Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Jediná nabídka. Nejdelší úsek D1 modernizuje trio Strabag, Eurovia a Metrostav

Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy

Trojice největších tuzemských stavebních firem Strabag, Metrostav a Eurovia  se spojila do jediného sdružení, které podalo nabídku na modernizaci dalšího úseku dálnice D1. Úsek mezi Velkým Beranovem a Měřínem opraví i tak levněji, než Ředitelství silnic a dálnic očekávalo.

Vítězství sdružení a uzavření smlouvy vyplývá z informací na profilu zadavatele.  ŘSD za modernizaci zaplatí 1,888 miliardy korun, odhadovaná cena byla 2,122 miliardy korun. Vzhledem k tomu, že přišla jediná nabídka, neproběhlo ani hodnocení.

Jde o první soutěž na modernizaci D1, na kterou přišla jediná nabídka. V minulosti se stalo, že se se hlásilo i více než deset firem. Tendr na nejdelší úsek dobře dokresluje situaci na trhu: práce mají firmy až moc a nemusí se hlásit za každou cenu. Postup, kdy se největší hráči na trhu spojují do jednoho sdružení, připomíná největší roky „hojnosti“ na ŘSD z dob 2007 a 2008.

14,7 kilometrů dlouhý úsek je nejdelším na D1, který čeká modernizace. Ta by měla začít ještě letos. Podle aktuálního letáku ŘSD  sice stavební povolení napadly Děti Země , stavět by se mělo ale ještě letos, dokončení je plánované na rok 2021. „Naše námitky se neřešily v rozkladovém řízení, počítám, že do půlky října by mělo být vydáno rozhodnutí ministrem dopravy,“ řekl Miroslav Patrik z Dětí Země.

ŘSD má modernizaci celého úseku rozdělenu na šest etap, dojde i k úplné uzavírce kvůli zbourání nadjezdu na 120. kilometru. Projekt počítá i s novým nadchodem pro zvěř na kilometru 128,8.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vladan
Host
Vladan

Mně se rekonstrukce 14 kilometrů D1 zdá neadekvátně dlohá.Tři roky jsou při dnešních technických možnostech příliš….

Partneři



CSCARGO