Jak urychlit pražské dopravní stavby: Preferovat se mají drážní spojení, okruh vznikne po etapách
Mimoúrovňová křižovatka Rybníčky, napojení na Jižní spojku. Foto: Satra

Úsek zahrnující tunel Malešice-Rybníčky by se měl zprovoznit samostatně.
Jestli urychlit nějaké stavby v Praze, tak jednoznačně kolejovou dopravu. Konkrétně bych byl pro, aby se ideálně nezastavil tramvajový boom a výstavba tram. tratí pokračovala stále stejným tempem, jako nyní.
To by byla nejlepší dopravní politika pro Prahu.
Tak ještě aby nám MD/ŘSD konečně dostavělo obchvat tohoto skvělého města, aby při cestě z jednoho konce republiky na druhej jsme se nemuseli proplétat Prahou.
Nechápu proč by měl stát financovat městský okruh, radiály či metro, to by si Praha měla platit ze svého, stát ať postaví vnější okruh.
A co se týče peněz, je to rozhodnutí Prahy nevybírat peníze za služby co motoristům či cestujícím poskytuje. Extrémně levné parkování pro rezidenty, extrémně levné pokuty za parkování, extrémně nízká daň z nemovitosti (Praha ani nevyužívá zákonné maximum), a extrémně nízká cena ročního kuponu na MHD. Kdyby Praha chtěla, může si příjmy zvýšit a nemusela by pak škemrat u státu či tyto velmi drahé investice odkládat na neurčito.
A tím se dá i souhlasit, ale musí se všem měřit stejným metrem. Stát nemá stavět a udržovat městský okruh v Praze, stejně jako Brně nebo např. Hradci Králové.
Ano s tím souhlasím, ulice ve městě by měly být ve správě města a to by na ně mělo dostávat prostředky. Je nesmysl aby silnice I. třídy na kterých jezdí tramvaje byly spravovány ŘSD a obchvat města byl spravovaný krajem tak jako je to v Plzni.
Jenže do reforem se tady nikomu moc nechce.
Jo, všem stejným metrem? Takže se konečně zavede rovný příspěvek obcím z rozpočtového určení daní? A Praha už nebude vlastní kraj?
Zaprvé:
Stát platí každému kraji stovky až tisíce km dálnic a silnic 1. třídy oproti tomu Praze platí sotva desítky km. Současný systém je tedy vůči Pražanům velmi nespravedlivý.
Zadruhé:
Protože občané i zastupitelstvo zde upřednostňují rozvoj MHD a po silničních stavbách volají převážně mimoprazští. A ti si to buď budou muset na státu vylobovat nebo přesednou do veřejné dopravy nebo sem budou muset přestat jezdit.
A proto by bylo možná fér se o tom financování pobavit se Středočeským krajem 🙂
Někteří mimopražští by Prahu nejraději neviděli vůbec, pokud do ní nemíří, ale jsou nuceni ji projet, protože jaksi vnější okruh chybí.
Stát i město jsou organizace zřizované občany a pro občany. Tyto dohady jsou stupidní. Samozřejmě, že by se měl stát na této infrastruktuře podílet. Je důležitá pro všechny. Dělení občanů na pražský, stredocechy, moravské etc etc je nesmyslné. Jsou to jedny peníze. Celkove je uspořádání naší zemičky iracionální , ale to je zcela mimo rozsah diskuse. Co je zjevne, takovéto myšlení občanů vůbec nepomáhá něco zlepšit.
Takže na okruh nemáme peníze ale na zbytečnou budovu filharmonie se prachy najdou. Jdu blejt velebnosti
Na dopravním webu bude považovaná za zbytečnou. S tím se asi počítá.
Copak to jde ze stejné peněženky?
Ano. Ze stejné peněženky z našich daní.
Nerekl bych zbytecnou ale zbytecne predrazenou. Za tech prvotnich 5 mld. by to jeste bylo ok, dneska uz se ale mluvi o 16,5 mld. Pri zahajeni stavby uz bude odhad 20 mld. a po dokonceni bude finalni ucet tak za 30…
Je zbytečná. Za současného stavu, kdy město zoufale potřebuje pohnout s dopravní infrastrukturou je to nezodpovědné vyhazování peněz.
