Jedenáct tramvajových zastávek v Ostravě projde modernizací, většina je na Jihu

Zastávky dostanou nový mobiliář, cílem 22milionové investice je jednotný vzhled podle nového městského standardu.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) hledá zhotovitele modernizace mobiliáře jedenácti tramvajových zastávek. Většina se nachází v městské části Ostrava-Jih. Hotovo má být v příštím roce. Zastávky dostanou nové přístřešky, zábradlí a nové vybavení jako třeba lavičky nebo odpadkové koše.
Investice si vyžádá 22 milionů korun bez DPH. Cílem je jednotný vzhled podle nového městského standardu, který cestující znají například z tramvajových zastávek Kotva nebo Důl Jindřich. V rámci rekonstrukcí jde pak o bezbariérovost, zvýšení bezpečnosti a komfortu.
V první fázi proběhne postupná modernizace vybavení zastávek Karpatská, Kpt. Vajdy, ÚMOb Jih, Sport aréna, Most Čs. armády, Hlavní třída a Dům Energetiky. Na všech se bude modernizovat v obou směrech. Ve směru na centrum projdou modernizací nástupiště zastávek Hrabůvka Poliklinika, Hrabůvka kostel, Antonína Poledníka, V. Jiřikovského.
Klíčem k výběru zastávek byla podle DPO i koordinace prací. V plánu je podle starosty městské části Ostrava-Jih estetizace dělicího pásu podél nově zmodernizované tramvajové trati na ulici Horní.
Dopravce chce v následujících letech zmodernizovat přístřešky na více jak stovce tramvajových nástupišť, přes 40 dalších nástupišť navíc projde kompletní rekonstrukcí. V Ostravě je přes 670 zastávek. DPO spravuje pouze ty tramvajové, kterých je 101. Autobusové a trolejbusové spadají pod město, resp. jednotlivé městské obvody.
Pro příští rok připravuje DPO i stavební rekonstrukce zastávek Karolina, Fakultní nemocnice a Kunčičky kostel. Kromě modernizace přístřešků proběhnou na daných zastávkách i stavební úpravy nástupišť, primárně za účelem zlepšení bezbariérového přístupu. Podle dřívějšího vyjádření šéfa DPO Daniela Moryse by měla zastávka Karolina dostat odpovídající architektonickou podobu, přičemž bude uzpůsobena svému významu.