Je libo šukafon? České dráhy je mají na prodej a bude jich přibývat
Nádraží Litomyšl, motorový vůz 810, foto: České dráhy
V souvislosti s probíhající obnovou vozidlového parku má odprodej nabýt v příštích letech na intenzitě.
Co přesně znamená v té tabulce ten prototyp?
To je DIAK neboli DIesel-AKumulátorová lokomotiva vyrobená v MTH, předchůdkyně adél s možností pohonu dieselem nebo trakční baterkou. Původně lok. 796.501, těžko říct, proč dostala „adélovské číslo“ 799.042. Další 2 podobné hybridy z výroby MTH se jmenovaly APOLO čili Akumulátorové POsunovací LOkomotivy.
Více viz moje dnešní (30. 07.) posty na K-reportu a odkzy v nich.
Sešrotovat a vystřelit do černé díry.
Jsem krapet v šoku, že 810.339 je ještě naživu. Když ji konečně před pár lety z Opavy odvezli, mysleli jsme že jde do šmelcu, byl to totální šrot, který nebyl v dílnách snad 20 let. Ale jak vidno, coby nosná řada ještě dál někde poctivě sloužil… 😆😆
Mohly by se z šukafonů udělat chatky pro turisty. Třeba na nevyužívaných kolejích na nádražích lokálek v turistických oblastech.
Špatné, okna nejdou otevřít.
Tak právě toho se bojím, že by došlo k vizuálnímu ničení krajiny tímto odpadem. Naše krajina má dost ubytovacích kapacit v pensionech, a nic nebrání tomu, aby se rozšířily a podstatně modernizovaly kempy. Na co tedy do přírody navážet odpad. Za druhé jsem zděšený, že místo plánu likvidace – dohody s firmami, které umí takový odpad roztřídit a RECYKLOVAT – což je ekologicky nutné, tak se ČD, které hospodaří v miliardách, se má zabývat prodejem jednotlivých vozů v cenách 0, 000 01 mld. CZK. Musíme si zvyknout, že už nejsme rozvojová země, a žijeme v rámci evropské civilizace. Dovedu si… Číst vice »
Ja nevim s čím máte problém. Pokud dá zájemce více než kovošrot, tak je aspon možnost to na vlastní náklady koupit, udržovat a provozovat
Ve stanici nelze!
Podobný případ nastal koncem 90. let. ČD prodávaly vyřazené „hytláky“ s tím, že si je noví majitelé rozeberou, odvezou po silnici a využijí např. jako zahradní chatky. Jenže jeden vůz si koupil pár bezdomovců, nechal ho stát na smíchovském nádraží a zabydlel v něm. Co teď s nimi? Protože na Smíchově obtěžovali, zapřáhly ČD vůz k manipulačnímu vlaku s tím, že ho deponují na nevyužívané trati Čistá – Mladotice. Narazili ale na předpisy – rakovnický výpravčí si všiml, že je vůz soukromý, a odstavení nepovolil. Vůz se i s obyvateli vrátil do Prahy. Případ se nakonec vyřešil finančně – za… Číst vice »
Příležitost pro chataře. Chaty, kde je základem starý vagón, jsou nesmrtelné. Jenže v posledních pár desítkách letech se nevyřazovaly vhodné vozy, přece jen mít chatu jak nudli třeba z Bymáku není moc praktické. Šukafon má rozměry tak akorát. 🙂
Na některé pozemky tady u nás (nudle 50×10 metrů a podobně) by se naopak Bymee docela hodily. Po nějaké úpravě by z toho byla chata tak 55-60 m2.
Takže najednou se na lokálkách obejdou bez šukafonu
Aby ne, když je všechny chtějí zrušit
V tomhle by jejich konstruktéry měli zadarmo vozit v létě nepřetržitě tam a zpátky na trase Světlá n/S – Zruč n/S…
tak se konečně na Pacifiku dočkáme něčeho lepšího
Konečně! Už jsem si lámal hlavu jak pojedu na cyklovylet a kam bych si dal ta kola.
Na cyklovýlet jeď přece na kole, ne… Cpát se s kolem do vlaku, to jsou neuvěřitelné pravičácké manýry, tohleto!