Klidně vydavte všechny vnitřnosti. Na tom, že občané Prahy před autíčkářským eldorádem preferují veřejnou dopravu a kulturu, tím nezměníte vůbec nic.
Pražané, to určitě. Pokud by bylo referendum jestli filharmonie nebo městský okruh tak se vsadím že filharmonie nevyhraje
Slibujeme stavbu silnic, ale nemáme na ně peníze? Zajímavé. A je to asi proto, že silnice v Praze nevydělávají dostatečně.
Nerozumím moc záměru a co si kdo od toho slibuje, že se vybudují v Hloubětíně izolovaně dvě MUK (pro které jinak jsem) a nebude se to řešit komplexně celé, tj. rozšíření Štěrboholské radiály od lanového mostu k Průmyslové na 3+3, přestavba a plnohodnotná dostavba MUK pro MO vs Kostelecká vs Průmyslová vs Kutnohorská, mimoúrovňově celá Průmyslová, napojení 2 pruhy na Kbelskou dostavba Vysočanské radiály + dostavba DO. Osobně si myslím, že pokud by se tohle udělalo rychle, tak to delší čas může slušně suplovat chybějící části MO Jinak vítám, že konečně padlo to, že by bylo užitečné samostatné zprovoznění i… Číst vice »
Znamenalo by to přiznat, že budování Městského okruhu má alternativu. A tou alternativou je přesně tohle. Může to být hotové dříve a stát mnohem méně než budování soustavy tunelů podle plánu Městského okruhu.
Omyl, toto je alternativa Pražského okruhu.
Pražský okruh je dál. Obě varianty počítají s tím, že Pražský okruh bude dostavěný podle plánu.
VRT Haná se taky napevno počítá že bude vybudována…
V predstavach nekterych prazskych politiku bohuzel ano. Realne ani nahodou.
V článku je překlep, samozřejmě jde o MO. V usnesení je to správně jako MO.
Už prosím konečně pochopte, že 3+3 oproti 2+2 nic neřeší, maximálně se stojící kolona rozplácne do šířky před kolizním místem. Naopak ten Hloubětínský tunel je nejrozumnější realistické opatření, které za relativně únosné náklady odstraní jedno takové úzké hrdlo.
Nemáte pravdu, rozšíření od lanového mostu až po MUK na Průmyslovou, včetně jejího plného dostavění by naopak v dané oblasti vyřešilo velice mnoho. Odstranilo, resp. zmírnilo by to úplně zbytečný špunt a mnoho kolon dole a i nahoře, v neposlední řadě by zvýšilo i bezpečnost….Bydlím nedaleko a jezdím tam velice často a to různými dopravními prostředky.
Souhlasím s panem Jurajem, rozšíření na 3+3 nic moc nevyřešení.. stávající intenzitu zvládne i silnice 2+2 – problém jsou místa s omezenou kapacitou, tj. ty špunty.. když by se odstranily, lze mít plynulý provoz i v současném uspořádání. Tj. tunel výrazně pomůže, dále zkapacitnění dalších křižovatek (pokud možno mimoúrovňově). I když já jsem spíš pro dostavbu MO, než výrazné zkapacitnění průmyslové – každopádně jsem rád za každý progress.. Jinak i když se udělá ten tunel, tak největší špunt bude po dostavbě SOKP 511 Kbelská, kdy to půjde z 3+1 v jednom místě (Novopacká x Kbelská; Kbelská x Cínovecká) do jednoho… Číst vice »
Spunt je prechod z 3+3 na 2+2 za lanovym mosten pred MUK Prumyslova, proto je tam kazdy den kolona kamionu v zacpe a tam prave TomasH navrhuje rozsireni.
doplnil bych, že v opačném směru je špunt, kdy 2+2 nepobere další dopravu z Průmyslové a na rozšíření na 3+3 se to pak rozjede
Ale hlavním řešením toho problému s kamiony je přece pražský (vnější) okruh. Který bude mimochodem mnohem dřív.
