Letecké společnosti Letectví

Japonské ANA ohlásily expanzi dálkových letů do Evropy, Praha na seznamu chybí

Airbus A380 v barvách All Nippon Airways. Foto: Airbus
Airbus A380 v barvách All Nippon Airways. Foto: Airbus

Největší japonská letecká společnost All Nippon Airways (ANA) dnes oznámila otevření celkem pěti nových dálkových linek z Japonska Letiště Praha, jehož vedení dlouhodobě usiluje o přímé spojení s Japonskem, na seznamu chybí.

Rozšíření oznámily ANA v tiskové zprávě. Od letního letového řádu začne dopravce létat z tokijského letiště Haneda nově do Stockholmu, Milána, Moskvy a Istanbulu, novou linkou je i spojení do čínského Šen-čenu. Firma současně rozšíří frekvence letů některých stávajících dálkových linek a přesune je z letiště Narita.

„Sledujeme rostoucí poptávku po cestování do Japonska, proto rozšiřujeme naši síť linek,“ uvedl Seiichi Takahashi, viceprezidet ANA.  Aerolinky začnou s prodejem letenek do nových destinací v prosinci, do každého nového města v síti chtějí létat jednou denně. S jakými letadly zatím firma neuvedla.

Z letiště Haneda firma současně rozšíří počty letů do Los Angeles a Sydney, na Hanedu převede lety z druhého tokijského letiště Narita do Los Angeles, Dillí, San Jose, Seattlu a Washingtonu.

O přímé spojení s Japonskem dlouhodobě usiluje i vedení Letiště Praha, Japonsko patří mezi pět největších investorů v Česku, japonští turisté mají Česko v oblibě. Zatím ale do Prahy létají jen občas speciální chartery s turisty.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Jo mit tak poradnou statni leteckou spolecnost treba jako Finsko s 1/2 obyvatel… Takhle se akorat trapne porad nekoho doprosujeme…

Supidio

Mívali jsme, dokud te toho nechopil LuftJarda Tvrdík a spol 🙂

Nicky

Po zkušenostech s ČSA a po vzoru Alitalie by se stát do takového podniku vůbec neměl pouštět. Pro zavedení linek musí být reálná poptávka a ne politické zadání.

Jan

Ale pak existuje třeba ten Finnair ve kterém má stát 55%….

Juraj

Vlastnícky podiel ale nemusí nutne znamenať politické riadenie.
ČSA, Alitalia, Malév, Adria, SAA… ale ukazujú, že pokušenie je veľké a výsledky katastrofálne.
A tiež označovať Finnair za „štátnu“ spoločnosť je skoro urážka, hlavne keď je firma verejne obchodovaná na burze.

Jan

Já jsem to hodil asi do jednoho pytle. Ale státním jsem myslel klidně v podobném režimu jako Finnair nebo svého času Česky Telecom a nyní ČEZ… Dalšího LuftJardu samozřejmě nikdo nechce!

RHood

Nikdo nikdy v průběhu existence CSA nenapocital realny sekundární ekonomický/finanční dopad do jiných odvětví podnikání z titulu přepravy zejména cestujících a příspěvek do HDP ČR.

eLKá

Ale Česká republika pořádnou státní leteckou společnost měla – s vynikající pověstí, vyhledávaným palubním servisem a dokonce ve zdraví a zisku přežila i útlum po r. 2001.
Pak jí ale stát svěřil do péče Jaroslavu Tvrdíkovi a dnes ta značka existuje jen proto, že si Korean Air potřebovaly pojistit PRG před Asianou a stálo jim to za jejich 8 hodinový obrat.

TGm

ANA je součástí Star aliance a stačí ji létat do MUC, VIE a FRA, dál je rozveze Lufthansa a Austrian. Ve Skyteamu, není žádná japonská letecká společnost. Pouze americká Delta má jednu ze svých hlavních základen na tokijské Naritě, takže tím, kdo by měl létat za Skyteam z PRG do NRT jsou ČSA, ale to by musely mít víc než to jedno dálkové letadlo.

Jen tak

a hlavne by po takove veci musela byt poptavka.

Y.K.

Když se Soul daří naplnit asi 10 frekvencemi týdně (KA+ČSA), Tokio musí mít alespoň srovnatelný potenciál.