Já myslel, že jezdit na kole je levičácké. A vlakem taky…
No ale vážně. Když už to má někdo na kole kolem svého bydliště projeté, tak rozšířit si akční rádius vlakem není vůbec špatné a také to tak provozuji. Jo, chce to asi trochu víc řešit logistiku (kam je nutné dojet, co a kdy jede zpáty), než když někdo hodí kolo do auta či na auto, ale asi to bude i ekologičtější (ten vlak by jel stejně)…
Osmsetdesítky prodávají, ale nemají za ně náhradu.
Autobus (mikrobus) už byl vynalezen.
Jasně soudruhu.
ŠL 11 provozují už snad jen historici.
Karosu 73x objednatelé nechtějí a to zak, že za ni nechtějí platit.
Karosa 73x, to ještě existuje? Mimo muzejní jízdy už jsem tak 10 let žádnou neviděl, většinou pobývám v MSK
Vy, co jste mi dali mínusy, mohli byste sem dát odkaz na náhradu těch osmsetdesítek? Nemám ovšem na mysli autobus.
Nektery jízdy asi dá i osobní auto, když bude stačit, že tam bude jen řidič bez pruvodciho
Dnes psala Plzeňská drbna článek:
Řidič osobáku ignoroval signalizaci na přejezdu, smetl ho projíždějící rychlík.
Mimo jiné cituji: Spolujezdec z vozidla vyvázl bez zranění, stejně jako 16 cestujících z vlaku, které hasiči evakuovali.
No rychlík který veze 16 lidí….???
Proč bylo v rychlíku 16 lidí může mít desítky důvodů. Vy jste neuvedl žádný.
No vidíte a při nehodě na přejezdu v Boru cestovalo v motoráku 28 cestujících.
Což snad víc souvisí s infra, než s řadou vozidla.
Jenže autobus je jediná smysluplná náhrada šukafonu.
Jak kde a jak kdy.
Občas to je i taxík..
Všeobecné šotoušstvo má neopakovatelnou šanci ukázat Jančurovi, když přesně věděli, jak se to má dělat a že to možné je: Jezdit lokálky zadarmo.
Za kýbl nafty.. 🙂
#potenciál
Takový šukafon, to se hodí do domácnosti.
Já bych si tím tak jistý nebyl. Spíš bych to viděl na větší počet rozpadlých vztahů, tedy u té menšiny šotoušů co nějaký partnerský vztah vůbec mají. Protože až oznámí partnerce, že místo dovolené, opravy střechy, nové koupelny…, případně z hlediska šotoušení podobně zcela nepotřebných věcí hodlá rodinné úspory věnovat na „výhodný“ nákup šukafonu, tak bude zase single. :))
Určitě, co kdyby je koupil Jančura? 😀
Neměly kdysi modrogumy podmínky, že to nesmí jezdit na síti Spržele?
Pokud se nepletu, byl to důvod, proč KŽC na pravidla (Mochovka,…) tahala šukafony ze Slovenka místo z Třebové.
Jistě, jako kurník, včelín či skleník by za cenu šrotu ještě posloužit mohl. 😀
Já myslím, že různého bordelu je v české venkovské krajině i na zahradách stále ještě dost a dost. Netřeba navážet další.
Navíc ve stanici nelze!
Zahrada není stanice. A navíc když to postavíte šikovně na kompostem…
Jen aby se po „obnově vozidlového parku“ nezjistilo, že se tím provoz prodražil a je nutné ho osekat nebo zrušit… Nejsem staromilec, ale radši pojedu méně komfortně, než vůbec.
S takovou tu mohla dodnes být koňka.
Pořád může jít pěšky. Sice to není tak pohodlné jako na povoze, ale …
Autobus patří mezi „méně komfortně“ nebo mezi „vůbec“?
Ja autobusem obcas jezdim a kombinace mao mista na nohy a absence toalety bych ho zaradil nekam mezi … tj. komfortnejsi nez pesky, ale jinak vopruz.
Ty argumenty s WC mě vážně baví, člověk musí dojít nutně k názoru, že polovina šotoušů jsou prostatici a druhá půlka trpí chronickým zánětem močových cest. Protože normální člověk těch pár desítek minut vydrží.
Ale polovina šotoušů jsou prostatici.