To se říká kdoví jestli bude dřív… při té ceně na kterou vyšroubovali úsek 520, se prostě nedá očekávat že bude zcela plynule bez zdržení pokračovat.
zrovna východní část PO, který by toto měl konkrétně řešit se nachází pořád na území Prahy a poněkud kapacitně nevychází (ani po plánovaném zkapacitnění, na 510 má být vyšší zátěž než na deseti pruzích na D1 u Modletic), takže tím řešením bude jen přesun problému o pár kiláků vedle do jiné pražské lokality na Černý most.
Souhlasím s Vámi, to už je katastrofa teď v místě styku Kbelská x Novopacká. A nejhorší na tom je to, že to je do silného kopce a to popojíždění není tedy nic moc…
Je to domněnka, nepodpořená empirickými daty.
Město prostě není širá dálnice, takže každou chvíli někdo mění pruh, odbočuje ven nebo se připojuje. V tomto směru čím víc pruhů, tím víc kolizních míst, bez pozitivního dopadu na celkovou rychlost.
jenže tady se bavíme o konkrétní komunikaci, kde na jedné straně máte 2+2 ŠS a 1+1 napojení na Průmyslovou a na druhé straně 3+3 JS a mezi ně je nacpaný 2+2 špunt, který dělá kolony v obou směrech a který měl být už dávno odstraněn.
Průmyslová – Lanový m. je úsek, po kterém nemá jezdit žádný nákladní tranzit a není součástí MO. Takže po dokončení D0 i MO tam ty tři pruhy budou k čemu? K dojíždění do Tank ONO z celé Prahy?
Ne, do Ferony.
Ne, do Ferony.
Provoz na Štěrboholské radiále o dost klesne po otevření 511, to by mělo dost pomoct.
Souhlas. Minimálně ve směru z Prahy k Pražskému okruhu by se třetí pruh rozhodně hodil.
Vždycky tady dostanu spoustu mínusů za to, že napíšu, že se Městský okruh nikdy nedostaví a vylepšením Průmyslového polookruhu to skončí.
Ale napíšu to znova: Nemyslím si, že by se Městský okruh někdy dostavěl. Vylepšením Průmyslového polookruhu to skončí.
„Tak to jsem napsal už několikrát – že jde o oficiální vnitřní politický plán, a bohužel ho podporuje i několik úředníků.
Je to velká chyba a škoda pro Prahu.
To, že to není veřejně komunikované, je proto, že to nemá podporu společnosti ani všech úředníků. Proto to tlačí postupně a fikaně, aby si toho nikdo nevšiml.
Ono první je nechat městský okruh ‚vyhnít‘, aby mohla propadnout EIA. Pak budou oficiálně prezentovat stávající polookruh jako alternativní náhradu – ale to přijde až oficiálně v roce 2027.
Škoda bude nenapravitelná – a právě o to jim jde. O tu nenapravitelnost.“
Ono to tak podle článku dost vypadá: Na Městský okruh nemáme peníze, postavte Hloubětínský tunel.
Přitom kdyby se to „společnosti“ prodalo jako rychlejší a levnější řešení pražské dopravy, dost lidí by to možná i ocenilo.
Přesně tak to je. A KDU už to má v programu skoro 10 let, furt stejně. Přesně jak píšete zní název jejich prezentace: Městský okruh levně a rychle.
S tvrzením, co má a nemá podporu veřejnosti bych byl opatrný. Téma špatné situace v dopravě zkoušela před volbami 2022 hrát ODS a ve volbách přišla o 5 zastupitelů. Naopak Piráti, kteří jsou ve svých názorech na dopravu konzistentní zůstali na svém a obhájili všech 13 zastupitelů.
Současná situace je taková, že Hřib u svých voličů sbírá body za plnění programu spočívajícího v podpoře VHD. Naopak Svoboda nesplnil z programu vlastně nic. Moc bych se nedivil kdyby „točvolanty“ z ODS čekal příští rok další volební výprask.
Jako ze volici prejdou od ODS k Motoristum sobe? To je dost mozne, protoze doprava je v Praze cim dal tim horsi (vsechny deuhy dopravy) a lidem vadi, ze primator to neresi a celou tu oblast pytlikuje Hribidi.
A je to opravdu taková tragedie, pokud východní severojižní tangentu zajistí (ucelený) Průmyslový polookruh? Na západní straně je už dneska tunelový komplex.
