Jediná nabídka a dražší než ve zrušené soutěži. Jihlava nakoupí až 20 nových trolejbusů

Trolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.czTrolejbus Škoda 32 Tr v Jihlavě. Foto: Jihlava.cz

Zakázku řešil ÚOHS, který v podmínkách soutěže neshledal nic závadného.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Trolejbusy pomalu za cenu elektrobusu… Tak snad to nebude takový krám, jako ty předešlé…

Jarmil

Počkejte, až budete půl roku čekat na opravu, než se Škodovka rozhoupe…

Mystifying oracle

Pomalu za cenu? Na trhu Evropské Unie, Evropského hospodářského prostoru nebo Švýcarska prakticky nenajdete tak drahý elektrobus, jako je tenhle poloelektrobus od JSD Doudlevce.

Jan Tichavský

Doufám že jsou příznivci domácího průmyslu, kteří se v komentářích tak často ozývají, rádi že to vyhrála domácí firma, i když to vyjde dráž o 28 milionů, neboli o 20%.

Ventura35

Pořád lepší cpát víc peněz domácí firmě, než míň té, která ani nepochází z EU.

Panoramix

Přesně tak. Tomu se říká podpora domácího průmyslu. Trocha nacionalismu v této podobě neuškodí. Proč mají naše daně (ze kterých se každá MDH a dotace financují) odcházet v podobě výnosů někam do Turecka a podporovat růst jejich ekonomiky, když mohou zůstat v ČR a podpořit domácí výrobu a následně i spotřebu? Nějakých pár milionů navíc za zakázku, kdy bude docházet k dodávkám trolejbusů pár let, nehraje zásadní roli. Jenom pro srovnání – v rozpočtu města Jihlavy na rok 2025 jsou schválené kapitálové výdaje ve výši 1,58 miliardy Kč. Takže i z pohledu města je rozdíl 28 milionů Kč v rámci… Číst vice »

N.N.

To samé si říkají v okolních zemích taky. Asi by vadilo, kdyby měřili českým firmám takovýmhle metrem, nepletu se? Zákony dvojího metru jsou zločin.

Kuba1

V Jihlavě díky ušetření při minulém nákupu parciálních trolejbusů (ty SOR TNS 12, které původně měly být Bogdany) koupili ještě jeden trolejbus navíc (26Tr ev.č.94). Ve Vilniusu si díky ušetření při nákupu 73 kloubových trolejbusů, koupí 8 dalších kloubových trolejbusů. Takže by v Jihlavě za ušetřených 28 milionů mohli koupit další 2 trolejbusy.

MHD

Teď myslíte tu z Kypru?

mgr.pavel

A v čem je to jako lepší? Pro mne jako daňového poplatníka rozhodně ne. Pro zaměstnance Škodovky to je trochu výhoda, je to práce pro – plácnu – pár desítek lidí. Kdyby neměli džob ve Škodě, najdou si ale práci jinde, zase. Pro majitele Škodovky to je super deal, peníze zdarma, budou mít na třetí jachtu nebo druhý ligový fotbalový klub či desátý činžák s nájemními byty. Pro firmu samotnou to moc výhodné není, z dlouhodobého pohledu ji chránění před konkurencí nenutí moc inovovat a dlouhodobě tedy bude zaostávat. Pro tržní prostředí je obecně omezení konkurence špatné, z kombinace všech… Číst vice »

Andrej

Nevím jestli cpát o tolik víc peněz Kellnerovic rodině je pro nás zase až tak „lepší“

N.N.

Plzeň je z Jihlavy dál než Libchavy. Podle vašich pouček by tedy měli koupit SORky, nikoliv Škodovky.

Mystifying oracle

Díky za to zmíněné “cpaní peněz”, o nic jiného totiž nejde. Docela by mě zajímalo kdo z vedení města/podniku jel na účet prostřelené slepice na pěknou dofču, nebo snad na výhodně darovanou chatičku? 🙂

David

Je to i z vašich daní, dat to non-eu firmě, tak se zpět do ekonomiky nevrátí vůbec nic.

Jan T.

Díky non EU firmě (ale s českým zastoupením) bychom měli lepší konkurenční prostředí a hlavně by v rozpočtu města zůstalo 28 milionů na podporu dalších místních projektů. Nakonec to možná dopadne tak, že si Bozankaya pronajme větší garáž,udělá tady finální montáž a la Škoda-Temsa a bude to fakticky vyrobeno v EU. Bude to tak lepší?

Pavel Vavříček

Tohle už teď se snaží udělat Yutong ve spolupráci s Ikarusem. Okusí to Bukurešť s Budapeští

mgr.pavel

To by to tak hrálo, aby „soutěž“ nevyhrál předem vybraný uchazeč!