Doporučoval bych této kategorii nadšenců absolvovat aklimatisační tréningové výlety u našich západních sousedů. Tam jsou na některé kratší pojížďky nasazena kolejová vozidla bez WC. Až by si hlava zvykla žít s tímto nebezpečím, bylo by možné ve druhé fázi zkusit sednout do (fuj)autobusu.
Brno – Česká Třebová jel více než 2 hodiny ty. To ty nepamatuješ.
Brno – Česká Třebová je lokálka obsluhovaná šukafonem? Pokud ano, je to s ČD vážně nehnutě.
Tak třeba Teplice – Trutnov jede hodinu a půl. A třeba v něm jede i podle vašeho dělení lidí i normální člověk.
Autobusy jezdí i delší trasy a přesto to lidé vydrží.
Aha! Takže veřejnou dopravu tady budeme mít jako nějakou masochistickou přípravu? Já měl za to, že je v našem zájmu naopak lidi dostat nabídkou z aut.
Tak vydržte!
Člověk vydrží ledacos.
Ano, 90 minut bez WC, strašné.
Prakticky vůbec, protože až pan B. a ti ostatní fanatici zjistí, že těmi busy jezdí +/- ty samé počty jako šukafonem, začnou je škrtat taky. A to se vůbec nebavíme o víkendech, tam to bude 0 s poukazem na to, že to není základní dopravní obslužnost (+ výzva starostům, že kdo chce, může si doplatit rozdíl mezi autobusem a ničím).
ČD je prodají ,koupi soukromnik a bude jezdit místo ČD a to už se stalo
Tak se jen ukáže o kolik jsou ČD předražený.
Railway capital manželů Šatavových
Cena za Mochov byla výrazně vyšší, než obvyklá u ČD, jezdil to KŽC, jestli se dobře pamatuju.
Nicméně takové nevypověditelné smlouvy, navíc za cenu výrazně vyšší nez obvyklou, patří mezi odrstrašující příklady jak to nedělat.
Tak ona většina soukromníků s 810 je o hodně levnější. Na KŽC snad ani nemá cenu ukazovat, to je kapitola sama pro sebe. Už od dob spolku KŽC (bez dopravy).
Podle čeho se pozná že ta cena byla výrazně vyšší?
Copak cena za km je u takovéto smlouvy na takový výkon objektivní ukazatel?
BTW, ČD dávají do pronájmu remízu v Mochově … Celková částka necelé 4 tisícovky za měsíc. Tak si někdo z těch zdejších moudrých hlav může koupit motorák, najmout remízu a předvést, jestli umí i něco jiného než trollit na internetu.
Zdroj:
http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/nemovitost/NB003128/mochov—remiza-kolejovych-vozidel
Cena po přepočtení na vlakokm byla velká, ale to bylo dáno zejména nesmyslnými oběhy. Stát někde hodinu s živým šukafonem a platit směnu strojvedoucímu taky něco stojí.
Nesmyslné oběhy přidejte mezi odstrašující příklady.
Dopadne to jak u DB. Které provozují 10 tisíc autobusů a 13-14 tisíc dieslových/elektrických vagonů. A 2 tisíce vagonů
https://kpi.deutschebahn.com/de/flotte-und-infrastruktur
Tak 810 jsou uz fakt za zenitem, ale Bastardů bude škoda.
Bastardi byly za zenitem už při výrobě. Proto bastardi.
Jo, je pravda, že jsou technologicky hodně zastaralí, ale stejně se jedná o příjemnou, spolehlivou a docela komfortní lokomotivu. Navíc nenáročnou na údržbu. Oproti třeba Hrbatým jsou o dost lepší a novější, a přece Hrbáče dostanou ETCS a budou jezdit dál.
No jo, v tomto světle se jim stává osudné to, že jich je málo a instalace ETCS do málopočetných řad vyjde v přepočtu na kus nákladněji.
A vození zbytečnýho trafa navíc.
To můžeme brát jako ušlechtilý balast 😉
Vyndá se trafo a místo toho dostane beton, takže si s váhou nepomůžete, je to kvůli adhaze, snížení hmotnosti = snížení adheze
A celý schvalování (a)typu znovu.. To asi neklapne.