Pokud neustále omílaným cílem MO má být odlehčení dopravy v centru – což se díky MO bez dalších opatření nestane – pak toto je nejdostupnější cesta. Pak už zbývá dořešit jen ulici V Holešovičkách a dál není moc co řešit.
Myslím, že Hloubětínský tunel kolonám na Průmyslovém polookruhu nepomůže. Akorát se prodlouží kolony na jedné straně v Klíčovském kopci a na druhé straně na Průmyslové.
Kolony způsobí především další odklady rekonstrukce mostu na Průmyslové přes údolí Smetanky.
Podle mých zkušeností obvykle stojí nebo pomalu popojíždí Průmyslová kvůli napojení na Jižní spojku. V Klíčovském kopci to zas stojí/popojíždí kvůli zúžení do jednoho pruhu před křižovatkou s Novopackou. Ale okay, alespoň se ty kolony přesunou mimo rezidenční oblast.
Pomůže ale se snížením kolon v kolmém směru – Kolbenova, Poděbradská.
Postavením RR se nestane vůbec nic, kromě toho že zmizí kolony z Radlický a částečně Plzeňský.
Je dojemná starost o hypotetický vznik kolon na východním napojení, zatímco předěláním sjezdu na současnou Radlickou v souvislosti s přestavbou Smíchova dochází k daleko horším kolonám a ucpání Dobříšské i když se nezavírá tunel.
“Jen zmizí kolony z Radlické”. No, on je to docela účel RR
Kolony ze zásady nemizí, jen se přesouvají jinam.
Keď sa presunú mimo hustú obytnú zástavbu, tak je to pokladám za úspech.
Kolony opravdu zmizí, pokud auta nebudou stát na světelný křižovatce Radlická/Dobříšská ale plynule se odpojí a profrčí tunelem až na D5 místo hrkání se Radlickou zparchantělou do jednoho pruhu s miliardou semaforů…
Ano to uvádim jako pozitivum.
Stane. Vytvoří se nový koridor pro vjezd do širšího centra, takže další nárůst intenzity dopravy, elegantně napojený do už teď kritického místa.
Kdo má potřebu tam jezdit autem, jezdí tam už teď. Přesunou se dopravní toky z nynější Radlické do tunelu. Nic víc. Tady indukce fungovat nebude. Než to bude stát, tranzit už pojede po okruhu.
Tady nejde o tranzit. Okruh kolem jižní části Prahy je už mnoho let, všiml jste si?
Jsou dopravní studie, že RR přivede více aut na Barrandovský most a ten zahltí.
Efekt dopravní indukce se projevil všude jinde, takže je docela odvážné tvrdit, že zrovna tady tomu určitě bude jinak.
Velké město z principu vždy bude mít převis poptávky nad nabídkou, která realisticky nejde uspokojit. Otevřela se Blanka a v širším centru se změnilo co? Nic.
Kdyby konecne nekdo prisel s relevantnimi daty o dopravni indukci, to by bylo krasne. Jenze on se porovnava stav pred na jedne ulici se stavem po taky na jedne (nove) silnici a vubec se neresi dopady na urovni cele site. Kapacitni komunikace bez umelych omezeni totiz do sebe stahne provoz i z ruznych objizdek, kterymi lide jezdili pro vyhnuti se precpane stare komunikaci. A taky pak nasleduje vystavba, ktera vytvori nove zdroje i cile dopravy (byty, kancelare, obchody), takze se srovnava zcela rozdilny stav. Lide nejezdi z 99,9 % jen tak pro zabavu, ale proto, ze ta cesta ma nejaky… Číst vice »
Stačí pár dní vymáhat pokuty za neplacení parkovného a bude tolik peněz, že to ani v Dozimetru nerozkradou.
Spis by se pokuty a obecne parkovne v praze meli nekolikanasobne zvysit. 1200 Kc/rok je fakt vysmech. Jakou motivaci ma prumerny ridic jet MHD (za populistickych 3650 Kc/rok), kdyz za dvanact set (ani ne tretinu) muze v Praze v podstate neomezene parkovat?
Souhlas. Cena za parkování (i rezidentní) by měly být motivační, tedy vyšší než cena MHD.
