích mocností přes Frýdlantský výběžek…
Ale co třeba vyhlášení nezávislosti a připojení k Německu
? Na to bychom se jen dívali z kolony čekající na zelenou ..
Friedenland 🙂 se to tuším jmenovalo …
Kdyby byli v Německu, to by se nám hned zlepšila statistika povodní 🙂
Nepochopím nikdy toto a podobné…
„Provoz bude omezen vždy na maximálně sto metrech.“
Není až taková hrůza. Naštěstí už není zavřená železnice, aby uzavírkou vedla ještě NAD (zdravíme z Brna, kde mezi Vyškovem jedno léto byla jen 1/2 dálnice, NAD jsem tou zácpou zažil)
Postatná není samotná délka úseku, ale doba jeho obsazení + vyklízení: když bude délka „volna“ (zelené) 20 – 30 sekund a dalších 90 – 100 sekund „stůj“ (červená) do celkového intervalu cca 2 minuty, tak „potěš Pán Bůh“ …
Samozřejmě, že délka úseku je podstatná, vždyť podle délky úseku vyjde doba obsazení!
A interval 2 minuty není nic, co by nešlo změnit, zažil jsem i desetiminutový ve dvoukilometrové uzavírce.
Neemáte ani zdaleka pravdu: mnohem důležitější pro dobu obsazení úseku než jeho délka je charakter komunikace – přehledný přímý úsek v rovině může být při stejné době obsazení mnohem delší než málo přehledný úsek se serpentinami a stoupáním, o jaký zde ve skutečnosti jdee především (například zde: 50.87511N, 15.03343E).