To je další věc, zkrátka z toho plyne, že to trafo není „zbytečný“ ani pokud bude jezdit jen na 3kV
Kromě celýho olejovýho hospodářství pro trafo, revizí trafa. A pokud vím, tak většina traf si aspoň občas musela čuchnout ke střídavině. I olomoucký pantery se občas jely projet pod střídavinu. Ona „modernost“ asi nevyváží ty hromady nevýhod proti hrbatejm.
Hrbatá na koridoru, Avie na dálnici…
Nevýhod? Já spíš vidím výhody. Vyšší výkon, vyšší rychlost, menší stáří apod. Navíc to trafo by tam opravdu mohlo jezdit jen jako balast a nemuselo by se udržovat. Jako třeba Pegas na 753.
Takže to stejně skončí na ECM. To že ČD dlabaly (nejen) na údržby, ale kolikrát i na úklid známe všichni. Jedině, že by výrobce schválil úpravu na čistě SS mašinu a to by musel schválit i DU. Pak by šlo to trafo neudržovat. Ale pak by se muselo zajistit , že už nikdy si nečuchne ke střídavině.
No nevím jestli je to s tou spolehlivosti nějak super? Já spíš slyšel, že jsou poruchový. Např. http://www.atlaslokomotiv.net/loko-372.html
Já na nich jezdím a supr. I většina kolegů si je chválí. Dřív tomu možná tak bylo jako u spousty lok. Asi to je taky daný tím, že jezdí do Německa a tam když se to rozbije, tak se to obtížně dostává zpět. Jen nějak nechápu ty mínusy. Jasně Vectron to není, ale dobrá mašina to je a není zas tak stará. Škoda, že jí ETCS dá stopku, ikdyž chápu, že rekonstrukce asi není rentabilní.
Kolego super. Dám taky jeden názor,co kdyby se do Bastíka dalo trafo tak jak se dávají teď do ousteckých Peršanů?Včetně ETCS.Na rameno Dc-Nbk-KH-Ova/Bv,by stačilo.Místo dřevěnejch 122/123.Ty německé zďorby jsou na tu vozbu drahé a havně nejsou……Edit pro ostatní: byla to jen taková úvaha prosím.Kostky jsou vrženy..
No vida, jedinečná šance pro místní lokálkobijce. Mají šanci si koupit ten „nejlepší “ motorák na světě, volných tratí bude dost . A můžou všem ostatním předvést to, jak nalákají cestující . A při troše snahy najdou i vlečku a můžou sebou tahat i nějakej náklad..
Možná to není tak úplně blbý nápad. Provozovat oddělenou trať bez ETCS bude chtít i vozidla. M131 zase tolik není a M152 v kožence už je vlastně veterán taky. Akcelerace nic moc, ale hlavně tomu chybí spouštěcí okna.
Je to komplikovanější.
https://zdopravy.cz/borecky-uskali-obnovy-nejen-stredoceskych-lokalek-105093/
To je jen otázka chtít, klidně se to dá prezentovat jako snížení emisí 😁 jeden motorák = 5 busů tj. méně emisí
Euro? To neznám to v předpisech nemáme 😁
A můžou se začít předvádět hned ve Středočeském kraji. Tam těch lokálek bude do budoucna volných dost. Když tam zavedou ten jejich omilaný takt tak nám konečně dokážou jak vysoký potenciál tam je.
Tohle je častý omyl racionálně uvažujícího člověka. Oni nic takového nechtějí. Oni chtějí, aby to tam dál provozoval Jediný správný dopravce a dál platil stát, respektive kraj. No a oni si mohli jezdit, co možná nejlevněji, těmito krabičkami s foťáčkem na krku. Pokud možno aby v té krabičce byli sami.
Mimochodem, jak úspěšní tito lidé jsou, pokud jde o provozování čehokoliv, si můžete prohlédnout v Ústí nad Orlicí, případně na transparentním účtu KPL.
A nejlépe za symbolické jízdné dob minulých, zapomněl jste dodat.
810 je možná symbolem těch tratí, leč rozhodně nikoli hlavním problémem. Tím je kolikrát neochota smysluplně investovat do byť jen drobností, které by je učinily o dost použitelnějšími. Jenže my raději vyléváme do krajiny další asfaltové lány. 🙂
Prosím o tři příklady, konkrétní, ale asi se opět nedočkám, že?