Náklady na koupi a provoz auta, pojištění, pohonné hmoty, servis atd. jsou podle vás 0? Už teď (i bez ceny parkování) je ježdění autem mnohem dražší, přesto lidé auty jezdí.
Pokud si myslíte, že nějaké zvýšení ceny parkování výrazně omezí provoz, tak žijete mimo realitu. Jsou případy (a není jich málo), kdy i za vyšší cenu je auto lepší/jediná alternativa vůči MHD.
třeba když těhotná chromá babička potřebuje stěhovat klavír, že. auto je rozhodně potřeba, pokud bydlíte na lontu, kde jede autobus v úterý a za úplňku, ale ve městě moc ne
Jazdite MHD napríklad z Barrandova na Stodůlky.
Tangenciální spojení je na tom hůř, ale tady se dá celkem pohodlně jet v kombinaci tramvaj + metro.
Cesta do práce autem 45-60 minut, cesta do práce MHD 1:20-2 hodiny podle toho, jak chytnu přestupy. Každý den zhruba o 1:30 – 2 hodiny kratší cestování za cestu autem. Proč bych volil MHD? Že je levnější? To mne ty dvě hodiny života každý den, tedy 10% života v pracovních dnech za to fakt nestojí.
A co má být? Copak lidi bez auta jsou méně důležití než lidé s auty?
Buď výrazné zdražení parkovného omezí nadbytečné užívaní individuální dopravy, nebo bude víc příjmů pro veřejné rozpočty jako kompenzace za zábor veřejného prostoru a za vznik externalit. Win – win.
Nikdo netvrdí, že v některých případech auto opravdu není jediná alternativa (třeba když vezeme babičku k lékaři nebo stěhujeme piano), ale to jsou jenom malé procentá z těch statisíců jízd denně. A navíc, omezení zbytných jízd umožní hladší mnohem jízdu a možnost parkování právě pro ty nezbytné.
Vůbec to nemusí být babička, co stahuje piano, to je jen v diskusi taková posměšná mantra od lidí, kteří buď žijí v širším centru Prahy a mají kvalitní MHD přímo u nosu, a/nebo ještě nejsou úplně součástí produktivní společnosti a nemají založenou vlastní rodinu, a/nebo nejsou živnostníci, případně nemají jiné povolání nebo majetek, který vyžaduje mobilitu. Narychlo jen uvedu 2 příklady z mého blízkého okolí: Břevnov -> nemocnice Bohnice – doslova sousední městské části, cesta na ranní směnu v 7:00. Autem 15 min, MHD 1 h 20 min se 2 přestupy. I kdyby člověk každý den kvůli MHD vstával o… Číst vice »
Prvnímu příkladu by pravděpodobně velmi pomohlo okružní metro, druhá cesta není takřka vůbec přes město, takže ta ať se klidně autem jezdí. Pro případnou cestu z Nenačovic do centra by pak pomohla třeba modernizace trati přes Rudnou s nějakým P+R. Ale to je právě třeba mít jako prioritu budování kvalitní MHD a ne dalších a dalších silničních okruhů (viz to co navrhuje Kupka) a nestavět řídce osídlené satelity v okolí Prahy, kam se nevyplatí žádnou rychlou a kapacitní MHD zavádět. Problémy se dají řešit, není třeba na ně rezignovat.
Ty řídce osídlené satelity okolo Prahy jsou výsledkem žalostného územního plánování těch obcí (pro život v Praze je lepší stavět přímo v Praze, ale obce jsou samostatné a rozhodují se po svém – tedy by mohly přinejmenším lépe plánovat a nedopustit současnou normu, tedy plýtvání prostorem a generování ohromné IAD směr Praha – následky nesou stejně jako samotná Praha). Zároveň většina lidí, co se tam stěhuje, už předem počítá s dojížděním do Prahy autem, i když pak denně úpí v kolonách.
Ono to nikdy nebude černobílé. Mě to třeba nutí jezdit do Prahy, byť tam vůbec nechci. Jezdím z Odoleny Vody do Modletic. A jestli jedu přes Kralupy nebo přes Prahu, je to prašť jako uhoď…
Okružní metro je naddimenzovaná vize, ale segregované tangenty bez extra závleků jsou potřeba. Dost se na to hodí tramvaj, případně vlak (pokud tam má trať).