Jen tak

kdyby tokyo melo takovy potencial, tak uz sem bude litat 🙂

nejspis tu ten potencial nevidi, jakkoli by bylo super, kdyby sem letala dalsi dalkovka.

pak je take otazka kapacita letiste (resp tedy T1)

Nicky

Před Japonskem má mnohem větší potenciál třeba ten Bangkok, nebo KL

Y.K.

Kapacita určitě.

Potenciál je relativní, protože určitě počítají i s tím, že třeba ANA denně létá na dost blízká letiště z jejich pohledu (Mnichov a Frankfurt). Asi spíše bude problém v byznys modelu, protože Praha – Japonsko je vyloženě turistická trasa z obou směrů a oni mívají značnou kapacitu pro byznys či Economy Plus s poměrně malou Y (třeba do Německa).

eLKá

No, nejsem si jist. Korejci Prahu znají díky televizi (https://www.csfd.cz/film/222425-milenci-v-praze/prehled/) a Českou republiku/Československo díky našemu dlouholetému působení v DMZ.
Navíc, ČR se jim otevřela v podstatě v okamžiku, kdy mohli začít cestovat a byli jsme pro ně levná exotika. Japonci se již naučili jezdit dříve jinam (třeba do Vídně) a jak říkal již Nick Carter – Praha je (skoro) ve Vídni ;).

Y.K.

To pro Japonce platí úplně (v podstatě doslova) stejně. Docela by mě zajímalo, jestli to prohazování poměru Asiatů má nějakou spojitost s podílem přímých linek do Prahy, nebo se jen přesouvají trendy. Teď začíná být na vrcholu Čína (a Emiráty). 🙂

eLKá

Tak přímá linka počty lidí zvýší, o tom žádná a radši bych tady viděl ANA, JAL, China Airlines (neplést s Air China) apod., než Hainan, co jsem na Ruzyni viděl naposledy.

TGm

Stoupnou si na Karlův most a spočítaj si kolik Japonců kolem nich projde. Bude jich sice třikrát méně než Korejců a rudejch ďáblů, ale když tam vydržej stát celej rok, tak se jich dopočítaj tak kolem 110 tisíc, kteří do Prahy jezděj nejčastěji turistickým busem přes Krumlov z Vídně.

Y.K.

Dost, je jich zhruba polovina v posledních statistikách. 🙂

Y.K.

Teda polovina oproti Korejcům, abych se vyjádřil přesně.

Zdeněk

Je to i věc propagace. Korejci natočili v Praze jakýsi romantický film, který neuvěřitelně zvedl jejich návštěvnost Prahy, mnozí létají na svatební cestu právě sem. Až dostanou i Japonci takový impuls (nemusí to být samozřejmě jen film, ale cokoli jiného), přibudou v Praze i oni.

RHood

Teď s Vámi souhlasím. Je to tak na max. 6-8 CHT letů, a to ze 100% z JP strany v průběhu léta. Nic víc. Potenciál ze strany CZ 0.

Y.K.

Ty chartery jsou přímé letní lety pro cestovky, rozhodně to nejsou jediní Japonci co jsem zajedou (tuším je to ročně nějak kolem 100 000). Létají s přestupy.

Z CZ strany to není nula ani omylem. Ale zase že by to bylo na naplnění éra jen Čechy alespoň třikrát do týdne, to také ne, zase tak naivní nejsem. 🙂

Jen tak

z CZ strany to sice neni absolutni nula, ale je to limitne nulove.

japonsko se ani neda pouzit (smysluplne) pro prestup do nejake dalsi destinace. takze to veme jenom lidi cilene letici do japonska – a tam tech cechu je malinko.

Y.K.

To ne, no na přestupy to fakt není.

Nicky

Kdyby pro ně byla Praha perspektivní, tak už ta linka dávno létá.
ANA jen čeká až získá certifikaci České Budějovice international airport.

Zlínka

Tak o tom, že budou lítat do Budějovic je již rozhodnuto. Ještě do Ostravy a bude to komplet. 😂😂

Ddddd

To už by to rovnou měli přejmenovat na Český Krumlov International Airport

Partneři

Škoda transportation