No samozřejmě že ne. Nehledejme v tom nic racionálního. Tohle je o emocích.
Co na tom že chlastá, dluží, nepracuje a mlátí dečka. Ona ho furt miluje. Tak tohle je stejné.
Třeba Rýmařov, úplně nové kolejiště cca z roku 2020. Ale vlak stále jezdí od původní budovy, která je dnes zcela nevyužitá.
Nástupiště mohlo být ve šturcu o 300m blíže městu.
Nákladka by o nic nepřišla, poté co SŽ zbourá budovu bude mít nakládkovou kolej na dříví jak víno.
Dále bývalá stanice Luka pod Medníkem, s novým nástupištěm, v místě pro druhou kolej. Ropid by už dávno chtěl změnit provozní koncept na křižování v Luce a Krhanicích, ale SŽ tyto stanice zrušilo.
A manipulační prostor byste měl kde? Narvat nádraží na doraz na konec kolejiště? Dobrý vtip. A upřímně, těch 200 (ne 300, to je ke křižovatce) metrů opravdu už v dostupnosti nehraje roli.
Nicméně – jak dvě relativně nepodstatné stanice řeší koncepčně problém železniční dopravy?
Řeč byla o lokálkách, ne o železnici jako celku.
Jenže lokálky jsou součástí železnice, to není pět kilometrů tady nebo deset támhle. Zatím pořád žádná „drobnost“, která by ten koncept řešila, nezazněla.
A ani nečekám, že se jí dočkám. Jo, vlastně jedné jo – zrušit autobusy, to určitě přijde.
Naši projektanti vlakem nejezdí. Například budova nádraží v Rájci postavili bez čekárny pro lidi. Dodatečně přilepili dřevěnou boudu. To samá pří koridoru nádraží Letovice. Jak zastávka tak nádraží daleko do města. Zastávku měli udělat u náměstí.
Hm, ale to není chyba projektanta. Někdo dělá zadání, a projektant jen naplňuje jeho vizi.
…a někdo to taky schvaluje.
To bohužel při koridorizaci odmítlo vedení města.A město to stále tvrdošíjně odmítá i nyní.
Koukám i na ta Luka, tam není kam posunout nástupiště při výstavbě druhé koleje. Po obou stranách tam máte domy až na doraz. Taky drobnost?
Dříve tam byly tři koleje. Pozemek stále patří SŽ. Takže místo tam je.
ale nesmí se postavit nástupiště „tak aby už to nešlo jinak“.
Který pozemek? Ten metr od nástupiště k plotu prvních domů?
V nejužším místě u původní budovy má pozemek 21,5 m na šířku. Místa je habaděj.
Luka pod Medníkem.
Máte na mysli tu louku východně od současného nástupiště? Jelikož v Lukách nebydlím, tak netuším, kde tam byla nádražní budova.
Jinak v místě současného nástupiště je šířka mezi domy 15 metrů.
Chcete opravdu slyšet nápady nebo si dokázat, že to víte lépe?
Mohu-li psát za sebe, tak ano, vím to lépe.
Nicméně si nějaký nápad, který bude mít smysl rád přečtu.
Zatím tedy nikde nic.
pokud už teď víte, že to víte lépe, je škoda něco psát…..
Zrušily se desítky lokálek. Třeba Malá Morávka, Morkovice, Ždánice, Koryčany, Oslavany, Polná, Jemnice atd.
Desítky se jich určitě nezrušily. Z těch napsaných byly skutečně zrušené jenom Morkovice a Ždánice.
Drobností? Jakou drobností byste změnil neefektivní vedení železniční sítě? Pomalé jízdní doby na lokálních tratích? Zoufale drahý provoz?
Pro něj jsou stavby zcela nových tratí (vč. tunelů apd.) drobnost.
A to psal kde? Jako já chápu, že likvidace trati, nebo aspoň provozu na nich, mnohým lidem působí orgasmus, ale v čem je tenhle fanatismus lepší než „lokalkový“ fanatismus?
Co je fanatického na tom, že když něco nepotřebuji a nemám proto využití, tak se toho zbavím?