Takové to okružní metro co je dvakrát delší než Déčko které bude stát nejmíň 100 miliard??
Když se objevují v dikuzí příklady kde je auto o dost rychlejší tak to často bývají tangenty, které MHD nepokrývá dobře. Ale záleží jak kde. Žiju celý život na pravém břehu, jezdil jsem pomocí MHD studovat i pracovat, jsem produktivní, nemám home office, za to rodinu ano a zvládáme to bez problémů. Dřív jsem používal metro, nyní se bez něj zas obejdu. Cíl je mít lepší dopravní obslužnost pro víc lidí, ne se zastavit na tom že MHD je v daném místo prostě nepoužitelná. Ostatně když se vezme prostorová efektivita tak stačí 4-5 lidí v autobusu, kteří zaberou míň místa… Číst vice »
Tak paráda, máte skvělé a rychlé automobilové spojení!
Proč to dál a ještě víc podporovat novými silničními stavbami za desítky miliard? Proč nezlepšit v daných místech MHD a částečně to nefinancovat právě třeba z vyššího poplatku za zábor veřejných ploch soukromým majetkem (taky nazývaném poplatkem za parkování)?
V pořádku, hledáme tady přece zdroj financování silnic, takže potvrzujete, že řidiči to rádi zaplatí.
Taky se hledaji zdroje na financovani a budovani MHD. Cestujici v MHD to radi zaplati.
Však se zdražovat bude i MHD.
Někdo by si mohl myslet, že podpora MHD je v zájmu všech, protože bez funkční MHD budou nahradní i automobilisté.
Kdyby si uzivatele MHD platili stejne jako uzivatele IAD a do obou oblasti by sli i stejne penize z rozpoctu Prahy, tak bych i souhlasil. Jenze do silnic jde kazdy rok jen zlomek toho co do MHD (jen provozni dotace je skoro 20 mld. za rok), zatimco platby do rozpoctu jsou uplne opacne.
Lžete.
Platby města do údržba silnic a parkovacím stání jsou mnohem vyšší než platby města na podporu MHD.
Jste vedle, jak ta jedle.
Platba 1200Kč/rok za parkování je mnohem vyšší dotace autoholikům,
než platba 3650Kč/rok slušným občanům jezdícím veřejnou dopravou.
Za 1200 neomezeně? Ale jděte, to parkovací oprávnění platí jen na konkrétním území, podmíněno je to trvalým pobytem. Rozhodně neplatí, že bych s parkovací kartou ze Žižkova v pohodě parkoval třeba ve Vršovicích.
Taky moc nevím, proč bychom si jako rodina nemohli v místě bydliště (žádné historické centrum ani podobné problematické území) zaparkovat jedno (malé) auto. Asi máme na chalupu jezdit autobusem? Nebo pokud si člověk odmítne platit někde garáž, tak dostane radu, ať chalupu prodá?:) Všechno zdražíme, ideálně zavedeme tržní cenu s každoroční valorizací, jasně.
Kdyby městská část vybudovala parkovací domy, mohla hezky zredukovat stání v ulicích, navíc cena výstavby by byla úplně jinde než dnes. Bohužel, takové progresivní projekty nemají v Praze zrovna na růžích ustláno.
No jo, proč Vám vlastně městská část nepostaví parkovací místo za milion?
Taky si říkám… Když mi dají to mego taky, jsem pro.
Ale dřív by to prý bylo levnějc. Jako někdy za komančů, když se stavěla sídliště v blátě nebo v 90. letech, kdy nebyly peníze na nic…
Lepsi by bylo, aby mesto vlozilo vhodne pozemky treba do drustva a pak by lide, majici zajem o parkovaci misto take vstoupili do toho druzstva. Pak by vystavbu zajistilo uz druzstvo, za vyrazne nizsi cenu (viz priklady z jinych mest v CR). Diky tomu by nova parkovaci mista nezatizila mestsky rozpocet, mesto by ucasti v druzstvu melo i urcitou kontrolu a predeslo by se i tunelovani a uplaceni pres predrazene zakazky.
