Jančura rozděluje Student Agency, vyčlení byznys cestovních služeb do nové firmy
Radim Jančura po čase opět mění struktury své skupiny Student Agency. Komanditní společnost rozdělí na dvě: nově ke Student Agency
Radim Jančura po čase opět mění struktury své skupiny Student Agency. Komanditní společnost rozdělí na dvě: nově ke Student Agency k.s. vznikne Student Agency Travel, která pod sebe zahrne byznys s letenkami, zájezdy nebo pracovními pobyty. Zisk Student Agency se v roce 2017 snížil o více než polovinu.
Rozdělení firmy na dvě vyplývá z informací ve sbírce listin obchodního rejstříku, potvrdil jej i mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. „Dochází k rozdělení společnosti podle zaměření na jednotlivé podnikatelské aktivity. Reagujeme tak na možnosti dalšího růstu a rozvoje našich činností; upravujeme strukturu, aby co nejlépe a nejtransparentněji odpovídala těmto potřebám,“ uvedl Ondrůj. V původní firmě tak zůstane provoz autobusů.
Pod samotnou Student Agency tak zůstane jen provoz autobusové dopravy pod značkou RegioJet. Ondrůj odmítl komentovat to, že by důvodem rozdělení byla možnost prodat byznys s letenkami a zájezdy, aby se firma mohla soustředit čistě na přepravní byznys. O takové možnosti se spekulovalo během loňského roku.
Prodej letenek a organizace studentských a pracovních pobytů byly první činnosti Student Agency, ke kterým se později nabalily mediálně známější autobusy a vlaky. „Důvodem pro tento krok je transparentní rozdělení podnikání Student Agency na pravidelnou přepravu cestujících (aktuálně poskytovanou pod značkou RegioJet) a na služby v oblasti cestovního ruchu (prodej letenek, dovolených, studijních a pracovních pobytů). Toto transparentní oddělení našich aktivit je nezbytné zejména například z důvodu účasti ve výběrových řízeních na provozování dotovaných vlakových spojů, kde jsme již zaznamenali první úspěchy,“ řekl Ondrůj.
Už na podzim vznikly dvě nové dcery RegioJetu, firmy RegioJet ÚK a RegioJet Pool. První bude zajišťovat dopravu na železnici v Ústeckém kraji, pod druhou mají přejít lokomotivy a vozový park. Student Agency zveřejnila už i výsledky za rok 2017. Jejich publikaci ve sbírce listin nechávala na poslední možný termín podle zákona i kvůli nástupu společnosti FlixBus, která značně ukrojila ze zisků žluté skupiny. Podle výroční zprávy klesl zisk firmy ze 128 na 49 milionů korun. Minulý týden nicméně Radim Jančura v rozhovoru pro ČTK uvedl, že žluté autobusy nástup Flixbusu ustály, podařilo se je dostat zpět do zisku i na vnitrostátních linkách a firma chystá jejich další rozvoj.