V příapdě kraje: Přestanu objednávat/kupovat.
Bylo to tu sto let, tak tomu prostě MUSÍTE najít využití a náležitě to dotovat. 😉
to je jen váš výmysl, já nic takového netvrdím
fanatické je to, když je někdo posedlý něco likvidovat, a nedokáže, nechce slyšet argumenty proti a zároveň nedokáže rozlišit, zda to je nebo není potřebné, je to taková forma vyrovnávání se s vlastním mindrákem, u mnoha lidí se to projevu posedlou touhou vyhazovat vše kolem sebe…… jaký je rozdíl mezi fanatikem, který chce pořád vše rušit a jím vysmívaným „šotoušem“, který chce vše dotovat? co třeba taky použít zdraví rozum a všimnout si, že něco se zachránit dá a něco ne? je skutečně řešení vše zlikvidovat nebo vše platit zbytečně? typický příklad: Železnice Desná tu je také potřeba zlikvidovat? už… Číst vice »
Tak ty argumenty předlož a začni tím, že vyložíš miliony na dotace, bez kterých se ta Černá Díra na peníze z kapes daňových poplatníků neobejde.
To pan František píše už roky a nejen tady.
Jeho hodnocení a nápady, kdy by zdevastoval silniční dopravu a „drobnýma úpravama“ asi tak za stovky miliard a víc podpořil železnice, bez ohledu na realitu skutečných potřeb, to je moc i na první stupeň základní školy.
Já si taky kdysi maloval obrovské množství nových tratí, někde kolem 3-5 třídy……
Podle podobných stačí ponechat číslo tratě a zbytek postavit znovu. Poté přikázat povinné využívaní železnice spojené se zákazem čehokoliv, co je schopné se pohybovat mimo koleje. jen drobnosti, jak píše 🙂 🙂 🙂 .
A postavit to v akci Z, bez nároku na mzdu a materál si nakupte sami. Jinak vám tatínek vyhlásí válku.
Jaké asfaltové lány? Kvalitní silniční infrastruktura v té naší zemičce zoufale chybí.
A takových volů jako ty na jatka
Docházejí argumenty ?
Někdy nějaké byly?
kdo by ty šroty chtěl? Možná muzeum v Osvětimi. Ne, tyhle šroty se musí do posledního kusu zlikvidovat, aby si od nich mohl lid duševně odpočinout.
Takových cestujících, které ty šroty mají na svědomí se ani nespočte.
Jejich likvidace by byla navíc signálem nesouhlasu s totalitními režimy a mělo by se to udělat ihned (válka na Ukrajině je celkem slušné příležitost). Populisté jako Kvokamůra a Hrabiš budou prskat, že se vidláci nebudou mít jak dostat domů, ale demokraté s nezkaženou morálkou (paní Nerudová, Němcová, Pekarová Adamová, Langšádlová, pan generál Pavel a podobní) by to od ČD určitě ocenili.
Naopak, vystavovat pravidelně, aby se nezapomělo, co sr taky používalo k přepravě osob a tako jak dlouho. Jako varovný příklad pro budoucnost :).
Třeba Škoda 105 je taky varovný příklad pro budoucnost? Nebo je to jen prostě stroj poplatný době a finančním možnostem?
Š105 zrovna moc nepotkávám . A v běžným provozu je to vzácnost. Zato 810 tu straší furt.
Škoda 105 je varovný příklad pro budoucnost poplatný době a finančním možnostem doby, a měla by sloužit jako varování, aby se taková doba už nevrátila. Je to auto, které přišlo na svět v éře Golfu, Ritma, Renaultu 5, prvního Civicu a dalších aut s modernější koncepcí.
Ještě by se dala tolerovat, pokud by výroba skončila třeba kolem roku 82-83, ale ona se táhla do devadesátého roku.
„Poplatná době“ 105 zcela určitě nebyla. Naopak, byla fatálně zastaralá už v době vzniku. Finance na něco alespoň trochu snesitelného by se také našly, jen by se nesměly ty miliardy cpát do předimenzované armády k ničemu, zadrátovaných hranic a stbáckému fízlování.
Což o to, i s omezenými penězi si dokázali konstruktéři poradit. Problém byl, že centrální schvalovací komise byla banda blbců, která se řídila heslem „proč něco nového, když to doteď lidem stačilo“.