Taky moc nevím, proč bychom si jako rodina nemohli zaparkovat jednu malou maringotku, střelnici, kolotoč a labutě. Nebo pokud si člověk odmítne platit někde ohradu tak dostane radu ať kolotoč prodá. Městská část mi na to za peníze daňových poplatníků ohradu nechce vybudovat ale kdyby se zboural dům Tomáše V., hned by bylo kde parkovat. Kdy se stěhujete, Tomáši?
Celkove prijmy dpp jsou nejakych cca 20 mld. Kc, od cestujicich je nejakych cca 5 mld. Kc, zbytek je dotace mesta… dokud se nezdrazi jizdne na ctyrnasobek (litacka za 14 tisic) tak se s tou trzni hodnotou parkovani jdete taky bodnout… ne kazdy je Prazak ctvrtou generaci aby mel v Praze i rodice a prarodice a pro cesty s malym ditetem za rodici proste to auto potreba je… do prace jinak jezdim mhd takze k zacpam neprispivam… to mam platit za parkovani (pri pouzivano auta jen pokud je to nutne) platit tisice navic rocne? Navic nechapu proc Praha breci ze… Číst vice »
Nicméně někteří to tak chtějí, pod názvem „jednotná parkovací zóna“. Navrhoval to zcela vážně i Hlaváček před volbami.
Já když parkuju na Žižkově, tak mě stojí hodina asi tak 30 korun. A vás celý rok 1200? Vám to připadá normální?
Hlavně bych zavedl daň „z nevlastnictví garáže“ (popř. zasmluvněného místa někde). To je totiž pak jasné, že to nutně musí parkovat „jak se (ne)dá“.
Někdo může parkovat i mimo Prahu, např. u chaty, pokud auto potřebuje jen občas. Daň není nutná. Stačilo by zvednou rezidentní parkovné a zároveň potlačovat nelegální parkování.
U nás v Praze 10 platím za parkování 600,- a nejsem blázen, abych jezdil do práce v Praze 2 autem. Než bych tam dojel zaparkoval, jsem tam MHD minimálně nastejno, spíš dřív a nemusim platit na dvojce parkovné.
To je tak, kdyz matfyzak zkousi komentovat uplne jine obory 😀 Za tech 1200 ma jenmoznost si beztrestne najit misto na parkovani v okoli sveho bydliste (pokud nejake bude). Jakmile vyjede jen o kousek dal, kdekoliv po Praze, tak uz plati 40 az 80 Kc za hodinu. Ve srovnani s tim za 3650 Kc ho MHD odveze kamkoliv po Praze. Takze srovnavate dve naprosto odlisne veci co do kvality i kvantity.
Tak nějak všichni 30+ musíme cítit, že se nedožijeme ani jedné z vyjmenovaných staveb …
Asi ne. A ani mě to už vlastně nevadí.
Pokud se dostaví pražský (vnější) okruh, a tím se z města vyloučí tranzit, co vypadá že se podaří relativně brzo, tak další nákladná podpora individuální automobilové dopravy uvnitř města, je z mého pohledu spíš nežádoucí.
Plně rozumím, že lidé jezdící autem denně to vnímají jinak. Ale nemyslím si, že je to něco, co by se mělo dál podporovat, a už vůbec ne za vyšší desítky nebo dokonce nižší stovky miliard z veřejných rozpočtů.
Tyjo. Souhlas bezvýhrad!
Souhlasím, nicméně bych doplnil, že se rozhodně musí dokončit MO bezpodmínečně solu se zrušením kapacitní dopravy na povrchu. Tím se opravdu nerozšíří IAD a zároveň se zkulturní nynější stav velkokapacitních silnic na povrchu. Zvláště okolí kolem Čuprovy je ohavné, přitom má tak velký potenciál.
Důsledně zpoplatněte parkování pro rezidenty a budete mít peněz jak šlupek. A můžete dostavět i Vysočanskou radiálu a Břevnovskou radiálu.
Pouze 26 % Pražanů se po městě pravidelně dopravuje automobily. Pro dostavbu radiál je zde podpora veřejnosti velmi malá. Oproti podpoře nových tramvajových tratí sotva třetinová.