Jste troll a nebo jen duševní mrzák?
Myslím, že za b)
– viz „vysoce erudované“ komentáře obhajující řešení průšvihu v autobusové dopravě v Pardubickém kraji
😳🙄😂🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Tak tím zatraceně nejezděte, ne? Nechápu, proč by nemohli zůstat třeba jako historické. Já osobně nenádivím regiopantery, interpanrery, bdpee a bmz a vyhledávám právě 810 a béčka. Tohle fakt nechápu – mně se to nelíbí, tak zlikvidujte úplně všechno. Chudáci vaše rodina.
Moje řeč, lepší šukafon než Arriva vrak, to bylo svezení, děs. Navíc má malou spotřebu a na lokálkách je dobrý.
Ale chápete, že tenhle přístup je poněkud zvláštní a minoritní?
Bylo by dobré, kdyby na každém rychlíku jelo alespoň 1 béčko – každý by si mohl vybrat klimatizaci nebo komfort. Např. jako je to teď na r17 (Bee 243). Zde jsou 3 vozy druhé třídy klimatizovaný a tichý a jeden ještě normální a pohodlný. Ne všichni mají rádi velkoprostor a ne všichni nutné potřebují klimatizaci a wifinu.
Jenže těch pět nadšenců provoz takového pravěku nezaplatí.
A vy víte, že je jich jen pět? Každý není jako vy. Naštěstí. A radši pohodlný skvělý pravěk než nepohodlný velkoprostorový přesvícený humus.
No, vzhledem k tomu, jak lidi ty dopravní prostředky využívají, i pět je nadnesené číslo. A co je na těch pravěkých křápech pohodlného, aby to moderní vozy neměly?
Většině lidí je jedno, jestli je to starý starý vlak nebo ta klimatizovaná konzerva. Tihle lidé jsou relativně v poho. Dále jsou lidi, co tyhle starší vyhledávají protože jsou lepší. A pak jsou tu bohužel taková h….a, která se skvělých béček chtějí zbavit za každou cenu. Já třeba nenávidím pantery a odmítáním jimi jezdit, radši si počkám na rychlík, kde je béčko. V béčku je výhoda, že pokud sedítě sám (jcož á většinou sedím), a stáhnete si okno, tak neslyšíte žádné uřvané děti, žadné otravné vytlemení teenagery, žadné hlučené odstravné seniory, v podstě je tam klid. Zatímco v nových „tichých… Číst vice »
Ne, většina lidí ty staré vlaky strpí, protože se potřebují někam dostat, to je rozdíl. Kdyby si mohli vybrat moderní, pojedou moderním.
Vaše tupé pojmenová pro lidi, kteří se snaží o modernizaci, jen vypovídá o vaší celkové duševní zaostalosti.
Ano to jsem viděl. V lednu, když ještě přicházeli Interjety, tak na r17 začalo jezdit Bdpee (uprostřed soupravy) a ostatní vagony B249 a BDS449. Jel jsem do Budějc a ejhle. Moderní klimatatizované Bdpee s wifi úplně, ale úplně prázdné, ale zato jsem nemohl najít ani 1 volné kupé ani u jednoho B249 a BDS449. Proč si ty lidi sedli do do toho „středověkého vozidla“, a ne do moderního, kterému všichni „normální lidé“ dávají přednost. Moderní vozidlo neznamená lepší.
Mno, a zkuste to i v létě, namísto v lednu…
Ne, s vámi opravdu další debata nemá smysl, prostě všechno překrucujete do svého nesmyslného vidění světa.
Z pohledu údržby „Béčka“ nesnáším a čím víc jich zmizí tím lépe.
Není, zajedte si třeba na Ledeč , tam to srovnání bije do očí a čekající rozpalenej šukafon ve Zruči
to fakt chceš….
V mojí sociální bublině dáváme přednost klimatizovaným konzervám. Starý vlak, bus, auto jen jako občasná retro srandaakce, ale někam s tím cestovat? Myslím, že lidé, kteří „nenávidí pantery“ a všichni a všechno jim vadí, moc v pohodě nejsou:)))
ja ve svem aute take sedim sam a nikdo mne neotravuje…
To souhlasím, ale béčko (ač se tím rád svezu) už opravdu nemá na kolejích co dělat už z hlediska bezpečnosti. Ale takové Bmz či Bdtee by na každém rychlíku úplně od věci nebylo.
tvl ty jsi musel mít hodně těžký dětství, když to na tobě nechalo takovýhle následky…
Myslíte to ,,přepravování,, ve vrakách jako jsou šukafony, hydry, béčka apod. a bráním cestujícího jako kus, nikoliv jako zákazníka? Na kom to, krom tehdejších svazáků, nezanechalo následky…..
Kryštůfku, čím to, že jediný tvor, na kterém to nechalo následky, jsi ty? To asi nebude tím, co?
Co pijete?
To vypadá špíše na fet
Zde se nabízí docela zajímavá možnost koupit vyřazenou lokomotivu/motorový vůz/řídící vůz a předělat to na pořádný simulátor. Railworks a jeho grafika by mohla být skvělá na takovém simulátoru…
Počkat, jakože bych měl v pokojíku přední část mašiny a dataprojektor na zeď a v tý kabině bych svištěl Railway Tycoon, nebo jak se to jmenuje? 🙂
Vpodstatě, stejně jak to někteří fanoušci dělají s vyraženými letadly. Může to být zajímavý byznys model… Navíc by se to dalo využít i pro výcvik strojvedoucích vzhledem k „kvalitě a grafice“ nynějšího simulátoru. Neberte mě špatně, ale něco s grafikou z roku před Kristem prostě nedokáže navodit jiný pocit než „jsem na simulátoru… Pokud by to navodilo aspoň částečný pocit „jsem na reálný trati“, tak by to přínos mělo rozhodně větší…
A je to tady. Šukafon do každé rodiny.
Pokrok se nedá zastavit
Ja bych mel zajem o 754.067 🙂 udelal bych si z toho pergolu na posezeni.
Možná nechat nějaký i s kouskem koleje a upraveným vstupem tak, aby byl bezpečnější. Děti by si v něm mohly hrát „na vlak“, teda ještě někteří zdejší diskutující, ale ti by mohli děti a jejich rodiče trochu vystrašit 🙂
Jestli to budete mít dál od nádraží, že by tam museli jít po silnici, tak nejspíš bez rizika.
Nespletl jste si stránky??
A jéje, voda na mlýn pro zdejší prudiče 😄😆.
Třeba by mohl nějaký odkoupit Jelenův oblíbený ANOfert, pro časy, kdy bude zase líp…..
Jaký ANOfert zase? Já nejsem volič ANO a nikdy nebudu, to vás mohu ujistit.
To už je takový evergreen – nesouhlasím s vámi ale nemám žádné argumenty, takže jste určitě Babišovec, Okamurista, fašista, komunista a vůbec žerete malé děti… viz mimojiné co předvádí soudruh Kryštof nahoře…
Viz výše
Vy mě budete říkat ,,soudruhu,, aneb zloděj křičí ,,Chyťte zloděje,, .
to je totiž pravidlo. Z 99% se podle volené garnitury pozná charakter člověka. Voliči koalic jsou většinou normální objektivní lidé na nějaké úrovni. Voliči SPD, ANO, Trikokolory, zaniklých Realistů, Svobodných, Přísahy, Volného bloku, ČSSD, KSČM jsou velké většiny: – machističtí alfasamci a koulaři, kterým to myslí dole než nahoře a v případě žen to jsou jednoduché jezeďačky či líné samoživitelky oblečené v hadrech ze 2nd handu – fanoušci šrotů na kolejích a monopolu Jediného Správného Dopravce , – lokálkofilové, – flastenci , jejichž kulturní svět tvoří Ortel / TV Šlágr / ublité Rádio Beat / ČT 3 / flastenecko-důchodcovské rádio… Číst vice »
Mno, Kryštůfku, ty budeš pořádný kus kreténa. Možná i úplný.
Já si pamatuji, jak jste tady jednou ( za vlády ANO)psal o Babišovi, jakože nikdo lepší tam být nemůže.
Ve smyslu, že se nikdo u nás nenajde.
Pro mě to bylo (je) trochu silný kafe, ale názory mohou být různé.